Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidampa olla valaistunut. Kysykää mitä tahansa valaistumisesta.

Vierailija
18.03.2023 |

Vastailen hetken aikaa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten valaistumisesi tapahtui, kuvaile konkreettinen tilanne tai prosessi, miten se eteni vai tapahtuiko se vähitellen?

Olitko jotenkin edesauttanut tämän prosessin ilmenemistä, meditoimalla, muilla harjoitteilla, hapoilla vai tuliko se ihan spontaanisti ja yllättäen?

Tapahtuiko jotakin fyysisessä todellisuudessa vai pelkästään mielessäsi?

Kerroit, että ymmärrät muiden valaistuneiden opetukset nyt eri näkökulmasta, millä tavoin konkreettisesti?

Miten valaistuminen on muuttanut ajattelutapaasi ja elämääsi?

Hei ap, et vielä vastaillut mun kysymyksiin.

Hei, hyviä kysymyksiä ja jäin miettimään näitä pitkään. Erinomaisen hyviä kysymyksiä ja nyt yritän vastata, sori että jouduit odottamaan :)

Valaistuminen oli hetki ilman hetkeä, kuin nollakohta jonka jälkeen vaihe kääntyi. Mikään ei ollut enää samaa, paitsi vanhat kakat jotka siivoontuivat hetkeksi, siis muutamaksi vuodeksi, mutta kerääntyivät hitaasti pommikuopaan kuin mutavesi.

Olin pitkään harjoittanut meditaatiota vakaana tarkoituksena saavuttaa niinsanottu valaistuminen mutta vasta sattumalta vastaan tullut sienitrippi oli se muurinmurtaja mikä räjäytti pommin. Olin astunut pimeälle tielle jo aiemmin ja sanon että sienitrippi oli se mikä nopeutti ulospääsyä.

Mieli ja fyysinen todellisuus, nehän ovat sama asia.

Mieti vaikka Jeesusta, katso kedon liljoja, eivät kylvä, eivät niitä. Vuorisaarna. Se on kaikki siinä. Ei mitään bullshittiä. Elämme valmiissa maailmassa. Maailma syntyy silmissäsi ja naamassasi joka ikinen hetki.

Aina kun epäonnistumisia ja tuskaa tulee, kykenen antamaan taakan keholle Ja annan sen pois. Oma osani on tarkkailla.

Aina kun onnistumisia ja onnea tulee, kykenen antamaan senkin pois. Oma osani on tarkkailla.

Jotenkin näin. Tällä hetkellä näin. Voin tietenkin olla väärässä ja se mikä toimii minulle ei välttämättä toimi sinulle. -ap

Ehkä sienitrippi kertoi sulle että et ole oikealla tiellä henkisyyden kasvun suhteen? Zen meditoijat ja Buddhalaisethan sanovat että psykedeelit ovat pseudovalaistumista. Sulle tulee kehollinen ja mielellinen temporaari tunne että valaistut, mutta ei se ole kestävä. Itse kun olen meditoinut päivittäin 20+ vuotta, niin juurikin se selvinpäin syvämeditoiminen on ainoa mikä tosiasiallisesti tuottaa edistymistä ja mielihyvää. Ja, joko kokeilit?  :)

Vierailija
62/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle. Pakko nähdä että miten tämä jatkuu.

Aapeen valaistuminen ainakin vesittyi koska selvisi että se on sienitripillä saavutettu eli ei takuulla ole pysyvää ja lopullista laatua oleva valaistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet seuraavasta valaistumiseen liittyvästä toteamuksesta:

Valaistuminen tapahtuu oikeasti vasta silloin kun se tulee tänne eikä silloin kun ihminen menee siellä käymään (ja sen jälkeen muistelee sitä tapahtumaa kaihoisasti).

Nyt voit sitten miettiä, että miksi kysyn tällaisia. Ja myös pohtia, mahdatko tosiaan olla pysyvästi valaistunut vai oliko sinulla vain ohimenevä valaistumiskokemus.

Pysyvästi valaistunut on omassa kielenkäytössäni itsekontradiktio eli oksymoroni. Ei voi olla ketään kuka olisi pysyvästi valaistunut. On turhaa painolastia olettaa että koskaan tulisi olemaan yhtikäs ketään KUKA olisi pysyvästi valaistunut. Heitä painolasti pois jos haluat nousta korkeammalle. -ap

Hieno homma, olet älyllisesti ymmärtänyt homman juonen. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle että ymmärtää valaistumisen teoreettisen viitekehyksen. Toisin sanoen pystyt keskustelemaan asiasta.

Toivottavasti vielä joku päivä tajuat sen, että se mitä olet kokenut on vasta matkan alku ja että vielä on mentävä eteenpäin. Et varmaan tosissasi väitä olevasi täysin valmis, ainakaan jos kykenet olemaan täysin rehellinen itsellesi.

Olen ollut samankaltaisessa tilassa kuin sinäkin, mutta onneksi tajusin että en ole vielä valmis. En pysty pitämään omaa oivallustani läheskään samanarvoisena kuin vaikkapa Ramana Maharshin oivallusta. Minun ei tarvitse kuin katsoa hänen kuvaansa ja tiedän että matkani on vasta alkanut.

Nauti oloistasi nyt ja sen jälkeen jatka matkaasi eteenpäin, toivottavasti viisastuneena.

Mitä vikaa nykyhetkessä? Olen mieluummin onnellisesti perillä kuin aina vain matkalla. Maharshikin sanoi että ei ole väärin haluta onnellisuutta mutta on väärin etsiä sitä ulkopuolelta kun se löytyy sisäpuolelta.

Vierailija
64/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet seuraavasta valaistumiseen liittyvästä toteamuksesta:

Valaistuminen tapahtuu oikeasti vasta silloin kun se tulee tänne eikä silloin kun ihminen menee siellä käymään (ja sen jälkeen muistelee sitä tapahtumaa kaihoisasti).

Nyt voit sitten miettiä, että miksi kysyn tällaisia. Ja myös pohtia, mahdatko tosiaan olla pysyvästi valaistunut vai oliko sinulla vain ohimenevä valaistumiskokemus.

Pysyvästi valaistunut on omassa kielenkäytössäni itsekontradiktio eli oksymoroni. Ei voi olla ketään kuka olisi pysyvästi valaistunut. On turhaa painolastia olettaa että koskaan tulisi olemaan yhtikäs ketään KUKA olisi pysyvästi valaistunut. Heitä painolasti pois jos haluat nousta korkeammalle. -ap

Hieno homma, olet älyllisesti ymmärtänyt homman juonen. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle että ymmärtää valaistumisen teoreettisen viitekehyksen. Toisin sanoen pystyt keskustelemaan asiasta.

Toivottavasti vielä joku päivä tajuat sen, että se mitä olet kokenut on vasta matkan alku ja että vielä on mentävä eteenpäin. Et varmaan tosissasi väitä olevasi täysin valmis, ainakaan jos kykenet olemaan täysin rehellinen itsellesi.

Olen ollut samankaltaisessa tilassa kuin sinäkin, mutta onneksi tajusin että en ole vielä valmis. En pysty pitämään omaa oivallustani läheskään samanarvoisena kuin vaikkapa Ramana Maharshin oivallusta. Minun ei tarvitse kuin katsoa hänen kuvaansa ja tiedän että matkani on vasta alkanut.

Nauti oloistasi nyt ja sen jälkeen jatka matkaasi eteenpäin, toivottavasti viisastuneena.

Mitä vikaa nykyhetkessä? Olen mieluummin onnellisesti perillä kuin aina vain matkalla. Maharshikin sanoi että ei ole väärin haluta onnellisuutta mutta on väärin etsiä sitä ulkopuolelta kun se löytyy sisäpuolelta.

Ulkopuoli ei ole sama kuin tulevaisuus ja matkalla olo, eikä sisäpuoli ole sama kuin nykyhetki ja perillä oleminen. Maharshiki tarkoitti sisäpuolella tekniikoita, polulla valaistumiseen, joissa ollaan tekemisissä elävän oman kropan kanssa ja ulkopuolella hän tarkoitti ruumiin ulkopuolista maailmaa. Joten, vertaus ei ole aivan osuva.

Vierailija
65/65 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto tälle. Pakko nähdä että miten tämä jatkuu.

Aapeen valaistuminen ainakin vesittyi koska selvisi että se on sienitripillä saavutettu eli ei takuulla ole pysyvää ja lopullista laatua oleva valaistuminen.

Pystytkö sinä ratkaisemaan matemaattisen tehtävän ja olemaan ratkaisun oivaltamisen tilassa pysyvästi vai onko matermaattisen tehtävän oivallettu vastaus, olettaen, että ratkaisu on oikein, pysyvä? Etsitkö sinä vastausta vai pysyvää vastauksen oivaltamisen tilaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi