Pörssisähkön hinta nousee huomenna huimiin lukemiin heti aamusta
huomenna keskihinta 24 c/kWh
Kommentit (97)
Katsoin että koneet pyörii 23.00 ja siitä pari tuntia.
Suurta kusetusta koko homma. Miten yllättävää, että taas on useampi laitos jossain huollettavana. Huonoja vehkeitä, kun jatkuvasti jotain häikkää.
Itse vaihdoin määräaikaiseen. Hinta nousee ehkä 10-20e kuussa, mutta maksan mielummin sen ylimääräisen 10-20e siitä, että saan hoitaa astiat ja pyykit sillon, kun mulla on energiaa ja jaksamista. Koska itse kärsin ainakin kroonisesta väsymysoireesta, enkä aina jaksa siivota ja laittaa ruokaa juuri sillon, kun sähkö on halvimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurta kusetusta koko homma. Miten yllättävää, että taas on useampi laitos jossain huollettavana. Huonoja vehkeitä, kun jatkuvasti jotain häikkää.
Jep. Naurettavaa pelleilyä ja täyttä kusetusta. Mitä tekee hallitus tälle. Katsoo toiseen suuntaan ja antaa suostumuksensa tälle ryöstölle. Taas yritetään taas pelotella ja kusettaa ihmisiä ottamaan kalliita määräaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Naurettavaa pelleilyä ja täyttä kusetusta. Mitä tekee hallitus tälle. Katsoo toiseen suuntaan ja antaa suostumuksensa tälle ryöstölle. Taas yritetään taas pelotella ja kusettaa ihmisiä ottamaan kalliita määräaikaisia.
Niin kauan kun maailmalla on epävakaa tilanne sotien suhteen niin sähköt tulee olemaan myös epävakaita.
Siksi määräaikainen voi olla paljon parempi ainakin siihen asti, kunnes taas rauhoittuu maapallo sotien suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku laitosta korjuuksilla eikä suurta vajausta verkossa, tuotetaan silti suurin osa itse ja lämmin sää. Ja tällaiset koomiset hinnat jeep jep
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus haluaisi vähentää saamiaan verotuloja kun soppelisti alvitkin nousi?
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin määräaikaiseen. Hinta nousee ehkä 10-20e kuussa, mutta maksan mielummin sen ylimääräisen 10-20e siitä, että saan hoitaa astiat ja pyykit sillon, kun mulla on energiaa ja jaksamista. Koska itse kärsin ainakin kroonisesta väsymysoireesta, enkä aina jaksa siivota ja laittaa ruokaa juuri sillon, kun sähkö on halvimmillaan.
Koska se pörssisähkö on koko vuoden keskihinnaltaan käytännössä aina halvempi kuin määräaikaiset niin ei siinä mikään pakko ole sitä sähkön käyttöä kovasti kytätä. Sillä toki säästää vielä lisää mutta yleensä kyllä säästää jo ihan sillä että vaihtaa pörssisähköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku laitosta korjuuksilla eikä suurta vajausta verkossa, tuotetaan silti suurin osa itse ja lämmin sää. Ja tällaiset koomiset hinnat jeep jep
Myydään varmuudeksi vähän ulkomaillekin, kun kyllä suomalaiset voi maksaa sitten korkeampaa hintaa. Hieno maa! Täytyy kyllä alkaa tosissaan suunnittelemaan sitä ulkomaille muuttamista. Tässä maassa ei ole enää mitään hyvää.
Käytän sähköä huomennakin ihan normaalisti eikä se tule näkymään koko vuoden laskussani yhtään mitenkään. Halvat päivät korvaavat ne muutamat kalliit.
Kiinteisiin sopimuksiin tottuneet vain luulevat että pörssisähkössä pitää välttää kaikkea sähkön käyttöä yhtään kalliimpina päivinä kuin ruttoa tai sitten se lasku on heti satasia. Mutta ei se ihan niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun maailmalla on epävakaa tilanne sotien suhteen niin sähköt tulee olemaan myös epävakaita.
Siksi määräaikainen voi olla paljon parempi ainakin siihen asti, kunnes taas rauhoittuu maapallo sotien suhteen.
Maailmalla on aina ollut sotia ja tulee aina olemaan. Ei tule mitään rauhallista aikaa. Nyt vain on keksitty koronan jälkeen alkaa kaikesta rahastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydään varmuudeksi vähän ulkomaillekin, kun kyllä suomalaiset voi maksaa sitten korkeampaa hintaa. Hieno maa! Täytyy kyllä alkaa tosissaan suunnittelemaan sitä ulkomaille muuttamista. Tässä maassa ei ole enää mitään hyvää.
Muuta toki. Tulet sitten huomaamaan että lähes jokaisessa muussa maassa se sähkö on kyllä vielä paljon kalliimpaa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se pörssisähkö on koko vuoden keskihinnaltaan käytännössä aina halvempi kuin määräaikaiset niin ei siinä mikään pakko ole sitä sähkön käyttöä kovasti kytätä. Sillä toki säästää vielä lisää mutta yleensä kyllä säästää jo ihan sillä että vaihtaa pörssisähköön.
Olen itse ollut pörssisähköllä nyt vuoden ja juu, kesällä voi olla enemmän vapaampi sen pörssisähkön suhteen eikä tarvitse seurata, mutta kesällä muutenkin jaksan enemmän tehdä asioita. Nyt syksyllä, talvella ja keväällä itselläni on töitä ja opiskelua, enkä yksinkertaiseti jaksa sen lisäksi vielä kyykätä ja miettiä että millon se pörssisähkö on mitäkin.
Siksi mielummin maksan enemmän määräaikaisesta, varsinkin kun itselläni se ero määräaikaisen ja pörssisähkön kanssa on vain muutama kymppi kuussa. Jos olisi useammasta satasesta, niin ehkä sitten miettisin uudelleen.
Mielestäni aina halvempi vaihtoehto ei ole se järkevin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla on aina ollut sotia ja tulee aina olemaan. Ei tule mitään rauhallista aikaa. Nyt vain on keksitty koronan j
Milloin Euroopassa on ollut sota sitten Ukrainan?
"enkä yksinkertaiseti jaksa sen lisäksi vielä kyykätä ja miettiä että millon se pörssisähkö on mitäkin."
Kännykkään saa äpin johon voi laittaa haluamansa hintarajat joiden jälkeen se ilmoittaa jos sähkön hinta on sitä rajaa kalliimpaa tai halvempaa. Silloin ei tarvitse erikseen kytätä niitä hintoja.
Se, että isot sähköyhtiöt kuten Fortum ja Väre eivät edes nykyään myy määräaikaisia kertoo ainakin itselleni siitä, että heille ne määräaikaiset sopimukset ovat itseasiassa huonopia, kuin pörssisähköt.
Ja ainakin uutisissa on sanottu, että tällainen valtava vaihtelu tulee olemaan vielä useamman vuoden kestäviä juttuja.
Eli loppua sille, että pörssisähkö ei heilahtelisi näin paljoa ei ainakaan ole tänä talvena tulossa.
Siksi otin määräaikaisen. Välillä voittaa, välillä häviää mutta sähkölasku pysyy tasaisena ja ennustettavana.
Vierailija kirjoitti:
"enkä yksinkertaiseti jaksa sen lisäksi vielä kyykätä ja miettiä että millon se pörssisähkö on mitäkin."
Kännykkään saa äpin johon voi laittaa haluamansa hintarajat joiden jälkeen se ilmoittaa jos sähkön hinta on sitä rajaa kalliimpaa tai halvempaa. Silloin ei tarvitse erikseen kytätä niitä hintoja.
Minulla on kylläkin se äppi, mutta siltikin sitä joutuu joka päivä katsomaan, että paljon se sähkö on huomenna että tietää pitääkö tänään pyykätä ja tiskata, vai voiko jättää huomiselle.
Se on rasittavaa, että joka päivä pitää tuolla tavalla miettiä. Ei vaan voi tehdä.
Eli ei käytetä pesukoneita eikä ilppiä. Pesen pyykit nyt yöllä ja tiskit myös.