Miksi sanotaan paskahuussi?
Miksi siinä pitää olla se sana paska? Eikä olisi ihan sama asia, mutta vaan helpompaa ja lyhyempää käyttää pelkästään sanaa huussi?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä navetan hajussa kelpaa runkatakkin samalla kun ampiaiset pörrää kimpussa.
Ja materiaalina haalistunut Kikka-juliste seinällä. Kyllä muistot herää!
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon ihan vain huussi, anoppi sanoo hyysi. En tiedä mistä on tuon sanan oppinut, ehkä Meri-Lapin alueelta.
Merillä ollessani nuorena poikana 70luvulla sanottiin
h*orataloa haussiksi.
On kai joku nimiväännös englanninkielisestä sanasta
"house" eli talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon ihan vain huussi, anoppi sanoo hyysi. En tiedä mistä on tuon sanan oppinut, ehkä Meri-Lapin alueelta.
Merillä ollessani nuorena poikana 70luvulla sanottiin
h*orataloa haussiksi.
On kai joku nimiväännös englanninkielisestä sanasta
"house" eli talo.
Meilläpäin merimiehiä sanottiin h u o r I K si.
O.Runkman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä käydään paskalla. Yksinkertaista.
Minä kävin nuorena runkulla kun ei ollut muutakaan paikkaa
missä olisi saanut hetken olla rauhassa.
Minäkin runkkasin paskahuussissa. Paska haisi ja balaikka soi!
Meillä on aina käytetty kompostoivaa huussia, ei haise. Ja miehet todellakin voivat pissiä pöheikköön, ettei komposti kastu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Huussi paskahuussi hyyskä paskamakki...Onhan sillä nimityksiä ja sama miten kukin nimittää. Vanha ja siveä nimitys ois pikkula.
Meidän kylällä sanottiin ULKKARI.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon puucee. Mistähän se tulee?
No tulee sanasta wc eli vesiclosetti tai vesiklosetti, sitten kun ei ole vettä ja puinen penkki missä reikä, on joku fiksu huomannut sanoa puuceeksi. Ihan kiva nimi onkin puucee.
Se on kusihuussi! Nykyään on myös joku jannihuussi, mutta en tiedä, mikä se on.
Tuleeko huussi ruotsista? Kaikkea sitä elämässään oppii kun vanhaksi elää. Meillä se on aina ollut ulkohuone. En osaa sanoa huussi, vaikka tottakai sen ymmärrän.
Koska paskahuussi sopii paremmin suomalaiseen suuhun kuin älvsbyhus aka elvari.
T. Designtalomyyjä
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko huussi ruotsista? Kaikkea sitä elämässään oppii kun vanhaksi elää. Meillä se on aina ollut ulkohuone. En osaa sanoa huussi, vaikka tottakai sen ymmärrän.
Tulee. Oletko va ja kki vai muuten jäl keen jää nyt?!
Mun äiti sanoo hyyskä. Lapset sanoo ulkovessa, koska meillä on mökillä myös pakastava pönttö sisällä, niin tietää sitten että kummasta puhutaan. Muualla kuin omalla mökillä eivät ole huussia käyttäneet niin eipä ole tarvinnut opettaa näitä perinteisiä nimityksiä heille 😂
Ei sanota yleensä. Joku voi huumorilla sanoa tai on ruma kielenkäyttö, joka kaipaa suun huuhtelua. Huussi lienee yleisempi. Vaikka kökköähän se astia sisältää maalla, ellei usein vaihda. On muitakin sanoja paljon ja vaihtoehtoja, hauskojakin.
Utedass, skithus.