Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiivi suhtautuminen työttömiin

Vierailija
18.03.2023 |

On hämmentävää huomata että vaaliehdokkailla ja oikeilla aikuisilla on niin lapsellisia ajatuksia kuten "työttömät patistettava töihin", "tuet pois" ja niin edespäin. Aivan kuin työttömyys olisi kenenkään valinta, tai edes hauskaa. Voin sanoa että siinä tunteessa ei ole mitään hauskaa kun ei tiedä saako vuokran maksettua ensi kuussa ja kun parikymppinen virkailija käskyttää sinua kuin koiraansa. Itsemääräämisoikeuden menetys vain siksi että menetti työpaikkansa on pahimpia kokemiani tunteita.

Minä katsoin tilastoista avointen työpaikkojen määrän ja työnhakijoiden määrän. Hakijoita oli lähes kolme kertaa enemmän kuin työpaikkoja. Olenko jotenkin huippuälykäs vai mistä johtuu ettei kukaan muu ole tajunnut ettei töitä ole edes olemassa kaikille? Miten työttömät vaan maagisesti "pakotetaan" töihin jos mitään töitä ei heille ei ole? Osan kansasta on ilmeisesti aivan kuin pakko olla työttömänä että systeemi toimii. Mielestäni on kafkamaista että te-toimisto pyörittää työttömiä ihmeellisten temppuratojen läpi eikä kukaan suostu tiedostamaan huoneessa istuvaa elefanttia: töitä ei ole kaikille.

Kommentit (959)

Vierailija
301/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuki on saatava vastikkeelliseksi, meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää loisia. Kyllä täällä kaikille töitä löytyy, kenenkään ei tarvitse maata kotona toimettomana:) Minun mielestäni se on ihmiselle etuoikeus, että hän saa ansaita elantonsa itse kunniakkaasti ahkeralla työllä:) Ja jokaisen sivistysvaltion velvollisuus on järjestää ihmisille tuo mahdollisuus. Siksi kokoomus :)

Kokoomus kertoi, että työllä ei tarvitse tulla toimeen.

Olen itse menneisyydessäni ollut hetken työttömänä ja minulle tarjottiin muutaman tunnin kk:ssa vievää työtä.

Olin ilolla ottamassa tuota työtä vastaan, mutta. Byrokratia: Sain siis ansiosidonnaista. Jos olisin ottanut vastaan työn, jossa töitä n.16h/kk (omaa alaa, edistänyt muita työmahdollisuuksia). Työn palkkapäivä esim. 15:ta joka kuukausi. Palkka vaikka n. 500-600e. Työttämyyskassa stoppaa ansiosidonnaisen niin pitkäksi aikaa, että olet toimittanut sinne: työtodistuksen, palkkatodistuksen, työtuntilistan.

Ja tässä vaiheessa olet tipahtanut - koska lisäselvitykset - käsittelyjonossa aivan perimmäiseksi.

Eli pahimmillaan olet sen lyhyen, muutaman työtunnin sisältävän työn palkan varassa useamman kuukauden.

Toki, sen ansiosidonnaisen saa sitten takautuvasti, mutta kun esim. sähkölaskuja ei vaan saa maksaa takautuvasti.

Tällä hetkellä olen vakitusessa työsuhteessa, mutta tietäen, että Kokoomus on täysin harhainen tavallisen, työtä haluavan ihmisen arjesta Ei IKINÄ sekoomusta tämän maan johtoon.

Perusongelma on juuri se, että päättäjillä ei ole kokemusta työttömyydestä, rahapulasta eikä varmaan oikeasta töiden hakemisestakaan. Elelevät kuplassaan ideologioidensa ja ennakkoluulojensa ympäröiminä ja huutelevat sieltä aivopierujaan. Sellainen sanoma uppoaa tyhmiin tai veemäisiin äänestäjiin, joiden mielestä työttömät pääsevät liian helpolla ja joiden mielestä olisi oikein, jos työttömät pakotettaisiin vaikka haravoimaan asvalttia pellehattu päässä.

Itsekin juuri näin vaalien alla pohdin, että ne keillä on mahdollisuus tehdä vaalikamppanjaa ovat niitä hyväosaisia ja varakkaita.  Heillä on mahdollisuus olla jokaisilla markkinoilla markkinoimassa itseään ja on varaa laittaa rahaa kalliisiin mainoksiin jne. He myös tulevat siis valituiksi kansaa edustamaan paljon todennäköisemmin kuin joku, kenellä ei ole mahdollisuutta mainostaa itseään niin näkyvästi.  Siksi eduskunnassa istuu ihmisiä kenellä ei ole mitään hajua vaikkapa juuri työttömänä elämisestä tai köyhyydestä. 

Työttömien yhdityksen puheenjohtaja Irma Hirsjärvi on Vasemmistoliiton ehdokkaana Keski-Suomessa.

Vierailija
302/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli miljoonaa kirjoitti:

Luvut ovat valitettavasti paljon pahemmat. Suomessa on työministeriön tilaston mukaan lähes puoli miljoonaa te-toimistoon ilmoittautunutta työnhakijaa. Lisäksi piilotyöttömät. 370 000 on kokonaan ilman työtä, loput ovat lisätöitä haluavia vajaatyöllistettyjä.

Avoimia työpaikkoja on tarjolla heille noin 50 000. Niin te-toimistossa kuin muilla alustoilla (tilastokeskus tutkii). Näistä 30 % määräaikaisia. Ja monet ei elätä, on nollasopimusta, vähäistä tuntityötä jne. Ja avoimiin ei palkata työtöntä vaan työpaikan vaihtaja pääsääntöisesti, mikä ilmenee myös työllisyyskatsauksesta.

Eli 500 000 hakijaa ja 50 000 työpaikkaa. Vaikka työllisyysaste on ollut ennakoitua parempi ja ennätyksellisen hyvä viime vuonna, ei tilanne ole työttömän kannalta edelleenkään hyvä. Hyvät luvut selittyvät osa-aikatyön kasvusta.

Kenen etu tämä puolen miljoonaan työvoimareservi on? Ja vaalien alla työvoimapolitiikasta toimittajiakin kiinnostaa vai ulkomailta saatava halpatyövoima.

Mitä puolueet aikovat tehdä sen eteen, että koulutetut, osaavat kantasuomalaisetkin saavat töitä? Eikö korkeakoulutettu työtön ole oikea työtön millekään puolueelle?

Mitä teette työttömien hyväksi? Kokoomuksen ei tarvitse vastata, tarjolla on ollut vain pilkkaa ja huonovointisuutta.

Tammikuussa työllisyyskatsauksen mukaan työnhakijoita oli 480 000. Laaja työttömyys eli kokonaan työttömät ja tukitoimissa olevat oli yht. 370 000.

Lisää lukuja. Aktivointipalveluissa lähes 100 000 ja pitkäaikaistyöttömiä 85 000. Miten Uusimaa? Esimerkiksi Uudellamaalla työttömiä työnhakijoita oli valtava määrä, 84 000 henkilöä, ja avoimia paikkoja oli alueella 28 000.

Ei luulisi toimittajien ohittavan näin suurta inhimillistä kärsimystä ja suurta ongelmaa, mutta niin vain tapahtuu. Vuodesta toiseen. Kärsimään joutuu työttömän lisäksi tietenkin myös lähipiiri eli kuinkakohan paljon? Vähän jos joutuu penkomaan asiaa, niin toimittajien osaaminen ja into loppuu. 🙁 Uutisointi ja vaaliväittelyt ovat pääsääntöisesti ihan hölynpölyä.

https://www.temtyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx?ssid=230318200…

Aika moni huutelee täällä, että työpaikka on jokaiselle, senkun menee. Miksi ei kommentoi lukuja, jotka kertovat ihan toisin? Yksinkertaistaen, tilastojen mukaan 500 tuhatta työnhakijaa ja 50 tuhatta työpaikkaa. Mitä mieltä näistä luvuista, onnistuuko kommentointi lukujen valossa? Kiinnostaisi kunnon perustelut, jos löytyy.

Niin työministeriön kuin tilastokeskuksen luvut avoimista työpaikoista ja työttömistä ovat samansuuntaisia, vaikka eroja on. Tilastokeskus haastattelee myös yrityksiä.

Ja tää ansiosidonnainen vielä. Kerropa mihin tutkimukseen viittaat, kun väität että sen päättymisen jälkeen ihmiset heti työllistyvät? Ja kuinka moni? No sellaista tutkimusta ei ole. Kokoomuksen vaalipuheet eivät ole tutkimus. Ja se, että joku poistuu työnhakutilastosta, ei muuten tarkoita, että pääsee avoimille markkinoille töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekkin ennen menkää töihin laiskat kyllä työtä tekevälle löytyy huutelija, koska itsellä oli hommia liiankin kanssa, jolloin oli varaa käydä ostamassa ruokakori täyteen hintoja katsomatta. Sitten kohdallani asiat muuttui tuli ikää monia sairauksia ja työttömyys, eli sillä 600€ on pärjättävä. Nyt tunnen suurta myötätuntoa heitä kohtaan jotka sinnittelee työmarkkinatuella tai samansuuruisella sairaspäivärahalla. Älkää ihmeessä olko heille kateellisia!!!!

Vähän olen kateellinen kun työtä on koko ajan niin paljon että alkaa uupua. Tavoitteena on ottaa puolen vuoden vapaa ensi vuonna ja pohtia jatkanko työntekoa vai en omalla alalla. Yksi vaihtoehto on lähteä Ruotsiin tai Norjaan töiden perässä mutta saa nähdä miten käy. Omalla alalla on töitä hyvin ja pankkitilillä on rahaa joten voin olla joutilaana vaikka pari vuotta jos siltä tuntuu.

Säästöt kuluu kyllä hyvin nopsaan näillä hinnoilla. Tietty jos on ansiosidonnaisella niin silloin on jotain tulojakin vielä.

Vierailija
304/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei työttömillä ole halujakaan töihin tai asemansa parantamiseksi. Ainoa mistä he osaavat höpöttää on tukien suuruus. Se kertoo paljon siitä miksi Suomessa on suuri työttömyys. Tukien varassa on helppo ja mukava köllöttää. Ja juuri sillä työttömät pidetään poissa politiikasta ja barrikadeilta.

Tässä h3lvetin kalliissa maassa matalat palkat on niin haitallinen ilmiö, että työttömyys on monelle taloudellinen pakko, kun ei ole varaa käydä töissä huonon palkan takia. Tuet lakkaa kuitenkin jos on töissä joten jos ei makseta sellaista palkkaa jolla pärjää omillaan tässä stanan kalliissa maassa, ei yksinkertaisesti pysty lähtemään töihin!

Tuet eivät ole liian suuria vaan palkat liian matalia!!!

MAKSAKAA SITÄ KUNNON PALKKAA TYÖNANTAJAT!!!!

Ongelma on siinä että monen työntekijän tuottavuus on niin heikko että ei voi maksaa enempää palkkaa. Työntekijän pitäisi osata enemmän tai pystyä olemaan tuottavampi jotta korkeampi olisi mahdollinen. Tämän takia osa tarvitsee sosiaalitukea vaikka on töissä (esim. asumistuki).

Oma ongelmansa on siinä että moni ei halua lähteä työhön kun tukea saa sen verran hyvin ja rahallinen hyöty työhön menemisestä on pieni. Yhteiskunnan kannalta tällainen yksilö on vain kuluerä kun ei saada palkkatulosta veroja valtiolle ja elatus maksetaan yhteiskunnan pussista kokonaan. 

Seuraavan hallituksen tärkeimpiä ongelmia on purkaa kannustinloukkuja niin että työnteko olisi aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen. 

Kokoomus purkaa kannustinloukun siten, että tuki pienennetään tai poistetaan mutta työstä saatava palkka pysyy niin pienenä, että sillä ei tule toimeen. Mitähän sellainen tekee yhteiskuntarauhalle?

Vierailija
305/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on kyllä, mutta ne eivät vain kelpaa työttömille koska tuet ovat liian suuret. 

Korvaus on 590euroa. Jos se kilpailee palkkojen kanssa niin sitten tosiaan ei todellakaan kelpaa.

Tuosta vielä veroprosentti pois, mikä on 20%.

Miettikää.

Vierailija
306/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitkäaikaistyötön jaksa loputtomiin hakea töitä. Jossain vaiheessa hän vain luovuttaa. Minusta se on täysin ymmärrettävää. Itse jaksoin kymmenen vuotta hakea töitä, ja välillä olin töissäkin.

Homma menee täysin absurdiksi siinä vaiheessa kun pyydetään lähettelemään täysin tyhjää ceeveetä.

Siis pelkkää tyhjää, valkoista paperia. Ei ihminen tee sellaista.

Minulla on cv 2 sivua.

Vierailija
307/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on 35000 työtöntä. Pääseekö kaikki Alepan kassalle?

Vierailija
308/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuki on saatava vastikkeelliseksi, meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää loisia. Kyllä täällä kaikille töitä löytyy, kenenkään ei tarvitse maata kotona toimettomana:) Minun mielestäni se on ihmiselle etuoikeus, että hän saa ansaita elantonsa itse kunniakkaasti ahkeralla työllä:) Ja jokaisen sivistysvaltion velvollisuus on järjestää ihmisille tuo mahdollisuus. Siksi kokoomus :)

Tätä kutsuttaisiin kansanomaisesti palkaksi. Palkalla vaan pitäisi myös tulla toimeen ilman, että sen lisäksi joutuu hakemaan "parhaimmillaan" useaa eri tukea.

Vierailija
309/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettei työttömillä ole halujakaan töihin tai asemansa parantamiseksi. Ainoa mistä he osaavat höpöttää on tukien suuruus. Se kertoo paljon siitä miksi Suomessa on suuri työttömyys. Tukien varassa on helppo ja mukava köllöttää. Ja juuri sillä työttömät pidetään poissa politiikasta ja barrikadeilta.

Tässä h3lvetin kalliissa maassa matalat palkat on niin haitallinen ilmiö, että työttömyys on monelle taloudellinen pakko, kun ei ole varaa käydä töissä huonon palkan takia. Tuet lakkaa kuitenkin jos on töissä joten jos ei makseta sellaista palkkaa jolla pärjää omillaan tässä stanan kalliissa maassa, ei yksinkertaisesti pysty lähtemään töihin!

Tuet eivät ole liian suuria vaan palkat liian matalia!!!

MAKSAKAA SITÄ KUNNON PALKKAA TYÖNANTAJAT!!!!

Ongelma on siinä että monen työntekijän tuottavuus on niin heikko että ei voi maksaa enempää palkkaa. Työntekijän pitäisi osata enemmän tai pystyä olemaan tuottavampi jotta korkeampi olisi mahdollinen. Tämän takia osa tarvitsee sosiaalitukea vaikka on töissä (esim. asumistuki).

Oma ongelmansa on siinä että moni ei halua lähteä työhön kun tukea saa sen verran hyvin ja rahallinen hyöty työhön menemisestä on pieni. Yhteiskunnan kannalta tällainen yksilö on vain kuluerä kun ei saada palkkatulosta veroja valtiolle ja elatus maksetaan yhteiskunnan pussista kokonaan. 

Seuraavan hallituksen tärkeimpiä ongelmia on purkaa kannustinloukkuja niin että työnteko olisi aina kannattavampaa kuin kotona makaaminen. 

Kokoomus purkaa kannustinloukun siten, että tuki pienennetään tai poistetaan mutta työstä saatava palkka pysyy niin pienenä, että sillä ei tule toimeen. Mitähän sellainen tekee yhteiskuntarauhalle?

Menee siihen kuin jo maailman suurissa kaupungeissa. Kun kävelet kadulla niin joku saattaa tulla vaatimaan kelloasi tai autosi avaimia.

Vierailija
310/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kutsuttaisiin kansanomaisesti palkaksi. Palkalla vaan pitäisi myös tulla toimeen ilman, että sen lisäksi joutuu hakemaan "parhaimmillaan" useaa eri tukea.

Kokoomus meinaa pidentää ansiosidonnaisen keräämisen 12 kuukauteen ja sitä saisi vain 200 päivää eli kaupan alalla ei saisi enää soviteltua päivärahaa. Jos on 30 tuntia viikossa vuorotyössä niin palkka on 1300 netto eli saman mitä moni eläkeläinen saa kotiin. Jos puoliso on pienipalkkainen niin ei saa asumistukea, vaikka on lapsia.

Sääliksi käy niitä joilla on asuntovelkaa.

Eikä asfalttimiehet saisi enää ansiosidonnaista talvella.

Vierailija
311/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus meinaa pidentää ansiosidonnaisen keräämisen 12 kuukauteen ja sitä saisi vain 200 päivää eli kaupan alalla ei saisi enää soviteltua päivärahaa. Jos on 30 tuntia viikossa vuorotyössä niin palkka on 1300 netto eli saman mitä moni eläkeläinen saa kotiin. Jos puoliso on pienipalkkainen niin ei saa asumistukea, vaikka on lapsia.

Sääliksi käy niitä joilla on asuntovelkaa.

Eikä asfalttimiehet saisi enää ansiosidonnaista talvella.

Ihmiset eroaa liitosta ja EK saa poistaa vakituisilta vuorolisät mitä se on halunnut jo pitkään.

Vierailija
312/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus kertoi, että työllä ei tarvitse tulla toimeen.

Olen itse menneisyydessäni ollut hetken työttömänä ja minulle tarjottiin muutaman tunnin kk:ssa vievää työtä.

Olin ilolla ottamassa tuota työtä vastaan, mutta. Byrokratia: Sain siis ansiosidonnaista. Jos olisin ottanut vastaan työn, jossa töitä n.16h/kk (omaa alaa, edistänyt muita työmahdollisuuksia). Työn palkkapäivä esim. 15:ta joka kuukausi. Palkka vaikka n. 500-600e. Työttämyyskassa stoppaa ansiosidonnaisen niin pitkäksi aikaa, että olet toimittanut sinne: työtodistuksen, palkkatodistuksen, työtuntilistan.

Ja tässä vaiheessa olet tipahtanut - koska lisäselvitykset - käsittelyjonossa aivan perimmäiseksi.

Eli pahimmillaan olet sen lyhyen, muutaman työtunnin sisältävän työn palkan varassa useamman kuukauden.

Toki, sen ansiosidonnaisen saa sitten takautuvasti, mutta kun esim. sähkölaskuja ei vaan saa maksaa takautuvasti.

Tällä hetkellä olen vakitusessa työsuhteessa, mutta tietäen, että Kokoomus on täysin harhainen tavallisen, työtä haluavan ihmisen arjesta Ei IKINÄ sekoomusta tämän maan johtoon.

Perusongelma on juuri se, että päättäjillä ei ole kokemusta työttömyydestä, rahapulasta eikä varmaan oikeasta töiden hakemisestakaan. Elelevät kuplassaan ideologioidensa ja ennakkoluulojensa ympäröiminä ja huutelevat sieltä aivopierujaan. Sellainen sanoma uppoaa tyhmiin tai veemäisiin äänestäjiin, joiden mielestä työttömät pääsevät liian helpolla ja joiden mielestä olisi oikein, jos työttömät pakotettaisiin vaikka haravoimaan asvalttia pellehattu päässä.

Itsekin juuri näin vaalien alla pohdin, että ne keillä on mahdollisuus tehdä vaalikamppanjaa ovat niitä hyväosaisia ja varakkaita.  Heillä on mahdollisuus olla jokaisilla markkinoilla markkinoimassa itseään ja on varaa laittaa rahaa kalliisiin mainoksiin jne. He myös tulevat siis valituiksi kansaa edustamaan paljon todennäköisemmin kuin joku, kenellä ei ole mahdollisuutta mainostaa itseään niin näkyvästi.  Siksi eduskunnassa istuu ihmisiä kenellä ei ole mitään hajua vaikkapa juuri työttömänä elämisestä tai köyhyydestä. 

Työttömien yhdityksen puheenjohtaja Irma Hirsjärvi on Vasemmistoliiton ehdokkaana Keski-Suomessa.

Nainen ja vasemmistolainen jonka tulokset on jo nähty näinä 4 vuotena kun ovat olleet ministereinä. varmasti paljon hyötyä suurimmaksi osaksi työttömien miesten äänestää vasemmistolaista naista. Että piti siihenkin naisen ängetä.

Vierailija
313/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ei ole enää järkeä kuulua liittoon ja liitto voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä, se tarkoittaa, että liitot eivät myöskään enää neuvottele palkankorotuksia eli myös paljon saikuttavat saavat perustella itse työnantajalle miksi hänen palkkansa pitäisi nousta eli jäävät palkankorotusten ulkopuolelle.

Vierailija
314/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmejengii kirjoitti:

Aika moni huutelee täällä, että työpaikka on jokaiselle, senkun menee. Miksi ei kommentoi lukuja, jotka kertovat ihan toisin? Yksinkertaistaen, tilastojen mukaan 500 tuhatta työnhakijaa ja 50 tuhatta työpaikkaa. Mitä mieltä näistä luvuista, onnistuuko kommentointi lukujen valossa? Kiinnostaisi kunnon perustelut, jos löytyy.

Työpaikkaa ei välttämättä ole kaikille mutta mitä aloittajakin valittaa työttömyyttään jos on 50 tuhatta paikkaa mistä valita. Työttömät haluaisivat työpaikan helposti ja mielellään vielä hyvällä paikalla. Mitään vaivaa ei olla valmiita näkemään työpaikan eteen. Suomessa valitettavasti vähän joka hommaan vaaditaan joku koulutus mutta kyllä itse hakautuisin työvoimapulasta kärsivälle alalle, jos sen työn haluaisin. Ei ole vaikeaa mutta on hieman työlästä, koska joutuu opiskelemaan ainakin vähän aikaa, että pääsee töihin.

Toinen ongelma on ihan perustaidoissa. Ei herätä oikein luottamusta, jos työtön kuvittelee, että työstä maksetaan 590 euroa kuussa, eli ei osaa laskea nykyisiäkään tukiaan oikein, vaikka kyseessä on yhteenlasku. Asumistuen kanssa tuet ovat ihan eri luokkaa.

Vierailija
315/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, että nuo vanhat talot on eläkeläisillä, he joutuvat vaihtamaan öljylämmityksen maalämpöön.

Vuoteen 2030 mennessä pitää tehdän.

Nuorempi sukupolvi odottaa nyt, että eläkeläiset maksaa nuo remontit. 😂

Luuletko että ne remontit ei vaikuta sun vuokraan?Maksamaan joudut sinäkin.

Ei niitä remontteja kukaan maksa. Konkkaan menee moni taloyhtiö ja pankki joka niitä rahoittaa.

Telkkarissa tuli, että Helsingissä on satoja taloyhtiöitä jotka ei tule saamaan pankista putkiremonttilainaa eikä julkisivuremonttilainaa. Kun tulee vesivahinko niin ne menevät purettavaksi, koska vakuutus ei korvaa vanhoja. Asuntovelat jää niille kenellä sitä on.

Miksi tällainen suomalaisten taloudellinen tuhotyö sallitaan?

Tarkoitatko tuhotyöllä työikäisten kurjistamista työttömyydellä, rehottavaa korruptioa vai siitä tulevia vääjäämättömiä seurauksia. Kuten yhteiskunnan näkyvää rappiota.

Vierailija
316/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekkin ennen menkää töihin laiskat kyllä työtä tekevälle löytyy huutelija, koska itsellä oli hommia liiankin kanssa, jolloin oli varaa käydä ostamassa ruokakori täyteen hintoja katsomatta. Sitten kohdallani asiat muuttui tuli ikää monia sairauksia ja työttömyys, eli sillä 600€ on pärjättävä. Nyt tunnen suurta myötätuntoa heitä kohtaan jotka sinnittelee työmarkkinatuella tai samansuuruisella sairaspäivärahalla. Älkää ihmeessä olko heille kateellisia!!!!

Vähän olen kateellinen kun työtä on koko ajan niin paljon että alkaa uupua. Tavoitteena on ottaa puolen vuoden vapaa ensi vuonna ja pohtia jatkanko työntekoa vai en omalla alalla. Yksi vaihtoehto on lähteä Ruotsiin tai Norjaan töiden perässä mutta saa nähdä miten käy. Omalla alalla on töitä hyvin ja pankkitilillä on rahaa joten voin olla joutilaana vaikka pari vuotta jos siltä tuntuu.

Paljonko olet varannut pariksi vuodeksi?

T. Samaa suunnitteleva utelias

Vierailija
317/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmejengii kirjoitti:

Työpaikkaa ei välttämättä ole kaikille mutta mitä aloittajakin valittaa työttömyyttään jos on 50 tuhatta paikkaa mistä valita. Työttömät haluaisivat työpaikan helposti ja mielellään vielä hyvällä paikalla. Mitään vaivaa ei olla valmiita näkemään työpaikan eteen. Suomessa valitettavasti vähän joka hommaan vaaditaan joku koulutus mutta kyllä itse hakautuisin työvoimapulasta kärsivälle alalle, jos sen työn haluaisin. Ei ole vaikeaa mutta on hieman työlästä, koska joutuu opiskelemaan ainakin vähän aikaa, että pääsee töihin.

Toinen ongelma on ihan perustaidoissa. Ei herätä oikein luottamusta, jos työtön kuvittelee, että työstä maksetaan 590 euroa kuussa, eli ei osaa laskea nykyisiäkään tukiaan oikein, vaikka kyseessä on yhteenlasku. Asumistuen kanssa tuet ovat ihan eri luokkaa.

Ei kaikki työttömät saa asumistukea, siihen vaikuttaa puolison tulot ja vuokran määrä.

Lisäksi ei hoitoalan koulutukseen pääse. Sairaanhoitajaksi haki vuosi sitten 27678 ja pääsi 2773

Lisäksi opiskeluun vaaditaan työkkärin lupa ja saa opiskella vain 2 vuotta, jos saa luvan. Osalla on opintotuet käytetty.

Vierailija
318/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAIRU-teoriasta vielä, sitä poliitikot noudattavat nykyään..

Maahan muuton tarkoitus on kyseisessä teoriassa pitää työttömyys tietyllä tasolla, NAIRU-teoriassa ns. luonnollinen tavoiteltava työttömyyden taso on 7%. Tämä pyritään säilyttämään maahan muutolla.

Kerropa tämäkin keskimääräiselle kokoomuslaiselle nettisankarille. Ei ymmärrä mitään.

Poliitikot pelaavat ihan eri pelikirjalla kuin kansa.

Vierailija
319/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmejengii kirjoitti:

50 000 työpaikkaa mistä valita. Ok, menen jo huomenna poliisiksi tai palomieheksi.

Näytti olevan kattavat liikunta- ja ateriaedut.

Vierailija
320/959 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmejengii kirjoitti:

50 000 työpaikkaa mistä valita. Ok, menen jo huomenna poliisiksi tai palomieheksi.

Näytti olevan kattavat liikunta- ja ateriaedut.

Myös hammashoitajaksi voi mennä. Poraa vaan lujaa ihmisten hampaita.

Entä kirurgi. Leikkaat vatsan auki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän