Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiivi suhtautuminen työttömiin

Vierailija
18.03.2023 |

On hämmentävää huomata että vaaliehdokkailla ja oikeilla aikuisilla on niin lapsellisia ajatuksia kuten "työttömät patistettava töihin", "tuet pois" ja niin edespäin. Aivan kuin työttömyys olisi kenenkään valinta, tai edes hauskaa. Voin sanoa että siinä tunteessa ei ole mitään hauskaa kun ei tiedä saako vuokran maksettua ensi kuussa ja kun parikymppinen virkailija käskyttää sinua kuin koiraansa. Itsemääräämisoikeuden menetys vain siksi että menetti työpaikkansa on pahimpia kokemiani tunteita.

Minä katsoin tilastoista avointen työpaikkojen määrän ja työnhakijoiden määrän. Hakijoita oli lähes kolme kertaa enemmän kuin työpaikkoja. Olenko jotenkin huippuälykäs vai mistä johtuu ettei kukaan muu ole tajunnut ettei töitä ole edes olemassa kaikille? Miten työttömät vaan maagisesti "pakotetaan" töihin jos mitään töitä ei heille ei ole? Osan kansasta on ilmeisesti aivan kuin pakko olla työttömänä että systeemi toimii. Mielestäni on kafkamaista että te-toimisto pyörittää työttömiä ihmeellisten temppuratojen läpi eikä kukaan suostu tiedostamaan huoneessa istuvaa elefanttia: töitä ei ole kaikille.

Kommentit (959)

Vierailija
1/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta ja rehellisestä keskustelun avauksesta AP.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Vierailija
2/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilastosta selviää avoimien työpaikkojen määrä? Tuntuu mahdottomalta, että tuollainen tilasto voisi olla olemassa, koska useimmat avoimet työpaikat ovat ns. piilotyöpaikkoja joita ei ilmoiteta julkisesti missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan kuullut elämäntapatyöttömistä?

Vierailija
4/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä keino poistaa työttömyys olisi se, että työttömyystukirahat ja työkkäritätien palkat käytettäisiin siihen, että kaikki työttömät palkattaisiin töihin joko kunnille tai valtiolle. Eli esimerkiksi jos työtön saa tällä hetkellä tukia 650 euroa kuussa, niin jatkossa hänelle annettaisiin osa-aikatyö josta hän saisi sen samat 650 euroa.

Vierailija
5/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia työpaikkoja on koko suomessa 10t muille kuin hotajille 5t. Työttömiä 200t-600t riippuen lähteestä. Tollaset tuet pois ja muu on vaan mustamaalaamista. Se sen tarkoitus on siirtää se työttömyys työttömän niskoille vaikka vika on paljoti politiikassa ja yritysten mielisairaissa asenteissa ja sisäisessä fasistisessa kulttuurissa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…

Vierailija
6/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut. Luuletko, että kukaan työnantaja sellaista haluaa palkata? 

Työhaluisia työttömiä on kuitenkin moninkertaisesti elämäntapatyöttömiin verrattuna. Onko oikein kurjistaa työhaluisten työttömien elämää, jotta saadaan patisteltua oletettuihin avoimiin työpaikkoihin elämäntapatyöttömät, ja tämä vieläpä tilanteessa, jossa edes ne työhaluiset eivät meinaa työnantajille kelvata?

Vierailija
7/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä keino poistaa työttömyys olisi se, että työttömyystukirahat ja työkkäritätien palkat käytettäisiin siihen, että kaikki työttömät palkattaisiin töihin joko kunnille tai valtiolle. Eli esimerkiksi jos työtön saa tällä hetkellä tukia 650 euroa kuussa, niin jatkossa hänelle annettaisiin osa-aikatyö josta hän saisi sen samat 650 euroa.

Sen takia onkin jo julkinen sektori, se on sen tarkoitus. Nyt vaan jo on yli puolet työllisistä suomessa ja alkaa olla neukkumeininkiä. Siksi nyt kerätty puolisen miljoonaa työtöntä on ongelma.

Vierailija
8/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut. Luuletko, että kukaan työnantaja sellaista haluaa palkata? 

Työhaluisia työttömiä on kuitenkin moninkertaisesti elämäntapatyöttömiin verrattuna. Onko oikein kurjistaa työhaluisten työttömien elämää, jotta saadaan patisteltua oletettuihin avoimiin työpaikkoihin elämäntapatyöttömät, ja tämä vieläpä tilanteessa, jossa edes ne työhaluiset eivät meinaa työnantajille kelvata?

Mitä luulet audilla kaahailevaa pikkupomon päässä että mitä se kelaa työttömist ja meidän päähänpotkimisesta. Rahaa tulee valtiolta tukina yritykselle tyhjästä ja työt hoituu halpistyövoimalla. Siellä rekryäjillä voi olla hyvinkin sairas mieli.

Vierailija
9/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa kun hakee  sanoi työvoimatoimiston virkailija. Helposti kuulemma pääsee vapaisijn työpaikkoihin sanottiin viimeksi työkkärissä.

Vierailija
10/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on kyllä, mutta ne eivät vain kelpaa työttömille koska tuet ovat liian suuret. 

Vierailija
11/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on kyllä, mutta ne eivät vain kelpaa työttömille koska tuet ovat liian suuret. 

Korvaus on 590euroa. Jos se kilpailee palkkojen kanssa niin sitten tosiaan ei todellakaan kelpaa.

Vierailija
12/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat menevät työpaikanvaihtajille, eivät työttömille. Tämä selviää seuraamalla valintapäätöksiä.

Vierailija
13/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljasta on ollut näin vaalien alla suomessa vähäosaisten työikäisten kansan ryhmästä puhuminen. Pikkuruinen osa vain työttömät ja vajaa työllistetyt yhteensä miljoona ihmistä.

Vierailija
14/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin viimeksi työelämässä, tienasin noin kolme tonnia kuussa. Seuraavassa koulutustani suunnilleen vastaavassa työpaikassa tienaisin vielä vähän enemmän. Kuvitteleeko joku ettei se kelpaisi minulle? Ilman yhtäkään ylityötuntia viiden päivän työviikolla kolmisen tonnia kuussa.

Alan työpaikkoja ei vain ole kuten ennen, koska osastoja on yhdistetty ja työntekijöitä vähennetty.

Vierailija
15/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuki on saatava vastikkeelliseksi, meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää loisia. Kyllä täällä kaikille töitä löytyy, kenenkään ei tarvitse maata kotona toimettomana:) Minun mielestäni se on ihmiselle etuoikeus, että hän saa ansaita elantonsa itse kunniakkaasti ahkeralla työllä:) Ja jokaisen sivistysvaltion velvollisuus on järjestää ihmisille tuo mahdollisuus. Siksi kokoomus :)

Vierailija
16/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työ" haastattelu nykytyyliin työttömälle

Vierailija
17/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin viimeksi työelämässä, tienasin noin kolme tonnia kuussa. Seuraavassa koulutustani suunnilleen vastaavassa työpaikassa tienaisin vielä vähän enemmän. Kuvitteleeko joku ettei se kelpaisi minulle? Ilman yhtäkään ylityötuntia viiden päivän työviikolla kolmisen tonnia kuussa.

Alan työpaikkoja ei vain ole kuten ennen, koska osastoja on yhdistetty ja työntekijöitä vähennetty.

No sitten sinun pitää ottaa vastaan muita töitä. Siivoojille ja puhelinmyyjille kyllä löytyy töitä.

Vierailija
18/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuki on saatava vastikkeelliseksi, meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää loisia. Kyllä täällä kaikille töitä löytyy, kenenkään ei tarvitse maata kotona toimettomana:) Minun mielestäni se on ihmiselle etuoikeus, että hän saa ansaita elantonsa itse kunniakkaasti ahkeralla työllä:) Ja jokaisen sivistysvaltion velvollisuus on järjestää ihmisille tuo mahdollisuus. Siksi kokoomus :)

Eiköhän se työttömien määrä johdu ihan siitä miten loisitaan siellä firmoissa etätöissä ja kuutamolla. Ei työttömät työllisyydestä päätä vaan firmat joilla on vähintään nuiva suhtautuminen tai kuten sinulla mätäpaise joka solvaat loisiksi kanssasuomalaisia.

Vierailija
19/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija soittaa joka kolmas kuukausi. Se on aika pientä verrattuna siihen, että työssä ollessa pomo hengittää niskaan joka arkipäivä kello 8-16.

Vierailija
20/959 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovet laiskoja, tyhmiä tai molempia. Kaikki kunnolliset työntekijät viedään käsistä. Fakta.

Parempi sekin kuin tyhmä ja ahkera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme