Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?

Vierailija
18.03.2023 |

Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.

Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.

Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.

Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.

Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.

Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.

Kommentit (458)

Vierailija
281/458 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukea

Vierailija
282/458 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viimeiset herukat pakkasesta vispipuuroksi, uusi sato saa kypsyä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/458 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarellikastiketta paistettujen ahvenfileiden kanssa. Perunat ja kerma ostettu, muut itse luonnosta hankittuja. Aamulla rahkaa viime kesän mustikoiden kanssa. Oli viimeinen pussi. Kohta kypsyvät uudet. Nam!

Vierailija
284/458 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kourallisen mustikoita metsästä. Eivät olleet vielä kovin makeita.

Vierailija
285/458 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäsieniä lisäsin pastakastikkeen jatkoksi. Pastana Lidlin halvinta spagettia.

Vierailija
286/458 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sani ruokakassin ruokajakelusta , joka on heinäkuun meidän lähellä.  keitin varhaisperunat nakkien kera, söin myös kauraleipää ja banaanileivoksen kahvin kanssa.

Vierailija
287/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäsieniä lisäsin pastakastikkeen jatkoksi. Pastana Lidlin halvinta spagettia.

Spagetinlopun kaveriksi tänään pari viimeistä fetakuutiota, reilusti sitä mausteöljyä purkin pohjalta, vähän paistettuja kirsikkatomaatteja ja kasvimaalta paljon yrttejä.

Vierailija
288/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevihävikkikärrystä ostettuja varhaisperunoita, samasta kärrystä ostettu sipuli meni kastikkeeseen itse keräämieni ilmaisten metsäsienien kera. Lisäksi käytin puoleen hintaan ostamani 60 sentin kermapurkin, hiukan voita ja yrttejä omalta pihalta. Sienikastikkeen pohjana oli luuliemi ilmaiseksi saaduista luista. Syön tästä noin 1,60€ maksaneesta setistä kolme isoa ateriaa. 

Vierailija
289/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvia ja söin kaksi viipaletta ruisleipää, johon laitoin päälle halvinta mahdollista juustoa.

Yllättäviä menoja, joten edellinen kuukausi meni pihistellen ja tässä kuussa syödään sitä, mitä kaapeista ja pakkasesta löytyy.

Vierailija
290/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pizzakierteitä, joissa oli jääkaapista kaikenlaista ylijäämää kuten juustonkannikat raasteeksi, kinkkuleikkeleet suikaleiksi, paprikan jämiä, parhaat päivänsä nähneet varhaissipulit.

Taikina nyt ei paljon maksa kun itse tekee. Tomaattikastikkeena käytin tacosoosin lopun, jota jämäköitin noin ruokalusikallisella tomaattipyreetä.

Ruokana makaronilaatikkoa, jossa ennen makaronikriisiä tarjouksesta ostettuja makaroneja, sipulia ja taannoin tarjouksesta ostettua snellun sikanautajauhelihaa, nesteenä ihan vaan lihalientä.

Salaatiksi puutarhasta keräämiäni lehtivihannesten harvennuksia ynnä yrttejä; pinaatti, lehtisalaatti, punajuurenlehti, herneenverso, basilika, ruohosipuli. Muutama retiisikin vielä löytyi.

Päiväkahville leivoin vielä dallaspullaa. Taikinaan meni jämäpala voita, maitojauheesta tehtyä maitoa, pussin loppu kardemummaa, loput pizzakierteitä varten avatusta hiivapussukasta, vehnäjauhoa, sokeria. Täytteeseen 75g voita, päiväysvanha tarjousrahka, vuosia sitten ostettua vaniljakreemijauhetta joka ei tunnu loppuvan ikinä, vaniljasokeria.

Vierailija
291/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin eväät.

Vierailija
292/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivelin pakastimesta viimeiset viimekesän marjat mehumaijaan, täytin loppuun raparperinpaloilla, tarjoussokeria melkein kilo. Nyt on tekeillä siis sekamehua. Ajatus lähti siitä, kun lapset kyselivät onko meillä mehua ja pakkaseen piti saada tilaa, kun mies ilmoitti että tuo töistätullessaan kassillisen ilmaista grillimakkaraa. Pakkohan sitä oli siis ryhtyä tekemään pakastimeen tilaa.

Vierailija
293/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuppia kahvia ja lihapiirakka

borshkeitto ja 2 juustoleipää

maustamatonta jogurttia, marjoja , paahtoleipää

Vierailija
294/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla viili, ruisleipää ostettuina. Saatuina lehtisalaattia, retiisi,  herneitä ystävän kasvimaalta.

Seuraavaksi grillimaissi ( ale 76snt) ja vanhanajan lehtisalaatti lopusta salaatista + 2 keitettyä munaa + 2 tomaattia. Kastikkeessa saatua kermaa.

Mansikoita ostettu litra. En päässyt ystäväni juhliin kun olin sairaana, ja hän toi minulle ylijäänyttä sokerikakkupohjaa ja kermapurkin. Tiedossa siis mansikkakakkua.

Illalla syön muutaman mansikan rahka -muna-raejuustopaistoksen kanssa.

Mielestäni ihan luksus-kesäherkkupäivä. Rahaa kului näihin n.10e.  

Vierailija
295/458 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla viili, ruisleipää ostettuina. Saatuina lehtisalaattia, retiisi,  herneitä ystävän kasvimaalta.

Seuraavaksi grillimaissi ( ale 76snt) ja vanhanajan lehtisalaatti lopusta salaatista + 2 keitettyä munaa + 2 tomaattia. Kastikkeessa saatua kermaa.

Mansikoita ostettu litra. En päässyt ystäväni juhliin kun olin sairaana, ja hän toi minulle ylijäänyttä sokerikakkupohjaa ja kermapurkin. Tiedossa siis mansikkakakkua.

Illalla syön muutaman mansikan rahka -muna-raejuustopaistoksen kanssa.

Mielestäni ihan luksus-kesäherkkupäivä. Rahaa kului näihin n.10e.  

10€ päivän syömisistä on aika paljon jos se on jokapäiväistä, 300€/kk/hlö? Mikä sinänsä ei ole väärin, itsekin törsäsin kympin pelkästään kahviin ja jätskiin tänään torikahvilassa. Toisaalta kun jatkuvasti syö edes osittain ilmaista ja halpaa niin voi välillä törsätä erikoisherkkuihin 😊

Vierailija
296/458 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesänä en ole ostanut yhden yhtä sipulia, kasvimaalla kasvaa ilmasipuli josta syödään varret kuin kevätsipuli ja maanalaisen sipulinkin voi syödä kun välillä joutuu kuitenkin osan harventamaan pois.

Vierailija
297/458 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain naapurilta vastapoimittuja persikoita. Niin makeita!

Vierailija
298/458 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista jauhelihaa, puoli-ilmaista korppujauhoa (tehty kuivahtaneesta leivästä). Näistä plus muista edullisista aineksista tehtyjä jauhelihapihvejä, ruskeaa kastiketta ja ilmaisia uusiaperunoita. Salaattina oli coleslaw, jossa kastikkeena toissapäiväisen kalapuikkojen lisukkeena ollut tillikermaviilikastikkeen jämä.

Puristin kavereilta minulle jääneistä näivettyneistä sitruunoista ja limeistä mehut jääpalamuotteihin ja pakkaseen, niillä voi myöhemmin maustaa mitä milloinkin.

Aamulla puuroa vastapoimituilla mustikoilla.

Vierailija
299/458 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähessu jätti työpaikan jääkaappiin tonnikalaa kun kesäduuni loppui, otin talteen tilaa viemästä ja tein pastan.

Vierailija
300/458 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvi kaverilta eilen saadun voileivän kans. Ruokana ruokajakelusta saatua varhaisperunaa ja parsaa ja pari lihapullaa,sit join kahvin  eilen saadun pullapalan kanssa. Olin eilen grillaas kaverille, laittoi loppuja mukaan kun jäi jonkun verran liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän