Seksitön suhde
Seksi loppunut suhteessa kokonaan. Ei mitään selitystä mutta nyt jo kuukausia edellisestä kerrasta. Itse "aktiivisena" haluttaa kyllä. Siispä saa käsipelillä hoidella itsensä mutta jotenkin se on vähän puolitiehen jäävää hommaa. Kun puoliso edes hoitaisi käsipelin mutta ei mitään. Tuntuu että omalla kohdallani se olisi paras keino lievittää stressiä. En tiedä onko vaihdevuodet vai mikä. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko myöskin naisia jotka jäävät parisuhteessa ilman?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt mennyt 2 v ilman seksiä, kun mies on haluton. Jos hän nyt yhtäkkiä sanoisi haluavansa sitä, niin en usko, että pystyisin. Mieleeni on iskostunut jo niin vahvasti, että hän ei pidä minua haluttavana ja seksikkäänä, että en voisi ryhtyä siihen hänen kanssaan. Se vaatisi aika pitkällistä prosessia häneltä, että voisi vakuuttaa minut siitä, että oikeasti pitää minua haluttavana.
Jos joku muu mies ilmaisisi haluaisi seksiä kanssani, niin en usko, että myöskään kykenisi, sillä ajatyelisin olevani liian vastenmielinen ja ruma. Tänään näin erään äärimmäisen komean ja seksikkään miehen ja ajattelin vain, että vaikka hän ehdottaisi, niin en voisi, kun hän pettyisi ulkonäkööni kuitenkin. Ennenvanhaan minulla oli hyvä otsetunto näussä asioissa, mutta nyt miehen haluttomuus on hävittänyt itsetuntoni ja seksuaalisuuteni.
T.Keski-ikäinen nainen
Olipa kuin omasta kynästä.
Fantasioiminenkin on hankalaa, kun ei koe voivansa olla osa seksiä toisen kanssa kun ei pidä itseään haluttavana.
Meillä olisi seksiä harvakseltaan jos vaan minua kiinnostaisi. Luulin että olen ainoa mies maailmassa, joka haluaa tarvitsee myös sitä arjen hellyyttä ja lähellä oloa. Sen yrittämisen tyrmääminen tuntuu vielä pahemmalta kuin seksin mutta kun vaimolla iskee halut, olisi heti oltava valmiina. Enää ei vain kiinnosta. Runkkaamalla ja urheilemalla saan onneksi paineet purettua ja pidettyä pään kasassa. Keskusteluakin on kokeiltu mutta huonolla menestyksellä, olen vaimon mielestä naurettava ja kriiseilevä mies, koska meillä on kaikki hyvin.
M.51
Mitä Joannalle kuuluu? Onko yhtään tilanne parantunut?
Itellä on ollut taas turhautumista ja tuskastumista moneen kertaan. Vaikka kuin yrittää saada puhetta ja keskustelua aikaan, niin ei vain onnistu..
M49
Voi kiitos kysymästä, samanlaista tasaista ja harmaata täälläkin.. Välillä näytti jo paremmalta, mutta ei sitä kestä paria päivää enempää. Aikalailla kypsänä alan olla tähän touhuun!
Oon muuten jo luonut sen s-postitilin. Vielä, kun vaan riittäis rohkeus sulle kirjoittaa...
- Joanna
Oon tässä jo vuosikausia yrittänyt tosiaan saada asioita käännettyä parempaan suuntaan. Ihan samallalailla menee, hetken näyttää hyvältä ja muutama päivä niin palaa vanhaan ja pyörä pyörii alusta.
Mukava kuulla, odotan sun viestiä kovasti. Mutta omaan tahtiin, kun tuntuu aika sopivalta niin painat enteriä..
M49
Niin monesti seksitön suhde johtuu kahdesta epäparista. Se menee siihen lopulta ei ole kyse mistään etteikö toinen haluttaisi yms, seksuaalisuus ei vain kohtaa. Tai on menty alusta saakka muutamalla asennolla aina samalla tavalla niin eipä se kauan toimikkaan.
Naisenkin pitää osata puhua normaalisti miehelleen, siinä missä miehen myös naiselleen. Jos normaalia puhumista yms ei ole ollenkaan, niin ei seksikään voi sujua. Se on paha kommunikaatio ongelma. Sitten on naisia jotka sanoo että ei osaa puhua tunteista, kyllä osaa, jos aidosti rakastaa ei joudu sanojaan miettimään, ne tulee nimittäin suoraan sydämmestä.
Täällä yksi nainen hoitelee itsensä käsipelillä melkein joka ilta. Kun mies nukkuu muksujen kanssa. Onhan tämä vähän köyhää, mutta onneksi itsellä on vilkas mielikuvitus. Kuvittelen välillä olevani useamman miehen kanssa, välillä naisen..
Olin 7v seksittömässä suhteessa. Mies ei koskaan kertonut mitään syytä seksittömyydelle. Hän ei halunnut seksiä edes alkuaikoina. Erottiin tuossa keväällä, mutta ei tämän takia.
Nyt on taas seksiä uuden kumppanin kanssa. Toivon, että ex kertoo mahdolliselle uudelle kumppanille heti, ettei seksiä ole koskaan tiedossa. Tälläisestä asiasta ON puhuttava, vaikka se vaikeaa onkin.
Jotenkin harmittaa, että tuhlasin monta vuotta tuollaiseen kaverisuhteeseen.
Ymmärrän sua oikein hyvin. Mutta jos mieli tai tilanne muuttuu, niin ihan vapaasti saat viestitellä. Mietitään sitten asioita porukassa.