Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kyllästynyt tähän painon nousemiseen!!!

Vierailija
17.03.2023 |

Paino noussut 3 vuoden aikana 10kg, vaikka en ole mitenkään erityisesti lisännyt syömistä tai muuta. En juo alkoa, syön herkkuja ehkä kerran kuussa ja katson mitä laitan suuhun.. viimeiset 3kk olen todella keskittynyt urheiluun ja teen viikossa 3-5 treeniä kestoltaan 20-60min. HIIT painotteista lihaskuntoa/rasvanpolttoa ja sitten palauttavina päivänä pilates tms. Paino vain nousee. Olen 1kk kokeillut olla todella vähäkalorisella dieetillä. 1050kcal - ihan testausmielessä!!! Olen punninnut joka ikisen suupalat ja merkinnyt sen yazioon. Tadaa - KILO tullut lisää!!! Mitä hittoa. Paino ei laske MILLÄÄN!

Olen aina ollut hoikka, urheilullinen ja osannut syödä oikein. Jotain kuitenkin on nyt pahasti pielessä ja en keksi mikä 😩 ikinä en ole saanut painoa näin pahasti nousemaan

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista:Syöt liian vähän. Kroppasi on jo mennyt säästöliekille eli ruuansulatuksesi toimii liian hitaasti. Jos urheilet, sun pitäisi syödä vähintään tuplasti. Tuplamäärääkin suositellaan perutoimistotyötä tekevälle naiselle, joten mitenkä luulit treenaavan naisen pärjäävän sinun kalorimäärilläsi?

Kävin InBody tms mittauksessa ja siellä peruskulutukseni oli 1600kcal. Yleensä mittaan urheilukellosta kuinka paljon olen kuluttanut esim lenkillä ja lisään syömistä sen mukaan. Tämä 1100kcal on ollut testi auttaako se tiputtamaan painoa edes puoli kiloa, mutta sekään ei auta edes hetkellisesti. Paino vain noussut. Eli en siis aina syö noin vähän. Säännöllisesti ja terveellisesti. Tykkään pitää 16/8 rytmiä - tulee luonnostaan. En jaksa uskoa että olen ollut 3 vuotta säästöliekillä ap

Vierailija
22/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

33v. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan lisätä myös juomiset kalorilaskuriin?

Vierailija
24/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität ehkä liikaa, syöt liian vähän ja treenaat liikaa. Säästöliekki on olemassa. Oikeasti. Tee muutos vähäksi aikaa. Itsellä paino putosi, kun lopetin liikunnan joksikin aikaa.

Höpö höpö! Mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan. Mene Afrikkaan katsomaan onko porukka lihavaa, kun ei saa safkaa ja menee säästöliekki päälle 😂 Te jotka väitätte, että syötte vähemmän kuin kulutatte ja silti lihotte, olisitte käveleviä ihmeitä!

Vierailija
25/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin virhe on että ei ymmärrä omaa syömistä ja sitten treenaa liikaa. Ei saa riittävästi ravintoa ja kehosi alkaa vastustamaan sitä ja paino voi nousta.

Käsittämätöntä paskapuhetta. Energiaa ei ilmaannu tyhjästä.

Vierailija
26/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrität ehkä liikaa, syöt liian vähän ja treenaat liikaa. Säästöliekki on olemassa. Oikeasti. Tee muutos vähäksi aikaa. Itsellä paino putosi, kun lopetin liikunnan joksikin aikaa.

Höpö höpö! Mitään säästöliekkiä ei ole olemassakaan. Mene Afrikkaan katsomaan onko porukka lihavaa, kun ei saa safkaa ja menee säästöliekki päälle 😂 Te jotka väitätte, että syötte vähemmän kuin kulutatte ja silti lihotte, olisitte käveleviä ihmeitä!

Idiootti.

Vierailija
27/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan lisätä myös juomiset kalorilaskuriin?

Juon oikeastaan vettä. Alkoholia en ole käyttänyt ikinä ja limua en juo. Mehuja tosi harvoin ostetaan 🤔 ap

Vierailija
28/140 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaja kirjoitti:

Paino nousee koska syö liian vähän. Lisäksi jos ei syö säännöllisesti niin kroppa ei ymmärrä sitä.

Miten ihmeessä paino voi nousta, jos syö liian vähän??

Vierailija
29/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa esimerkin päivän syömisistäsi?

Vierailija
30/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ihan liian vähän.

Vierailija
31/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Paino nousee koska syö liian vähän. Lisäksi jos ei syö säännöllisesti niin kroppa ei ymmärrä sitä.

Mammojen mustaa magiaa, eivät syö mitään ja liikkuvat kuin hullut, mutta paino sen kun nousee 😂

Vierailija
32/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista:Syöt liian vähän. Kroppasi on jo mennyt säästöliekille eli ruuansulatuksesi toimii liian hitaasti. Jos urheilet, sun pitäisi syödä vähintään tuplasti. Tuplamäärääkin suositellaan perutoimistotyötä tekevälle naiselle, joten mitenkä luulit treenaavan naisen pärjäävän sinun kalorimäärilläsi?

Lol mitä paskaa. Luuletko, että jos ihminen ei syö, hän vain jatkaa lihomista? Yksikään nälkiintyvä ihminen ei ole lihava. Kuinka monta läskiä oli keskitysleireillä?

Vierailija
33/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vaan heti aamusta syömättä aivan kaiken, nestettä voi ottaa. 

Vierailija
34/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Elimistö tulkitsee sen nälänhädäksi ja pitää kiinni kaikista vararasvoista. Kaloriteoria ei tunnista tätä, koska siihen liittyy muutakin kuin syödyn energian määrä, kuten stressihormonit, kortisoli, adrenaliini ja insuliini. Ne estävät elimistön oman rasvan käytön energiaksi.

Keskitysleiriesimerkki on tässä tapauksessa huono, koska siellä päivittäinen kalorimäärä oli alle 500 kcal ja ruoka oli myös ravinneköyhää kaikin tavoin.

Vierailija
35/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se paino nousee kun lihasta kertyy :D kato peiliä, älä painoa. Mulla paino pysyy samana vaikka rasvaprosentti muuttuis ja farkut ei mahtuiskaan enää päälle, koska eri kudokset painaa eri verran. Sit kun liikun enemmän niin alkaa farkut löystymään mut paino ei muutu miksikään.

Ja kuten aiemmin joku mainitsi niin säästöliekki on oikee ilmiö, että rupee syömään kulutuksen mukaan. Keho päästää sillon helpommin irti kerrytetystä energiavarastosta kun tietää, että sitä ravintoa saa muualtakin.

Paino voi joo hetkellisesti nousta kun syö enemmän, mutta se alkaa laskemaan, mä lupaan. Ei ois ensimmäinen kerta kun tätä nään niillä, jotka on nälkiinnyttäny itteensä 1000 kcalla. Ei noin vähää syötetä ees vuodepotilaille.

Vaa'an numeron seuraaminen on niin juurtunu ihmisten takaraivoon että se aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Tee vaikka silleen että et hetkeen käy vaa'alla, muutamaan kuukauteen vaikka, ja seuraat vaan sun OLOAS. Koska loppujen lopuks sä et muuta halua kun että sulla on hyvä olo.

Vierailija
36/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se paino nousee kun lihasta kertyy :D kato peiliä, älä painoa. Mulla paino pysyy samana vaikka rasvaprosentti muuttuis ja farkut ei mahtuiskaan enää päälle, koska eri kudokset painaa eri verran. Sit kun liikun enemmän niin alkaa farkut löystymään mut paino ei muutu miksikään.

Ja kuten aiemmin joku mainitsi niin säästöliekki on oikee ilmiö, että rupee syömään kulutuksen mukaan. Keho päästää sillon helpommin irti kerrytetystä energiavarastosta kun tietää, että sitä ravintoa saa muualtakin.

Paino voi joo hetkellisesti nousta kun syö enemmän, mutta se alkaa laskemaan, mä lupaan. Ei ois ensimmäinen kerta kun tätä nään niillä, jotka on nälkiinnyttäny itteensä 1000 kcalla. Ei noin vähää syötetä ees vuodepotilaille.

Vaa'an numeron seuraaminen on niin juurtunu ihmisten takaraivoon että se aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Tee vaikka silleen että et hetkeen käy vaa'alla, muutamaan kuukauteen vaikka, ja seuraat vaan sun OLOAS. Koska loppujen lopuks sä et muuta halua kun että sulla on hyvä olo.

Olen täysin samaa mieltä. Jos jotain kannattaa seurata, niin peilikuvaa ja ehkä mittanauhaa. Vaikka vaaka pysyisi samassa lukemassa, muutoksen voi nähdä niistä.

Vierailija
37/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Vierailija
38/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisen fysiologia ei sovi hätähousuille.

Vierailija
39/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittauta kilppariarvot. Minulla on päinvastainen ongelma, eli paino sen kun laskee. Johtuu kilpparin liiketoiminnasta.

Vierailija
40/140 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vaaan vasta tänä vuonna ja juuri peilistä ja vaatteista olen nähnyt nousun ja järkytyin. Menin sen takia ostamaan vaaan että näen miten paino elää. Olen aina ollut todella aktiivinen ihminen, joka ei tuijota numeroita ja kaloreita sentilleen, nyt parissa vuodessa on tapahtunut jotain ja mikään ei auta painon nousuun. En ole aikaisemmin tästä stressannut, mutta alkanut tuntua ihan järkyttävältä miten paino vain nousee -> vaatekoko kasvaa -> olo huononee vaikka en mätä ruokaa kaksin käsin ja olen aktiivinen. Ap