Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut välittämään terveydestäni ja parantanut elintapoja. Miten pystyn tupakoinnin vielä stumppaamaan?

Vierailija
17.03.2023 |

Yritän ihan todella muuttaa asioitani.
Terveellistä ruokaa, ei alkoholia, liikuntaa asteittain lisäämällä. Tämä kaikki on tullut itsestään, omasta tahdosta, ilman mitään pakonomaisia päätöksiä.
Minä vain haluan pitää itsestäni huolta ja olla terve, voida hyvin.

Se mikä tässä vielä on todella iso rasite, on tupakointi. Verenpaineet on korkealla, yskittää, väsyttää, kallista ja haisee, ientulehdusta.
Halusin lopettaa mutta minulle se on vaikeaa. Siinä on jotain todella koukuttavaa ja tuntuisi oudolta jos tupakkaa ei olisi. En silti haluaisi tietenkään polttaa ja ymmärrän mitä tuhoa se saa aikaan.

Tuon kun vielä osaisin heittää pois. En vain tiedä, että miten. Tuleeko sekin itsestään ajallaan se päätös, ettei enempää?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat voimaa senkin lopettamiseen.

Vierailija
2/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin sähkötupakan avulla. Aion kyllä päästä vielä tästäkin eroon, sen aika sitten myöhemmin. Mutta siis rahaa säästyy ja tämä ei haise. Sähkötupakan jälkeen en ole polttanut yhtään oikeaa tupakkaa eikä ole tehnyt edes mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä sai tupakoinnin lopettamiseen jonkun lääkkeen, joka toimi hyvin.

Vierailija
4/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin zybania, ei kyllä auttanut oma kohdallani :/

Ehkei silloin ollut motivaatiota tarpeeksi. Silloin vielä join ja elin välinpitämättömästi muutenkin.

Toivoisin toki, että onnistuisin tässä lähiaikoina itse lopettamaan, ilman lääkkeitä. Olisi kyllä ihana asia.

Ap

Vierailija
5/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin nikotiinipusseilla, siis vähän kuin nuuska mutta ilman tupakkaa ja nikotiinia vain vähän, käytin niitä viikon ja sitten lopetin kokonaan nikotiinin. Tupakka maistui parin päivän päästä jo kauhealta kun kerran testasin.

Joku tuttu taas lopetti korvaamalla tupakan mynthonilla.

Jos olet tottunut polttamaan alkoholia juodessa, niin lopettamisen jälkeen yritä olla tekemättä sitä, koska oikeastaan kaikki kerran lopettaneet joita tiedän, jotka ovat aloittaneet uudestaan ovat tehneet sen kännissä.

Vierailija
6/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkekannabista käytin itse kun vieroittauduin tupakasta.

sitä on käytetty myös alkoholismin hoidossa.

Vierailija
7/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin nikotiinipusseilla, siis vähän kuin nuuska mutta ilman tupakkaa ja nikotiinia vain vähän, käytin niitä viikon ja sitten lopetin kokonaan nikotiinin. Tupakka maistui parin päivän päästä jo kauhealta kun kerran testasin.

Jos olet tottunut polttamaan alkoholia juodessa, niin lopettamisen jälkeen yritä olla tekemättä sitä, koska oikeastaan kaikki kerran lopettaneet joita tiedän, jotka ovat aloittaneet uudestaan ovat tehneet sen kännissä.

Siis polttamaan juodessa, ei polttamaan alkoholia juodessa :D

Vierailija
8/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kuinka jokainen tupakka vie lähemmäs hautaa ja turmelee elimistöäsi sekä kerää keuhkoihin mustaa tervaa. Haluatko vanhuudessa elää happipullon kanssa ja olla jo 40-vuotiaana ryppyinen kuin 90-vuotias mummo?

Vierailija
9/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myös huumeita kokeillaan kännissä, alkoholi on ns. porttihuume.

Vierailija
10/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös huumeita kokeillaan kännissä, alkoholi on ns. porttihuume.

Niinkö? Vau, kiitos tiedosta.

Vierailija
11/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut kaksi päivää polttamatta. Todella vaikeaa, kun pitää keskittyä pikkutarkkaan tekemiseen.

Jatkossa hankin varmaankin sähkötupakan.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
12/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti kuinka jokainen tupakka vie lähemmäs hautaa ja turmelee elimistöäsi sekä kerää keuhkoihin mustaa tervaa. Haluatko vanhuudessa elää happipullon kanssa ja olla jo 40-vuotiaana ryppyinen kuin 90-vuotias mummo?

Tämä on tämä ainainen. Ei tällainen auta loppupeleissä. Tupakointi on kyllä siltä vähän salakalava riippuvuus, että haitat terveydessä tulevat hiljaa vuosien aikana ja asteittain.

Tiedostan, että terveys vain menee huonompaan kuntoon mitä kauemmin tupakoin.

Hmm..

Pitää tässä nyt tosissaan miettiä miten tämänkin riippuvuuden ratkaisen.

Ap

Vierailija
13/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani lopettajat ovat vaan päättäneet lopettaa.

Keksi jotain sopivaa oheistoimintaa sen tupakoinnin sijaan.

Vierailija
14/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tupakointi on enemmänkin opittu tapa, pitää mennä kahvin ja ruoan jälkeen parvekkeelle savuille vaikka ei nikotiinin himo olekkaan.

Vierailija
15/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stumppaa tähän kirja, sen jälkeen lopetin.

Vierailija
16/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt ollut kaksi päivää polttamatta. Todella vaikeaa, kun pitää keskittyä pikkutarkkaan tekemiseen.

Jatkossa hankin varmaankin sähkötupakan.

Tsemppiä ap:lle!

Sähkötupakalla pääsee kyllä helposti eroon varsinaisesta tupakoinnista, mutta tosi helposti jää koukkuun siihen, että sitä sähkötupakkaa polttaa tyyliin minuutin välien. Onhan se parempi kuin kaikki tupakan myrkyt, mutta ei silti mikään paras.

Vierailija
17/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin nikotiinipurkan avulla. Lopulta pääsin eroon tupakasta.

Vierailija
18/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stumppaa tähän kirja, sen jälkeen lopetin.

En edes käyttänyt mitään nikotiinituotteita lopettamisen ohella, ainoastaan tämä kirja ja viimeisen savukkeen jälkeen olin viikon mökillä, lähimpään kauppaan 20km eikä autoa käytössä.

Vierailija
19/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset tupakoivana niiiin karmealle, pahemmalle kuin koiran paskeli.

Vierailija
20/66 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin n. 2 vuotta sitten 40 vuotta kestäneen tupakoinnin Champix vieroituslääkkeet avulla ja lopettaminen kävi yllättävän helposti eikä ole tupakkaa sen jälkeen mieli tehnyt. Lääkkeen avulla pääsin eroon sekä nikotiiniriippuvuudesta että tavasta tupakoida. Tämän lääkkeen saatavuudessa on esiintynyt ongelmia ja tämän hetken tilannetta en tiedä, mutta asiaa kannattaa tiedustella vaikka terveyskeskuksesta (kysymyksessä on reseptilääke).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi