Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis voiko olla niin, että gynekologin oven avaus maksaa 150e?

Vierailija
17.03.2023 |

Ja jos mitään tutkimuksia tai reseptejä tarvitsee, niin ne maksavat kaikki erikseen.
Ja vaan yksityisellä on gynejä, terveyskeskus ei tätä hoitoa tarjoa. Miten voi olla?

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa estrogeeniä, niin rinnat pitää tutkituttaa 1-1,5 v välein. Koska rintasyövän riski kasvaa. Ei mitään pieniä juttuja. Siksi ainakin itse haluan käydä nimenomaan gynen luona keskustelemassa eri vaihtoehdoista.

Minä jätin mammografian väliin kun kahden vuoden välein tuntui ihan liialta. Olen käyttänyt estrogeenia jo 7 vuotta ensin neljä voimakkaimmalla pillereillä ja sen jälkeen jatkan miedoilla laastareilla seitsemättä vuotta ja käytän niin pitkään kunnes tarpeen. Juuri kävin rinta seulonnassa eikä mitään ollut. 

Rinta syöpä on perinnöllistä ja meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään. 

Ihan kaikkee pitää tutkituttaa ihan koko ajan jos ihminen on ihan hysteerinen ja pelkää ihan kaikkea. Jo se luulo tautikin sairastuttaa ja luulo taudissa saa varmasti ihan kaikki sairaudet. 

Ihan kun se lääkäri olisi joku jumala että sen kanssa kun juttelee niin epäilyt hälvenee. 

Miksi käytät noin kauan estroa?

Joillakin vaihtarioireet jatkuvat jopa yli 10 vuotta.

T.eri

Ei silti ole viisasta lääkitä hormoneilla noin kauaa. Gynet määrää lääkkeitä, sillähän ne toimeentulonsa saavat, kun naiset pelotellaan sinne aina menemään.

Vierailija
122/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat mennä yksityiselle niin maksat. Ei se niin vaikeaa ole ymmärtää. Elämä on valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se väärin, etttä nainen joutuu sukupuolensa takia maksamaan lääkärikulun, jota ei miehillä ole... Hae lähete terveyskeskuksesta, menee poliklinikkamaksulla 40€

Tässäkin väärä ilmaisu. Ei nainen sukupuolensa takia sitä lääkärikulua joudu maksamaan vaan siksi, koska käyttää kyseistä lääkäripalvelua.

Samanlailla mies joutuu maksamaan jos käy näyttämässä säkkejään lääkärissä.

Ja miehiä ei paljon ginostele. Siksi veronmaksajat maksavat monen monta ylimääräistä eturauhassyöpää.

124/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna gynekologit rahastavat naisten pimpeillä.

Jos nainen on terve eikö ole mitään gynekologisia vaivoja, niin ei todellakaan tarvitse käydä säännöllisesti gynekologilla. Ja jos jotain vaivoja on, esim. Virtsankarkailua tai runsaat kuukautiset, niin silllon kannattaa hakeutua ihan omalla terveysasemalle yleislääkärin vastaanotolle. Sieltä voidaan sitten tarvittaessa kirjoittaa lähete sairaalaan gynekologille.

Vierailija
125/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se väärin, etttä nainen joutuu sukupuolensa takia maksamaan lääkärikulun, jota ei miehillä ole... Hae lähete terveyskeskuksesta, menee poliklinikkamaksulla 40€

Niin, tuo lähete on erikoissairaanhoidon piiriin kuuluva ja pääsee pkl maksulla.

Yksityisen oven avaus todellakin maksaa tuon, ilman toimenpiteitä.

Minulle tehtiin toimenpiteitä 750€ edestä ja lähete erikoissairaanhoidon piiriin.

Jatkot yksityisellä. On oma valinta, en kadu enkä itke. Saa nopeasti avun. Kun yksityinen tekee kiireellisen lähetteen, pääsee jo kahdessa viikossa. Tk lääkäri tekee lähetteen, kuinkahan kauan pitänee odottaa?

Vierailija
126/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just. Tutkittiin rinnat, ultrattiin munasarjat ja alatietutkimus. Koko homma maksoi 284€ Terveystalon gynellä. Juu, siis kaikesta veloitetaan erikseen. Tais olla 20 min aika. En oo hetkeen käynyt, joten en muistanut että on näin tyyristä 🙈

Meinasin pyörtyä kassalla.

Halvalla pääsit, mulla pelkkä rintojen RTG ja ultra tutkimus maksoi tuon.

Vierailija
127/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei gynellä ole pakko käydä ollenkaan.

Vierailija
128/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä mitä maksaa yrittäjälle työterveyshuollon järjestäminen esim Terveystalolla. Joka ikinen puhelinsoittokin aiheuttaa vähintään 25€  laskun. Vuosimaksu (satoja euroja) ei sisällä yhtään mitään, se on vain pelkkä pakollinen maksu. Lisäksi aika ajoin tulee muutaman satasen laskuja, vaikka ei ole oltu missään yhteydessä sinne eikä kukaan työtekijä ole käynyt siellä. Laskuissa selityksenä tyyliin "suunnittelu x6" ja vastaavaa. Kysyttäessä kukaan ei tunnu tietävän mistä laskut koostuvat, kun "tulevat järjestelmästä". Eli kyllä, ei ole mikään ihme nykymaailmassa, että oven avaus maksaa 150€.

Kukaan työntekijä ei ole käynyt siellä...etkai kyttää työntekijöiden käyntejä? Tyyliin että jos usein käy, on kallis ja tuosta päästävä eroon?

Totta kai työnantaja näkee laskut ja ketkä niitä aiheuttaa.

Vierailija
129/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja haluan käydä gynellä, en milläänterveyskeskuslääkärillä joka ei ole perehtynyt vaihdevuosioireisiin ym.

T. 13

Siitä vain jos haluaa maksaa samoista vaihdevuosi lääkkeistä ja käynnistä satasia. Kannattaa nyt vähän itsekkin netistä lukea vaihdevuosi oireista. Kyllä minun oma lääkärini terveyskeskuksessa osasi heti määrätä ihan oikeet lääkkeet vaivoihini jotta oireeni helpottuivat. 

Missä terveyskeskuksessa enää on omalääkäri?

Mulla on ainakin ollut sama lääkäri jo vuosia. Jkl

Emme kaikki elä Jyväskylässä. Ei voi yleistää. En missään tapauksessa halua asua siellä.

Mikä vika Jyväskylässä on? Kaunis kaupunki keskellä Suomea. Hyvät palvelut.

Vierailija
130/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei gynellä ole pakko käydä ollenkaan.

Totta. Suositus on, että gynekologille mennään silloin, jos epäillään jotakin sairautta. Ei millekään muullekaan erikoislääkärille mennä vain huvin vuoksi.

Vierailija
131/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urologille.

Vierailija
132/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ilmoitetaan kaikkialla kuinka olisi hyvä ja naisten pitäisi käydä säännöllisesti gynellä... 🙄

HÖPÖ HÖPÖ!

Vain yksityisgynet markkinoivat noin, ja heillä on oma lehmä ojassa.

Vierailija
133/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen naisen pitäisi tietää, miltä oma alapää terveenä näyttää. Sitten voi itse katsoa, että onko tullut muutoksia. Jos on tullut, niin terveyskeskukseen josta saa tarvittaessa lähetteen naistantaudeille.

Itse olen tällä hetkellä gynekologisen sairauden takia naistentautien polilla potilaana. Ei todellakaan tarvitse yksityisestä gynestä maksaa, jos ei hyvin vuoksi halua käydä.

Vierailija
134/135 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa estrogeeniä, niin rinnat pitää tutkituttaa 1-1,5 v välein. Koska rintasyövän riski kasvaa. Ei mitään pieniä juttuja. Siksi ainakin itse haluan käydä nimenomaan gynen luona keskustelemassa eri vaihtoehdoista.

Minä jätin mammografian väliin kun kahden vuoden välein tuntui ihan liialta. Olen käyttänyt estrogeenia jo 7 vuotta ensin neljä voimakkaimmalla pillereillä ja sen jälkeen jatkan miedoilla laastareilla seitsemättä vuotta ja käytän niin pitkään kunnes tarpeen. Juuri kävin rinta seulonnassa eikä mitään ollut. 

Rinta syöpä on perinnöllistä ja meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään. 

Ihan kaikkee pitää tutkituttaa ihan koko ajan jos ihminen on ihan hysteerinen ja pelkää ihan kaikkea. Jo se luulo tautikin sairastuttaa ja luulo taudissa saa varmasti ihan kaikki sairaudet. 

Ihan kun se lääkäri olisi joku jumala että sen kanssa kun juttelee niin epäilyt hälvenee. 

Miten niin rintasyöpä on perinnöllistä ? Äidilläni oli vaikkei hänen äidillään, ei hänen äidin sisaruksilla eikä äitini sisaruksista kenelläkään ole ollut, joten mistä se hyppäsi muualta kuin lääkärin sanojen mukaan hormonit korvaus hoidosta.

Kyllä se kulkee suvussa vaikka ei periydy äidiltä tyttärelle. Esim. sinun mahdollinen tyttäresi voi sen periä tai lapsenlapsi.

Vierailija
135/135 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös julkisella puolella ole enää perhesuunnitteluneuvoloita, joista saa ehkäisyn ja joissa tehdään myös gynegologiset tutkimukset sekä saa lähetteen laboratorioon ja lääkityksen vaihdevuosivaivoihin? Minä olen jo sen ikäinen, ettei minulla ole enää ehkäisyn tarvetta eikä minulla ole myöskään tarvetta mihinkään vaihdevuosilääkitykseen ja näin ollen en ole enää käynyt vuosikausiin gynegologilla, naisten yleisissä terveystarkastuksissa Papa kokeella olen kyllä käynyt. Luin jostain ettei gynegologilla käyntiin olisi tarvetta jos ei tarvitse ehkäisyä tai mitään hormonaalisia lääkityksiä eikä ole mitään alapään ongelmia.