Siis voiko olla niin, että gynekologin oven avaus maksaa 150e?
Ja jos mitään tutkimuksia tai reseptejä tarvitsee, niin ne maksavat kaikki erikseen.
Ja vaan yksityisellä on gynejä, terveyskeskus ei tätä hoitoa tarjoa. Miten voi olla?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa estrogeeniä, niin rinnat pitää tutkituttaa 1-1,5 v välein. Koska rintasyövän riski kasvaa. Ei mitään pieniä juttuja. Siksi ainakin itse haluan käydä nimenomaan gynen luona keskustelemassa eri vaihtoehdoista.
Minä jätin mammografian väliin kun kahden vuoden välein tuntui ihan liialta. Olen käyttänyt estrogeenia jo 7 vuotta ensin neljä voimakkaimmalla pillereillä ja sen jälkeen jatkan miedoilla laastareilla seitsemättä vuotta ja käytän niin pitkään kunnes tarpeen. Juuri kävin rinta seulonnassa eikä mitään ollut.
Rinta syöpä on perinnöllistä ja meidän suvussa ei ole ollut kenelläkään.
Ihan kaikkee pitää tutkituttaa ihan koko ajan jos ihminen on ihan hysteerinen ja pelkää ihan kaikkea. Jo se luulo tautikin sairastuttaa ja luulo taudissa saa varmasti ihan kaikki sairaudet.
Ihan kun se lääkäri olisi joku jumala että sen kanssa kun juttelee niin epäilyt hälvenee.
Miksi käytät noin kauan estroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä mitä maksaa yrittäjälle työterveyshuollon järjestäminen esim Terveystalolla. Joka ikinen puhelinsoittokin aiheuttaa vähintään 25€ laskun. Vuosimaksu (satoja euroja) ei sisällä yhtään mitään, se on vain pelkkä pakollinen maksu. Lisäksi aika ajoin tulee muutaman satasen laskuja, vaikka ei ole oltu missään yhteydessä sinne eikä kukaan työtekijä ole käynyt siellä. Laskuissa selityksenä tyyliin "suunnittelu x6" ja vastaavaa. Kysyttäessä kukaan ei tunnu tietävän mistä laskut koostuvat, kun "tulevat järjestelmästä". Eli kyllä, ei ole mikään ihme nykymaailmassa, että oven avaus maksaa 150€.
Tämä kertoo vain, ettäet yrittäjänä ymmärrä mistään mitään. Maksapa siis, kun huvittaa.
Työterveyshuollon järjestäminen pakollista työnantajalle. Ei siihen sanota, että ääh emmä tommosta ota. Seudullani muita vaihtoehtoja ei ole, kuin mainittu terveystalo. Ei ole kyse siitä, ettenkö maksa. Maksan mielelläni palveluista. Se vain mietityttää monen sadan euron laskua maksaessa, kun ei mistään löydy selitystä sille, että mistä lasku koostuu, mistä se on aiheutunut. Se on vain "tullut järjestelmästä"....
Olne itsekin ollut työnantaja, ja työterveyshuollon minimi ei tuollaisia laskutuksia mahdollista. Voit hankkia työterveyden myös terveyskeskuksesta. Näin itse tein.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai julkisella puolella on gynekologeja! Julkisen puolen gynekologille pääsee ihan samalla tavalla kuin muillekin erikoislääkäreille.
Ei ole terveyskeskuksissa gynekoleja, joka puolella Suomea.
Keskussairaaloiden naistentauti poliklinikalle saa lähetteen vain, jos tk-lääkäri epäilee jotain vakavampaa ja haluaa erikoislääkärin, gynen, tutkivan asiaa.
Harvemmissa kaupungeissa ja kunnissa on terveyskeskuksissa on erikoislääkäreitä.
Etelä-Suomen suuret kaupungit ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä maksoi Aavassa 296 e
Miten ihmeessä jotkut suostuvat maksamaan tuollaisia hintoja.
No ei ole vaihtoehtoa. Tuohon siis kuului uä. Minulla on ollut rintasyöpä nuorena ja pakko käydä edes joka 3 vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ottaa estrogeeniä, niin rinnat pitää tutkituttaa 1-1,5 v välein. Koska rintasyövän riski kasvaa. Ei mitään pieniä juttuja. Siksi ainakin itse haluan käydä nimenomaan gynen luona keskustelemassa eri vaihtoehdoista.
Minä jätin mammografian väliin kun kahden vuoden välein tuntui ihan liialta. Olen käyttänyt estrogeenia jo 7 vuotta ensin neljä voimakkaimmalla pillereillä ja sen jälkeen jatkan miedoilla laastareilla seitsemättä vuotta ja käytän niin pitkään kunnes tarpeen. Juuri kävin rinta seulonnassa eikä mitään ollut.
Ihan kaikkee pitää tutkituttaa ihan koko ajan jos ihminen on ihan hysteerinen ja pelkää ihan kaikkea. Jo se luulo tautikin sairastuttaa ja luulo taudissa saa varmasti ihan kaikki sairaudet.
Ihan kun se lääkäri olisi joku jumala että sen kanssa kun juttelee niin epäilyt hälvenee.
Miksi käytät noin kauan estroa?
Joillakin vaihtarioireet jatkuvat jopa yli 10 vuotta.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä mitä maksaa yrittäjälle työterveyshuollon järjestäminen esim Terveystalolla. Joka ikinen puhelinsoittokin aiheuttaa vähintään 25€ laskun. Vuosimaksu (satoja euroja) ei sisällä yhtään mitään, se on vain pelkkä pakollinen maksu. Lisäksi aika ajoin tulee muutaman satasen laskuja, vaikka ei ole oltu missään yhteydessä sinne eikä kukaan työtekijä ole käynyt siellä. Laskuissa selityksenä tyyliin "suunnittelu x6" ja vastaavaa. Kysyttäessä kukaan ei tunnu tietävän mistä laskut koostuvat, kun "tulevat järjestelmästä". Eli kyllä, ei ole mikään ihme nykymaailmassa, että oven avaus maksaa 150€.
Kai tiedät ettei laaja työterveyshuolto ole pakollinen velvoite?
Vierailija kirjoitti:
Aava on nylkyrifirma.
Toimistokulut ovat melkein yhtä suuret kuin yleislääkärin palkkio.
Ei mulla muuta kirjoitti:
On myös kolmas sukupuoli. Kuka niitä hoitaa?
Varmaan yksityinen lääkäri? Yhteiskunnan=veronmaksajien maksamilla terapioilla, mahd. hormonihoidoilla ja leikkauksilla sukupuoltaan muuttaneen ei pitäisi enää kuormittaa julkista terveydenhuoltoa mielenterveysongelmillaan.
Mitä te menette lettujanne levittelemään jos kerran mitään vaivaa ei ole? Jos vaivaa on niin tavallinen tk-lääkäri osaa aika hyvin antaa lääkkeitä ja jos ei osaa niin laittaa lähetteen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai julkisella puolella on gynekologeja! Julkisen puolen gynekologille pääsee ihan samalla tavalla kuin muillekin erikoislääkäreille.
Ei ole terveyskeskuksissa gynekoleja, joka puolella Suomea.
Keskussairaaloiden naistentauti poliklinikalle saa lähetteen vain, jos tk-lääkäri epäilee jotain vakavampaa ja haluaa erikoislääkärin, gynen, tutkivan asiaa.
Harvemmissa kaupungeissa ja kunnissa on terveyskeskuksissa on erikoislääkäreitä.
Etelä-Suomen suuret kaupungit ovat eri asia.
Koska yleislääkäri osaa antaa pillerireseptin ja muut perus.
Tallinnassa on muutaman HUS:n ja TAYS:n silmä-, hammas- ja naistentautien erikoislääkäriä. Käynnit maksaa 100-150 e. Eli virolaisia jotka ovat olleet töissä Suomessa eli osaavat hyvin suomea. Viroon en menisi leikkaukseen koska useat sairaalan hoitajat eivät ole oikeasti sairaanhoitajia mutta lääkärillä voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aava on nylkyrifirma.
Toimistokulut ovat melkein yhtä suuret kuin yleislääkärin palkkio.
Näinpä se on, että se ei ole hyväntekeväisyysjärjestö. Myöskään siellä ei ole pakko kenenkään käydä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te menette lettujanne levittelemään jos kerran mitään vaivaa ei ole? Jos vaivaa on niin tavallinen tk-lääkäri osaa aika hyvin antaa lääkkeitä ja jos ei osaa niin laittaa lähetteen eteenpäin.
Oletko yksinkertainen vai idiootti?
Kyllä mä kutsuisin lukkosepän avaamaan ovea ja maksais kyllä hieman vähemmän.
En luottaisi edes tk lääkärin ammattitaitoon hormonikorvaushoito asioissa.
Gynekologi osaa "räätälöidä" sopivan hormonivalmisteen, yksilöllisesti.
Hormonikorvaushoitoja löytyy niin paljon erilaisia, laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin just. Tutkittiin rinnat, ultrattiin munasarjat ja alatietutkimus. Koko homma maksoi 284€ Terveystalon gynellä. Juu, siis kaikesta veloitetaan erikseen. Tais olla 20 min aika. En oo hetkeen käynyt, joten en muistanut että on näin tyyristä 🙈
Meinasin pyörtyä kassalla.
Minä sain työterveyshuollon kautta lähetteen julkiselle puolelle. Naistentautien plk käynti sis ultratutkimus munasarjaoille ja kohdulle yht reilu 41e.
Meillä ei edes pääse työterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin rintasyöpä on perinnöllistä ? Äidilläni oli vaikkei hänen äidillään, ei hänen äidin sisaruksilla eikä äitini sisaruksista kenelläkään ole ollut, joten mistä se hyppäsi muualta kuin lääkärin sanojen mukaan hormonit korvaus hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin rintasyöpä on perinnöllistä ? Äidilläni oli vaikkei hänen äidillään, ei hänen äidin sisaruksilla eikä äitini sisaruksista kenelläkään ole ollut, joten mistä se hyppäsi muualta kuin lääkärin sanojen mukaan hormonit korvaus hoidosta.
Useimmat "rintasyöpälajit" ovat perinnöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja haluan käydä gynellä, en milläänterveyskeskuslääkärillä joka ei ole perehtynyt vaihdevuosioireisiin ym.
T. 13
Siitä vain jos haluaa maksaa samoista vaihdevuosi lääkkeistä ja käynnistä satasia. Kannattaa nyt vähän itsekkin netistä lukea vaihdevuosi oireista. Kyllä minun oma lääkärini terveyskeskuksessa osasi heti määrätä ihan oikeet lääkkeet vaivoihini jotta oireeni helpottuivat.
Missä terveyskeskuksessa enää on omalääkäri?
Entä jos avaa haa rat?