Tässä suomennettu aloitus Ruotsin "vauvapalstalta"
Otsikko:
Miksi tekisit ruokaa itse, sensijaan että kävisut ravintolassa?
Aloituskommentti:
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, varsinkaan miehiä, jotka laittavat ruokaa itse. Seisot tunnin ajan paistinpannun ääressä ja vatkaat keskinkertaisen annoksen saadaksesi pienen pureman. Aika, jonka tuhlaat tähän turhaan toimintaan, voidaan käyttää johonkin tuottavampaan. On ihmisiä, jotka työskentelevät ruoanlaitossa, joten miksi et antaisi heidän tehdä ruoanlaittoa puolestasi?
Onko syynä se, että olet naisia ja sinulla on naisellisempi puoli vai oletko jonkinlainen homo? Johtuuko siitä, että olet köyhä? Minun on vaikea ymmärtää tätä, mutta luulisin, että se on enemmän näiden kahden yhdistelmä?
(Minä: 😂Niinkuin täältä suoraan. Toi on automaattisesti suomennettu, en osaa ruotsia.)
Kommentit (25)
Näyttää olevan aikalailla samaa settiä kuin täälläkin näkyy.
Hmm, voiko tuosta päätellä että Ruotisissa on halvempi syödä ulkona kuin Suomessa?
Tästä tulee mieleen Ketosen ja Myllyrinteen ravintolamainos.
Mikä se sellainen Vauva-palsta on? Osoite?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, voiko tuosta päätellä että Ruotisissa on halvempi syödä ulkona kuin Suomessa?
Tädsä ensimmäinen vastaus aloitukseen:
"Helpompi syödä terveellisesti, kun teet itse ruokaa, ravintoloissa on helvetin paljon varjoisia öljyjä ja roskaa. Sitten myös rahaa, en yksinkertaisesti tee mieli maksaa 105 kruunua lounaasta, kun voin valmistaa saman 30 kruunulla."
Mikä tuon sivuston osoite on? Tuolta sais hyviä provoja tänne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen Vauva-palsta on? Osoite?
Mikä on Ruotsin "vauvapalsta"???? Oon miettiny kauan mikä se vois olla
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa koko ketju tänne!
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan aikalailla samaa settiä kuin täälläkin näkyy.
Samaa on ja kielenkäyttö paikoin vieläkin tökerömpää.
Ruotsalaiset on sosiaalisempia. Siis omassa kuplassaan. Lehdissä mainostetaan varaa pöytä joulu/pääsiäis/ muuten vaan syömään. Isossa pöydässä voi olla varattu toisellekin seurueelle vaan ei haittaa yhtään, pölistään kuin Solsidanissa.
Siellä on myös hieno sana fika. Joka tarkoittaa että istutaan pöydän äärelle lähes infantiiliin höpötykseen. Kuin nuotiopiiriin suorastaan. Suomalainen hörppää kahvinsa yksin eikä turhia seurustele.
Tietysti pitää osata laittaa ruokaa ja esimerkki on varmasti nuoren&typerän. Silti, ne on vaan sosiaalisempia ekstrovertteja ja ruokailu on tekosyy tavata muita, kaltaisiaan.
On helppo uskoa että uusväen on vaikea integroitua. Suomessa on erilaista ja siksi jengiuutiset esim on outoja. Ei ole kansankerroksia.
AP ei osaa suomeakaan ja kirjoitti jutun itse.
Käpykompotti(suomennettuna) vastasi:
"Jos teen ruokaa perheelle, se johtuu siitä, että meillä on vain siihen varaa.
Sitä paitsi makaronien ja lihapullien ja vastaavien ruokien tekemiseen ei mene kovin kauan.
Yksin asuessani ruoanlaitto kesti yli tunnin, mutta se riitti myös lähes koko viikolle ja oli ehkä enintään puoli tuntia aktiivista ruoanlaittoaikaa.
Ota jättiläinen ruukku.
Muutama kilo punaisia linssejä.
Melkein kaksinkertainen määrä vettä.
Pussi tai kaksi paistettuja vihanneksia.
Yksi tai kaksi kuutioitua falumakkaraa.
Muutama desilitra ruokaöljyä.
Lisää haluamasi mausteet.
Mene ja sekoita vähän kymmenen minuutin välein, kun lämpö on alkanut, ja anna sen jälkeen kiehua kannen päällä.
Tällä tavalla saat helposti lounaslaatikoita työhön, aamiaiseen ja useisiin muihin aterioihin viikon ajaksi vajaalla 200 taalalla.
Syöt täyttäväsi koko kuukauden reilusti alle tuhannen sillä tavalla ja säästät melko paljon wc-paperia kaikista syömistäsi kuiduista."
Brittien mumsnetissä on ystävällisiä, asiallisia neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Ruotsin "vauvapalsta"???? Oon miettiny kauan mikä se vois olla
Ruotsin Vauva-palsta on Familjeliv. Ja Flashback on Ruotsin Suomi24.
Voi taivas!