Tilillä rahaa reilu 5€ ja ensi viikolle tarvitsisi bensaa 40 eurolla
Seuraava aikuiskoulutustuki tulee vasta ensi kuun alussa. Mahtavaa.
Opiskelen siis AMK:ssa ja matkaa kouluun on melkein 80km. Pakko kulkea omalla autolla kun ei julkisilla pääse. Muuttaminen opiskelupaikkakunnalle ei ollut vaihtoehto koska meillä on täällä talo ja mun työpaikkakin on täällä. Nyt toki olen opintovapaalla.
Ensi viikolla mulla olisi kaksi koulupäivää ja n.20 eurolla pääsen juuri ja juuri käymään opiskelupaikkakunnalla. Nyt ei vain ole itsellä rahaa tankata. En viitsisi taas mieheltä kysyä rahaa bensaan kun miehellä välillä tiukkaa rahan kanssa ja on jo viime viikolla mulle antanut rahaa bensaan. Vaikea kuitenkin yhtäkkiä saada nopeasti rahaa lisää. Autoa piti korjata niin siihen meni rahaa. Jos ei olisi tarvinnut korjata, niin eihän tässä hätää olisikaan.
Facebookin kirppiksellä mulla on yhdet kaupat kesken ja niistä tulisi rahaa 15€, mutta nyt ostaja ei olekaan vastannut viesteihin. Klarnalta on tulossa n.20€ kun oli mennyt tilauksen maksu yhteen paikkaan kahteen kertaan, mutta tuon rahan palautumisessa voi mennä kaksikin viikkoa. Pulloja keräämällä ei täällä tuppukylässä rahoille pääse kun harvemmin missään näkyy tölkkejä ja pulloja. Sukkia neulon parasta aikaa ja toivon, että ne joku ostaisi Facen käsityökirppiksellä.
Huoh. Vielä pitäisi vajaa kaksi vuotta jaksaa opiskella niin helpottaa.
Kommentit (57)
Pyydä joltain lainaan parikymppiä. Ei oo niin vaikeeta. Ennakoi jatkossa. Hanki jostain sivutyö, maalaa vaikka tauluja.
Toivottavasti opiskelet sellaista alaa että saat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on elämä tukielätillä, joka ei osaa menojaan suunnitella.
Älä viitsi olla typerä. Opiskelen töiden ohessa monimuotona sairaanhoitajaksi ja välillä vain opintovapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti opiskelet sellaista alaa että saat töitä.
Opiskelen sairaanhoitajaksi.
Eivätkö vanhempasi pysty auttamaan sinua yhtään?
Jep, nykyinen hallitus oli viedä työläiseltä sähköt, ruuan bensat. Mikään ei edellämainituista kosketa hyvätuloisia.
Minun on vaikea tajuta kuinka omalta puolisolta ei voisi pyytaa rahaa polttoaineeseen? Perhe on perhe ja kulut yhteiset. En voisi kuvitella lainaavani omalle miehelleni rahaa, antaisin ne rahat ilman muuta, en odota jotain takaisinmaksua. Samoin laittaisi mies rahaa minulle tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea tajuta kuinka omalta puolisolta ei voisi pyytaa rahaa polttoaineeseen? Perhe on perhe ja kulut yhteiset. En voisi kuvitella lainaavani omalle miehelleni rahaa, antaisin ne rahat ilman muuta, en odota jotain takaisinmaksua. Samoin laittaisi mies rahaa minulle tarvittaessa.
Missä kohtaa mä olen kirjoittanu lainaamisesta? Kirjoitin kyllä hyvin selkeästi, että mies on jo mulle antanut bensaan rahaa viime viikolla ja miehelläkin tiukkaa rahan kanssa.
Nyt sain yhteyden siihen jonka kanssa Facen kirppiksellä kaupat kesken ja sain siitä 15€. :) Eli kun tilillä oli jo valmiiksi 5€ niin nyt saan rahat riittämään kahden päivän bensoihin. Toki jatkan sukkien neulomista ja koitan niitäkin myydä, että saa vähän lisätienestiä.
Pyydä vanhemmiltasi, niin moni muukin tekee. Ja suurin osa vanhemmista auttaa mieluusti, mekin <3
Opiskelija kirjoitti:
Nyt sain yhteyden siihen jonka kanssa Facen kirppiksellä kaupat kesken ja sain siitä 15€. :) Eli kun tilillä oli jo valmiiksi 5€ niin nyt saan rahat riittämään kahden päivän bensoihin. Toki jatkan sukkien neulomista ja koitan niitäkin myydä, että saa vähän lisätienestiä.
Upeaa ap, yleensä asiat kummallisesti lutviutuvat kun ei menetä toivoa. Jatkat vaan ahkeraa sukkien neulomista ja opiskelua, hyvää viikonloppua :)
Mun on jotenkin vaikea ymmärtää ap:n kaltaisia ihmisiä. Etkö yhtään miettiny ennen opintoja, riittääkö sun rahat siihen? Sanoohan sen järkikin että jos matka on 80 km suuntaansa niin vaatii opiskeluaikana todella paljon rahaa, että yhtälö on mahdollinen. Kai sulla joku suunnitelma oli rahojen riittävyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Mun on jotenkin vaikea ymmärtää ap:n kaltaisia ihmisiä. Etkö yhtään miettiny ennen opintoja, riittääkö sun rahat siihen? Sanoohan sen järkikin että jos matka on 80 km suuntaansa niin vaatii opiskeluaikana todella paljon rahaa, että yhtälö on mahdollinen. Kai sulla joku suunnitelma oli rahojen riittävyyteen?
Niin mähän tiesinkin opiskelut aloittaessani, että miehelle tapahtuu työtapaturma ja pitää tapella vakuutusyhtiön kanssa rahoista. Ja me olemme maailman ainoita ihmisiä joilla tilapäisesti taloudellisesti vaikeaa. Kun elämässä ei kaikki aina mene kuten suunnittelee ja elämä voi potkia päähän monta kertaa. Ei kannata soittaa suutansa jos on itse päässyt helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Upeaa ap, yleensä asiat kummallisesti lutviutuvat kun ei menetä toivoa. Jatkat vaan ahkeraa sukkien neulomista ja opiskelua, hyvää viikonloppua :)
Kiitos! Hyvää viikonloppua sullekin. :)
No kiva kuulla , että nyt sulla on rahat kasassa .
Semmoista se on elämä tukielätillä, joka ei osaa menojaan suunnitella.