Tilillä rahaa reilu 5€ ja ensi viikolle tarvitsisi bensaa 40 eurolla
Seuraava aikuiskoulutustuki tulee vasta ensi kuun alussa. Mahtavaa.
Opiskelen siis AMK:ssa ja matkaa kouluun on melkein 80km. Pakko kulkea omalla autolla kun ei julkisilla pääse. Muuttaminen opiskelupaikkakunnalle ei ollut vaihtoehto koska meillä on täällä talo ja mun työpaikkakin on täällä. Nyt toki olen opintovapaalla.
Ensi viikolla mulla olisi kaksi koulupäivää ja n.20 eurolla pääsen juuri ja juuri käymään opiskelupaikkakunnalla. Nyt ei vain ole itsellä rahaa tankata. En viitsisi taas mieheltä kysyä rahaa bensaan kun miehellä välillä tiukkaa rahan kanssa ja on jo viime viikolla mulle antanut rahaa bensaan. Vaikea kuitenkin yhtäkkiä saada nopeasti rahaa lisää. Autoa piti korjata niin siihen meni rahaa. Jos ei olisi tarvinnut korjata, niin eihän tässä hätää olisikaan.
Facebookin kirppiksellä mulla on yhdet kaupat kesken ja niistä tulisi rahaa 15€, mutta nyt ostaja ei olekaan vastannut viesteihin. Klarnalta on tulossa n.20€ kun oli mennyt tilauksen maksu yhteen paikkaan kahteen kertaan, mutta tuon rahan palautumisessa voi mennä kaksikin viikkoa. Pulloja keräämällä ei täällä tuppukylässä rahoille pääse kun harvemmin missään näkyy tölkkejä ja pulloja. Sukkia neulon parasta aikaa ja toivon, että ne joku ostaisi Facen käsityökirppiksellä.
Huoh. Vielä pitäisi vajaa kaksi vuotta jaksaa opiskella niin helpottaa.
Kommentit (57)
Tupakkiin sinulla menee kuitenkin 40 euroa viikko joten mieti kannattaako tupakoida.
Eikö pysty luotolle laittaa bensoja ja tiedät, et saat nuo mainitsemasi rahat parin viikon päästä, niin varaat ne luoton maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet toisen asteen koulussa, saat kyllä matkakorvauksia. Myös oman auton käytöstä saa, jos ei voi julkisilla käydä. Itse saisin bussikortista alennuksen, mutta ei siitä juuri hyötyä olisi ja kuljenkin omalla autolla. Opiskelen omaehtoisena työkkärin tuella amiksessa. Tai saan vielä ansiosidonnaista, eli edes opintolainaa en saisi. Nyt vielä pärjää hyvin, mutta ei nuo liiton päivät riitä loppuun asti, vaan tipahdan sitten kelan rahoille viimeisenä vuonna.
Mä kirjoitin jo aloitukseen, että opiskelen AMK:ssa. Ei siellä opiskeleva saa matkakorvauksia.
Ei mulla muuta kirjoitti:
Tupakkiin sinulla menee kuitenkin 40 euroa viikko joten mieti kannattaako tupakoida.
Mikä sua vaivaa? En polta tupakkaa, en ole koskaan polttanut. Ei edes tekisi tupakka hyvää astmalle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pysty luotolle laittaa bensoja ja tiedät, et saat nuo mainitsemasi rahat parin viikon päästä, niin varaat ne luoton maksuun.
Mulla ei itsellä ole luottokorttia ja en halua miehen luottokorttia tällaiseen käyttää. Yritän jostakin saada bensarahan ensi viikon toiseen koulupäivään kun yhteen jo löytyi rahat.
Tee niin kuin kulmahousut.
Bensaa riittää eikä maksa mitään.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei itsellä ole luottokorttia ja en halua miehen luottokorttia tällaiseen käyttää. Yritän jostakin saada bensarahan ensi viikon toiseen koulupäivään kun yhteen jo löytyi rahat.
Miksi sitten täältä kysyt neuvoa jos neuvot eivät kelpaa. Miehen luottokorttikin on käyttökiellossa?
Tällaisia tilanteita ajatellen ensimmäinen hankintani oli maksukortti polttoaineen ostoon, kun ostin ensimmäisen auton ja sain työpaikan. Koskaan ei tullut sitä tilannetta, että ei voinut tankata autoa. Kun lapset olivat liikkeellä autolla, heilläkin oli käytössä opiskeluaikana kortti. Ei tarvinnut koskaan kertoa heille, että olisi sillä kortilla voinut ostaa muutakin kuin polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten täältä kysyt neuvoa jos neuvot eivät kelpaa. Miehen luottokorttikin on käyttökiellossa?
Miksi jokainen neuvo pitäisi kelvata? Ei ole miehen luottokortti käyttökiellossa, mutta ei tässä nyt aleta bensaakin ostamaan velaksi vaan kehittelen sen puuttuvan 20€ jostakin. En tiedä vielä mistä, mutta jotakin pakko keksiä. Mies hoitaa ruokaostokset.
Tsemppiä! Aivan hirviä tilanne nämä bensan hinnat. Auto on todennäköisesti sulle elinehto, mutta jos et tarvitse sitä jatkuvasti, niin voisitko laittaa sen seisontaan? Toki tämä ei just nyt tätä hetkeä ratkaise. Mutta ehkä helpottaa tulevaa. Kannattaa myös katsoa löytyykö läheltä bussivuoroja yms, koska tällä hetkellä bussikin voi tulla halvemmaksi kuin auto. Opiskelijalipulla varsinkin. Ja niillekin saa edullisia kuukausilippuja maaseudulla.
Toivottavasti auto pysyy kunnossa eikä tule muita yllättäviä rahareikiä. 🤞
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Aivan hirviä tilanne nämä bensan hinnat. Auto on todennäköisesti sulle elinehto, mutta jos et tarvitse sitä jatkuvasti, niin voisitko laittaa sen seisontaan? Toki tämä ei just nyt tätä hetkeä ratkaise. Mutta ehkä helpottaa tulevaa. Kannattaa myös katsoa löytyykö läheltä bussivuoroja yms, koska tällä hetkellä bussikin voi tulla halvemmaksi kuin auto. Opiskelijalipulla varsinkin. Ja niillekin saa edullisia kuukausilippuja maaseudulla.
En voi laittaa autoa seisontaan koska sitten en pääse opiskelupaikkakunnalle. Autoa tarvitsen töissäkin. Kirjoitin jo aloitukseen, että julkisilla ei kouluun pääse.
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi laittaa autoa seisontaan koska sitten en pääse opiskelupaikkakunnalle. Autoa tarvitsen töissäkin. Kirjoitin jo aloitukseen, että julkisilla ei kouluun pääse.
Aivan. Kirjoitin noi bussit ylös vain sen takia, että tosi usein maaseudulla ollaan autuaan tietämättömiä niistä muutamasta vuorosta mitä siellä kulkee. Meidänkin läheltä kulki n. 5km päästä suoralinja maakuntakeskukseen. Naapurit eivät tienneet siitä mitään. Ja sadalla eurolla sai sen käyttöön rajattomasti. Näillä bensan hinnoilla tulee rahat kyllä nopeasti takaisin siitä.
Eihän se nyt täysin inhimillistä ole ja matka-aika on pitkä. Mutta kuitenkin yksi mahdollisuus. Ja ei, tämä ei vissiin koske sinua, mutta vannon, että et ole yksin vaikean rahatilanteesi kanssa, joten kirjoitin sen silti.
Mainitsit myös olevasi opintovapaalla, joten onko auto tarpeesi välttämättä päivittäistä? Pystyykö korvaamaan polkupyörällä osan työmatkoista?
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kirjoitin noi bussit ylös vain sen takia, että tosi usein maaseudulla ollaan autuaan tietämättömiä niistä muutamasta vuorosta mitä siellä kulkee. Meidänkin läheltä kulki n. 5km päästä suoralinja maakuntakeskukseen. Naapurit eivät tienneet siitä mitään. Ja sadalla eurolla sai sen käyttöön rajattomasti. Näillä bensan hinnoilla tulee rahat kyllä nopeasti takaisin siitä.
Eihän se nyt täysin inhimillistä ole ja matka-aika on pitkä. Mutta kuitenkin yksi mahdollisuus. Ja ei, tämä ei vissiin koske sinua, mutta vannon, että et ole yksin vaikean rahatilanteesi kanssa, joten kirjoitin sen silti.
Mainitsit myös olevasi opintovapaalla, joten onko auto tarpeesi välttämättä päivittäistä? Pystyykö korvaamaan polkupyörällä osan työmatkoista?
Olen opintovapaalla ja autoa tarvitsen tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa kun käyn koulussa. Harjoitteluiden aikaan tarvitsen autoa enemmän. Töissä en ole nyt kuin hyvin satunnaisia vuoroja ja siellä pakko olla auto. Olen kotihoidossa töissä eikä se onnistu pyörällä. Täällä pienillä paikkakunnilla ei todellakaan ole kotihoidolla autoja vaan omia autoja pitää käyttää.
Onko sulla missään laatikon pohjalla rikkinäisiä kultaketjuja tai muita käyttämättömiä kultakoruja? Kullan hinta on aika hyvä, ja jo aivan mitättömän ohuesta ketjusta voisit saada monta kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla missään laatikon pohjalla rikkinäisiä kultaketjuja tai muita käyttämättömiä kultakoruja? Kullan hinta on aika hyvä, ja jo aivan mitättömän ohuesta ketjusta voisit saada monta kymppiä.
Ei ole mitään tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole luottokorttia?
No ei ole.
Nyt puute bensiinistä, mutta äänestä vihreitä niin kohta olet kysymässä mistä seuraavalle viikolle ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi mutta toisesta näkökulmasta. Olen se jolta kinutaan lainaa koko ajan. Olen aika helposti suostunut koska tiedän että kaveri on nälissään muuten. Harmittaahan se silti olla toisten pankkina.
No mutta onhan se nyt hieman eri asia tukea kaveria kuin puolisoa. En minäkään kaveria olisi koko ajan sponsoroimassa, puolisoa kylläkin jos opiskelisi tai olisi kotona lasten kanssa. Jos suhde on tuore, niin voi olla hankalaa elää toisen siivellä tai edes pyytää rahaa, mutta keksi sille jotain kivaa vastalahjaksi, vaikka hierontaa tai laitat hyvää ruokaa :)
Mä voin kans laittaa. Hyvä kun ihminen kouluttaa itseään. Laitetaan kuitenkin samantien vaikka 500€ ettei ole sama tilanne taas kohta ja sit yrität silti elellä säästeliäästi. Eli mä tarvitsen ensin sun pankin, mobiilipankin käyttäjätunnuksen ja sen salasanan. Voit laittaa ihan suoraan tähän ketjuun. Käyn vaan katsomassa, että sun tarina pitää paikkansa ja siitä sit lähdetään etenemään.