Olen ihan hurahtanut linssikeittoon - terveellistäkin ja voi muunnella vaikka mitem!
Nammm... eilen tipautin joukkoon vaan katkarapuja, höysteeksi tilliä, sitruunamehua, currya, chiliä ja teelusikallisen pestoa.
Nammm
Halpaakin vielä
Kommentit (10)
Ihan ok! Ne on, vatsani ei vaan alvaariin kestä.Tulee pömpöksi ja kaasua paljon.
Punainen linssikeitto on ihan parasta. Kookosmaitoa, linssejä, bataattia, currya, mustapippuria. Avot
Vierailija kirjoitti:
Miten teet sen pohjan?
Niin taviksesti kuin olla voi. Kattilaan vaan vettä ja linssit mukaan kiehautan niin kauan, että alkaa mössööntyä mukavaksi keittopohjaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teet sen pohjan?
Niin taviksesti kuin olla voi. Kattilaan vaan vettä ja linssit mukaan kiehautan niin kauan, että alkaa mössööntyä mukavaksi keittopohjaksi
Hyi hitto!
Siis oikeasti. Olen maalla kasvanut, ja opetettu siihen, että kaikkea syödään - ja niin olen myös syönyt. Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni Happy-merkkistä linssikeittoa viime viikolla. Se oli niin PAHAA! En yksinkertaisesti voinut edes harkita syöväni edes muutamaa lusikallista! PAHAA!
Äärihelppo ja hyvä perusruoka on kyllä linssi. Punainen on maukkaampaa mutta vihreä muistaakseni ravinteikkaampi, kestää vaan kypsyä kauemmin.
Tosi paljon miellyttävämpi (pehmeämpi) maku kuin herneillä vaikka hernettä kannattaisi syödä kotimaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti. Olen maalla kasvanut, ja opetettu siihen, että kaikkea syödään - ja niin olen myös syönyt. Kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni Happy-merkkistä linssikeittoa viime viikolla. Se oli niin PAHAA! En yksinkertaisesti voinut edes harkita syöväni edes muutamaa lusikallista! PAHAA!
No mutta se onkin purkista. Tee ite, tulee parempaa. Linssit itsessään ei paljon miltään maistu, vaan mausteilla ja muilla raaka-ainella se maku tulee.
Oma suosikki on linssi-porkkanakeitto. Punaisia linssejä, porkkanaa, sipulia ja pari perunaa, muutama kynsi valkosipulia, keitetään ja soseutetaan. Lisätään pieni tujaus kermaa. Mausteeksi perinteisesti suolaa ja mustapippuria. Hyvä perusruoka.
Hulluja nää suomalaiset :)