Miten saada viikon tai parin sairausloma ilman burnout-syytä? Pakko saada
Tilanne on se, että olen aivan lopen uupunut työstäni, on rytmihäiriöitä, nukkumisvaikeuksia ja hermot ei kestä mitään. Ahdistaa ja mikään ei kiinnosta. Töissä on ihan järjetön stressi ja siellä olen puhunut liiallisesta työkuormasta ilman, että sitä on mitenkään noteerattu. Koska olen äiti ja mulla on pieni lapsi, en todellakaan halua työterveydessä paljastaa, että olen uupunut tai ahdistunut sillä en halua riskeerata lainkaan, että lapsesta tehtäisiin lasu, se vain pahentaisi oloani. Jotain muuta on pakko keksiä. Millä verukkeella voisi saada sairauslomaa? Olen melkein valmis jopa kaatumaan vaikka käteni päälle, että saisin jonkun revähdyksen ja siihen saikkua. Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (68)
Kuka vielä luulee että lasu tarkoittaa lapsen huostaanottoa??
Mitä väliä.jos tehdään lasu? He pistäytyvät luonasi ja huomaavat varmaan että asiat ihan ok, ellei sitten ole ja silloinkin tarjoavat apua sinulle.
Mistä tuo ajatus tuli että työuupumussaikkusi olisi lastensuojeluasia, ellei sitten taustalla ole entuudestaan jotain muuta. Ja työpaikalle jääviä asioita älä murehdi, sinne ne jäävät viimeistään sitten kun ssirastut fyysisesti kuorman alla.
Hei ap! Sinun ei tarvitse pelätä tuollaista. Työelämä on rankkaa, sinulla on vielä pieni lapsikin, joten et voi levätä vapaa ajallasi.
Se että myöntää olevansa väsynyt ja stressaantunut on merkki siitä että välität itsestäsi ja lapsestasi.
Ja se että tunnet nämä tunteet on täysin inhimillistä. Joten, mene rohkeasti lääkäriin. Stressin takia voi saada jopa pari viikkoa sairauslomaa, palkallista.
Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsellesi!
Katkaise tai murra kätesi nii. Saat hyvän syyn saikulle
Miten menee ap? Ethän vaan ole romahtanut, olethan saanut apua ja lepoa? Toivon sinulle hyvää. Toivottavasti olet saanut toisen työpaikan ja jaksat paremmin.
Jos on paska fiilis niin älkää menkö töihin, jos menette niin sanokaa rehellsisesti että mikä vaivaa, turha räksytys esittäminen työmaalla ei auta ketään. Jos tähän ei ole kanttia niin hakekaa ammattiapua.
Jos univaikeuksia ja mielenterveysongelmia niin niistä saa kait viikon ihan helposti saikkua.
Itse olen jo yli 3 vuotta herännyt lähes joka yö klo 3-4 miettimään työasioita.