Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada viikon tai parin sairausloma ilman burnout-syytä? Pakko saada

Vierailija
17.03.2023 |

Tilanne on se, että olen aivan lopen uupunut työstäni, on rytmihäiriöitä, nukkumisvaikeuksia ja hermot ei kestä mitään. Ahdistaa ja mikään ei kiinnosta. Töissä on ihan järjetön stressi ja siellä olen puhunut liiallisesta työkuormasta ilman, että sitä on mitenkään noteerattu. Koska olen äiti ja mulla on pieni lapsi, en todellakaan halua työterveydessä paljastaa, että olen uupunut tai ahdistunut sillä en halua riskeerata lainkaan, että lapsesta tehtäisiin lasu, se vain pahentaisi oloani. Jotain muuta on pakko keksiä. Millä verukkeella voisi saada sairauslomaa? Olen melkein valmis jopa kaatumaan vaikka käteni päälle, että saisin jonkun revähdyksen ja siihen saikkua. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työnantajallesi palvelus ja eroa. Törkeää edes miettiä sairaslomaa tuolla verukkeella ja jättää työnantaja maksumieheksi - sinun heikkoutesi ei ole työnantajan syy

Vierailija
42/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun tarvi työterveydessä edes mainita mitään lapsesta. Sinne vaan heti puhumaan uupumuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla on ollut paljon pahempiakin haasteita, pitkää saikkua jne., mutta lasun kanssa joutui tekemisiin vasta kun meni turvakotiin pakoon väkivaltaista miesystävää. Eikä siitäkään lasuilmoituksesta ollut muuta seurausta kuin se, että sai tukiperheen.

Turhaan pelkäät, jos asiallisesti haet apua tilanteeseesi ja jo ennen kuin olet toimintakyvytön, niin ei kukaan tule sinulta lapsia viemään.

Vierailija
44/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutisti sairausloma MUTTA pidemmällä tähtäimellä joudut tekemään todella lujasti töitä itsesi kanssa ja opettelemaan täysin uuden asenteen työtä kohtaan. Niin kauan kuin olet ktti, ylitunnollinen pikkutyttö, joka itkee, valvooa ja märehtii isoja ja pieniä työasioita 24/7; tulet uupumaan ihan jokaisessa työssäsi. Sinun täytyy muuttaa ajattelutapaasi. Nyt et pysty mutta et myöskään ikinä toivu jos mikään ei muutu. Terapiaan mars -on vuosien työ ja maksaa paljon-

Vierailija
45/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen työuupumussaikun jälkeen kehtaa mennä töihin? Kaikki tietäisivät, etten kestänyt painetta ja koko iso projekti jäisi muiden, sitä tuntemattomien hoidettavaksi. Se tuntuu ajatuksena jotenkin heikkouden merkkinä koko uupumus vaikka ei oikeasti ole. Tiedän oman tilanteeni ja näin ei todellakaan voi jatkua. En vaan tajua, miksen saa uutta työtä.

Työpaikan kaikki työt ovat TYÖNANTAJAN töitä. On työnantajan asia hoitaa niin, että ne työt joko tehdään tai ei. Opeta itsesi pois tuosta vastuunkannosta.

Hae sitä saikkua oikealla syyllä, koska tarvitset oikean hoidon.

Vierailija
46/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnoutista ei edes saa palkallista sairaslomaa, ei eläkettä, ei mitään.

Vierailija
47/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nt oikein hahmota, miksi sitä saikkua ei voi hakea ihan siitä oikeasta syystä? Mitä se lasten olemassaolo siihen merkitsee? Itse olin viikon saikulla samantapaisessa tilanteessa kolmen lapsen äitinä. Miksi toisen vanhemman työuupumus olisi mikään syy lasuun? 

Vierailija
48/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi kukaan tekisi lasun jos ihminen menee hakemaan apua työuupumukseen, ellei samalla kerro ettei jaksa lapsistaankaan huolehtia? Lukuisat vanhemmat joka vuosi hakee saikkua samoilla syillä eikä heistä tehdä lasuja.

Vierailija
49/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, siksi usein samalla tulee masennusdiagnoosi jolla saa palkallista saikkua ja terapiaa. Eikä masennuskaan ole mikään lasun aihe, muutenhan suunnilleen joka kuudes vanhempi ois lasuasiakas.

Vierailija
50/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rytmihäiriöt kuulostaa burnikselta ja varmaan työuupumuksen perusteella saat salkkua. Et kuitenkaan mistään feikkisyystä

Työnantaja toki ymmärtää tämän jos kerran teet paljon töitä. Toki rytmihäiriöt voivat tulla liiasta kahvinjuonnista ja selkäsäryt siitä että istuu koko päivän kännykkä kädessä. Muista varata osa saikusta oikeasti kuntoutumiseen ja elämä taparemppaan.

Vierailija
51/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että viikon-parin sairasloma auttaa tilanteeseen? Sen jälkeen kaikki on hyvin? Eiköhän sinun pitäisi etsiä uutta työpaikkaa. Pääsisitkö vielä sinne vanhaan takaisin?

Jep. Siksi työkykyneuvottelu, ja uuden työn etsintään jos neuvottelun myötä ei työkuormaa kevennetä

Vierailija
52/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, siksi usein samalla tulee masennusdiagnoosi jolla saa palkallista saikkua ja terapiaa. Eikä masennuskaan ole mikään lasun aihe, muutenhan suunnilleen joka kuudes vanhempi ois lasuasiakas.

Se vaan pitää muistaa että masennusdiagnoosilla menee ikuiseksi ajaksi mahdollisuus sairaskuluvakuutuksen saamiseen. Jos on olemassa oleva vakuutus niim asiat kunnossa mutta mielenterveyskuntoutujalle ei vakuutuksia myönnetä

Vierailija
53/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se asenne korjataan sellaiseksi, että painetta kestää eikä se tule vapaa-ajalle? Kyselee toinen ylitunnollinen "kiltti tyttö", joka valvoo öitä työperäisen stressin vuoksi.

Vierailija
54/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät esimerkiksi lasua?

Ei lapsia niin vain viedä vanhemmilta vaan jos lastensuojeluilmoituksen kautta jotain perheelle tulee niin ennemmin se on jotain kotiapua tms mikä helpottaa teidän tilannetta?

Ei sosiaalitoimen tarkoitus ole rangaista eikä lasu ole rangaistus.

Vierailija
55/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikan menoa ei kestä niin ei se sairaslomalla parane vaan pitää muuttaa jotain siinä työssäkäynnissä.

Omaa työtahtia, omaa osaamista tai työn tekemisen tapaa tai ilmapiiriä töissä tai mikä siellä onkaan mikä hiertää.

Miten kestät sitä paremmin sen poissaolon jälkeen? Mitä jos kynnys ennestään nousee? Miten ihan työpaikan vaihtaminen? Että etsii toisen työn?

Vierailija
56/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat ihan tavallista palkatonta lomaa.

Se ei tosiaankaan onnistu kun töissä on järjetön työpaine.lomaa eivät takuulla suostu myöntämään vaan työpainetta painetaan lisää päälle...tuttu tilanne..

Sain itse lopulta potkut mutta jäi kyllä pahasti se vaikutelma että oli tarkoistushakuine. Tilanne luoda työpainetta jotta saadaan savustettua ulos .

Vierailija
57/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun palamisen oireita on ahdistus,unettomuus ,painajaiset,keskittymiskyvyn katoaminen ja muistakin voi alkaa pettämään esim tuttujen ihmisten etunimet voi kadota.

Rytmihäiriö,paniikkikohtauksen pahoinvointi on sitten myös kun asiat menee pitkälle

Vierailija
58/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei mieti toisten sairaslomia. Ihmisillä on muutakin miettimistä kuin sinun sairasloma.

Vierailija
59/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan pitää muistaa että masennusdiagnoosilla menee ikuiseksi ajaksi mahdollisuus sairaskuluvakuutuksen saamiseen. Jos on olemassa oleva vakuutus niim asiat kunnossa mutta mielenterveyskuntoutujalle ei vakuutuksia myönnetä

Hassua olen eläkkeellä pääni takia ja silti minulla on sairasvakuutus.

Vierailija
60/68 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rytmihäiriöt kuulostaa burnikselta ja varmaan työuupumuksen perusteella saat salkkua. Et kuitenkaan mistään feikkisyystä

Työnantaja toki ymmärtää tämän jos kerran teet paljon töitä. Toki rytmihäiriöt voivat tulla liiasta kahvinjuonnista ja selkäsäryt siitä että istuu koko päivän kännykkä kädessä. Muista varata osa saikusta oikeasti kuntoutumiseen ja elämä taparemppaan.

Kaikkien kohdalla ei ymmärrystä heru . Saatat olla se vanha työntekijä jonka kenties uusi työpaikan kohta haluaa muutenkin saneerata ulos ...olen ollut tälläisessä työpaikalla ja miten nämä asiat toimii .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän