Laiva on satamassa 19.50 ja bussi lähtee 20.15. ehtiikö bussiin?
Kyse Turun satamasta ja pohdin menenkö omalla autolla vai bussilla
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tää on paras paikka kysyä ehtiikö vai ei. Omaa ajattelua ei kantsi käyttää.
Todellakin on hyvä paikka kysyä. Täällä käy paljon porukkaa joten joukosta löytyy luultavasti sellaisia, joilla on kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin yksin liikenteessä ja satama-alue on sen verran tuttu että tiedän että pitkä matka ei ole kävellä. Mietityttää vain se että välillä väkeä on niin paljon liikenteessä että onko terminaalista pihalla vasta samaan aikaan kun bussi lähtee?
Entä jos ostan lipun ennakkoon (minkä kyllä teen jos bussiin päädyn) että odottaako kuski esim edes 5min jos ei näy vai lähteekö silti? Olisin arki-iltana liikenteessä
Ei odota. Mutta joskushan kaiva voi olla hiukka aikatsuluun merkittyä aiemmin satamassa, toivotaan että nyt käy niin.
Jos bussin on tarkoitus olla yhteyskulkuneuvo laivaan, aikataulu on katsottu niin, että normaalilla tavalla huolen matkustuksestaan pitävä ehtii laivalta bussiin.
Kunhan et jää notkumaan minnekään tavaroines, ehdit kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on paras paikka kysyä ehtiikö vai ei. Omaa ajattelua ei kantsi käyttää.
Osaan laskea että aikaväli satamaan saapumisen ja bussin lähdön välillä on 25min. Matka on lyhyt, eli kävelemisen menee max 3nin. Mutta, syy miksi kysyn on se että laivassa on yleensä joku muukin matkustaja kun minä joten kaipaan vähän muidenkin arviointia/tietoa onko realistinen aikataulu vai otanko suosiolla auton
Normaali kävelynopeus ei päde ruuhkassa.
Soita yhtiöön ja kerro tilanne. Joustetaan kyllä muutamam minuutin verrran.
T. Kuski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussi ei odota vaan lähtee tasan silloin kun pitää, mutta ehdit kyllä jos menet laivalla valmiiksi maihinnousuportin lähelle odottelemaan noin puoli tuntia ennen satamaan tuloa. Ja jos kyseessä ei ole torstai-ilta. Nimittäin todella usein opuskelijaristeilyt on keskiviikkoillan lähdöllä, niin jos sattuu sellaiselle laivalle niin on enemmän porukkaa. Jos on sunnuntai-tiistai lähtö niin laivalla yleensä vähän porukkaa
No tää sattumalta olisi just ke lähtö ja to-iltana paluu 🤦
Normaalisti olen oman perheen ja lasten kanssa liikenteessä ja silloin mennään autolla, niin nyt yksin olisi edukkaampaa mennä bussilla. Siksi täällä kyselen tyhmiä 🙈
Ei niitä opiskelijaristeilyitä joka viikko ole, joten voi olla myös vähän matkustajia.
Tietysti on aina pieni riski siihen että laiva saapuu myöhässä jos on vaikka hyvin tuulinen sää.
Onko pakko päästä kotiin torstaina? Jos ei, niin entä jos jäisit Turkuun yöksi ja lähtisit kotiin perjantaina?
Omenahotellista saa huoneen alle satasella ja ehtisit käydä museossa tai hemmotella itseäsi miten ikinä haluatkaan :)
Tää olis niin luksusta. Mut suoranaisesti homma ei olisi rahasta kiinni, vaan mulla olisi sitten pe töitä klo 12-->
Mut hätäpaniikissa jäisin Turkuun extra yöksi, sanoisin vaan miehelle et nyt kävi näin, tuun sit myöhemmin kotiin.
Avaan hommaa sen verran et mulla olisi tulossa ihan oma-aika reissu sitten lapsien syntymän ja ei haittaisi vaikka vähän myöhästyisinkin "vahingossa" bussista 🤭 noi työt vaan haittaa vähän kuviota niin niitten takia kyselen. Tarvittaessa näköjään kyllä sitten pe aamulla kulkee busseja että pääsen töihin
Me ollaan perheenä käyty usein laivalla niin että tullaan ja mennään sitten kotiin pitkänmatkan bussilla. Aina ollaan hyvin ehditty vaikka on ollut pienempi rattaissa ja 5v kävelemässä.
Niin kuin muutkin ovat sanoneet, niin kannattaa mennä jonottamaan ulospääsyä hyvissä ajoin.
Kiitos teille kaikille kommenteista
Eka reissu ihan yksin on nyt varattu 100e budjetilla (sisältää hytin, aamupalan ja span ja bussit) niin pääsee tämä kotiäiti vähän tuulettamaan päätä. Tulee eka "pitkä reissu" ihan yksin vuosikausiin. Jos saisi henkisesti vähän restartattua itseään kun ei tartte 24h huolehtia kun vain itsestään
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa matkaa, ap. Nauti
!
Kiitos paljon, tätä on kaivattu 🙏
Tosin nyt kun hehkutan juttua viikkoja etukäteen niin tässä kerkeää norot flunssat yms päälle vielä, mut yritetään kuitenkin 👍
No kyllä ne bussit saattaa odottaa junaa/laivaa. Meillä oli ainakin vielä pari vuotta sitten ohje, että junaa odotetaan asemalla pari minuuttia ainakin ylimääräistä jos tarvis. Etenkin illan viimeistä vuoroa. Bussit lähti aina tasalta, junat saapui vähän ennen. Mutta välillä oli myöhässä. Ja etenkin jos kello oli tasan ja näit junan saapuvan, piti odottaa. Toki siinä jäi sitten itse ehkä vähän myöhään. En toki vanno, että kaikki kuskit odotti, en itsekään aina, jos junaa ei ollut yhtään näköpiirissä. Ja toki ei kaikkialla tällaista ohjetta ole, mutta tämä vastauksena niille jotka sanoo, että ei ne ikinä odota. Olin itse siis kuskina ennen.
Kai siellä bussiyhtiössäkin on mietitty realistisesti eikä vaan lätkäisty jotain aikaa milloin bussi lähtee. Luottaisin siihen että osaavat arvioida oikean ajan lähdölle jos tuollainen vaihtoehto on tarjolla
Itse menisin mieluummin autolla. En haluaisi stressata ehdinkö vai enkö, tai odotella kannella tuntia ennen maihin saapumista, vain sen takia että säästän kympin pari. Ja omalla autolla on muutenkin kivempi mennä kuin bussilla
N38
Ja lisäksi saa tuotua taxfreestä enemmän juomia kun tulee omalla autolla. Matkatavaratkin kulkee paremmin. Toki jos on risteily niin sinne ei voi viedä autoa, mutta risteilystä ei käsittääkseni ollut kyse.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne bussit odota, aikataulun mukaan lähtevät. Mutta hyvin ehtii.
Nyt kun mietin että jos en haali ylimääräistä kantamista ja otan vain repun, niin pääsisin kyllä aika vikkelään liikkumaan yksinäni
Ap
set oo terve
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi saa tuotua taxfreestä enemmän juomia kun tulee omalla autolla.
Matkatavaratkin kulkee paremmin. Toki jos on risteily niin sinne ei voi viedä autoa, mutta risteilystä ei käsittääkseni ollut kyse.
N38
Ei ole maihinnousua, eli risteily olisi luvassa. Muuta en ole tuomassa kun kartsan tupakkaa, se ei paljoa tilaa vie eikä juuri paina. Ideana on hetki vaan ottaa irti arjesta
Pitää kyllä sanoa, jos ei ehdi normaalisti laivasta lähtiessä ulos, niin on aika huonosti suunniteltu aikataulut bussiyhtiöllä et pääsis viimeseen bussiin joka vielä koukkaa sataman kautta. Sillä on varmaan syy miks se koukkaa sataman kautta. Vielä enemmän kettuillessaan, se koukkais sataman kautta 19.55. En olis yllättyny.
On kai myös mahdollista, että laiva on myöhässä. Ruotsissa asuessani (kauan sitten) sattui ainakin pari kertaa, että laiva tuli reilusti myöhässä Turkuun/ Helsinkiin. Toisella kerralla oli kyllä syynä paksu jää merellä.
Itse tällä samaisella aikataulutuksella luulin kerkeäväni. Talvi ja jäätä rampeissa niin, että laivasta päästiin pois klo 20.11 ja juoksin klo 20.15 lähtevään bussiin. Myöhästyin noin minuutilla ja näin bussin vilahtavan edessä. Tietenkin viiminen bussi kotiin päin joten jäin sitten odottelaan kotikyytiä porista turkuun ja takaisin. Olin varannut lipun ennakkoon, mutta eivät ne jää odottamaan. Olisin soittanut aspaan ja pyytänyt odottamaan mutta puhelimellani en saanut soitettua maksulliseen numeroon. Harmi, meni oppirahoiksi nämä kulut.
Kyllä mä sanoisin et hyvin ehtii ellei laiva sitten ole täynnä jotain eläkeläisiä/junnu-urheilujoita tms. Mutta epäuskottavaa tähän aikaan vuodesta.
Menet odottamaan hyvissä ajoin portille, niin olet ekojen joukossa ulkona laivasta.