Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla todettiin jokin aika sitten keliakia ja ei hemmetti keliakiatuotteet on kalliita!

Vierailija
15.03.2023 |

Ravintolassakin joudun maksamaan enemmän kuin muut. Miten tässä voi säästää? Perunaakaan ei aina jaksaisi syödä kun pottu tulee korvista. Unohtamatta että tuotteet maistuvatkin pahalta.

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaavalintaista käydä ravintolassa, leipä on myöskin turhaa 

Vierailija
2/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luontaisesti gluteeniton ruoka ole kallista (tai kaikkihan nyt on). Leipää voi leipoa itse, se on kalliimpaa, eikä erikoisen hyvääkään.  Olen ihan laihtunut, kun syön nykyisin vain vähän leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti tottuu pian. Itse en ole koskaan joutunut maksamaan ravintolassa enempää mistään muusta kuin pizzasta.

Vierailija
4/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kelalta saa jonkun pienen tukisumman tuolla diagnoosilla? Itselläni on munuaissairaus, joka myös merkittävästi rajoittaa sitä, mitä voin syödä. Kela ei maksa mitään. Sairaudet nyt ovat sellaisia, että niiden kanssa täytyy vain yrittää elää.

Vierailija
5/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakiatuotteita saa aika usein punalapuilla kaupasta, ostan näitä myös pakkaseen aina kun voin.

Vierailija
6/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Kelalta saa jonkun pienen tukisumman tuolla diagnoosilla? Itselläni on munuaissairaus, joka myös merkittävästi rajoittaa sitä, mitä voin syödä. Kela ei maksa mitään. Sairaudet nyt ovat sellaisia, että niiden kanssa täytyy vain yrittää elää.

Aikuisten keliakiakorvaus on poistettu jo aikaa sitten.

Vierailija
7/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää vuosiin saanut.

Vierailija
8/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakiatuki on poistettu aikoja sitten.

Vierailija
9/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on. Pieni parin leivän pussi maksaa siinä 5 euroa. Kalliksi tulee vaikka söisi välillä muutakin.

Enkä mä ole kovin taitava ruoan laittaja muutenkaan.

T. tuore keliaakikko myös

ps. perunalle olen allerginen

Vierailija
10/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis gluteenittomasti löytyy suht edullisestikin juttuja: gluteenittomat kaurahiutaleet, peruna, riisi, tattari jne. Gluteeniton pasta maksaa jotain 2-3 e.

Jos haluaa gluteenitonta leipää niin sitten etsin alelaputettuja.

Vierailija
11/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman leipää pärjää. Syö oikeaa ruokaa.

Vierailija
12/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mitään tukia. Ennen sai mutta se poistui vuoden 2016 alusta.

Vierailija
13/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis gluteenittomasti löytyy suht edullisestikin juttuja: gluteenittomat kaurahiutaleet, peruna, riisi, tattari jne. Gluteeniton pasta maksaa jotain 2-3 e.

Jos haluaa gluteenitonta leipää niin sitten etsin alelaputettuja.

Mieti paljonko normaali pasta maksaa! Aika törkeä hintaero.

Vierailija
14/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman leipää pärjää. Syö oikeaa ruokaa.

Syön ihan oikeaa ruokaa, mutta siihenkin tarvikkeet maksavat. Katso ja googlaa, niin silmäsi avautuvat.

Vierailija
15/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tekosyy karsia höttöhiilaria ruokavaliosta. Kasviksia on muitakin kuin peruna.

Tietysti voi käyttää riisiä, tattaria tms, jos ehdottomasti haluaa viljoja ruokavalioon.

Vierailija
16/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista on. Pieni parin leivän pussi maksaa siinä 5 euroa. Kalliksi tulee vaikka söisi välillä muutakin.

Enkä mä ole kovin taitava ruoan laittaja muutenkaan.

T. tuore keliaakikko myös

ps. perunalle olen allerginen

Itse teen leipäni itse kotona, esim. karppaussivustoilla on paljon nopeita ja helppoja ohjeita erilaisille luonnostaan gluteenittomille jauhoille. Jauhot toki maksavat, mutta isoissa pusseissa ostettuina tulevat halvemmaksi.

Vierailija
17/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Pitäisi saada tasa-arvoa. Myös isommat housut maksavat enemmän kuin laihan housut. Hinnat vielä kaikessa kallistuneet.

Vierailija
18/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keliakiatuki on poistettu aikoja sitten.

Sekin oli vaivaiset 21 euroa.

Vierailija
19/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mitään tukia. Ennen sai mutta se poistui vuoden 2016 alusta.

Ok, en tiennyt tätä, että on poistunut.

Vierailija
20/233 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tekosyy karsia höttöhiilaria ruokavaliosta. Kasviksia on muitakin kuin peruna.

Tietysti voi käyttää riisiä, tattaria tms, jos ehdottomasti haluaa viljoja ruokavalioon.

En syö epäterveellisiä höttöhiilareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän