Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku aikuinen ihminen voi laittaa kaveriin välit poikki niin

Vierailija
15.03.2023 |

ettei edes päin voi katsoa tai tervehtiä tuon jälkeen? Ennen oltiin tosi hyviä kavereita, parhaat kaverit. Tuli erimielisyyksiä ja hän laittoi välit poikki kokonaan. Toivoin että oltais edes sen verran väleissä että tervehtiä pystyy, mutta hän eo halua.

Mitään niin pahaa ei tapahtunut että tuo olisi pakollista ollut. Lapsellisia loukkaantumisia ja kiistoja.

Jotenkin noloa suorastaan kun on kuitenkin pakko häntä nähdä muiden seurassa välillä, niin emme voi puhua sanaakaan tai edes päin katsoa. Olen yrittänyt että toimittaisiin kuin aikuiset, mutta ei niin ei.

Kokemusta tällaisesta? Itse en ole aikuisiällä moiseen ennen törmännyt kyllä aikaisemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
81/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään kovin aikuismaista ole, että jäät roikkumaan ja vinkumaan perään. Suoraan sanottuna kuulostat vähän tollolta.

Ghostaaminen on tolloa. Aikuisten ihmisten pitäisi osata setviä riitansa.

T.eri

Ei todellakaan ole tolloa pitää välejä kokonaan poikki, jos toinen toimii tavalla jota ei voi antaa anteeksi. Kaikkea ei vaan voi kuitata puhumalla. 

Melkein kaikki asiat on selvitettävissä, ellei kyse sitten ollut jostain r.aiskauksesta tai muusta peruuttamattomasta.

Ei siihen mitään fyysistä tarvita. Kaikkea sanottukaan ei voi eikä edes tarvitse antaa anteeksi. Siksi pitääkin miettiä, mitä sieltä suustaan päästää ettei joudu ap:n tilanteeseen. 

Vierailija
82/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään kovin aikuismaista ole, että jäät roikkumaan ja vinkumaan perään. Suoraan sanottuna kuulostat vähän tollolta.

T.eri

Ei todellakaan ole tolloa pitää välejä kokonaan poikki, jos toinen toimii tavalla jota ei voi antaa anteeksi. Kaikkea ei vaan voi kuitata puhumalla. 

Melkein kaikki asiat on selvitettävissä, ellei kyse sitten ollut jostain r.aiskauksesta tai muusta peruuttamattomasta.

Kaikki asiat jotka halutaan selvittään on kyllä selvitettävissä, mutta siihen me emme voi vaikuttaa jos toinen osapuoli ei halua asioita selvittää. Silloin on jatkettava vain itse eteenpäin eikä jäätävä jankuttamaan sitä että kun mä niin haluaisin selvittää tämän asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, etkö juuri sanonut, että sinä olit se joka otit etäisyyttä? Joten hän on varmasti siitä loukkaantunut. Toki ylimitoitettua olla tervehtimättä ja huomioimatta, mutta sinähän kertomasi mukaan teidän välinne laitoit poikki?

Oli pakko ottaa vähän etäisyyttä, kävi liian raskaaksi. Sen jälkeen sitten pikkuriidan takia hän laittoi välit poikki ihan kokonaan niin ettei edes muiden seurassa tervehdi. Toivoin että oltaisiin kuitenkin jonkinlaisissa väleissä, mutta hänelle ei sopinut vaan veto toiseen äärilaitaan. Kauan olen häntä kestänyt ja ymmärtänyt, helpotus ettei enää tarvi tekemisissä olla. Mutta silti, jotku käytöstavat pliiiis.

Ap

Olet täysin oikeassa. Mutta vaikeaa tuohon on vaikuttaa.

Ota se niin, että olet niin tärkeä hänelle, että hän suhtautuu noin vahvoilla tunteilla.

Joo näin se on nähtävä. Olen tehnyt sen minkä pystyn ja vetänyt rajan jonnekin. En vaan jaksanut enää. Hänen reaktio on nyt tuo. Voimakkaat reaktiot kun hänellä on aivan kaikkeen muuhunkin (ja se myös syynä miksi oli pakko etäisyyttä otttaa).

Ap

Niin, kun hänkään ei jaksanut enää. Hänelläkin tuli raja vastaan. Miten vaikea voi olla nähdä asiaa muusta kuin omasta näkökulmasi? [/quote

Ai sinäkö tiedät nyt paremmin kuin ap? :D :D

Monesti ulkopuolinen näkee asiat selkeämmin kuin omaan napaansa keskittynyt tilanteessa sisällä oleva. 

Mutta monesti ulkopuolisella voi myös olla täysin väärä käsitys koko asiasta, koska hänellä on siitä vain vähän tietoa ja hän on keksinyt omasta päästään loput.

Vierailija
84/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo pitäisi keskustella kuten aikuiset. Mutta hän ei ilmeisesti pysty siihen, koska ei ole sellaisia sosiaalisia taitoja.

Manipuloivien ihmisten kanssa ei kannata "keskustella".

Manipuloivat ihmiset voi ghostata, jättää post it -lapulla tai tekstiviestillä, itseään on oikeus suojella.

terv. kantapäänkautta oppinut

Vierailija
85/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tilanteissa on pakko hengailla ihmisen kanssa, johon on itse pistänyt välit poikki? Ei tule mieleen yhtään pakollista tilaisuutta, jossa niin pitäisi tehdä. 

Vaikka työpaikalla tai opiskelupaikassa.

Puhe oli kaverista. Ei kuulosta siltä, että puhutaan työkaverista tai random-opiskelutyypistä. 

Ei työkaveruus tai opiskelukaveruus sulje pois sitä mahdollisuutta, että ollaan hyviä ystäviä.

vaikka työpaikalla tai opiskelupaikassa... kumma että näette molemmissa..trolli

Vierailija
86/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, etkö juuri sanonut, että sinä olit se joka otit etäisyyttä? Joten hän on varmasti siitä loukkaantunut. Toki ylimitoitettua olla tervehtimättä ja huomioimatta, mutta sinähän kertomasi mukaan teidän välinne laitoit poikki?

Oli pakko ottaa vähän etäisyyttä, kävi liian raskaaksi. Sen jälkeen sitten pikkuriidan takia hän laittoi välit poikki ihan kokonaan niin ettei edes muiden seurassa tervehdi. Toivoin että oltaisiin kuitenkin jonkinlaisissa väleissä, mutta hänelle ei sopinut vaan veto toiseen äärilaitaan. Kauan olen häntä kestänyt ja ymmärtänyt, helpotus ettei enää tarvi tekemisissä olla. Mutta silti, jotku käytöstavat pliiiis.

Ap

No nyt on sinun korkea aika päästää irti ja kunnioittaa toisen päätöstä välien katkaisusta. Ymmärrän, että sinua harmittaa tilanteen meneminen tuollaiseksi, mutta et nyt vaan enää voi sille mitään. Päästä irti ja mene eteenpäin ja anna toisen toimia valitsemallaan tavalla. Tuollainen vatvominen vain pahentaa oloasi. 

Irti olen päästänyt ja mennyt eteenpäin. Hyväksyttävä kai on sekin että muiden läsnäollessa, pakollisissa tilanteissa, ignoraamme toisemme. Naurettavaa, mutta kai siihenkin sitten tottuu. Muut ovat tottuneet siihen että hänellä näitä ignoraamisia ja välirikkoja on. Että sinänsä. En haluaisi puhua paskaa kenestäkään. Mutta pitänee sanoa vaan muille että tilanne on tämä, en voi mitään.

Ap

Meillä on kaveripiirissä tällainen ihmisten sarjajättäjä. Enää ei ihmetytä kun nyt on jo neljäs täysin jätetty "ystävä" menossa. Ap älä välitä, hänellä itsellään on selvästi enemmän ongelmia. 

Ongelmia on, ja paljon. Ikävä kyllä. Ja näitä ihmisiä riittää joihin on välit katkaistu eikä enää tervehditä. En ole ensimmäinen. Ja olen vähän arvannutkin että näin tulee käymään. Mutta silti..

Ap

Ehkä sinua ei epäiltäisi niin paljon, jos olisitkin lähtenyt pohtimaan asiaa siitä näköulmasta, että mitä voisit tehdä, jotta saisit välit paranemaan entiseen ystävääsi siten, että voisitte edes moikata. Siis että, jos osaisit nähdä, että ilmiselvästi hän on loukaantunut pahasti jostain ja että haluaisit korjata tilanteen.

Nyt vain puhut koko ajan siitä näkökulmasta, että jotain vikaa tuossa entisessä ystävässäsi on, koska hän toimii näin ja näin: mistä syystä oletat, että sinun tapasi toimia olisi "viaton" tai "oikea"?

Vierailija
87/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.eri

Kaikki asiat jotka halutaan selvittään on kyllä selvitettävissä, mutta siihen me emme voi vaikuttaa jos toinen osapuoli ei halua asioita selvittää. Silloin on jatkettava vain itse eteenpäin eikä jäätävä jankuttamaan sitä että kun mä niin haluaisin selvittää tämän asian.

Ja joskus siitä selvittämisestä ei ole edes apua. Haluanko todella tietää, mitkä ominaisuudet minussa tuntuvat toisesta ihmisestä niin vastenmielisiltä, ettei hän halua olla kanssani tekemisissä, vai tulisiko sen tietämisestä entistä pahempi mieli?

Vierailija
88/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota se niin, että olet niin tärkeä hänelle, että hän suhtautuu noin vahvoilla tunteilla.

Joo näin se on nähtävä. Olen tehnyt sen minkä pystyn ja vetänyt rajan jonnekin. En vaan jaksanut enää. Hänen reaktio on nyt tuo. Voimakkaat reaktiot kun hänellä on aivan kaikkeen muuhunkin (ja se myös syynä miksi oli pakko etäisyyttä otttaa).

Ap

Niin, kun hänkään ei jaksanut enää. Hänelläkin tuli raja vastaan. Miten vaikea voi olla nähdä asiaa muusta kuin omasta näkökulmasi? [/quote

Monesti ulkopuolinen näkee asiat selkeämmin kuin omaan napaansa keskittynyt tilanteessa sisällä oleva. 

Mutta monesti ulkopuolisella voi myös olla täysin väärä käsitys koko asiasta, koska hänellä on siitä vain vähän tietoa ja hän on keksinyt omasta päästään loput.

Jos tuolle linjalle lähdetään: Ap on voinut keksiä koko aloitustarinan päästään. Ei tällä palstalla voi mistään tietää varmuudella onko se totta vai ei. Varsin naurettavaa siis lähteä jankkaamaan, tuollaista "mutkun ei välttämättä ole totta". Mikään ei välttämättä ole totta. 

Vierailija
89/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Kuvitelkaa mielessänne ystäväporukan tapaaminen, jossa muut hihkuvat, kuinka kiva on taas nähdä, ja sitten on ne kaksi, jotka eivät voi edes katsoa päin. Tunnelmaa keventäisi huomattavasti, jos nämä kaksi voisivat toisten seurassa mutista edes hiljaisen hein ja olla huomioimatta toisiaan mitenkään muuten. Mielestäni se tervehtiminen olisi tuossa kohtaa asiallista käytöstä.

Mutta jos toinen haluaa pitää mykkäkoulua, se on ap:n vain hyväksyttävä ja koitettava elää sen kanssa.

Vierailija
90/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tilanteissa on pakko hengailla ihmisen kanssa, johon on itse pistänyt välit poikki? Ei tule mieleen yhtään pakollista tilaisuutta, jossa niin pitäisi tehdä. 

Vaikka työpaikalla tai opiskelupaikassa.

Puhe oli kaverista. Ei kuulosta siltä, että puhutaan työkaverista tai random-opiskelutyypistä. 

Ei työkaveruus tai opiskelukaveruus sulje pois sitä mahdollisuutta, että ollaan hyviä ystäviä.

vaikka työpaikalla tai opiskelupaikassa... kumma että näette molemmissa..trolli

Ne olivat esimerkkejä. Ei kukaan ole puhunut sellaisesta, että nähtäisiin molemmissa.

Vierailija
91/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Kuvitelkaa mielessänne ystäväporukan tapaaminen, jossa muut hihkuvat, kuinka kiva on taas nähdä, ja sitten on ne kaksi, jotka eivät voi edes katsoa päin. Tunnelmaa keventäisi huomattavasti, jos nämä kaksi voisivat toisten seurassa mutista edes hiljaisen hein ja olla huomioimatta toisiaan mitenkään muuten. Mielestäni se tervehtiminen olisi tuossa kohtaa asiallista käytöstä.

Mutta jos toinen haluaa pitää mykkäkoulua, se on ap:n vain hyväksyttävä ja koitettava elää sen kanssa.

Hienoa että joku edes ymmärsi.

Ap

Vierailija
92/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.eri

Noh, joidenkin psykologien mukaan ghostaaminen on henkistä väkivaltaa, eikä sitä pidä ihmetellä, jos asiasta loukkaantuu.

Vierailija
93/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan täysipäinen menisi tuollaiseen tapaamiseen, jos on ensin itse sanonut, että haluaa ottaa etäisyyttä henkilöön, joka on siellä mukana? 

Vierailija
94/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ap:n ja häntä tukevien kantojen saamat alapeukut. Mitkä drama queen kokoontumisajot täällä oikein on?

Aikuinen, normaalisti kasvatettu ja edes jonkinlaiset sosiaaliset taidot omaava ihminen ei riitaannu toisten kanssa sille tasolle, ettei voi edes tervehtiä. Kaveruudet ja ystävyydet voivat loppua ja hiipua, mutta jonkinlaiset käytöstavat sentään kuuluu olla.

Höpsis. Minusta tuollainen on todella teennäistä ja epärehellistä esittämistä.

Vierailija
95/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos tuolle linjalle lähdetään: Ap on voinut keksiä koko aloitustarinan päästään. Ei tällä palstalla voi mistään tietää varmuudella onko se totta vai ei. Varsin naurettavaa siis lähteä jankkaamaan, tuollaista "mutkun ei välttämättä ole totta". Mikään ei välttämättä ole totta. 

Eihän se, että minä tiedän ap:n tilanteesta vähemmän kuin ap itse, ole mitenkään sama asia kuin se, että ap voi valehdella minulle tilanteestaan. Kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
96/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.eri

Noh, joidenkin psykologien mukaan ghostaaminen on henkistä väkivaltaa, eikä sitä pidä ihmetellä, jos asiasta loukkaantuu.

Eipä hirveästi kiinnosta tuollaiset mielipiteet siinä vaiheessa, kun "ghostattava" on ensin tehnyt asian, jonka takia häneen ei enää halua olla yhteydessä. 

Vierailija
97/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan täysipäinen menisi tuollaiseen tapaamiseen, jos on ensin itse sanonut, että haluaa ottaa etäisyyttä henkilöön, joka on siellä mukana? 

Ööö, siis että yhden draamailijan takia jättäisi menenättä kaikkiin pikkoihon jossa tämä henkilö on läsnä??

Vierailija
98/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että haluaa tavata niitä muita?

Vierailija
99/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä todellinen tunnelman keventäjä! :D Vaivautunut mutina väkipakolla. Mahtava ohjelmanumero! :D

Vierailija
100/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kuvittelen....

Kokisin oloni äärimmäisen kiusaantuneeksi, jos kaksi jäätävissä väleissä olevaa väkisin mutisevat moin ja sen jälkeen tunnelma jatkuu heidän välillään jopa astetta entistä jäätävämpänä. Teennäinen väkisin tehty tervehtiminen ei todellakaan vapauta tunnelmaa. Päinvastoin. Oikein alleviivaa tilanteen kiusallisuutta. Täydellinen huomiotta jättäminenkin on keventävämpi vaihtoehto kuin tuollainen teatteriesitys, josta kukaan ei nauti. Fiksuin peliliike olisi vain jättää menemättä, jos tuollainen tilaisuus on tiedossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi