Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku aikuinen ihminen voi laittaa kaveriin välit poikki niin

Vierailija
15.03.2023 |

ettei edes päin voi katsoa tai tervehtiä tuon jälkeen? Ennen oltiin tosi hyviä kavereita, parhaat kaverit. Tuli erimielisyyksiä ja hän laittoi välit poikki kokonaan. Toivoin että oltais edes sen verran väleissä että tervehtiä pystyy, mutta hän eo halua.

Mitään niin pahaa ei tapahtunut että tuo olisi pakollista ollut. Lapsellisia loukkaantumisia ja kiistoja.

Jotenkin noloa suorastaan kun on kuitenkin pakko häntä nähdä muiden seurassa välillä, niin emme voi puhua sanaakaan tai edes päin katsoa. Olen yrittänyt että toimittaisiin kuin aikuiset, mutta ei niin ei.

Kokemusta tällaisesta? Itse en ole aikuisiällä moiseen ennen törmännyt kyllä aikaisemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
41/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilanteissa on pakko hengailla ihmisen kanssa, johon on itse pistänyt välit poikki? Ei tule mieleen yhtään pakollista tilaisuutta, jossa niin pitäisi tehdä. 

Vierailija
42/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, kai se nyt riippuu syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tilanteissa on pakko hengailla ihmisen kanssa, johon on itse pistänyt välit poikki? Ei tule mieleen yhtään pakollista tilaisuutta, jossa niin pitäisi tehdä. 

Vaikka työpaikalla tai opiskelupaikassa.

Vierailija
44/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoisi minulle, ettei halua olla yhteyksissä, en minäkään tervehtisi. Minulle tervehtiminenkin on yhteydessä olemista enkä haluaisi tahallani tehdä vasten toisen tahtoa. 

Vierailija
45/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun, tulen siihen tulokseen, että välien katkaisu on ainoa oikea ratkaisu väleihimme, niin en näe mitään syytä edes tervehtiä tai muutenkaan noteerata toista vastaan tullessa.

Anna olla ja elä omaa elämääsi ja anna toisen elää omaansa ilman tota sun pakkomielteistä kitinääs tervehtimisestä ym.

Vierailija
46/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa, jos saa työpaikalla tai koulussa välit niin pahalle mallille, että pitää ottaa etäisyyttä. Ei ole aikuista toimintaa sekään, ettei pysty ammattimaiseen toimintaan, vaan pitää sanoa, että haluaa ottaa etäisyyttä. 

Vierailija
47/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhe oli kaverista. Ei kuulosta siltä, että puhutaan työkaverista tai random-opiskelutyypistä. 

Vierailija
48/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, etkö juuri sanonut, että sinä olit se joka otit etäisyyttä? Joten hän on varmasti siitä loukkaantunut. Toki ylimitoitettua olla tervehtimättä ja huomioimatta, mutta sinähän kertomasi mukaan teidän välinne laitoit poikki?

Oli pakko ottaa vähän etäisyyttä, kävi liian raskaaksi. Sen jälkeen sitten pikkuriidan takia hän laittoi välit poikki ihan kokonaan niin ettei edes muiden seurassa tervehdi. Toivoin että oltaisiin kuitenkin jonkinlaisissa väleissä, mutta hänelle ei sopinut vaan veto toiseen äärilaitaan. Kauan olen häntä kestänyt ja ymmärtänyt, helpotus ettei enää tarvi tekemisissä olla. Mutta silti, jotku käytöstavat pliiiis.

Ap

Vierailija
49/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei halua työpaikalla tervehtiä, minusta siitä ei kannata tehdä tälläistä numeroa. Tekisin vain samoin.

Vierailija
50/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ap:n ja häntä tukevien kantojen saamat alapeukut. Mitkä drama queen kokoontumisajot täällä oikein on?

Aikuinen, normaalisti kasvatettu ja edes jonkinlaiset sosiaaliset taidot omaava ihminen ei riitaannu toisten kanssa sille tasolle, ettei voi edes tervehtiä. Kaveruudet ja ystävyydet voivat loppua ja hiipua, mutta jonkinlaiset käytöstavat sentään kuuluu olla.

Kuule, tapahtuu tätä paremmissakin piireissä. Brittihovissa esim., asioita järjestelty niin, ettei tarvitse joka paikassa sietää Sussexeja silmissään.

Vierailija
51/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt, etkö juuri sanonut, että sinä olit se joka otit etäisyyttä? Joten hän on varmasti siitä loukkaantunut. Toki ylimitoitettua olla tervehtimättä ja huomioimatta, mutta sinähän kertomasi mukaan teidän välinne laitoit poikki?

Oli pakko ottaa vähän etäisyyttä, kävi liian raskaaksi. Sen jälkeen sitten pikkuriidan takia hän laittoi välit poikki ihan kokonaan niin ettei edes muiden seurassa tervehdi. Toivoin että oltaisiin kuitenkin jonkinlaisissa väleissä, mutta hänelle ei sopinut vaan veto toiseen äärilaitaan. Kauan olen häntä kestänyt ja ymmärtänyt, helpotus ettei enää tarvi tekemisissä olla. Mutta silti, jotku käytöstavat pliiiis.

Ap

No nyt on sinun korkea aika päästää irti ja kunnioittaa toisen päätöstä välien katkaisusta. Ymmärrän, että sinua harmittaa tilanteen meneminen tuollaiseksi, mutta et nyt vaan enää voi sille mitään. Päästä irti ja mene eteenpäin ja anna toisen toimia valitsemallaan tavalla. Tuollainen vatvominen vain pahentaa oloasi. 

Vierailija
52/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaveri on sosiopaatti/psykopaatti ja hyväksikäyttäjä niin ei kannata olla missään yhteydessä kyseiseen henkilöön, välit poikki vaan.

Vierailija
53/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat jokseenkin toksiselta ja kontrolloivalta tyypiltä.

Olkoon kaverin käytöksen taustalla mitä hyvänsä niin miksi et voi antaa olla?

Sinä, sun tunteet, niin noloa ja kaikkee..

Jos malttaisit katsoa peiliin, huomaisit sen että pidät itse väkisin yllä tuota "tilannetta".

Ei auttanut välien katkaisu, pitäis vielä puhua tai edes tervehtiä jotta sulla ois parempi mieli? Sillä kaverillakin on tunteet ja oma mieli. Kaverilla tullut raja vastaan etkä ymmärrä kunnioittaa niitä.

Mikä sua vaivaa?

Vierailija
54/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei halua työpaikalla tervehtiä, minusta siitä ei kannata tehdä tälläistä numeroa. Tekisin vain samoin.

No tämä. Ihmeellinen pakkomielle siitä, että kaikkia pitää tervehtiä, vaikka nämä eivät halua. 

Vierailija
55/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huolestuttavaa, jos saa työpaikalla tai koulussa välit niin pahalle mallille, että pitää ottaa etäisyyttä. Ei ole aikuista toimintaa sekään, ettei pysty ammattimaiseen toimintaan, vaan pitää sanoa, että haluaa ottaa etäisyyttä. 

Tästä samaa mieltä. Aina pitää kyetä toimimaan sivistyneen aikuismaisesti. Tervehtimään.

Vierailija
56/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä samaa mieltä. Aina pitää kyetä toimimaan sivistyneen aikuismaisesti. Tervehtimään.

Sivistyneeseen aikuismaiseen käytökseen kuuluu myös sen kunnioittaminen, jos toinen ei syystä tai toisesta halua tervehtiä. Jankuttaminen ja asiasta numeron tekeminen on lapsellista. 

Vierailija
57/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet täysin oikeassa. Mutta vaikeaa tuohon on vaikuttaa.

Ota se niin, että olet niin tärkeä hänelle, että hän suhtautuu noin vahvoilla tunteilla.

Vierailija
58/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nyt on sinun korkea aika päästää irti ja kunnioittaa toisen päätöstä välien katkaisusta. Ymmärrän, että sinua harmittaa tilanteen meneminen tuollaiseksi, mutta et nyt vaan enää voi sille mitään. Päästä irti ja mene eteenpäin ja anna toisen toimia valitsemallaan tavalla. Tuollainen vatvominen vain pahentaa oloasi. 

Irti olen päästänyt ja mennyt eteenpäin. Hyväksyttävä kai on sekin että muiden läsnäollessa, pakollisissa tilanteissa, ignoraamme toisemme. Naurettavaa, mutta kai siihenkin sitten tottuu. Muut ovat tottuneet siihen että hänellä näitä ignoraamisia ja välirikkoja on. Että sinänsä. En haluaisi puhua paskaa kenestäkään. Mutta pitänee sanoa vaan muille että tilanne on tämä, en voi mitään.

Ap

Vierailija
59/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Irti olen päästänyt ja mennyt eteenpäin. Hyväksyttävä kai on sekin että muiden läsnäollessa, pakollisissa tilanteissa, ignoraamme toisemme. Naurettavaa, mutta kai siihenkin sitten tottuu. Muut ovat tottuneet siihen että hänellä näitä ignoraamisia ja välirikkoja on. Että sinänsä. En haluaisi puhua paskaa kenestäkään. Mutta pitänee sanoa vaan muille että tilanne on tämä, en voi mitään.

Ap

Jos olisit päästänyt irti, et jankkaisi täällä sivukaupalla sitä, että kaverin pitää sinun mielestäsi tervehtiä Hän nyt ei tee sitä ja sillä hyvä. GET OVER IT!

Vierailija
60/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän piti olla läheinen kaveri eikä opiskelu tai työkaveri. Keksit koko jutun trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan