Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku aikuinen ihminen voi laittaa kaveriin välit poikki niin

Vierailija
15.03.2023 |

ettei edes päin voi katsoa tai tervehtiä tuon jälkeen? Ennen oltiin tosi hyviä kavereita, parhaat kaverit. Tuli erimielisyyksiä ja hän laittoi välit poikki kokonaan. Toivoin että oltais edes sen verran väleissä että tervehtiä pystyy, mutta hän eo halua.

Mitään niin pahaa ei tapahtunut että tuo olisi pakollista ollut. Lapsellisia loukkaantumisia ja kiistoja.

Jotenkin noloa suorastaan kun on kuitenkin pakko häntä nähdä muiden seurassa välillä, niin emme voi puhua sanaakaan tai edes päin katsoa. Olen yrittänyt että toimittaisiin kuin aikuiset, mutta ei niin ei.

Kokemusta tällaisesta? Itse en ole aikuisiällä moiseen ennen törmännyt kyllä aikaisemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
21/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä näistä. MInulla on tai oli yksi hyvä kaveri / ystävä, joka yhtä äkkiä rupesi välttelemään eikä vastannut mihinkään yhteydenottoihin. 

Jos jossain sattui näkemään, niin häipyi paikalta mitään sanomatta.

Syytä en tiedä. MInkäänlaisia erimielisyyksiä ei ollut enkä keksi mitään syytä miksi katkaista välit.

Har du haft någon framgång i livet som den andra avundas?

Vierailija
22/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette kokeneet nuo "lapselliset kiistat ja erimielisyydet" eri tavalla.

Mulla on välit poikki veljeni vaimoon. Hän loukkasi minua sanoillaan aivan törkeällä tavalla. Jos häneltä kysytään niin minä olen lapsellinen ja hän vain "oli rehellinen". 

No itse asiassa hän itse on loukannut minua aivan törkeästi puhumalla ja käyttäytymällä. Itselläni ennemmin olisi syytä olla tervehtimättä. Se mitä itse tein, oli etäisyyden ottaminen kun en jaksanut kuunnella haukkumista kun hän oli suuttunut. Sitä hän ei hyväksynyt sitten. Ja siksi näin ehdoton. Väittää myös että minä olen loukannut, mutta kun kysyn millä tavalla, en ole ikinä saanut vastausta. Olen vielä pajoitellut että jos olen tahtomattani loukannut. Mutta mikään ei auta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti ole mikään pikkujuttu, jos ei pysty edes tervehtimään sen jälkeen. Ap jättää nyt paljon asioita kertomatta ja yrittää syyllistää kaveria siitä, mitä on itse tehnyt. 

Vierailija
24/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ketään pakottaa tervehtimään sinua. Se, että sulla on vaikeuksia hyväksyä asiaa, kertoo jotain sinusta.

Usein narsistit on niitä, jotka ei hyväksy, ettei toinen toimi, kuten narsisti haluaisi. Munkin ex vaati eron jälkeen "ystävyyttä", vaikka jouduin pakenemaan häntä turvakotiin. Ei voinut millään käsittää, että en halua olla missään tekemisissä. Tuo on pohjimmiltaan väkivaltaa ja kontrollinhalua.

Vierailija
25/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä näin ulkopuolisena on sanoa kun ei yhtään tiedä mitä on tapahtunut. Voihan olla että olet tajuamattasi suututtanut hänet jotenkin. Tai hän on kuullut sinusta jonkun juorun mikä ei pidä paikkaansa, mulle on niinkin käynyt ja totuus selvisi ystävälleni vasta vuosikymmenien jälkeen. Juuri tämän takia kannattaa aina sanoa suoraan mistä on toiselle suuttunut. Antaa edes mahdollisuus puolustautua ja jos puolustus ei kelpaa vaan tulkitsee sen pelkkänä selittelynä, sitten vasta välit poikki. 

Vierailija
26/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välit poikki veljeni vaimoon. Hän loukkasi minua sanoillaan aivan törkeällä tavalla. Jos häneltä kysytään niin minä olen lapsellinen ja hän vain "oli rehellinen". 

No itse asiassa hän itse on loukannut minua aivan törkeästi puhumalla ja käyttäytymällä. Itselläni ennemmin olisi syytä olla tervehtimättä. Se mitä itse tein, oli etäisyyden ottaminen kun en jaksanut kuunnella haukkumista kun hän oli suuttunut. Sitä hän ei hyväksynyt sitten. Ja siksi näin ehdoton. Väittää myös että minä olen loukannut, mutta kun kysyn millä tavalla, en ole ikinä saanut vastausta. Olen vielä pajoitellut että jos olen tahtomattani loukannut. Mutta mikään ei auta.

Ap

No mitä vielä jankutat? Jos kerran itse otit etäisyyttä niin sittenhän se on ollut sinun valintasi, ettei olla yhteydessä. Miksi haluat roikkua ihmisessä, johon itse päätit ottaa etäisyyttä?

t. eri

Vierailija
27/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ap:n ja häntä tukevien kantojen saamat alapeukut. Mitkä drama queen kokoontumisajot täällä oikein on?

Aikuinen, normaalisti kasvatettu ja edes jonkinlaiset sosiaaliset taidot omaava ihminen ei riitaannu toisten kanssa sille tasolle, ettei voi edes tervehtiä. Kaveruudet ja ystävyydet voivat loppua ja hiipua, mutta jonkinlaiset käytöstavat sentään kuuluu olla.

Juuri näin. On aivan uutta kyllä että joku aikuinen ihminen käyttäytyy näin. Tottakai elämäntilanteen yms muuttuessa ystäväpiirikin voi muuttua. Mutta että tuosta vaan välit poikki niin ettei päin katso muiden seurassa. Outoa minusta.

Ap

Vierailija
28/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään kovin aikuismaista ole, että jäät roikkumaan ja vinkumaan perään. Suoraan sanottuna kuulostat vähän tollolta.

En roiku perässä ja vingu. En itsekään halua olla hänen kaverinsa. Tarjoitin vain sitä että tervehtiä nyt voisi edes toisten seurassa tai muutenkin. Mitään muuta en ole vaatimassa. Minusta se on ihan normaalia ja kohtuullista aikuiselta ihmiseltä.

Ap

Olen aina ihmetellyt näitä tervehtimisestä itkijöitä. En vaan ymmärrä. En ole tuntevinani ihmisiä sen jälkeen jos välit on poikki enkä tajua minkähän takia pitäs käydä vilkuttelemaan yhtään missään. Onko joku tarve esittää et ollaan kavereita vai mikä ihme vaivaa.

Vierailija
29/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä ap:n ja häntä tukevien kantojen saamat alapeukut. Mitkä drama queen kokoontumisajot täällä oikein on?

Aikuinen, normaalisti kasvatettu ja edes jonkinlaiset sosiaaliset taidot omaava ihminen ei riitaannu toisten kanssa sille tasolle, ettei voi edes tervehtiä. Kaveruudet ja ystävyydet voivat loppua ja hiipua, mutta jonkinlaiset käytöstavat sentään kuuluu olla.

Ei tarvitse olla minkäänlaisia käytöstapoja, jos toinen on kohdellut anteeksiantamattomalla tavalla. Kaikkea ei vaan tarvitse päästää läpi sormien päänsilittelyllä. 

Vierailija
30/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. On aivan uutta kyllä että joku aikuinen ihminen käyttäytyy näin. Tottakai elämäntilanteen yms muuttuessa ystäväpiirikin voi muuttua. Mutta että tuosta vaan välit poikki niin ettei päin katso muiden seurassa. Outoa minusta.

Ap

Outoa vain se, että sinulla on tuollainen pakkomielle tervehtimisestä. Mitä se haittaa jos ei tervehdi ollenkaan? Tai mitä siitä saisit, jos sanoisi lyhyesti moi ja sen jälkeen ei mitään? En vain ymmärrä, miksi juuri tervehtiminen on se juttu sinulle tässä. 

t. eri

Vierailija
31/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ahdistaa nähdä ihmistä joka on ollut ennen todella läheinen ja on tietänyt mun salaisuudet ja sitten ystävyys meni poikki. Jos kohdataan mielummin olen kuin en häntä edes näkisi, onneksi hän näyttää olevan asiasta samaa mieltä.

Vierailija
32/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitä vielä jankutat? Jos kerran itse otit etäisyyttä niin sittenhän se on ollut sinun valintasi, ettei olla yhteydessä. Miksi haluat roikkua ihmisessä, johon itse päätit ottaa etäisyyttä?

t. eri

Edelleenkään en roiku kenessäkään. Hyväksyn asian että välit on poikki. Mutta pakollisissa tilanteissa muiden läsnäollessa on vaan hyvin kiusallista moinen lapsellinen käytös. Kaiken muun ymmärrän ja hyväksyn. Ja tuokin on hyväksyttävä. Pitänee vain kertoa sitten asia näille muille etteivät ihmettele. Toki eivä kyllä ylläty millään lailla..

Ap

Vierailija
33/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinä otit etäisyyttä. Siitä helposti pahoittaa mielensä noin.

Toki aika omituista olla edes tervehtimättä tai huomioimatta.

Vierailija
34/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletteko samaa sukupuolta? Vai onko tässä jotain muitakin tunteita pelissä kuin pelkkä ystävyys?

Vierailija
35/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua ahdistaa nähdä ihmistä joka on ollut ennen todella läheinen ja on tietänyt mun salaisuudet ja sitten ystävyys meni poikki. Jos kohdataan mielummin olen kuin en häntä edes näkisi, onneksi hän näyttää olevan asiasta samaa mieltä.

Etkö sinä ollut se, joka otti etäisyyttä?

Vierailija
36/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran rasittavalta ihmiseltä ap vaikuttaa että en yhtää ihmettele.

Vierailija
37/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla minkäänlaisia käytöstapoja, jos toinen on kohdellut anteeksiantamattomalla tavalla. Kaikkea ei vaan tarvitse päästää läpi sormien päänsilittelyllä. 

Niissä tapauksissa tietysti ymmärrettävää ettei tervehdi.

Ap

Vierailija
38/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletteko samaa sukupuolta? Vai onko tässä jotain muitakin tunteita pelissä kuin pelkkä ystävyys?

Samaa kyllä. Eli ihan vaan ystävyyttä

Ap

Vierailija
39/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt, etkö juuri sanonut, että sinä olit se joka otit etäisyyttä? Joten hän on varmasti siitä loukkaantunut. Toki ylimitoitettua olla tervehtimättä ja huomioimatta, mutta sinähän kertomasi mukaan teidän välinne laitoit poikki?

Vierailija
40/449 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tälle pikkusieluiselle kaverillesi sanonut että haluat etäisyyttä häneen niin onhan ihan loogista, ettei hän moikkaa sinua jos olette samassa tilassa. Miten muutenkaan ottaisi etäisyyttä sinuun?  Kaverisi varmaan ajattelee että "saamasi pitää, tässä sulle etäisyyttä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän