Vappu Pimiä: Nykynuoret on laiskoja
Vappu Pimiä otti haastattelun aikana hyvin vahvasti kantaa nuorten työllistymiseen. Nainen oli sitä mieltä, että nuoret ovat nykyään liian valikoivia töiden suhteen eivätkä suostu tekemään niin sanottuja hanttihommia.
Nykyään tosi monet nuoret aattelee silleen, että en mä tollasta duunii. Mä oon liian hyvä tollaseen. Mä oon liian hyvä siivoojaks, mä oon liian hyvä mäkkärin kassalle ja mä oon liian hyvä sinne, tänne, tonne, Vappu Pimiä laukoo.
Vappu Pimiä ihmettelee sitä miten nuoret hänen mielestään haluavat suoraan päästä parempiin asemiin töissä. Nainen luettelee miten hän on pessyt Viking Cinderellan vessoja kolme vuotta, jakanut mainoksia 12-vuotiaana, myynyt jäätelöä, työskennellyt lounastiskissä ja baarissa. Mun ikäpolvi, ne on kaikki tehny jotain hanttihommia, Pimiä kertoo.
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltajan tutkinto ja kokemusta +5vuotta. Ikää 38v, terveys kunnossa. Meni puolisen vuotta että sain kokopäivätyön palvelutalosta. Isot siivousfirmat eivät ole edes vastanneet useisiin työhakemuksiini vaikka olen laittanut niitä kahteen eri kaupunkiin. Kaksi yritystä tarjosi keikkahommia kevytyrittäjänä. Oli niin epäselvä kuvio molemmilla että kieltäydyin.
Ihmetyttää, miten ulkomailta muuttaneet työllistyvät siivoojiksi hyvin nopeasti täällä, mutta suomalaisille ei sitäkään työtä anneta. Pitäisi olla vähintään alan tutkinto. Monellako heistä, jotka ovat muuttaneet Suomeen pari kuukautta sitten, on siivousalan tutkinto suoritettuna?
Voisiko joku tutkia ja selittää?
Eikä paljon erehtynytkään. Tosin suurin osa nuorista haluaa opiskella, tehdä töitä siinä sivussa ja hankkia ammatin. Sitten on tämä porukka, joka on kaikista näkyvin.
https://www.apu.fi/artikkelit/vappu-pimia-ennen-oli-paremmin-kun-nuoret…
Mainosten jakamisesta nykyään maksetaan niin huonosti, että suurin hyöty siitä taitaa olla fyysisen kunnon ylläpito, kun joutuu ravaamaan talosta toiseen.