Vappu Pimiä: Nykynuoret on laiskoja
Vappu Pimiä otti haastattelun aikana hyvin vahvasti kantaa nuorten työllistymiseen. Nainen oli sitä mieltä, että nuoret ovat nykyään liian valikoivia töiden suhteen eivätkä suostu tekemään niin sanottuja hanttihommia.
Nykyään tosi monet nuoret aattelee silleen, että en mä tollasta duunii. Mä oon liian hyvä tollaseen. Mä oon liian hyvä siivoojaks, mä oon liian hyvä mäkkärin kassalle ja mä oon liian hyvä sinne, tänne, tonne, Vappu Pimiä laukoo.
Vappu Pimiä ihmettelee sitä miten nuoret hänen mielestään haluavat suoraan päästä parempiin asemiin töissä. Nainen luettelee miten hän on pessyt Viking Cinderellan vessoja kolme vuotta, jakanut mainoksia 12-vuotiaana, myynyt jäätelöä, työskennellyt lounastiskissä ja baarissa. Mun ikäpolvi, ne on kaikki tehny jotain hanttihommia, Pimiä kertoo.
Kommentit (272)
No ajat ovat eri Vappu hyvä. Ja kyllä moni nuori edelleen tekee töitä ahkerasti. Nuoret opiskelevat myös paljon, varsinkin naiset. Ei tartte välttämättä mainoksia jaella jos pääsee vaikka lindexin kassalle töihin. Enemmän erilaisia töitä tarjolla kun ennen.
Hyvä Vappu! Jos on näin jossain sanonut niin pisteet nousee! Vihdoinkin joku sanoo ääneen tämän totuuden.
Nykynuoret makaa kotona ja käsi ojollaan vanhemmille ja isovanhemmille valittaa miten ei ole rahaa. Kaikki tuet haetaan ja niillä sitten eletään kuin viimeistä päivää. Valitetaan ettei töitä ole, vaikka niitä KYLLÄ ON!
Nimimerkillä erittäin läheltä tällaista toimintaa seurannut.
Lähipiirissä just tällainen nuori..no jo paljonkin yli 20 v. henkilö. Valittelee jatkuvasti ettei töitä ole, mutta kun kehotetaan hakemaan esimerkiksi kauppaan tai mäkkärille, pyörittelee silmiään. Oli hetken marketin kassalla, mutta pikkuhiljaa pienensi työtunteja ja sitten lopetti kokonaan, sanoi suoraan ettei kiinnosta. Naureskelee 'hanttihommien' tekijöille ja avoimesti pilkkaa ihmisiä tavallisissa duunari ammateissa.
Elättää itsensä vierailemalla tasaisin väliajoin iäkkäiden isovanhempien luona, joille valittaa huonoa tilannettaan. Sieltä sitten nyhtää aina käteistä mukaansa.
Vaikea sitä on sivusta hiljaa seurata, mutta olen sellaisen kannan nyt ottanut, että itsehän itselleen syvintä kuoppaa kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Puolison töissä kertovat ihan ääneen, ettei sellaiset ja sellaiset työtehtävät kiinnosta. :D
Ei taida sinuakaan kiinnostaa kun puhut puolison töistä, et omistasi 😉
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä just tällainen nuori..no jo paljonkin yli 20 v. henkilö. Valittelee jatkuvasti ettei töitä ole, mutta kun kehotetaan hakemaan esimerkiksi kauppaan tai mäkkärille, pyörittelee silmiään. Oli hetken marketin kassalla, mutta pikkuhiljaa pienensi työtunteja ja sitten lopetti kokonaan, sanoi suoraan ettei kiinnosta. Naureskelee 'hanttihommien' tekijöille ja avoimesti pilkkaa ihmisiä tavallisissa duunari ammateissa.
Elättää itsensä vierailemalla tasaisin väliajoin iäkkäiden isovanhempien luona, joille valittaa huonoa tilannettaan. Sieltä sitten nyhtää aina käteistä mukaansa.
Vaikea sitä on sivusta hiljaa seurata, mutta olen sellaisen kannan nyt ottanut, että itsehän itselleen syvintä kuoppaa kaivaa.
Asuuko hän jossain Westendissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappu Pimiän sivistys/koulutus/älykkyys onkin pysynyt Cinderellan vessasiivoojan tasolla.
Aika kivat tulot on ollut useita vuosia. Ei ole tarvinnut miehen elättää. Jopa sijoituskämppä on. Kaikkeen ei aina tarvita maisterinpapereita. Muinoin ylettiin juoksupojista ja lähetin tehtävistä sinne ylimmälle huipulle.
Voi hyvin sanoa, että omistaa puolet heidän omaisuudesta. Ei mikään kynsiään lakkaava lätkävaimo.
Muija joka on täysi hörhö positiivisine ajatteluineen ym flat earth -kultteineen🤣
Noinko niissä sen verotettavissa tuloissa mainitaan? Eli en mene töihin, koska vappu...
Onhan tuo oman elämänsä markkinointi ja myyminen paskaduunia jos mikä.
Voin kyllä todeta että aika lupsakoita ne hanttihommat oli nykyisiin minuuttiaikatauluihin verrattuna. Että "pientä" muutosta töiden paskuudessa on tapahtunut.
Laiskoiksi nykynuoret ovat kasvattaneet heidän vanhempansa, jotka ovat tarjonneet heille kaiken valmiiksi purskeltuna eikä heidän ole pinestä pitäen tarvinnut vaivata sen enempää päätään kuin jäseniäänkään minkään eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän sitä on toisten armoilla , jos oppii elämään toisten armoilla, almuilla , tuilla. Työssä käynti on aina fiksumpi vaihtoehto, polku eteenpäin.
Pitäisi miettiä miksi yhteiskunta ja maapallo on sellainen, että on vain kaksi vaihtoehtoa. Eikö olisi tarkoitus tehdä maailmasta parempi paikka, ei kiristävämpi. Ei tämä mikään mafia voi olla. Muita ihmisiä pitäisi ymmärtää enemmän. Myös joustoja tehdä. Jokainen on yksilö.
Kun nykyään nimenomaan alkaa yleisin olla se kolmas vaihtoehto, eli vakkarityötä täysin tunnein ei saa ja työttömänä ei tarvi keikkaduunaten olla.
Ja tämä koskee ihan kaikenikäisiä.
- 55 vuotias keikkaduunari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää jaksetaan kesätöissä sitten jäädään ilmoittamatta pois.
Olisinpa tajunnut itsekin aikoinaan tehdä noin.
Olen lopettanut matkan varrella kolme työtä kuukauden jälkeen, kun ne ei antaneet muuta kuin palkan. 30 vuoden työura takana kahdessa eri ammatissa. Nykyisessä 25 vuotta. On työtä, josta yksinkertaisesti tykkään. Palkka on kuin bonus päälle käyttämästäni ajasta.
- nuorisokodin ohjaaja, 51v
Ainakin oma nuori on laittanut 300 hakemusta kesätöihin ja vain yksi paikka vapautui sattumalta. Tosi harmissaan kun nyt lukion viimeisellä pääsee vasta ja halusi jo neljätoista vuotiaana töihin.
Ei pääse kuin suhteilla ja ei niilläkään välttämättä.
Ei ne laiskoja oo ne vaan jengiytyy pahan tekoon.
Vappu Pimiän ja hänen puolisonsa tuloissa on iso ero. Juontaja Vappu Pimiän puoliso Teemu Huuhtanen tienasi vuonna 2023 miljoonatulot. Huuhtanen nappasi peräti 1 106 574 ansiotuloja.7.11.2024
Onneksi vappu on ahkera.
Vappu onkin taistellut itselleen tien menestyksen korkeimmalle huipulle kovalla työllä ja hurjilla meriiteillä.
"Nykynuoret on laiskoja"-lausetta on toitotettu kautta aikojen. Edelliset sukupolvet arvostelee aina nuorempiaan.
Itsekin kyllä jätin kasarilla nuorena paskahommat sikseen. Kenelle siinä todistetellaan ja mitä että olet epätyydyttävässä työsuhteessa jossa sinua kohdellaan kuin lattiarättiä?
En päässyt nuorena tekemän hanttihommia. Kun Mäkkäri avattiin niin sinne hakivat useat tuhannet innokkaat nuoret. Olin vähävaraisesta perheestä johon lama iski ja kovaa. Mäkkäriin pääsivät sellaiset joilla oli jo työkokemusta Mc Donaldsilla ttöskentelystä joko ulkomailla tai Suomessa.
Siivojan työssä paikkakunnallani vaadittiin täysi-ikäisyyttä ja ammattitutkintoa joten sinne ei voinut edes hakea. Nykyään nuoria näkee kaupoissa ja ravintoloissa töissä ja yritykset suosivat rekrytoinneissaan nuoria ja kokemattomia koulutettujen keski-ikäisteb sijaan koska haluavat auttaa nuoria työuralle.
Vappu nosti kissan pöydälle. Olen 100% samaa mieltä.
On ne ahkeria kännykän selaamisessa ja pelaamisessa.