Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vappu Pimiä: Nykynuoret on laiskoja

Vierailija
15.03.2023 |

Vappu Pimiä otti haastattelun aikana hyvin vahvasti kantaa nuorten työllistymiseen. Nainen oli sitä mieltä, että nuoret ovat nykyään liian valikoivia töiden suhteen eivätkä suostu tekemään niin sanottuja hanttihommia.

Nykyään tosi monet nuoret aattelee silleen, että en mä tollasta duunii. Mä oon liian hyvä tollaseen. Mä oon liian hyvä siivoojaks, mä oon liian hyvä mäkkärin kassalle ja mä oon liian hyvä sinne, tänne, tonne, Vappu Pimiä laukoo.

Vappu Pimiä ihmettelee sitä miten nuoret hänen mielestään haluavat suoraan päästä parempiin asemiin töissä. Nainen luettelee miten hän on pessyt Viking Cinderellan vessoja kolme vuotta, jakanut mainoksia 12-vuotiaana, myynyt jäätelöä, työskennellyt lounastiskissä ja baarissa. Mun ikäpolvi, ne on kaikki tehny jotain hanttihommia, Pimiä kertoo.

Kommentit (272)

Vierailija
1/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Onneks oon ite duunari niin teinillekin kelpas ekaks työpaikaks mäkkäri

Vierailija
2/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ja osa ei. Ei kannata yleistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on nykynuori.

Vasta 44 vuotta.

Vierailija
4/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nuorista hoitanut koulun hyvin , käynyt kesätöissä, opiskellut, menneet eteenpäin ja oppineet matkan varrella. Ahkeroineet. Osa ei.

Vierailija
5/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Puolison töissä kertovat ihan ääneen, ettei sellaiset ja sellaiset työtehtävät kiinnosta. :D

Vierailija
6/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä jos uus sukupolvi onkin sitä mieltä että on liian hyvä leikkimään orjaa elantonsa saadakseen. Eihän tämän näin pidä mennä

Vierailija
7/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää jaksetaan kesätöissä sitten jäädään ilmoittamatta pois.

Vierailija
8/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerien aikaan noita töitä vielä sai. Nykyään sinnekin pitää olla aukoton video-CV ja ties mitä koulutuksia ja kortteja vino pino, jotta edes pääsee haastatteluun. Haastattelussa sitten se jolla on paras supliikki saa paikan.

Vierailija
9/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työpaikka on sellainen mikä on hyvä tausta selfieille.

Vierailija
10/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykynuoria pitää haukkua kaikesta niin minä kehun tuosta asiasta.

Se nimittäin vaatii selkärankaa maata työttömänä pikkutuloilla, koska orjana oleminen ei kiinnosta vaikka saisikin enemmän rahaa mutta vaivaan nähden kuitenkin vähän.

2000-luvun polvet varsinkin ovat erittäin omistautuneita lopettamaan orjuuden.

Ei ollut miestä ja naista ennen tähän. Häpeä ajoi orjatöihin ja omaa tahtoa ei ollut.

Vierailija
11/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä jos uus sukupolvi onkin sitä mieltä että on liian hyvä leikkimään orjaa elantonsa saadakseen. Eihän tämän näin pidä mennä

Kuules nyt, nää pässinpäät on sellasia jotka luulee koulusta juuri valmistuttuaan, että on ihan kompetentti mihin vaan tehtäviin. Ja mahdollisimman pienellä vaivalla ja vaivautumisella pitäis saada se viis donaa palkkaa.

Orjaa ei tarvi tässä maassa kenenkään edes larpata.

Vierailija
12/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää jaksetaan kesätöissä sitten jäädään ilmoittamatta pois.

Olin ruokakaupassa myyjänä ja meillä oli yhtenä kesänä yksi tällainen tapaus. Parikymppinen nuori nainen jaksoi tehdä 3-4 vuoroa ja jätti sitten tulematta töihin ilman mitään selityksiä. Esimiehen soiteltua perään neiti oli vain lakonisesti todennut "ei vaan huvita enää". 

Vierailija
13/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sitä on toisten armoilla , jos oppii elämään toisten armoilla, almuilla , tuilla. Työssä käynti on aina fiksumpi vaihtoehto, polku eteenpäin.

Vierailija
14/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika manipuloivaa tuo arvostelu. Se että joku kykenee haistelemaan rasvankäryä pikaruokapaikassa nuorena ja raatamaan, ei tarkoita että se soveltuu kaikille, ehkei kenellekään. Eiköhän pikaruokia saisi tehtaallakin siihen kuosiin, ettei niitä tarvitse paistaa paikan päällä, kunhan laatu on kohdillaan tai luomua. Ei kaikista nuorista ole olotilojen ja kunnon vuoksi siivoukseen, on myös allergioita. Miksi masentunut ja ahdistunut nuori saisi jotain onnea hanttihommasta rännän ja kylmyyden keskellä. Vaikka pieni kävely voi virkistää. Sen homman sisältöön ei moni voi vaikuttaa tai ole riittävästi vuoronvaihtoja.

Vierailija
15/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän sitä on toisten armoilla , jos oppii elämään toisten armoilla, almuilla , tuilla. Työssä käynti on aina fiksumpi vaihtoehto, polku eteenpäin.

Pitäisi miettiä miksi yhteiskunta ja maapallo on sellainen, että on vain kaksi vaihtoehtoa. Eikö olisi tarkoitus tehdä maailmasta parempi paikka, ei kiristävämpi. Ei tämä mikään mafia voi olla. Muita ihmisiä pitäisi ymmärtää enemmän. Myös joustoja tehdä. Jokainen on yksilö.

Vierailija
16/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikissa ohjelmissa on samat naamat?!

Jos seuraa somea, niin siellä paljon supliikkeja ihmisiä, varmaan heistä moni hoitaisi Vapunkin hommat -paljon pienemmällä palkkiolla!

Olisi kiva, että juontajat vaihtuisivat, tulisi vaihtelevuutta ohjelmiin ja varmasti uusia tähtiä syntyisi myös.

Vierailija
17/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas nuoret on ahkeria työssä koska se kannattaa kun asuu vanhempien luona. Omilleen muuttaa niin on pakko katsoa mitä työstä saa ja tuista saa, että on oikeasti varaa elää ettei joudu pihalle asunnosta.

Monista töistä ei saa kuukaudessa edes tonnia. Ei sillä elä.

Vierailija
18/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Vapusta.

Vierailija
19/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä Vapun kanssa samaa mieltä.

Mä keskustelin tästä juuri eestiläisen ystävän kanssa. Sama ongelma sielläkin.

Vierailija
20/272 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas nuoret on ahkeria työssä koska se kannattaa kun asuu vanhempien luona. Omilleen muuttaa niin on pakko katsoa mitä työstä saa ja tuista saa, että on oikeasti varaa elää ettei joudu pihalle asunnosta.

Monista töistä ei saa kuukaudessa edes tonnia. Ei sillä elä.

Niin no. Nuoria ja muitakin ihmisiä pitäisi nykyään ymmärtää paremmin. Ei eletä 1500-lukua. Otetaan esimerkki. Jos joku valitsee kerrostaloon suunnitteluvaiheessa liian monimutkaisen pihan, joku toinen "hanttihommana" hoitaa sitä puutarhaa vuosia tai nurmikkoa. Joskus helppohoitoisuus on hyvä, vaikka jonkin verran on maan muokkausta tai puiden (tai oven pielen kivetys). En tarkoita että pitäisi olla pelkkää asfalttia. Myös itse kerrostalo vaatii yleensä rappusiivouksen ja onko tehty edes hygieeninen tila siivousvälineille, joissakin taloissa se on samassa kuin ulkovälinevarasto ja pyörät. Siivousfirmoissa on myös tasoeroja, yhteistä on pienipalkkaisuus.