Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Missä kaupassa porukka oikein käy, ihme nillitystä hinnoista, jos jonku hinta vaihtelee vuodenajan mukaan. Kun mä olin lapsi, niin kotimainen tomaatti ja kurkku oli todella harvinaista talvella ja maksoi painonsa kultaa. Niin ne nykyäänkin vaihtelee ne hinnat satokauden mukaan. Ostakaa appelsiineja 0,99 e/kg. Tässäkin varmaan käynyt niin, että menee siltä sairaanhoitajavaimolta puurot ja vellit sekaisin ja katselee nykyään kilohintoja, kun ennen katseli paljonko se yksittäinen paprika maksoi. Niin ja tiedoksi, että mun lapsuudessa ne paprikat vasta kalliita oliki eikä niitä missään liikennevaloväririvinä saanut. Oli vaan punaisia paprikoita eikä ainakaan suippoja. Kukaan silloin ajatellut närästyksestä kärsiviä tai jos ajatteli, niin sille annettiin lasillinen vettä ja pussi samarinia sekaan.
Vierailija kirjoitti:
K menun marja ja aprikoosipiiraat maksoi ennen 1,90 rasia ja jossain ollut 1,70€ Nyt oli kerralla nostettu 2,99€ lähikaupassa
Josmoisit aina ostanut Fazerin piirakoita, et pettyisi noin pahasti. Tollaset halpamerkit on tehty tappiolla ja nyt kaupat tajunneet, ettei kannata myydä joatin halpatuotetta, kun ihmiset ei osta enää niitä muita ja kauppakin on kuitenkin bisnestä eikä mikään kolhoosin ilmaisjakelukanava.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes ostaa kurkkua=vettä?
Se on ihana raikastus leivän päällä, joo.
On ne säilykkeet ja rouheetkin halpoja, nyt,mutta mitä enemmän niitä ostetaan , sitä enemmän kallistuu...
Suunnatkaamme vain Lidliin. Muut kaupat joutuu alentamaan hintoja....
Kannustat siis ihmisiä lähettämään säkkikaupalla rahaa Saksaan Schwartsin säätiölle?
Eniten ahdistaa se että kattoa ei tunnu hinnan nostoilla olevan. Edelleen koko ajan hinnat nousevat. Kuinka pitkään näin voi jatkua?
Vierailija kirjoitti:
K menun marja ja aprikoosipiiraat maksoi ennen 1,90 rasia ja jossain ollut 1,70€ Nyt oli kerralla nostettu 2,99€ lähikaupassa
Viimeksi helmikuussa ostin näitä ja mietin että on todella hyviä hintaisikseen eikä oikein vastaavaa tuotetta ole muissa kaupoissa. En osta enää sitten noitakaan, harmi.
Tulipa taas tehtyä fiftysixty ruokaa. Lihapiirakka gluteeniton ja osittain soijarouheella täytetty. Jauheliha 10% rotukarjaa 350 g ja 2ds kuivattua tummaa soijarouhetta +riisi täytteeksi. Lisäsimme kuoritaikinaan tef-jauhoja sekä härkäpapujauhoja, molempia 1d
Kokonais kustannus aineisiin oli n 9e ja valmiita lihapiirakka tuli 20 kpl keskipaino 130 g eli 2,6 kiloa. Näin ollen kpl hinnaksi muodostui 45 c
Nämä kypsensin uunissa n 225 astetta ja 20 min. Olen joskus uppopaistanut, mutta tulee turhan rasvaisia ja öljykin menee lopulta roskiin.
Todella hyviä,täyttäviä ja terveellisiä välipalana. Ja söinpä juuri aamupalaksi yhden.😁
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupassa porukka oikein käy, ihme nillitystä hinnoista, jos jonku hinta vaihtelee vuodenajan mukaan. Kun mä olin lapsi, niin kotimainen tomaatti ja kurkku oli todella harvinaista talvella ja maksoi painonsa kultaa. Niin ne nykyäänkin vaihtelee ne hinnat satokauden mukaan. Ostakaa appelsiineja 0,99 e/kg. Tässäkin varmaan käynyt niin, että menee siltä sairaanhoitajavaimolta puurot ja vellit sekaisin ja katselee nykyään kilohintoja, kun ennen katseli paljonko se yksittäinen paprika maksoi. Niin ja tiedoksi, että mun lapsuudessa ne paprikat vasta kalliita oliki eikä niitä missään liikennevaloväririvinä saanut. Oli vaan punaisia paprikoita eikä ainakaan suippoja. Kukaan silloin ajatellut närästyksestä kärsiviä tai jos ajatteli, niin sille annettiin lasillinen vettä ja pussi samarinia sekaan.
Täällä appelsiinit lähes 2e/kg.
Eikä niitä nyt viitsi ruokiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä appelsiinit lähes 2e/kg.
Eikä niitä nyt viitsi ruokiin laittaa.
Mä laitan appelsiinisipulisalaattiin, porkkanaraasteen sekaan, appelsiinikeikauskaķkuun, broilerikastikkeeseen..
Hieman helpottaa se että minulla on varastohuoneeseen tehty ruokakomero, jossa on kaikkea sitä, mitä arjessa kulutamme säilöttynä ja järjestettynä. Ostin kun ruoka oli vielä halpaa. Spagetit 0.39€ kilo ja tonnikala 1.44€ purkki. Päiväystä tonnikaloissa esimerkiksi on vuoteen 2026.
Otan pantrystani mitä tarvitsen ja ostan uuden tilalle. Jos en pääsisi kauppaan, eläisimme ruokavarastoillamme n 1.5 vuotta, minä ja kaksi teiniä.
Kaksi pakastinta on täynnä myös. Meinasin pääsiäisenä ottaa lammasta sulamaan. Sitä on reilusti. Kananmuniakin olen pakastanut varuiksi, jos käykin vaikka niin ettei niitä saa tai hinta nousee pilviin. Voin silti leipoa vaikka pannaria.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa jättää kauppaan nuo kaikki. Hinnat tulee kyllä alas kun kukaan ei enää osta!
Miten voi olla ostamatta ruokaa??!
Ja kannattaisi myöskin muistaa, että kyse on todellakin vain vähittäiskauppiaitten hyödystä suhteessa hintojen nostoon. Kun nykyinen vapaakauppa - järjestelmä on voimassa, niin kauppiaat voivat hyötyä suhteessa koko ajan. Ja ruokaa on kuitenkin pakko ostaa.
Eri asia on se, että itse tuottajahinnat eivät ole nousseet, ja suhteessa vähittäiskauppiaisiin ovat jalostajapuolen ohella ne jotka eivät hintojen noususta hyödy. Kyse on myös siitä, että mitä tapahtuu, kun tuottajia lopettaa yhä enemmän, koska kauppiaat vetävät €uro:t välistä??! Käytännössä kun suomalaista ruokaa on yhä vähemmän saatavilla, niin se tulee maksamaan suhteessa yhä enemmän, siitä kiitos suomalaisten poliitikkojen ja ylikansallisten vapaakauppasopimusten, EU - eunukit mukaanlukien ... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kannattaa jättää kauppaan nuo kaikki. Hinnat tulee kyllä alas kun kukaan ei enää osta!
Siten, että ottaa kotivarasta.
Jossain vaiheessa olisi toivottavas, että tilalle voisi ostaa puuttuvan tuotteen, mutta jokaisella pitäisi olla vähintään puolen vuoden kotivara kotonaan.
Heräsin itse, kun ostin paistopisteestä kaksi tavallista pyöreää munkkia ja ne maksoivat 4,82. Pidin kyllä kalliina.
Rahat menee kaikki muualle kuin suomeen, suomalaisten ei ole kohta vara edes ostaa ruokaa.
No eihän sitä edes ruokaa pysty edes laittamaan, kun ei ole vara maksaa enää sähkön kallistuessa maksaa sähkölaskuja, nekin ruuat mitä viimeisillä rahoillaan voi ostaa, pitää syödä kylmänä päiväsaikaan, kun illalla pimeän aikaan ei enää näe, mitä naamaansa laittaa, kun huushollista on sähkökatkaistu,
mukavampi nekin vähät sapuskat on nautinnollisempi syödä, kun luonnon valoa piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Toki hinnat ovat nousseet, mutta kyllä aiemminkin vihanneksilla ja hedelmillä on ollut sesongin ulkopuolella korkeita hintoja ja itsellä ne ovat aiemminkin jääneet kauppaan. Tuoreet tomaatit ja kurkut eivät ole jokapäiväisessä arjessa mitään pakollisia.
Niinpä. Kasvihuoneessa keinovalolla kasvatetut tomaatit, paprikat ja kurkut ovat muutenkin mauttomia ja ravintoköyhiä. Ostin perjantaina ainekset viikonlopun ruokiin ja kyllä edelleen terveellistä kaalilaatikkoa tekee halvalla, päivällä leivoin pullat joka ei myöskään paljoa maksa, palstalaisten pitää toki nämäkin ostaa paistopisteeltä 5€/kpl hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki hinnat ovat nousseet, mutta kyllä aiemminkin vihanneksilla ja hedelmillä on ollut sesongin ulkopuolella korkeita hintoja ja itsellä ne ovat aiemminkin jääneet kauppaan. Tuoreet tomaatit ja kurkut eivät ole jokapäiväisessä arjessa mitään pakollisia.
Pianhan ne kotimaiset tomaatitkin halpenee, kun kesä tulee. Sitten syödään, ja paljon.
Niin, tällä menolla ne tomaatit on kesällä enää 7,20€/kg.
K-menu 500 g maustamaton maitorahka nyt Citymarketissa 1,65 e, oli pitkään 1,59 e, mikä sekin oli jo liikaa tuotteelle, jota myytiin vuosikausia 0,99 e hintaan. Kaikki kalliit proteiinivanukkaat olen jättänyt jo aikoja sitten kauppaan mutta tavallinen rahka on urheilevalle kuitenkin loistava välipala. Heraproteiinit maksaa nykyään myös aivan järjettömästi kaikkialla, joskus nämä oli halpa lisäproteiinin lähde, enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että ottaa kotivarasta.
Jossain vaiheessa olisi toivottavas, että tilalle voisi ostaa puuttuvan tuotteen, mutta jokaisella pitäisi olla vähintään puolen vuoden kotivara kotonaan.
Puolen vuoden?? Mihin ne muka edes mahtuisi?
Jos sinut irtisanotaan ja myyt asunnon tai mökin niin Kela saa verottajalta tiedot myyntihinnasta etkä saa toimeentulotukea moneen aikaan.
Asunto tai mökki on käänteinen ruokaraha.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinut irtisanotaan ja myyt asunnon tai mökin niin Kela saa verottajalta tiedot myyntihinnasta etkä saa toimeentulotukea moneen aikaan.
Asunto tai mökki on käänteinen ruokaraha.
Ja jos omistat kesämökin niin et saa toimeentulotukea 😂