Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!
Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.
Kommentit (1383)
Meillä ei säästellä ruuasta. Kaikki ostetaan mitä ennenkin on ostettu. Boonuksia tulee Prismasta enemmän. Jostain turhemmasta on säästelty ruuan hinnan nousuun rahaa.
Köyhälle kaikki on kallista. Menisitte töihin niin rahat riittää paremmin kuin sossutukien varassa loisimalla.
Olen laittanut lapsia varastamaan liha ja juusto kimpaleita kaupasta ihan tarjoamalla pari siideriä vaivanpalkaksi. En voi muuta sanoa kuin että toimii hyvin ja säästän ruokakuluissa. Ahne kauppias saa työntää nyrkkinsä omaan anaaliinsa.
Itse ostan kaupasta kaikkea mitä haluan. Ei ole kallista.
Perusruoka on yllättävän halpaa. Ja voihan sitä itse viljellä, kasvattaa ja kerätä, jos tuntuu kalliilta.
Ja ansiosidonnaista taas leikataan, kukaan ei uskalla tehdä lapsia, koska ei ole turvaa, jos irtisanotaan.
Eläkkeitä kyllä maksetaan 6 kertaa enemmän kuin työttömyyskorvauksia.
Suomi on tyhmä maa.
Yksin asuvalle riittää 10€/vrk ruokaan. Sillä saa hyvät sapuskat kun hiukan suunnittelee ennakkoon. Pariskunnalle taas 14€/vrk on jo luksusta.
Lapsiperhe tarvitsee sitten hiukan jo enemmän kun kyseessä kasvavat lapset, jotka tarvitsevat välttämätöntä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Uudet hinnat on ja pysyy. T. Kauppias.
Väitän, että verojuorulistoilla nähdään ennätysmäärä kauppiaita tuloineen vuodelta 2022. Hel vetin verenimijät!
Suosittelen jättämään alkoholin, tupakan, limut ja makeiset pois niin kyllä on iso säästö ja jää rahaan muuhunkin. Samalla voi aloittaa vaikka luonnossa liikkumisen joka on täysin ilmaista.
KOTUKSEN mukaan sekä ruuan, että ruoan ovat molemmat oikein.
Onko monella tällainen muistissa..ennen euroon siirtymistä 90-luvun lopulla k-kauppiaat valittivat, että he elävät kädestä suuhun, koska kaupan kate, se mikä heille jää, on vain 3 % !!!!!
Nyt ei euroaikana ole vastaavaa kuulunut, sillä yhdessä yössä, euroon siirryttäessä, hinnat hypähtivät melkein kuusin kertaisiksi..eli 1 e olisi yhtä kuin 1 mk. Eikä suurin osa meistä pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä. 1=1..huh, huh, sanon.
Tulin just Lidlistä, Käytän sitä niitten bonusjuttua, joten kaikki kuitit tulee appiin talteen. Kuukausi sitten olen ostanut tasan samat tuotteet kuin tänään, tänään ne maksoivat 12e enemmän kuin kk sitten. Kyllä tässä ihan oikeasti alkaa jo pikkuhiljaa tämä homma ahdistamaan, vaikka itsellä ei vielä tarvitsekaan tarkkaan jokaista ostosta laskea. On se nyt vttu, jos kaikki ylimääräinen raha menee normaaleihin ruokatarvikkeisiin. Eikö tämä hinnannousu lopu koskaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperinkin hinta on jo yli 5eur per paketti.
Mikähän senkin hinnan on nostanut, kun sellupuun hinta ei ole juurikaan noussut.
T. Metsänomistaja
Metsäteollisuus käyttää paljon energiaa. Myös puunkorjuun ja kuljetuksen kulut ovat nousseet samoin kuin kaikkien palkat.
Vierailija kirjoitti:
Tulin just Lidlistä, Käytän sitä niitten bonusjuttua, joten kaikki kuitit tulee appiin talteen. Kuukausi sitten olen ostanut tasan samat tuotteet kuin tänään, tänään ne maksoivat 12e enemmän kuin kk sitten. Kyllä tässä ihan oikeasti alkaa jo pikkuhiljaa tämä homma ahdistamaan, vaikka itsellä ei vielä tarvitsekaan tarkkaan jokaista ostosta laskea. On se nyt vttu, jos kaikki ylimääräinen raha menee normaaleihin ruokatarvikkeisiin. Eikö tämä hinnannousu lopu koskaan?!
Ei ennenkuin kustannusten nousu eli inflaatio pysähtyy. Hintojen nousu on seurausta tuottajien ja elintarviketeollisuuden kustannusten noususta. Myös kaupan kustannukset ovat nousseet. Tietenkin ne siirtyvät vähittäishintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että verojuorulistoilla nähdään ennätysmäärä kauppiaita tuloineen vuodelta 2022. Hel vetin verenimijät!
Kohta alkaa K-kauppiaiden ahneus kostautumaan. Voi olla että turpaan tulee näille jos sattuu ökyautoa ulkoiluttamaan. Kansa kostaa riistäjäpaskiaisille kunnolla eli k-kaupat ryöstetään ja poltetaan maan tasalle.
Lapsekasta uhoa.
Kakkis kirjoitti:
Vielä tänään K-marketeissa Pirkka kirsikkatomaattirasiat 0,99 e. Ostin kolme :) Vain tomaatit tuolta, muut ostokset Lidlistä.
Kirsikkatomaatit rasiassa, harvoin kannattava diili. Vilkaisitko paljonko sait tuohon kolmeen euroon? 400g? Kilohinta on nopeasti pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut koko talven luomukaurahiutaleet Lidlistä, 1,25€/ kg. Tänään kun kävin, niin 1,69€!!!! Piti vähän silmiä hieraista. 😳 Ässässä Kotimaista - merkin luomuhiutaleet on nyt halvimmat 1,65 €/kg.
Miksi kukaan ostaa ehdoin tahdoin mitään luomua!? Samaa tavaraa korkeemmalla hinnalla.
Uusavuttomat lällykät kirjoitti:
Ruoka on edelleen erittäin halpaa. Kun tekee itse edullisista perusraaka-aineista, niin halpaa on.
Lapsellista vinkua ruuan hinnasta. Mitäs ostatte kallista?
Ei ole enää niitä edullisia perustarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa K-kauppiaiden ahneus kostautumaan. Voi olla että turpaan tulee näille jos sattuu ökyautoa ulkoiluttamaan. Kansa kostaa riistäjäpaskiaisille kunnolla eli k-kaupat ryöstetään ja poltetaan maan tasalle.
Ei Suomessa. Täällä ei kansa tee muuta kuin mäkättää netissä.
Vai tuottajat nostaa hintoja! 🤣 Johan vitsin murjaisit kun tappiota tekevät eivätkä saa edes omiaan pois. Kyllä ne on kauppaketjut jotka vetää välistä ja kansalaiset maksaa voitot, tuottajat ei edes tule toimeen enää siksi iso osa tiloista lopettaa ja suomen omavaraisuus kärsii kokoajan.