Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joku roti näihin ruoan hintoihin!!!

Vierailija
15.03.2023 |

Viime viikolla jäi tomaatit ostamatta koska hinta 7,99€/kg. No, tänään Alepassa 8,29/kg(!!). Rakastan paprikaa, hinta jo 10,29/kg. Pakastaparsakaali 9,20/kg. Kotimaista-kananmunat 2,45. Koiranruokapurkki 2,79.
Ei tässä ole enää mitään järkeä.
T. Vuokran jälkeen 580€/kk netto. Onnea mulle.

Kommentit (1383)

Vierailija
501/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkään kaalisalaatista. Paljon parempaa kuin jotkut kasvihuoneessa kasvatetut mauttomat kurkut tai kirpeät tomaatit.

Kaali on myös aivan törkeän terveellistä.

Turha selittää ettei oo rahaa, jos on niin nirso ettei halvat kelpaa.

Mutku byää mä halun syödä sisäfilettä ja lohta joka päivä kuolkoot ukrainalaiset kaikki vaikka kun mun läski napa tarttee herkuista itselleen täytettä

Vierailija
502/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se periaate että jos kurkku, tomaatti ja paprika maksavat yli 5€/kilo ja salaattipuska yli 1,5€ niin saavat mun puolesta jäädä kauppaan. Ostan tilalle pakastevihanneksia sekä juureksia ja kaalia.

Jäävuorisalaattikerä on halvempaa ja yksi kerä riittää pitempään.

Jäävuorisalaatissa ei ole ravintoaineita juuri ollenkaan. Halpaa, mutta melko turhaa syömistä.

Mitä ravinteita on sitten enemmän edellisen kirjoittajan salaattipuskassa ,jonka oletan olevan ruukkusalaatti?

Voihan se joku muukin salaatti olla.

Mitä tummemman vihreä salaatti, sitä terveellisempi. Tummemmissa on enemmän esim. klorofylliä ja folaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ruoka hirveän kallista. Vihannekset, hedelmät, juustot, liha ja kala erityisesti. Pakko vaan karsia niin kalliimpia pois ja syödä sitä mitä halvalla saa. Yksinasuvana huomaa että parempi tilata ravintolasta annos kun ostaa kaikenlaista jääkaappiin, siitä syö pariin kertaan ja päivän pääruoka on siinä. Lisäksi syö sitten leipää tai pakastemarjoja (joita onneksi on vielä pakkasessa viime kesältä). 

Vierailija
504/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Heinz ketsuppia pieni pullo ja lopeta sen syöminen ruokalusikalla.

Kunpa saisikin kaupasta pieniä pakkauksia! Jotkut tuotteet pilaantuvat nopeasti. Tarkoitan jotakin sellaista kuin majoneesi, jota myydään suurissa pakkauksissa. Kerran ostin Lidlistä edulliselta vaikuttavaa majoneesia. Kauhukseni huomasin kotona, että se säilyy avattuna vain pari viikkoa tai kuukauden. Se oli varmaan tarkoitettu isolle perheelle, mutta minä asun yksin kuten miljoona muuta suomalaista.

Moni on tukihuijari. Nostaa yh-tuet, mutta uusi mies on joka päivä naisen luona.

No kai sillä miehellä on omakin asunto josta maksaa vuokran/lainaa? Miten tuossa kukaan säästää?

MIes tarjoaa ruuat ravintolassa ja makselee laskuja muutenkin naisen puolesta. Nainen säästää kun mies on kuvioissa.

Vierailija
505/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hurjaa. Ruotsissakin ruoka on jo niin kallista, että kauppiaat saavat t*ppouhkauksia. Silti katteista ei leikata (kuten Espanjassa kauppiaat ovat tehneet tasatakseen hintoja) vaan irtisanotaan henkilöstöä, että ennätystulosten takominen jatkuu. Aika sairasta. Ei ole ahneudella mitään rajaa.

Mun mielestä ruoan hintaa pitäisi säädellä lailla. Samoin kuin nyt on herätty tuohon sähkön hintaan, niin pitäisi herätä tähänkin. Sähköä ilman nyt voi just ja just elää, ilman ruokaa ei voi. Kohtuuhintainen ruoka pitäisi olla ihmisoikeus.

Vierailija
506/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen korvannut lihan linsseillä ja pavuilla. Aion jättää myös maitotuotteet pois, koska alkavat olla niin riistohintaisia. Kasviksista ostan omenaa ja porkkanaa sekä joskus banskuja, muu on ylihintaista. Vaikka mulla olisi oikeastaan rahaakin ostaa noita kalliimpia tuotteita, niin periaatteesta en halua kantaa lisää rahaa noihin ruokakartelleihin. Ärsyttää niin paljon tämä jatkuva hintojen nosto. Joka viikko nousee hinnat nykyään. Eli kulutan mahdollisimman vähän tarkoituksella.

Vierailija
507/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ruoan hintaa pitäisi säädellä lailla. Samoin kuin nyt on herätty tuohon sähkön hintaan, niin pitäisi herätä tähänkin. Sähköä ilman nyt voi just ja just elää, ilman ruokaa ei voi. Kohtuuhintainen ruoka pitäisi olla ihmisoikeus.

Jos sähkön hintaa rajataan, niin sitä ei ole aina saatavilla, tulee sähkökatkoja. Sama pätee myös ruokaan, jos valtio määrää hinnat, niin hyllyillä on pian tyhjää. Moni ei enää muista millaiset jonot sosialistisissa maissa oli ruokakauppoihin, kun kaikki oli säännösteltyä.

Vierailija
508/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saakka olen periaatteesta ostanut SUOMALAISTA JA LÄHITUOTETTA, nyt en enää pysty!

ANTEEKKI SUOMEN TUOTTAJAT JA RUOAN VALMISTAJAT, en pysty enää ostamaan suomalaista ruokaa.

K-KAUPPA JA S KETJUN POMOT OVAT ERITTÄIN AHNEITA JA HÄIKÄILETTÖMIÄ NÄISSÄ HINNAN KOROTUKSISSAAN,

Hävetkää ruoan hinnan perusteettomasti nostaneet ja PÄÄTTÄJÄT MYÖS

Vierailija
509/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diabetes ja pitäisi yrittää syödä terveellisesti ja säännöllisesti, mutta en enää voi. Olen alkanut syömään epäterveellisesti halpaa ruokaa. Saas nähdä miten käy verikokeessa. Näin sitten alkaa suomalaiset voimaan huonosti. Ja näkyy kuolleisuustilastoissa pian. Kiitetään ahneita kauppiaita tästäkin. Jonkun pitäisi tähän ruuan hintaan puuttua.

Vierailija
510/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on diabetes ja pitäisi yrittää syödä terveellisesti ja säännöllisesti, mutta en enää voi. Olen alkanut syömään epäterveellisesti halpaa ruokaa. Saas nähdä miten käy verikokeessa. Näin sitten alkaa suomalaiset voimaan huonosti. Ja näkyy kuolleisuustilastoissa pian. Kiitetään ahneita kauppiaita tästäkin. Jonkun pitäisi tähän ruuan hintaan puuttua.

No, työttömät on jo aiemmin syöneet halpaa ja huonosti.

Vierailija
511/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain pohdin, iso osa valittaa ruoan hintoja ja sanoo kävelevänsä kaupoista toiseen, paastoaa koska ruoka on kallista.

Loppuosa himokuntoilee, kasvattaa tattarinsa parvekkeella sangoissa luomuna jne.

Silti yli puolet suomalaisista on ylipainoisia ja kunto huono.

Vierailija
512/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on liian kallista samoin kaikki muu, auttakaa ministerit NYT.

Vierailija
513/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kansa aikoo mennä osoittamaan mieltä ja barrikadeille? Keski- ja etelä-euroopassa tälläistä ei hyväksyttäisi koskaan ja olis oltu jo aikaan sitten barrikadeilla. Muistanette Kreikan tilanteen jossain vaiheessa. Palkat ei nouse vaikka eläminen kallistunut ihan kaikilla osa-alueilla, jossain elintarvikkeissa jo yli 100%!!!

suomalaiset ei osaa. äänestetään samoja huijareita vuodesta toiseen ja nuristaan sitten, kun poliitikot pettävät kansan. muisti ei riitä seuraaviin vaaleihin asti. Ei uskalleta vaatia päättäjiä tilille petoksistaan, kaikki nurinat jäävät jonkun maakuntalehden pääkirjoituksen tasolle, joka luetaan ja mutistaan omassa mielessä. että juuri noin, toivottavasti joku tekee asialle jotain. Itse ei kuitenkaan tehdä. Nyt on mahdollista vaaleissa iskeä keppiä hallituspuolueisiin ja laittaa protestiääniä niin paljon, että isoissa puolueissa tuntuu.

Vierailija
514/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän pakotteet ja vihreä siirtymä energiatuotannossa. Siitä se pohjainflaatio syntyy ja samalla ruoan korkea hinta.

Saavat Ukraine

Inflaation perussyy on koronaan otetussa velassa. Uutta rahaa printattiin semmoiseen tahtiin ettei mitään järkeä, täysin oma syy. Nyt kaikki laitetaan toki Venäjän syyksi. 

Ja eihän Venäjä ole mitään pakotteita laittanut, vaan me Venäjälle. Ei ainuttakaan vähennystä tai pakotetta ole tehnyt ensimmäisenä. Aina vasta reaktiona lännen pakotteisiin.

Mihinkään muihin sotiin maailmassa ei ole reagoitu näin, milloinkaan. Eikä tämä ole maailman ensimmäinen sota, eikä viimeinen. Ei koske meitä yhtään sen enempää kuin joku Jemenin sota, jota kukaan ei edes muista.

Kylläpäs on. Ja on.Välillisesti. Syypäänä venäjä. Rycca. Putinin lisäksi kansa joka antaa vallan.

On reagoitu. Venäjä vain on maa-alueeltaan suuri, ja elää tzaarin aikaisessa valloitushulluudessaan.väkiluvultaan suurempi>>> vaatii suurempia vastatoimia.

Lukekaa historiaa; suomi neitoa on raiskattu ja kansaa tapettu -orjuutettu vuosisatoja ryccan toimesta. Ei naurata. Tälle asialle on pantava piste. venäjä on hajotettava ja valta annettava pienemmille koalaatioille. Valta palautettava kansalle.

Vierailija
515/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on liian kallista samoin kaikki muu, auttakaa ministerit NYT.

ei heitä kiinnosta. heitä kiinnostaa auttaa siinä, että saadaan liikutettua rahaa kaikille muille kansoille kuin suomalaisille. ja että saadaan nyt sitten natoonkin laittaa rahaa.

Vierailija
516/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt varastoon halpaa ruokaa noin neljäkymmentä kiloa. Nytt kuin ruoan hinta nousee niin voin syödä 30% vähemmän, sillä kompensoin nousun. Eli syökää kuin on halpaa ja laihduttaka kuin on kallista. Sitä varten ne rasvasolut ovat.

Vierailija
517/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että nälkä siirtyy, kuin lähtee.

Vierailija
518/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakerros suojaa myös kylmyttä vasten.

Vierailija
519/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Vastasin alkupäässä näihin tomaattikyselyihin, mutta vastaus on näköjään poistettu. Siis; enhän minä nyt pelkillä tomaateilla ja paprikalla elä, annoin esimerkkejä hintojen kallistumisesta, mutta nähtävästi siitä tulikin kunnon tomaattigate :D

Eniveis, oi onnea ja iloa, pääsin tänään Lidliin (jei!) Ostin muun muassa:

Banaani 1,22€/kg, sipuli 1,39€/kg, porkkana 1,35€/kg, paprika 6,99€/kg, suomalainen kurkku 3,99€/kg, peruna 0,79€/kg JA kaiken kruununa espanjalainen terttutomaatti 3,99€/kg.

Kyllä voi ihminen olla pienestä iloinen. Niin, ja siis ostin toki muutakin, mutta jos nyt kirjoitan tähän vaikkapa että koiranmakkaraa, juustoa ja nuudeleita, alkaa taas hirveä mesoaminen siitä, että mitä prkele ostat niitä kalliita nuudeleita jne.

Oikein maukasta viikonloppua kaikille.

AP

Vierailija
520/1383 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pökö kirjoitti:

Vastaan kun on kysytty.

Tavaleipä= Tavallinen gluteenia sisältävä leipä..( samassa yhteydessä kerroin gluteenittomat sämpylät leiponeeni.

Fiftysixty lasange ohje> 350g jauhelihaa ja 2 d kuivaa tummaa soija rouhetta.

1 kuumenna oliiviöljy pannulla, lisää rouhe ja 2 rl savupaprikaa ja paahda sekoittaen.

2 Lisää 0,5 d soijakastiketta ja imeytä. Lisää sipuli ja kiehuvaa vettä hiljalleen,kunnes koostumus on haluttu. Paista jauheliha maustaen ja sekoita soijan kanssa. Muutama kerta menee kun tottuu makuun.

Loppuun lasange tehdään normaalisti uunissa. Me laitamme yhden kerroksen levyjen sijaan, kesäkurpitsa levyjä. Nostaa tietty hintaa, mutta antaa makuakin.

Sivulla 22 on linkki 'Pökön pöperöt '

Et aidosti taida ymmärtää, että se valmistamasi ruokalaji on _lasagne_, ei lasange, ja siitä sulle piruillaan. Otit ihan tosissasi ja laitoit reseptin. Jooh... lisäksi, ei ole olemassa mitään "tavaleipää". Se on ihan vaan leipä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi