Iltalehti: "Miksi jotkut ovat ikisinkkuja?"
Voisiko joku artikkelin lukenut ystävällisesti kertoa, mitä nuo asiantuntijat kertovat ikisinkkuuden syyksi, ja mitä tuo kuva oikein kertoo? Vai onko taas kyseessä klikkiotsikko ja mitäänsanomaton lehtijuttu?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1e100606-26ce-4499-930f-60ea11bbe831
t. Ikisinkku 58 v.
Kommentit (953)
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen ikisinkku mies, ikää tosin vasta 37 vuotta. Ulkonäöstä ei pitäisi olla kiinni, sillä tinderissä saan kyllä hyvin matchejä, ja treffeillekin pääsen, mutta en parisuhteeseen......[/quote
En usko sanaakaan tästä. Jos miehellä riittää ulkonäkö siihen että hän saa Tinderistä jatkuvasti mätsejä ja hän käy aktiivisesti treffeillä, niin ei parisuhteen saaminen ole todellakaan noilla seteillä mikään ongelma.
Turaha siitä on muille kiukutella, jos on joutunut naimisiin.
Koska koen itseni niin arvottomaksi, vialliseksi ja häpeälliseksi, että kelpaisin kenellekkään oikeaan suhteeseen.
Naiset laskekaa rimaa.. vaaditte liikoja.. miksi kaikki naiset haluaa atleettisen akateemisen miehekseen??
Vanha sanonta menee näin.....
-sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset laskekaa rimaa.. vaaditte liikoja.. miksi kaikki naiset haluaa atleettisen akateemisen miehekseen??
Näin päin tässä ketjussa. Annas jos ollan ketjussa jossa puhutaan poikien koulumenestyksestä, alkaa itku ja parku että miksi naiset ei pariudu akateemisten miesten kanssa jotka antaisivat pojalle mallia. Oli aihe mikä tahansa, aina löytyy syy naisista.
Samasta syystä kuin ollaan vapaaehtoisesti lapsettomiakin; epäkypsyys ja aikuiseksi kasvamisen pelko. Ei kyetä sitoutumaan muuhun kuin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt samaa, miksi jotkut viihtyvät sinkkuna? Itse en ole ollut koskaan sinkku (sinkuksi ei lasketa lapsuudenkodissa asuvaa nuorta käsittääkseni). Elämä on paljon helpompaa, kun sen on jakanut jonkun kanssa.
No se helppous on kyllä ihan riippuvainen siitä minkälaisen ihmisen kanssa elämäänsä jakaa. Moni on ollut parisuhteessa itselle ihan vääränlaisen ihmisen kanssa koska joko ei ole ollut minkäänlaisia kriteerejä ja/tai ne ainoat on olleet aivan vääränlaisissa asioissa tai sitä on vain kelpuuttanut sen ensimmäisen/ainoan joka on osoittanut minkäänlaista kiinnostusta.
Ja sellaisesta suhteesta kun on eroon päässyt niin ihan äkkiä ei parisuhdetta kaipaa koska yksin on niin paljon mukavampi elää.
Tosi moni ikisinkku on ikisinkku ihan vain tuon takia, että nuorena päätyi hölmöyttään/kokemattomuuttaan/miellyttämisenhaluaan ym parisuhteeseen josta ei saanut kuin huonoja muistoja.
Tämä. Oon seksuaalisesti kiinnostunut aika harvoista, ja katson että seksuaalinen yhteys on kuitenkin tärkeää jos parisuhteessa ollaan. Jutut ei oo muuten olleet kovin onnistuneita, niin ollaan ilman sitten. Yhden yön jutuista en perusta ollenkaan.
En ole vielä koskaan tavannut ikisinkkua, josta ei kävisi saman tien ilmi mistä sinkkuus johtuu. Melkein aina se on ulkonäkö: valtaosa tuntemistani ikisinkuista on ulkonäöltään todella matalatasoisia.
Yhden naisen tiedän joka on oikeasti ihan kaunis, mutta ei saa suhdetta millään. Kyseinen nainen on diagnosoitu autisti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sanonta, vaan Juha Wat Vainion laulu. khttps://www.youtube.com/watch?v=tGhLfiW1noY
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että jos mies haluaa kumppania, niin pitäisi tehdä mahdollisimman paljon aloitteita. Ja pitäisi olla huumori supliikki mies, niin naisille kelpaisi. Olen huomannut erityisesti huumorin purevan moneen naiseen. Onhan se vähän yksinkertaista naiselta vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ensikohtaamisen suplikkiudesta, mutta minkäs näille voi....
Tiede-lehdessä oli joskus artikkeli tutkimuksesta jonka mukaan jos naisen saa nauramaan, saanti on varma. En tiedä miksi, olisko ihan vaan tiedä nauraminen tuntuu hyvältä ja sit se on se mies joka se on aiheuttanut ja se tuottaa positiivisia tunteita sitä kohtaan.
Ja olen huomannut, että ne jutut jotka saavat naisen alkuun nauramaan. Muuttuvat suhteen aikana asioiksi joista nainen vihaa sinua.
Tuo on muuten totta ja pätee ihan yhtälailla miehiin (parisuhteessa) ja naisiin (ystävyys ja esim työkaveruus).
Toinen itseä ihmetyttävä asia on se, että todella monet pitää minua jotenkin hirvittävän mielenkiintoisena ja "makeana" ensi alkuun ja sitten kun en olekaan näiden ensioletusten mukainen vaan ihan tavallinen/tylsä niin siitä jopa suututaan. Ja ihan tasan sama ihminen olen sekä aluksi että lopuksi, mutta toisen silmissä olen ensin ihan paras ja hetken päästä p¤skin ja jotenkin tuo vielä on yksinomaan mun syytä.
Jos oot mun eksä eli olin panosi hetken niin se johtuu siitä, että esität alkuun todella hurmaavaa, keskustelutaitoista ja fiksua ihmistä, joka on hakemassa loppuelämän suhdetta. Sitten alat piilovittuilla, provosoida, laiminlyödä, ankeuttaa ja käy ilmi, että olit hakemassa vain uutta pantavaa.
Sitten seuraavalle naiselle siinä hurmaamisvaiheessa on hyvä itkeä, että mikä ihme naisia vaivaa, kun aina kaikkoavat. Ja uusi nainen katsoo silmät pyöreinä, että mikä ihme voi olla, kun mies on noin ihana ja kykenee reflektoimaan omia tekemisiään.
Mä olen nainen ja sä puhut aivan eri asiasta, koska nimenomaan en ole ollut ketään hurmaamassa vaan ihan normaali, tavallinen itseni. Silti monet tuntuu "hurmaantuvan" ja sitten pettyneenä suuttuvat kun en olekaan niin "makea" ja elä niin "jännää" elämää mitä he jostain syystä oletti mun olevan ja elävän.
Ja mä siis en todellakaan ole tippaakaan makea/jännä vaan ihan oikeasti tylsä ja tavallinen enkä käsitä kuinka joku voi saada noin täydellisen toisenlaisen kuvan ihan ensivilkaisulla tai ensimmäisen yhteisen työvuoron aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi itsekään klikata, mutta tunsin kaksikin jo kuollutta vanhaapoikaa, jotka yksinkertaisesti sanoivat että ei uskallus riittänyt aloitteen tekemiseen, toinen ihan omin sanoin sanoi olevansa liian nössö. Kumpikaan ei ollut mitenkään naisvihamielinen vaan naisia oli kavereina
Mies jää sinkuksi, jos ei tee aloiteta. Outo jäänne menneisyydestä, vaikka eletään feminismin kulta-aikaa ja nainenkin voi olla rohkea.
Syy on ihan se, että kun nainen tekee aloitteen, mies voi lähteä hommaan mukaan saadakseen seksiä vaikka ei ole millään tavalla kiinnostunut naisesta. Se on miesten versio friendzonesta eli tarjolla on huonohkoa kaveruutta seksillä. Jos nainen odottaa miehen aloitetta, niin on mahdollista että mies on kiinnostunut naisesta.
Miksi naiset toistavat tätä aivopierua?
Jos nainen tekee aloitteen, on mahdollista että mies halua vain seksiä.
Jos mies tekee aloitteen, on mahdollista että mies haluaa vain seksiä.
Ja huom. millaiset miehet ovat kaikista aloitteellisimpia? That's right, pelimiehet.
Tuo "tosissaan kiinnostunut mes tekee kyllä aloitteet"-höpinä perustuu vain naisten haluun välttää aloiitteiden tekemistä. Siksi rationalisoidaan ettei niitä kannatakaan tehdä.
Oon ikisinkku koska en ole mikään komistus luokkaa David Beckham tai Robin Packalen, en laittaudu kun menen ihmisten ilmoille ja muotia en seuraa. Palkkani on aika pieni joten en ole rikas niin se vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen todellakin näkee naamasta. Ja se sitten taas aiheuttaa sen ettei varmasti saa enää ikinä 😆. On se epäreilua. Ne jotka nussii paljon pysyy kauniimpina ja nuorekkaampina ja ovat itsevarmoja ja tuo kaikki johtaa siihen, että he saavat lisää ja lisää miehiä, toinen toistaan parempia. Mä sain rukkaset jopa syrjäytyneeltä juopolta.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Mies on sinkku rumuuden ja köyhyyden takia. Minä olen ruma mutten köyhä mutta rumuuskin riittää että on ikisinkku. Naiset haluaa pahis jännämiesten kanssa seurustella.
En ole ikinä tykännyt näistä ns. "jännämiehistä". Enkä myöskään ainoastaan omasta mielestään kilteistä miehistä, jotka vinkuvat edellämainituista.
Sama. Tosin olen ollut kyllä jonkin aikaa parisuhteessa tällaisen vinkujan kanssa toisin kuin yhdenkään "jännäalfan". Tuo suhde loppui siihen kun alkoi tuo vinkuminen ja syyttely kuinka varmasti olen ollut jotain alfaa kuolaamassa ja vaihtaisin oitis sellaiseen jos vaan jännäalfa sellaista ehdottaisi.
Enkä ole ollut edes jännän patjana, koska ei kiinnosta jännät/alfat eikä irtoseksit. (tämä lisäys siksi, että pian joku vinkuja tulee kertomaan kuinka ei niille alfoille kelpaakaan naiset kuin panoiksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi itsekään klikata, mutta tunsin kaksikin jo kuollutta vanhaapoikaa, jotka yksinkertaisesti sanoivat että ei uskallus riittänyt aloitteen tekemiseen, toinen ihan omin sanoin sanoi olevansa liian nössö. Kumpikaan ei ollut mitenkään naisvihamielinen vaan naisia oli kavereina
Mies jää sinkuksi, jos ei tee aloiteta. Outo jäänne menneisyydestä, vaikka eletään feminismin kulta-aikaa ja nainenkin voi olla rohkea.
Syy on ihan se, että kun nainen tekee aloitteen, mies voi lähteä hommaan mukaan saadakseen seksiä vaikka ei ole millään tavalla kiinnostunut naisesta. Se on miesten versio friendzonesta eli tarjolla on huonohkoa kaveruutta seksillä. Jos nainen odottaa miehen aloitetta, niin on mahdollista että mies on kiinnostunut naisesta.
Miksi naiset toistavat tätä aivopierua?
Jos nainen tekee aloitteen, on mahdollista että mies halua vain seksiä.
Jos mies tekee aloitteen, on mahdollista että mies haluaa vain seksiä.Ja huom. millaiset miehet ovat kaikista aloitteellisimpia? That's right, pelimiehet.
Tuo "tosissaan kiinnostunut mes tekee kyllä aloitteet"-höpinä perustuu vain naisten haluun välttää aloiitteiden tekemistä. Siksi rationalisoidaan ettei niitä kannatakaan tehdä.
Luuserinaiset toistelevat tuota myyttiä, se on heille ikään kuin psykologinen selviytymiskeino. Tosiasiassa he ovat liian pelkureita itse lähestymään vastakkaista sukupuolta, mutta he eivät kykene kohtaamaan tätä tosiasiaa itsessään.
Onko se käsittämätön ajatus, että joku voisi mahdollisesti HALUTA olla yksin (kuten minä)? Ei siihen mitään syytä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua. Itselle kelpasi mainiosti normaalipainoinen duunarimies enkä mitään akateemista "valkokaulusväkeä" koskaan edes katsellut.
Mikä sun koulutustaso ja palkkataso on? Ulkonäöstä jos ei ole kiinni niin pituutta löytyy varmasti sitten 190-200cm?
Sulla esteenä on varmaan se että olet liian köyhä ja että olet vain amis. Kannattaa lukea vähintään amk tutkinto ja palkkaa vähintää 4000e/kk niin pääset parisuhteeseen.