Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1441/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.

Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.

Sinuna hakisin syksyllä.

Niin syksyllä on helpompi päästä ja mä pääsin nyt XAMK Kouvolaan en nyt tiedä otaanko paikan vastaan vai en, koska se on pieni paikkakunta ja en tunne siellä ketään, tämän lisäksi minulla on pieni lapsi, jonka kaverit ovat nykyisessä paikkakunnassa. Nyt en osaa päättää mitä tehdä kun tämä oli minun neljäs yritys, että pääsisin tässä missä asun, mutta varasijat ovat todella kaukana ei ole yhtään mahdollisuuksia.

Xamk varmasti ottaa huomioon elämäntilanteen ja en jaksa uskoa että jatkuvasti pitää olla fyysisesti koululla. Jokaisen kohdalla tehdään oma opintosuunnitelma. Jos oli jo neljäs yritys niin en jättäis tilaisuutta käyttämättä. Kuitenkin kolmisen vuotta on niin pieni hetki ihmiselämässä.

Älkää nyt ihmeessä uskoko näitä puheita, että koulu voi ottaa huomioon elämäntilanteen ja sen vuoksi saisi vapautusta esim. lähiopetuksesta! Meille tulee jatkuvasti opiskelijoita, jotka luulevat näin ja sitten opinnot jää kesken, kun on heille liikaa kontaktiopetusta. Pitää olla naurettavan pienet ryhmät, että tuollainen toimisi.

Onhan myös näitä monimuotokoulutuksia, joissa ollaan läsnä aina tietty lyhyempi aika ja muuten opiskellaan itsenäisesti.

Vierailija
1442/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millonkoha Jyväskylän Yliopisto päästää tuloksia ulos..

Turun yliopisto listaa osaltaan näitä valmistuneita tuloksia. Kun nämä on yhteishaussa niin eikö tulosten kun n pitäisi tulla samasta alasta yhtä aikaa.

https://www.utu.fi/fi/opiskelijaksi/tulokset/julkaistut-tulokset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.

Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.

Sinuna hakisin syksyllä.

Niin syksyllä on helpompi päästä ja mä pääsin nyt XAMK Kouvolaan en nyt tiedä otaanko paikan vastaan vai en, koska se on pieni paikkakunta ja en tunne siellä ketään, tämän lisäksi minulla on pieni lapsi, jonka kaverit ovat nykyisessä paikkakunnassa. Nyt en osaa päättää mitä tehdä kun tämä oli minun neljäs yritys, että pääsisin tässä missä asun, mutta varasijat ovat todella kaukana ei ole yhtään mahdollisuuksia.

Xamk varmasti ottaa huomioon elämäntilanteen ja en jaksa uskoa että jatkuvasti pitää olla fyysisesti koululla. Jokaisen kohdalla tehdään oma opintosuunnitelma. Jos oli jo neljäs yritys niin en jättäis tilaisuutta käyttämättä. Kuitenkin kolmisen vuotta on niin pieni hetki ihmiselämässä.

Älkää nyt ihmeessä uskoko näitä puheita, että koulu voi ottaa huomioon elämäntilanteen ja sen vuoksi saisi vapautusta esim. lähiopetuksesta! Meille tulee jatkuvasti opiskelijoita, jotka luulevat näin ja sitten opinnot jää kesken, kun on heille liikaa kontaktiopetusta. Pitää olla naurettavan pienet ryhmät, että tuollainen toimisi.

Onhan myös näitä monimuotokoulutuksia, joissa ollaan läsnä aina tietty lyhyempi aika ja muuten opiskellaan itsenäisesti.

On, mutta ne on monimuotokoulutuksen nimelläkin.

Vierailija
1444/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenenkään jonossa tapahtunut la-su muutoksia?

Vierailija
1445/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenenkään jonossa tapahtunut la-su muutoksia?

Tänään liikkui 33 -> 32 HAMK ja Turun amk 64 -> 63 =D Tieto- ja viestintätekniikan inssi alana

Vierailija
1446/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo liikkunut mulla varasijat viikonlopun aikana. :/

Vierailija
1447/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo liikkunut mulla varasijat viikonlopun aikana. :/

Sama! Ehkä huomenna?

Vierailija
1448/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna hakisin syksyllä.

On, mutta ne on monimuotokoulutuksen nimelläkin.

Onkohan sitten mahdollista siirtohaulla siirtyä normaalista tutkinto-opiskelijasta tuohon monimuotokoulutukseen?

Vierailija
1449/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä vilppu on ? pystyiskö joku myös kokkola sh alan paikkoja tarkistamaan tai tiedäks joku jos olen varaijais paikalla 5 niin olisko vieä mahdollisuus?

Vierailija
1450/2176 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

xxxw kirjoitti:

Mikä tämä vilppu on ? pystyiskö joku myös kokkola sh alan paikkoja tarkistamaan tai tiedäks joku jos olen varaijais paikalla 5 niin olisko vieä mahdollisuus?

Näyttäis olevan 48 valittua ja vasta 9 ottanut paikan vastaan, joten hyvät on vielä mahdollisuutesi. :) (Toivottavasti katsoin oikeata kohtaa.)

Vierailija
1451/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pisteillä terveydenhoitajaksi pääsee opiskelemaan? Mikä koulu?

Vierailija
1452/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku kaatunut, kun en pääse kirjautumaan? 🤔

Vierailija
1453/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä😒

Vierailija
1454/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt opintopolku toimii, mutta varasijat eivät liikkuneet.

Vierailija
1455/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä sijalla yks..... niiin stressaavaa..

Vierailija
1456/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä sijalla yks..... niiin stressaavaa..

Niin täällä kans ku täytyy nopeasti saada tulokset ja etsiä asunto toisen kaupungin ja täytyy muuttaa sinne näin lyhyessä ajassa, jos edes asunto löytyy näin nopeasti.

Vierailija
1457/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin Xamkiin pisteillä 63,3 rapiat, alin hyväksytty näyttäisi olevan 54,215. Nämä siis valintakoetuloksia, ei todistusvalinta.

Vierailija
1458/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis th-kysymykseen vastaus ^

Vierailija
1459/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin Xamkiin pisteillä 63,3 rapiat, alin hyväksytty näyttäisi olevan 54,215. Nämä siis valintakoetuloksia, ei todistusvalinta.

Mikä ala? Xamkkiin itekkin hain, pisteitä hitusen vajaa 63 ja varasijalla...

Vierailija
1460/2176 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala ja mikä kampus?