AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Wiiih kirjoitti:
Ensikertalaisena oon 8. varasijalla xamkiin tradepuolelle
. Onkohan mitään mahiksia :DMä oon samassa koulussa ja alassa varasijalle 10😁
Kääk! :D Niin turhauttaa tää kun joko ei liiku. Kauheinta ois jäädä varasijalle 1. Mikä tradepuoli? Mulla turvallisuus.
Metropolia pisteet terkkarille ja röntgenhoitajalle tulleet, laurea panttailee vielä
Milloin Helsingin yliopiston tulokset tulee?
kärvistelijä kirjoitti:
Pääsin metropoliaan ensihoitoon 🤯
Onnittelut! Minkälaiset pisteet sait ja pääsitkö valintakokeella vai todistusvalinnalla? Itse oon Savoniaan ensihoitoon varasijalla 168 ja vamk:iin valittiin sairaanhoitaja opintoihin. :)) Ootellaan miten jonot liikkuu, mutta heikolta näyttää. : /
Vierailija kirjoitti:
Kukaan saanut tuloksia HAMK:sta vielä? Miltään linjalta...
Just katoin, oon päässy HAMK konetekniikka, monimuotoon :) en olis ikipäivänä uskonu!!
Nyt tuli pisteet mullakin näkyviin, olen se joka sai paikan HAMK IT-tradeksi jo eilen klo 8:15 vaikka pisteitä ei oo ollut näkyvissä.
Omat pisteet: 52/60
Alimmat hyväksytyt: 39.65
Olisin varmaan näin ensikertalaisena päässyt myös #2-vaihtoehtooni jota jahkailin pitkään että olisko pitänyt pistää ykköseksi
HAMK Insinööri (AMK), tieto- ja viestintätekniikka, monimuotototeutus
Omat pisteet: 61
Alimmat hyväksytyt: 59.3
Mutta ei kai sovi jäädä sen kummemmin murehtimaan, näillä mennään.
Pääsin myös HAMK:iin sosionomin monimuotoon reippaasti yli alimman hyväksytyn, jee! Olen niin onnellinen, toista vuotta yritin! Onnea myös muille opintoihinsa päässeille!
JAMK fyssari varasija 2 atm, ei ensikertalainen. Kokeesta 80.91p. Emt, oon niin masentunut pessimisti, että tuskin toikaan riittää.
Juu, itse olen ei ensikertalainen. Todistusvalinnassa tällä hetkellä 70 pistettä paremmat kuin alin hyväksytty, ei riitä, vaan olen varasijalla 5. Pääsykokeista tuli 50p, alin hyväksytty n. 38p, olen varasijalla 15. Tämä siis oamk energiatekniikka. Hiukan kyllä ärsyttää, tuntuu että lukiolaisena ei ensikertalaisena pitäisi olla aivan uskomattoman hyvät paperit,että pääsisi sisään 🙄
Metropoliaan tuli pisteet. Sain noin 81.5 pojoa ja opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse olen ei ensikertalainen. Todistusvalinnassa tällä hetkellä 70 pistettä paremmat kuin alin hyväksytty, ei riitä, vaan olen varasijalla 5. Pääsykokeista tuli 50p, alin hyväksytty n. 38p, olen varasijalla 15. Tämä siis oamk energiatekniikka. Hiukan kyllä ärsyttää, tuntuu että lukiolaisena ei ensikertalaisena pitäisi olla aivan uskomattoman hyvät paperit,että pääsisi sisään 🙄
Sama pätee amislaisiin...
Itellä kiinni noin 0,8 pisteestä, että oisin suoraan päässy sisään. Varasija 18, kilpailu on kova.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli pisteet mullakin näkyviin, olen se joka sai paikan HAMK IT-tradeksi jo eilen klo 8:15 vaikka pisteitä ei oo ollut näkyvissä.
Omat pisteet: 52/60
Alimmat hyväksytyt: 39.65Olisin varmaan näin ensikertalaisena päässyt myös #2-vaihtoehtooni jota jahkailin pitkään että olisko pitänyt pistää ykköseksi
HAMK Insinööri (AMK), tieto- ja viestintätekniikka, monimuotototeutus
Omat pisteet: 61
Alimmat hyväksytyt: 59.3Mutta ei kai sovi jäädä sen kummemmin murehtimaan, näillä mennään.
Mä pääsin yllätyksekseni tänne myös, vaikka en ensikertalainen olekaan! T. Se joka kuumotteli ettei näy vielä pisteitä vaikka osa oli jo saanut paikan 🙈
Onnittelut kaikille opiskelupaikan saaneelle ja tsemppiä muille varasijajännittelyyn ja muihin suunnitelmiin, jos opiskelupaikan ovet ei tällä kertaa auenneet 🤗
Tietääköhän kukaan mitä tää tarkoittaa?
Hakija on ilmoittanut hakulomakkeella, että hän ei ole suorittanut kiintiössä huomioitavaa korkeakouluopintoihin valmentavaa koulutusta.
Mulla siis lukee tämä tuolla opintopolussa. Ensin lukee varasijalla 5. , pisteet 82.875. Hain Metropolialle toimintaterapiaa. Mitkäköhän mahikset on päästä 5. varasijalta :(
Vierailija kirjoitti:
Tietääköhän kukaan mitä tää tarkoittaa?
Hakija on ilmoittanut hakulomakkeella, että hän ei ole suorittanut kiintiössä huomioitavaa korkeakouluopintoihin valmentavaa koulutusta.
Mulla siis lukee tämä tuolla opintopolussa. Ensin lukee varasijalla 5. , pisteet 82.875. Hain Metropolialle toimintaterapiaa. Mitkäköhän mahikset on päästä 5. varasijalta :(
https://www.metropolia.fi/fi/opiskelu-metropoliassa/hakeminen/valmaa-ki…
Oelnko ensikertalainen jos olen suorittanut alemman korkeakoulututkinnon yliopistossa ja hain nyt amkiin?
Wiiih kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiiih kirjoitti:
Ensikertalaisena oon 8. varasijalla xamkiin tradepuolelle
. Onkohan mitään mahiksia :DMä oon samassa koulussa ja alassa varasijalle 10😁
Kääk! :D Niin turhauttaa tää kun joko ei liiku. Kauheinta ois jäädä varasijalle 1. Mikä tradepuoli? Mulla turvallisuus.
Olin eri paikkaan jonossa (pääsin alempaan suoraan, mutta jonossa ylempään hakutoiveeseen). Eli ensin ei jono liikkunut yhtään ja sitten humpsahdin kertarytinällä sisään. Eli koskaan ei tiedä, edestäni vaan häipyi lauma ihmisiä omiin ylempiin hakutoiveisiinsa yhdessä päivässä :D
-eri
Kuu. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan saanut tuloksia HAMK:sta vielä? Miltään linjalta...
Just katoin, oon päässy HAMK konetekniikka, monimuotoon :) en olis ikipäivänä uskonu!!
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
kärvistelijä kirjoitti:
Pääsin metropoliaan ensihoitoon 🤯
Onnittelut! Minkälaiset pisteet sait ja pääsitkö valintakokeella vai todistusvalinnalla? Itse oon Savoniaan ensihoitoon varasijalla 168 ja vamk:iin valittiin sairaanhoitaja opintoihin. :)) Ootellaan miten jonot liikkuu, mutta heikolta näyttää. : /
Pääsin kokeella, pisteet 87,68. Todistusvalinnassa olin aluksi varasijalla 20, tällä hetkellä varasija olisi 18. Kyllä varmasti jonot liikkuu kunhan myös yliopistojen kokeiden tulokset tulee :)
Joo ei paljoa itelläkää lohduta varasijat 87. ja 102. Turhauttaa niin paljon.