AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Mites ne lippaat? Ne meni kyllä myös ihan ohi? Ja oliko niitä siis jopa kaksi erilaista, aivan solmuun menin. Taisin vastata ekaan lyijy 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kaikki lienee kokeensa tehneen, niin voidaanko keskustella kysymyksistä jotka jäi mietityttämään/tai jotka muistaa ja et miten on vastannut 😀 Jos sillä sais vähän paineita pois. Tai lisää 😆 Mulla ainakin on nyt kertoa, et se syntymäkuukausitehtävä, joka monia mietitytti, niin siinä oli ainakin lopussa vinkki että yksi _kutsutuista_ sanoi jotain muistaakseni omasta syntymäkuustaan, joka rajasi hyvin, siinä alussa kun mainittiin että Kari ja bikinikuvauksiin kutsuneet nämä heille tms. Kuka muistaa mitä oli ihan vikat päätöksentekotaitojen tehtävät, mua mietityttää jäikö kokonaan vastaamatta, en muista yhtään!
Ja en tiedä mistä bikinikuvaukset tuli tohon 🤣🤣🤣🤣 Kari ja joku olivat piti lukea 🤓
Hahaa, juu en muistanutkaan että Kari kutsui ne bikinikuvauksiin!
Siis jonkun naisen synttärit oli vasta Karin jälkeen, eikä Kari ollut syntynyt kesäkuussa, eikä kenenkään nimi alkanut samalla kirjaimella kuin syntymäkuukausi, ja jäljelle jäi sitten vain yksi vaihtoehto. Tai sitten tein sen väärin, kuten olen alkanut epäillä monesta muustakin tehtävästä!
Äh tuli tuonne väliin kommentti. Tässä uusiksi.
Vastasin muistaakseni, että Heini syntynyt joulukuussa, Kari heinäkuussa, Jari kesäkuussa ja Kirsi toukokuussa 🤔 En muista enää kaikkia vihjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kaikki lienee kokeensa tehneen, niin voidaanko keskustella kysymyksistä jotka jäi mietityttämään/tai jotka muistaa ja et miten on vastannut 😀 Jos sillä sais vähän paineita pois. Tai lisää 😆 Mulla ainakin on nyt kertoa, et se syntymäkuukausitehtävä, joka monia mietitytti, niin siinä oli ainakin lopussa vinkki että yksi _kutsutuista_ sanoi jotain muistaakseni omasta syntymäkuustaan, joka rajasi hyvin, siinä alussa kun mainittiin että Kari ja bikinikuvauksiin kutsuneet nämä heille tms. Kuka muistaa mitä oli ihan vikat päätöksentekotaitojen tehtävät, mua mietityttää jäikö kokonaan vastaamatta, en muista yhtään!
Ja en tiedä mistä bikinikuvaukset tuli tohon 🤣🤣🤣🤣 Kari ja joku olivat piti lukea 🤓
Siis jonkun naisen synttärit oli vasta Karin jälkeen, eikä Kari ollut syntynyt kesäkuussa, eikä kenenkään nimi alkanut samalla kirjaimella kuin syntymäkuukausi, ja jäljelle jäi sitten vain yksi vaihtoehto. Tai sitten tein sen väärin, kuten olen alkanut epäillä monesta muustakin tehtävästä!
Vastasin muistaakseni, että Heini syntynyt joulukuussa, Kari heinäkuussa, Jari kesäkuussa ja Kirsi toukokuussa 🤔 En muista enää kaikkia vihjeitä.
Sulla on ollut sitten erilainen tehtävä, kun mun kokeessa ne piti laittaa järjestykseen kuka on syntynyt ensin, ja kesäkuuta ennen kukaan ei ollut syntynyt.
Taisin laittaa järjestyksen seppo, Kari, Heila ja Laila en muista nimiä, jotain tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ollut sitten erilainen tehtävä, kun mun kokeessa ne piti laittaa järjestykseen kuka on syntynyt ensin, ja kesäkuuta ennen kukaan ei ollut syntynyt.
Ilmeisesti. Olin tiistaina iltapäivän kokeessa. Siinä oli jotain, että huomasivat, ettei kukaan ole syntynyt ennen toukokuuta. Ja että nimien alkukirjaimet täsmäsivät syntymäkuukausia, mutta kukaan ei ollut syntynyt siinä kuussa, jossa oli sama alkukirjain.. Mitä muuta. Heini toivoi, että olisi syntynyt ennen Karia. Muistankohan oikein. En muista loppuja vihjeitä nyt.
Tiistaina iltapäivällä oli matemaattis-luonontieteen osuudessa se sievert -tehtävä. Oliko se oikeasti niin helppo vai oliko siinä joku kompa?
Sitten olikohan se lämpösäteilytehtävä testikysymys.. Siinä oli aika monimutkainen kaava ja kaavassa vielä monimutkaisempi vakio. Jätin suosiolla väliin.
Tais mennä ihan penkin alle... Tuloksia odotellessa. Olisipa vanhat kunnon valintakokeet. Niissä olen päässyt pitkälle aina. Nyt harmittaa, kun ei tullut silloin otettua paikkaa vastaan. Tällä amk kokeella en pääse sisään.
Varasijoista ja kokeen pisteistä yms kysyisin, että näkyykö kaikilla todellakin se kokeen jälkeinen "sijoitus" opintopolussa. Minulla on tyhjää täynnä ne kokeen pistemäärään ja sijaan liittyvät rivit. Näkyy vain ne todistuspisteet ja se sijoitus. Olin tiistaina kokeessa. Hamk:n hain ja heillä ilmeisesti tänään oli vielä viimeinen koe.
Vierailija kirjoitti:
Tiistaina iltapäivällä oli matemaattis-luonontieteen osuudessa se sievert -tehtävä. Oliko se oikeasti niin helppo vai oliko siinä joku kompa?
Sitten olikohan se lämpösäteilytehtävä testikysymys.. Siinä oli aika monimutkainen kaava ja kaavassa vielä monimutkaisempi vakio. Jätin suosiolla väliin.
Mulla ei nyt soi kellot tuon sievert kanssa? Avaa vähän jos sitten muistuisi?
Tuo lämpösäteily oli haastava, ja lopulta arvasin siihen vain jotain, yritin kyllä myös ratkaista, mutta sen laskimen käyttö oli aivan liian haastavaa ja siksi jätin yrityksen kesken ja laitoin vain jotain 😅
Jossain oli myös se kolmio tehtävä jossa oli annettu osa sivujen pituuksista, kuin ihmeen kaupalla sain sen jotenkin laskettua, mutta en yhtäkkiä muista mikä vastaus se oli, ehkä niistä vaihtoehdoista kolmas? Muistaakseni kahta ekaa yritin ja kolmas toimi. Nyt kun pyörittelin mielessäni, jäin pohtimaan vastasinko kuitenkin väärin. Ensin sain muistaakseni laskettua sen oikean puoleisen kolmion sivun, ja sitten se vas puolen kolmion reuna oli sama kuin vastakkainen ja sitten siitä johdin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Varasijoista ja kokeen pisteistä yms kysyisin, että näkyykö kaikilla todellakin se kokeen jälkeinen "sijoitus" opintopolussa. Minulla on tyhjää täynnä ne kokeen pistemäärään ja sijaan liittyvät rivit. Näkyy vain ne todistuspisteet ja se sijoitus. Olin tiistaina kokeessa. Hamk:n hain ja heillä ilmeisesti tänään oli vielä viimeinen koe.
Ai pitäisikö kokeiden pistemäärät näkyä jo näin aikaisin? Olin luullut, että tulevat tietoon vasta sitten kun opiskelupaikatkin. Kuka tietää miten menee?
Siinä herkkukori tehtävässä (ainakin tiistaina) oli minusta muutama ehto minkä piti täyttyä. En muista enää tarkasti, mutta esimerkinluontoisesti:
-Ostosten kokonaismäärän piti olla esim. yli 10'000e/vuosi
(taisi olla niin että vai 1 tippui tuolla ehdolla pois...?)
-Ruokaostosten osuuden piti olla vuoden ostoista vähintään 50%
(eli jäi enää ne joilla oli esim. 11'000e ostot joista ruokaa esim. 6000e ostettu)
-Sitten piti vielä täyttyä sen ehdon että vaatteita oli ostettu vähintään 2000e arvosta (eli jos esim. em. kohdan ehto täyttyi mutta vaatteita oli vain 500e ostettu, ei koria lähetetty)
Lopulta kaikki ehdot täytti vain1 vai 2 asikasta, en enää muista tarkkaan...
Shakki-tehtävä oli minusta epäselvä, olen lapsesta saakka pelannut shakkia (osaa liikuttaa hevosta) mutta en pystynyt tulkitsemaan saako nioden X ruutujen yli hypätä vai ei? Tuo tehtävä oli helpompi minusta ajatella niin että lähti sieltä lipulta päin kohti hevosta, mutta en vastannut koska tehtävänanto oli minusta epäselvä saako X:t ylittää vai pitääkö ne kiertää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ne tulee kaikille sitten viim. Ennen 7.7, oletettavasti vähän ennen juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä herkkukori tehtävässä (ainakin tiistaina) oli minusta muutama ehto minkä piti täyttyä. En muista enää tarkasti, mutta esimerkinluontoisesti:
(taisi olla niin että vai 1 tippui tuolla ehdolla pois...?)-Ruokaostosten osuuden piti olla vuoden ostoista vähintään 50%
(eli jäi enää ne joilla oli esim. 11'000e ostot joista ruokaa esim. 6000e ostettu)-Sitten piti vielä täyttyä sen ehdon että vaatteita oli ostettu vähintään 2000e arvosta (eli jos esim. em. kohdan ehto täyttyi mutta vaatteita oli vain 500e ostettu, ei koria lähetetty)
Shakki-tehtävä oli minusta epäselvä, olen lapsesta saakka pelannut shakkia (osaa liikuttaa hevosta) mutta en pystynyt tulkitsemaan saako nioden X ruutujen yli hypätä vai ei? Tuo tehtävä oli helpompi minusta ajatella niin että lähti sieltä lipulta päin kohti hevosta, mutta en vastannut koska tehtävänanto oli minusta epäselvä saako X:t ylittää vai pitääkö ne kiertää kokonaan.
Mun ke ip kokeessa herkkukori ehdot oli kutakuinkin; joko hopea tai kulta asiakkuus, koti ja muoti 3500e, ja vähintään puolet kaikista ostoksista, ja ruokaostokset 3500e TAI vähintään puolet kaikista ostoksista. Muistaakseni kaksi jäi ilman koria?
Vierailija kirjoitti:
(taisi olla niin että vai 1 tippui tuolla ehdolla pois...?)-Ruokaostosten osuuden piti olla vuoden ostoista vähintään 50%
(eli jäi enää ne joilla oli esim. 11'000e ostot joista ruokaa esim. 6000e ostettu)-Sitten piti vielä täyttyä sen ehdon että vaatteita oli ostettu vähintään 2000e arvosta (eli jos esim. em. kohdan ehto täyttyi mutta vaatteita oli vain 500e ostettu, ei koria lähetetty)
Sitä jäin miettimään oliko tosiaan vielä se vähintään myös siinä, että vähintään 2000e ostokset herkku tai koti ja muoti.
Shakki oli outo, mutta muistaakseni sain siihen 4 tai 5. Minusta raksien yli ei saanut mennä, eikö siinä ollut joku esimerkkikin josta se kävi ilmi? Tosin jos siinä on joku kompa ollut, niin se on mennyt ohi minulta 🏻
Laitan tänne nyt tiistai-iltapäivältä mitä muistan. Oli aika pöllämystynyt olo kokeen jälkeen.
- Se aidan maalaus. Vastasin toukokuu, koska riittävän lämmin, mutta ei niin paljon sadetta luin muina riittävän lämpiminä kuukausina. Lisäksi se koko Suomen vuotuinen sademäärä kartta oli ihan turha tehtävän ratkaisun kannalta.
- Shakkihevonen. Pääsin tulokseen neljä kun lähti ensin vähän ylöspäin.
- Birgitta ihan hiton hämärässä baarissa. Pitää kysyä mitä tuo toinen vastaisi.
- Luonnontiet. Mikä on sivun x pituus? 5,22. Tämän ehkä pystyi päättelemäänkin, mutta joku vastausvaihtoehto oli aika lähellä (5,18?) niin kaiketi laskin sinin avulla.
- vakuutusyhtiö palkitsemiset. En muista nimiä, mutta astiasto, jouluateria ja kynttiläsetti.
- vegaani lapsi lentokoneessa, olikohan Cfk + joku pieni kirjain
- auto ajaa 50km/h = 14m/s
- luonnontiet. Toinen (?) tehtävä. Yhdeksänkertaistuu.
Laitan lisää, jos ja kun palautuu mieleen.
Minusta, jos nyt taas muistelen oikein, siinä shakissa ei ollut edes mahdollista aluksi hyppiä niistä rakseista yli, joten päädyin neljään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ke ip kokeessa herkkukori ehdot oli kutakuinkin; joko hopea tai kulta asiakkuus, koti ja muoti 3500e, ja vähintään puolet kaikista ostoksista, ja ruokaostokset 3500e TAI vähintään puolet kaikista ostoksista. Muistaakseni kaksi jäi ilman koria?
Meillä saattoi olla vähän erilainen se tehtävä, mutta minusta se oli niin, että pitää olla hopea- tai kultataso. Ruokaostosten piti olla väh. 2000e tai puolet kokonaisostoksista. Trendikäs-kategoriaan kuului asu ja koti/sisustus, ja ymmärsin sen niin, että niiden kahden piti olla yhteensä väh. 2000e tai puolet kokonaisostoksista. Tällä ajatuksella sain 5 lahjan saajaa, mutta joku ajatus/huolimattomuusvirhe on kyllä täysin mahdollinen. Tiistai, iltapäivä.
Mulla oli (ke ip edelleen) kysymyksenä veneen vahaus, johon vastasin toukokuun loppu?
Tuo hämärä baari oli meillä joku basaari ja joku vaatekkappale joka kutitti, kaksi myyjää. MuistaakEni vastasin jonkun jossa oli allekkain kaksi saman tyylistä kysymystä, niistä ylemmän, mutta en tosiaan ymmärtänyt tätä.
Auto ajoi mulla muistaakseni 100km/h ja vastasin 26-7m/s, en muista tehtävän antoa.
Tuo vakuutuslahja oli meillä lasten palkitseminen, muistaakseni joku pääsi huvipuiston, joku sai leffalipun tms edullisemman ja kolmas jonkun kalliimman tyyliin tietokoneen?
Lentokoneessa mulla oli ehoe tms vastauksena
Tuo yhdeksänkertaistuu ei herättele, en muista mikä tehtävä 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä saattoi olla vähän erilainen se tehtävä, mutta minusta se oli niin, että pitää olla hopea- tai kultataso. Ruokaostosten piti olla väh. 2000e tai puolet kokonaisostoksista. Trendikäs-kategoriaan kuului asu ja koti/sisustus, ja ymmärsin sen niin, että niiden kahden piti olla yhteensä väh. 2000e tai puolet kokonaisostoksista. Tällä ajatuksella sain 5 lahjan saajaa, mutta joku ajatus/huolimattomuusvirhe on kyllä täysin mahdollinen. Tiistai, iltapäivä.
Täällä taisi olla jo, että siinä ruuan kohdalla niiden piti olla puolet ostoista, siis väh. 2000 JA puolet ostoista. Se vähensi määrää. Mullakin meni pieleen, ti ip tein kokeen.