AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Oliko kenelläkään matikassa tehtävää missä oli 4 laskutoimitusta kaikissa samat numerot, sulkujen määrä vain oli eri. Kysyttiin mistä tulee 8. Tämän olisi pitänyt olla helpot pisteet, mutta ei. En saanu oikeeta vastausta en sitten mitenkään.
Mulla taisi olla, vastasin b.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kenelläkään matikassa tehtävää missä oli 4 laskutoimitusta kaikissa samat numerot, sulkujen määrä vain oli eri. Kysyttiin mistä tulee 8. Tämän olisi pitänyt olla helpot pisteet, mutta ei. En saanu oikeeta vastausta en sitten mitenkään.
Mulla oli, eri numeroilla kylläkin, tokavikan vastasin niistä, en muista enää mitä ne oli 🤣 muistaakseni siitä piti tulla vastaukseksi 3, tai 4. Olin ke aamun kokeessa. Siinä sitten lopulta sain yhdestä oikean, muistaakseni miinus sulkujen edessä määritti esimerkit uudelleen ja siitä sitten sai sen vastaamaan haluttua tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli, eri numeroilla kylläkin, tokavikan vastasin niistä, en muista enää mitä ne oli 🤣 muistaakseni siitä piti tulla vastaukseksi 3, tai 4. Olin ke aamun kokeessa. Siinä sitten lopulta sain yhdestä oikean, muistaakseni miinus sulkujen edessä määritti esimerkit uudelleen ja siitä sitten sai sen vastaamaan haluttua tulosta.
Olisko siellä sitten ollut joku miinusmerkki mikä jäi huomaamatta. Se tehtävä jäi harmittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos se toisen asteen tutkintotodistus on yli 20 vuotta vanha. Silloin se ei enää kelpaa, eikä todistushaku onnistu.
Terveisin, nelikymppinen.
Mistäs tuo? Ainakin mun ylioppilastodistus vuodelta 1998 huomioidaan. Ammatillisista perustutkinnoista huomioidaan 1.8.2015 jälkeen suoritetut, ainakin noiden ammattikorkeakouluun.fi -sivujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene korottamaan yo-papereita. Kirjoituksissa on ruhtinaallisesti aikaa ja aikuisena se homma on paljon helpompi.[/quote kirjoitti:
Kuinka vanhoja yo-papereita voi käydä korottamassa?
Ylioppilas vm. 95
Nykyään ihan kuinka vanhoja ja kuinka monta kertaa tahansa.
"Syksystä 2019 alkaen hyväksyttyjä kokeita saa uusia rajoituksetta. Tämä muutos koskee kaikkia kokelaita riippumatta hyväksytyn kokeen suorittamisajankohdasta tai aiemmista uusimiskerroista. Näin ollen myös henkilö, joka on suorittanut kokeen jo ennen lakimuutosten voimaantuloa ja käyttänyt nykyisen lain salliman hyväksytyn kokeen yhden uusimiskerran, saa tulla uusimaan haluamansa kokeen niin monta kertaa kuin haluaa. Tämä koskee siis kaikkia riippumatta siitä, milloin on päässyt ylioppilaaksi. Hyväksyttyä koetta voi uusia rajoituksetta myös tutkinnon suorittamisen ollessa kesken.
Syksystä 2019 alkaen tutkinnon suorittanut kokelas voi uusia hylättyä koetta rajoituksetta. Tämä tarkoittaa sitä, että ylimääräistä hylättyä koetta ja pakollista kompensoitua hylättyä koetta voi uusia rajoituksetta ylioppilaaksi tulon jälkeen. Tämä muutos koskee kaikkia kokelaita riippumatta siitä, milloin he ovat päässeet ylioppilaaksi.
Syksystä 2019 alkaen tutkinnon ollessa kesken hylätyn kokeen saa uusia kolme kertaa hylätyn arvosanan saamista välittömästi seuraavina kolmena tutkintokertana. Jos kokelaan aikaraja kokeen uusimiselle ei ole vielä tullut täyteen, hän saa uusia kokeen uuden lain mukaisesti kolme kertaa. "YTL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ja alkoi vähän kuumottmaan kun sain kahdesta ensin sen oikean tuloksen :D Piti sitten laskea ne uudestaan kunnolla ajatuksen kanssa.
Nyt kun kaikki lienee kokeensa tehneen, niin voidaanko keskustella kysymyksistä jotka jäi mietityttämään/tai jotka muistaa ja et miten on vastannut 😀 Jos sillä sais vähän paineita pois. Tai lisää 😆 Mulla ainakin on nyt kertoa, et se syntymäkuukausitehtävä, joka monia mietitytti, niin siinä oli ainakin lopussa vinkki että yksi _kutsutuista_ sanoi jotain muistaakseni omasta syntymäkuustaan, joka rajasi hyvin, siinä alussa kun mainittiin että Kari ja bikinikuvauksiin kutsuneet nämä heille tms. Kuka muistaa mitä oli ihan vikat päätöksentekotaitojen tehtävät, mua mietityttää jäikö kokonaan vastaamatta, en muista yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kaikki lienee kokeensa tehneen, niin voidaanko keskustella kysymyksistä jotka jäi mietityttämään/tai jotka muistaa ja et miten on vastannut 😀 Jos sillä sais vähän paineita pois. Tai lisää 😆 Mulla ainakin on nyt kertoa, et se syntymäkuukausitehtävä, joka monia mietitytti, niin siinä oli ainakin lopussa vinkki että yksi _kutsutuista_ sanoi jotain muistaakseni omasta syntymäkuustaan, joka rajasi hyvin, siinä alussa kun mainittiin että Kari ja bikinikuvauksiin kutsuneet nämä heille tms. Kuka muistaa mitä oli ihan vikat päätöksentekotaitojen tehtävät, mua mietityttää jäikö kokonaan vastaamatta, en muista yhtään!
Ja en tiedä mistä bikinikuvaukset tuli tohon 🤣🤣🤣🤣 Kari ja joku olivat piti lukea 🤓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en tiedä mistä bikinikuvaukset tuli tohon 🤣🤣🤣🤣 Kari ja joku olivat piti lukea 🤓
Ihmettelinkin vähä että mitä hittoa :D Saiko kukaan tehtyä sitä avaruuskieli-tehtävää? Ite kulutin siihen liikaa aikaa enkä saanut sitä ratkaistua.
Hei joo! Tuo oli muuten sellainen jota en ehtinyt tehdä! Heitin siihen jonkun, ja sitten ehdin juuri ja juuri lukea tehtävänannon, ja totesin että tuo valitsemani se ei voi olla, alkaa väärin, ja sitten loppui aika ja sinne jäi väärä vastaus 🙈
Vierailija kirjoitti:
Hei joo! Tuo oli muuten sellainen jota en ehtinyt tehdä! Heitin siihen jonkun, ja sitten ehdin juuri ja juuri lukea tehtävänannon, ja totesin että tuo valitsemani se ei voi olla, alkaa väärin, ja sitten loppui aika ja sinne jäi väärä vastaus 🙈
Olikohan tämä viimeinen tehtävä? Vai oliko sen jälkeenkin vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, juu en muistanutkaan että Kari kutsui ne bikinikuvauksiin!
Siis jonkun naisen synttärit oli vasta Karin jälkeen, eikä Kari ollut syntynyt kesäkuussa, eikä kenenkään nimi alkanut samalla kirjaimella kuin syntymäkuukausi, ja jäljelle jäi sitten vain yksi vaihtoehto. Tai sitten tein sen väärin, kuten olen alkanut epäillä monesta muustakin tehtävästä!
Tiedättekö, onko myös ei-ensikertalaisten todistusvalinnassa kiintiöt ammmattikoulun todistukselle ja yo-todistuksele? Vipusesta näin, että omaan kohteeseen tänä vuonna ei-ensikertalaisten todistusvalinnan raja ollut 109. Itsellä pisteet kuitenkin 138 ja olen varasijalla 5. Itselläni siis yo-todistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla viimeinen. Yksi tehtävä koski kouluruokia ja vastausvaihtoehtoja oli aivan liikaa, olisko ollut haamutehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, onko myös ei-ensikertalaisten todistusvalinnassa kiintiöt ammmattikoulun todistukselle ja yo-todistuksele? Vipusesta näin, että omaan kohteeseen tänä vuonna ei-ensikertalaisten todistusvalinnan raja ollut 109. Itsellä pisteet kuitenkin 138 ja olen varasijalla 5. Itselläni siis yo-todistus.
kyllä on, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla viimeinen. Yksi tehtävä koski kouluruokia ja vastausvaihtoehtoja oli aivan liikaa, olisko ollut haamutehtävä.
Ainiin tämä! Mihinköhän lopulta päädyin, se oli kyllä aivan tosi sekava! En ainakaan vastannut kaalikääryleitä, mitä niitä vaihtoehtoja oli, joku nakkikastike ainakin jota ei oltu listattuna edes niissä ja oliko nugetit, mikään ei soita kelloja 🤓 oliko joku keitto 🧐🧐 Ei hajuakaan mihin päädyin ja millä perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä on, valitettavasti.
Niin arvelinkin..on kyllä hankalaksi tehty yo-todistukella toisen tutkinnon opiskelu! Minulla kuitenkin puolet paremmat pisteet kuin ei-ensikertalaisten pisteraja, enkä todellakaan tule siis todistuksella pääsemään.