Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
541/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, osaako joku kertoa siitä tiistai-iltapäivän asiakkaille lahjakori -kysymyksestä. Mun laskujen mukaan kaikki hopea- ja kulta-tasolla olevat sai sen, mut jäi hämmentämään, et mitä niillä herkuttelija- ja trendikäs-asioilla teki, kun niillä ei ollu loppuviimein merkitystä. Oliko se vaan hämäystä? Vai laskinko jotain väärin?

Siinä piti siis vaan tarkastella peräkkäin nää kaikki annetut korin saantiin vaikuttavat parametrit. Ensin ruksitaan yli ne joilla ei ole kulta- tai hopeatasoa. Sitten käydään kulta- ja hopea-asiakkaista läpi kenen kaikkien ostot riittää herkuttelija-ryhmään, ja näistä jäljelle jääneistä katsotaan kenen ostot riittää trendikäs-ryhmään.  En muista montako niitä nyt jäi, oisko ollut 2-3 jotka sen korin lopulta sai.

Mä sain kaksi.

Vierailija
542/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain siihen muistaakseni vastausvaihtoehdoista jonkun välimallin, ei pienintä eikä isointa lukua. Siinä tuli tarkastella niitä ehtoja tarkkaan, muistaakseni toisessa oli ja ja toisessa tai. Eli esim. Herkuttelijalta vaadittiin 2000p ja vähintään puolet ja toiselta 2000p tai vähintään puolet, mutta molemmilta vähintään pisteitä hopea tai kulta tasolle pääsyn verran. Itse en ole kyllä varma muistinko tarkistaa kiireessä oliko korin saajilla edes tarpeeksi pisteitä tasoille vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, osaako joku kertoa siitä tiistai-iltapäivän asiakkaille lahjakori -kysymyksestä. Mun laskujen mukaan kaikki hopea- ja kulta-tasolla olevat sai sen, mut jäi hämmentämään, et mitä niillä herkuttelija- ja trendikäs-asioilla teki, kun niillä ei ollu loppuviimein merkitystä. Oliko se vaan hämäystä? Vai laskinko jotain väärin?

Sain siitä joukosta yhden, jonka herkuttelija/trendikäs ei riittänyt koriin. Eli kaikki kulta- ja hopeatasoiset, miinus yksi niistä, saivat korin. En tosin ole täysin varma vastauksesta.

Tein kokeen eilen aamulla, mutta mulla taisi olla sama tehtävä. Tuossa tehtävässä piti siis kiinnittää huomiota siihen, että annetut ehdot täyttyvät. En nyt sanatarkkaan muista tehtävänantoa, mutta siinä oli tärkeä huomata, että toisessa ehdossa oli JA ja toisessa TAI sana. JA- sana viittaa siihen, että molempien ehtojen PITÄÄ toteutua, kun taas TAI-sana viittaa siihen, että VAIN JOMMANKUMMAN ehdoista pitää toteutua. Jos ei hoksannut noiden sanojen merkitystä niin vastasi todennäköisesti väärin. 

Vierailija
544/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä piti siis vaan tarkastella peräkkäin nää kaikki annetut korin saantiin vaikuttavat parametrit. Ensin ruksitaan yli ne joilla ei ole kulta- tai hopeatasoa. Sitten käydään kulta- ja hopea-asiakkaista läpi kenen kaikkien ostot riittää herkuttelija-ryhmään, ja näistä jäljelle jääneistä katsotaan kenen ostot riittää trendikäs-ryhmään.  En muista montako niitä nyt jäi, oisko ollut 2-3 jotka sen korin lopulta sai.

Mä sain kaksi.

Minä sain myös kaksi. Katsoin ensin kenellä riitti ostot siihen kulta ja hopea luokkaan. Sitten kuka täytti herkuttelijan kriteerit ja lopuksi herkuttelijoista vielä ne jotka täyttivät sen trendikkään kriteerit. Muistan kuinka lopulta vedin yli muut (laskin paperille) ja jäi vain kaksi jäljelle. Muiden ostot yms eivät riittäneet. En tiedä sitten olenko ihan pihalla, mutta ajattelin tämän ollaan varma vastaus ja menneen oikein. Harmittaa muutenkin tämä osio paljon. Meni melko hyvin (ehkä), mutta käytin alussa liikaa aikaa. Jäi tehtäviä tekemättä lopusta. Harmittaa eniten koko kokeesta tämä. Sivusta.

Vierailija
545/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaksi.

Minä sain myös kaksi. Katsoin ensin kenellä riitti ostot siihen kulta ja hopea luokkaan. Sitten kuka täytti herkuttelijan kriteerit ja lopuksi herkuttelijoista vielä ne jotka täyttivät sen trendikkään kriteerit. Muistan kuinka lopulta vedin yli muut (laskin paperille) ja jäi vain kaksi jäljelle. Muiden ostot yms eivät riittäneet. En tiedä sitten olenko ihan pihalla, mutta ajattelin tämän ollaan varma vastaus ja menneen oikein. Harmittaa muutenkin tämä osio paljon. Meni melko hyvin (ehkä), mutta käytin alussa liikaa aikaa. Jäi tehtäviä tekemättä lopusta. Harmittaa eniten koko kokeesta tämä. Sivusta.

Mulla kävi aivan sama!! Aloitin näistä ja en tajunnut kuinka monta kysymystä oli edessä, muistaakseni viimeinen tai jopa muutama viimeinen jäi vastaamatta koska käytin ensimmäisiin aivan liikaa aikaa! Harmittaa ISOSTI!

Vierailija
546/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään, että vastaukset saattavat myös päivästä riippuen vaihdella? Ainakin tarina kysymyksessä vaihtelee päivistä riippuen, miksi ei siis myös taulukoiden numerot ja näin vastaukset.

Vierailija
547/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeessa käyty. Matikka, äidinkieli ja päätöksentekotaidot meni hyvin. Englannissa oli haasteita, ja fysiikka oli täys mahalasku. Nyt jännään menikö tuo fysiikka edes läpi...

Vierailija
548/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaksi.

Vastaukset voi vaihdella. Olisiko itselläni 5 yltänyt hopea ja kultatasolle, mutta sitten yhdellä ei täyttynyt ehdot tuon kategorisoinnin suhteen, jotta saisi herkkukorin, vaikka kuuluikin hopeatasolle eli vastaus oli neljä lopulta.

Vierailija
549/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen se, että toisaalta ihan typerää edes miettiä mikä kysymys meni oikein yms, koska näitähän ei voi koskaan tietää, kun koetta ei näe. Ainakin itse ymmärsin, että opintopolkuun tulee se kokonaispistemäärä ja sitten jollakin sivulta (siellä AMK infosivulla luki), voi nähdä myöhemmin elokuussa ne osiokohtaiset pisteet. Silti koskaan ei näe sitä koetta ja tehtävien vastauksia. Tämäkin ikävää minusta. Ei edes se osiokohtaisten pisteiden näkeminen kerro miten joku tietty tehtävä meni. Harmittaa tämäkin paljon. Ei pysty tavallaan miettimään mikä tehtävä oli vaikea yms ja oppimaan siitä ensi kerralla. Nyt voi luulla, että joku tietty meni oikein ja todellisuudessa se menikin väärin. Näin on melkein yhtä pihalla joka kokeessa. Inhottavaa tämäkin.

Vierailija
550/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaksi.

Vastaukset voi vaihdella. Olisiko itselläni 5 yltänyt hopea ja kultatasolle, mutta sitten yhdellä ei täyttynyt ehdot tuon kategorisoinnin suhteen, jotta saisi herkkukorin, vaikka kuuluikin hopeatasolle eli vastaus oli neljä lopulta.

Vaikuttaisi vähän siltä että tätäkin tehtävää ollut kahta eri versiota. Tää tehtävä oli tosin viimeeksikin ja silloinkin sain kaksi :DD

Vierailija
551/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perse, ymmärsin sen lahjakorin yhden kriteerin niin, että toisessa yhteenlaskettu summa molemmista. Voi perse.

Vierailija
552/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi perse, ymmärsin sen lahjakorin yhden kriteerin niin, että toisessa yhteenlaskettu summa molemmista. Voi perse.

Höh, tais joo mennä pieleen :/

Vierailija
553/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä toi systeemi. AMK-valintakokeen idea on tarkistaa hakijan AMK-opiskelun kelpoisuus, mut kokeessa aikarajat on niin tiukat, että joissain osioissa ei kerkeä edes tarkastamaan vastauksia. Mun mielestä vähintäänkin olis niin, että aikaa olisi enemmän ja yksi aikaraja olisi koko koneelle, eikä tietyt aikarajat tiettyihin osioihin.

Vierailija
554/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jollain teistä sellainen kysymys jossa piti ostaa hevosille riittävästi rehua ja valita että mikä pakkauksen kyljessä olevista tiedoista on turha? :S Vaivaa tuo kamalasti, olisi pitänyt pelata varman päälle ja jättää tyhjäksi

Vierailija
555/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kärvistelijä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaksi.

Itse sain, että kaikki, joiden ostosten kokonaismäärä yltää kulta- tai hopeatasoon, saavat korin. Muilla, paitsi yhdellä, ostoluokkana oli joko trendikäs tai herkuttelija ja yhdellä toinen. Tällähän ei, ainakaan omassa versiossa, ollut merkitystä kun jompaan kumpaan kuuluminen riittää.

Vierailija
556/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että muutkin hakijat on vaan ihmisiä jotka tekee myös ajatusvirheitä :)

Harmi vain että paikoja jaettaessa me ei-ensikertalaiset olemme ali-ihmisiä ja näin ollen sisään pääseminen paljon vaikeampaa jos tekee edes pari virhettä

10 pisteen puute riitti eväämään paikan viime vuonna

Vierailija
557/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä toi systeemi. AMK-valintakokeen idea on tarkistaa hakijan AMK-opiskelun kelpoisuus, mut kokeessa aikarajat on niin tiukat, että joissain osioissa ei kerkeä edes tarkastamaan vastauksia. Mun mielestä vähintäänkin olis niin, että aikaa olisi enemmän ja yksi aikaraja olisi koko koneelle, eikä tietyt aikarajat tiettyihin osioihin.

Ilman rajausta osa jäisi miettimään jotain yhtä kohtaa ja kusisi sen lopun. Mikään ei tee sellaista koetta ettei siitä jotain valitettavaa löydy.

Vierailija
558/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ensikertalaisuus on jo mennyt. Mieli tekee opiskelemaan, mutta en näytä pääsevän tällä systeemillä eteenpäin. Alan tavoittelemaan avointa yliopistoa / AMKia. Tässä on menty nyt 4 vuotta näin.

Vierailija
559/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on testata myös huolellisuutta ja tarkkuutta, mitä opiskelussa vaaditaankin. Lisäksi koe on kaikille sama, vaikka käytännön syistä tehtävissä arvot vaihtelevatkin.

Vierailija
560/2176 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ensikertalaisuus on jo mennyt. Mieli tekee opiskelemaan, mutta en näytä pääsevän tällä systeemillä eteenpäin. Alan tavoittelemaan avointa yliopistoa / AMKia. Tässä on menty nyt 4 vuotta näin.

Mene korottamaan yo-papereita. Kirjoituksissa on ruhtinaallisesti aikaa ja aikuisena se homma on paljon helpompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän