Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
481/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt ärsyttää ja itkettää yks matikan tehtävä jota vastasin alussa oikein sitten lopussa mulla jäi 5min aika tarkista ja yritin laskea sen tehtävän uudelleen ja toisella kerralla sain toisen vastauksen mut nyt kun lasken sen laskimella niin saan siitä vastausta mitä ekalla kerralla vastasin. Nyt piste lähtee ton yhden vastauksen takia muuten kaikki meni aika hyvin.

Vierailija
482/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiinko siinä kokeen alussa jotain testikysymyksistä, joista ei saa pisteitä?

Aivan älytöntä tuokin, kun näin sekavat kysymykset olleet, eikö se olisi jo riittänyt. Mitä ihmettä näillä kysymyksillä oikein testataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt ärsyttää ja itkettää yks matikan tehtävä jota vastasin alussa oikein sitten lopussa mulla jäi 5min aika tarkista ja yritin laskea sen tehtävän uudelleen ja toisella kerralla sain toisen vastauksen mut nyt kun lasken sen laskimella niin saan siitä vastausta mitä ekalla kerralla vastasin. Nyt piste lähtee ton yhden vastauksen takia muuten kaikki meni aika hyvin.

Jos sulla meni vaan yks kysymys huonosti voit olla aika tyytyväinen.

Vierailija
484/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko siinä kokeen alussa jotain testikysymyksistä, joista ei saa pisteitä?

Aivan älytöntä tuokin, kun näin sekavat kysymykset olleet, eikö se olisi jo riittänyt. Mitä ihmettä näillä kysymyksillä oikein testataan?

Ei minun tilaisuudessa ainakaan sanottu. Eikä niitä mistään tiedä, mitkä ovat testikysymyksiä. En voi kun ihmetellä... Tätäkin asiaa...

Vierailija
485/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tiedetään, että osasta ei saa pisteitä lainkaan ?

Vierailija
486/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa oma korkeakoulutukseni nyt jäädä lopullisesti yhteen jo aikaisemmin suorittamaani AMK-tutkintoon. Ehkä aikuisille työttömille tarkoitetut lähihoitajan opinnot odottavat sitten lähitulevaisuudessa.

Vierailija
487/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ääneen sanottukaan vaan kyllä se luki siellä valintakokeessa jokaisen osion alussa että osa kysymyksistä on testikysymyksiä joita ei pisteytetä, mutta että mistään ei ilmene mitkä näitä testikysymyksiä ovat.

Vierailija
488/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla meni vaan yks kysymys huonosti voit olla aika tyytyväinen.

Tarkoitan vaan matikan osiota. Matikka on aina ollut mulle helppo ja tämän päivän matikan osion tehtävät olivat aika helppoja, mutta ärsyttää ku se itse tehtävä oli aika helppo mutta vastasin väärin vaikka alussa olin vastanut oikein, mutta silti päätin laskea sen uudestaan ja sain ihan toinen vastaus 😫 mut kielten osiot olivat aika vaikea toivon edes pääsen niistä läpi

Vierailija
489/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jo naurattaa nää kysymykset, miten ihmeessä tähän pisteeseen on tultu?

Ei ne edes olleet niin absurdeja kuin amk-valmennuskurssin hobittipäättelytehtävä :D

Siinä siis kysyttiin mitä voidaan päätellä väittämistä:

a) Frodo on hobitti jos Gandalf on hobitti

b) jos Gandalf on hobitti niin Frodo ei ole hobitti

Niinku mitä aktuaalista, miten tällaset liittyy mihinkään

Kai näillä testataan älykkyyttä, että löytyykö sitä.

Vierailija
490/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi hämäämään se, että oli kaksi kaupustelijaa vai mitä lie? Toinen aina valehtelee ja toinen on oikeassa. Ei vaan äly riittänyt vastaukseen. Samoin syntymäpäivä arvuuttelu oli jotenkin outo.

Siis se syntymäpäivähomma oli lopulta aika helppo. Jos sulla oli sama (tai syntymäkuukaudet?) niin tyyppien nimet alkoi kirjaimilla h, k, s, ja l ja kenenkään syntymäkuukausi ei alkanut samalla kirjaimella kuin niiden nimet, esim. Heli(?) ei syntynyt heinäkuussa. Siinä oli pari vihjettä mistä se alkoi aukeamaan :)

Mua hämäsi tässä että ensin sanottiin, että jokaisella esiintyy kuukauden alussa samoja kirjaimia kuin nimessä - mutta kai se oli harhautusta (viittasi sukunimiin?), koska ainoastaan yksi vaihtoehto sopi jos otti ne annetut ehdot huomioon.

Vierailija
491/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kysymykset kuulostaa just sellaisilta pähkinöiltä, joita facessa tulee välillä vastaan.

Ei tunnu ihan asiallisilta kysymyksiltä koulutuksiin hakeutuville?

Eivät niin. Suoraan kuin joistakin iltapäivälehtien "testaa älykkyytesi"-nettitesteistä. Älykkyyttä ne eivät niinkään mittaa, vaan ovat kuin vanhat vitsit, joiden jujun tietää, jos on kuullut saman vitsin aiemmin. Tästä esimerkkinä se "virkistävä juoma mikään vaihtoehdoista ei oikeastaan ole oikein, se on ajatusleikki ja kompakysymys.

Miksi tällaista huttua edes annetaan kysyä, miksi halutaan asettaa koko koe naurunalaiseksi? Kuinka on mahdollista, että joihinkin kysymyksiin voi vastata oikein, saamatta pisteitä? Näitä tehtäviä ei edes erotella mitenkään. Kuinka tämä on edes laillista...

Vierailija
492/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään olis ihan yhtä hyvin voinut arvalla valita jatkoon menijät.

Vierailija
493/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jo naurattaa nää kysymykset, miten ihmeessä tähän pisteeseen on tultu?

Ei ne edes olleet niin absurdeja kuin amk-valmennuskurssin hobittipäättelytehtävä :D

Siinä siis kysyttiin mitä voidaan päätellä väittämistä:

a) Frodo on hobitti jos Gandalf on hobitti

b) jos Gandalf on hobitti niin Frodo ei ole hobitti

Niinku mitä aktuaalista, miten tällaset liittyy mihinkään

Kai näillä testataan älykkyyttä, että löytyykö sitä.

Tässähän on useita vaihtoehtoja.

a) Kummatkin ovat harhaisia, jos kuvittelevat olevansa hobitteja.

b) Frodolla on hauras minuus.

c) Kumpikaan ei ole hobitti.

d) Ei mikään ylläolevista.

Vierailija
494/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää joka vuosi olleet samanlaisia nää kysymykset?

Mielenkiinnolla odotan minkälaisia pisteitä hakijat ovat saaneet.

Vierailija
495/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän opettajia , jotka kritisoi näitä kokeita. Ei näissä mitata kauheasti esim sitä soveltuuko joku oikeasti hoitoalalle.

Vierailija
496/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-asiakas tehtävä meni itsellä sitten penkin alle... Muka niin ymmärsin ja tiesin ja sitten tadaa mun vastausta ei ollut valikossa...

Vierailija
497/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten toisaalta aina ei haastattelemallakaan ymmärretä soveltuvuutta alalle ja jotkut kasvavat siihen opintojen myötä.

Vierailija
498/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten toisaalta aina ei haastattelemallakaan ymmärretä soveltuvuutta alalle ja jotkut kasvavat siihen opintojen myötä.

Niinhän se on, joka metodissa on puutteensa. Tavallaan tässä nyt unohtuu se, että ehkä ensihoitajia lukuunottamatta tässä kokeessa saa tehdä reippastikin virheitä, ja silti päästä. Mikään yli-ihminen tai superälykkö siis tarvitse olla.

Vierailija
499/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään yli-ihminen tai superälykkö siis tarvitse olla.

Paitsi, jos ensikertalaisuus on mennyttä.

Vierailija
500/2176 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään yli-ihminen tai superälykkö siis tarvitse olla.

Paitsi, jos ensikertalaisuus on mennyttä.

Eikä edes sitten, jollei ne muut opiskelupaikkaa havittelevat ole jostain syystä neroja, jotka eivät vaan ole löytäneet paikkaansa.