Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html
Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?
Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan lohduttavaa kuulla että ei se joitakin naisia kiinnosta jos ei ole paljoa panoja alla tai puhdas pulmunenkin kelpaa, mutta itsekkäästi haluaisin udella yhden asian.
Olen 29v (M) ja poikuus on vielä tallella enkä ole kunnollisessa suhteessakaan ole ollut kun ei ole pahemmin vastakaikuja saanut. Muutamilla treffeillä olen käynyt ja siihen ne on jäänytkin, mutta rivien välistä on annettu ymmärtää, että kokemattomuuteni parisuhteiden saralla vei näiltä naisilta mielenkiinnon saman tien.
Joten pystyisitkö antamaan mahdollisuuden parisuhde-untuvikolle tietämättä, että hän on myös neitsyt?
En nyt yleistä, mutta jotkut naiset eivät halua "alkaa opettamaan poikasta" joten selvästi se on joillekin varoitusmerkki.Kyllähän nuo kokemattomuus seksin ja parisuhteiden saralla kulkevat suht' tiiviisti käsi kädessä, mutta onhan niitä varmasti pelimiehiä jotka ovat paneskelleet koko elämänsä, mutta parisuhteita ei ole ollut tai joku on yrittänyt parikin vuotta elää aseksuaalin kanssa, koska rakkautta on ollut, mutta sitten on suhde lässähtänyt kun ei ole seksuaalisia tarpeita päässyt kys. henkilön kanssa toteuttamaan.
Olen antanut mahdollisuuden ja kyllä me opittiin miellyttämään toisiamme muutamassa kuukaudessa.
Mies oli muutenkin tottunut olemaan naisten seurassa, joten hän oli sujuvaa juttuseuraa. Ei vaan ollut natsannut kenenkään kanssa. Jotkut miesseurassa marinoituneet miehet ovat vähän kärjekkäitä ja aggressiivisia ja heidän seurassaan tulee hankala olo. Oletko kuinka paljon tekemisissä naisten kanssa? Perheenjäseniä tai sukulaisia ei lasketa.
Meidän ongelmammeksemme tuli se, että mies muutti luokseni suoraan lapsuudenkodistaan eikä hänen päänsä pysynyt mukana muutoksessa. Kyllä minultakin katosi asumisen standardit pariksi vuodeksi, kun pääsin ensimmäiseen omaan kämppääni. En vaan jaksanut jäädä todistamaan vastaavaa lerpahdusta kun toinen muutti ensimmäiseen omaan kotiinsa, kun se sattui olemaan myös minun kotini...
Töissä joutuu/pääsee naisten kanssa toimimaan enemmän tai vähemmän työtehtävissä.
Kaikki ovat vaan itseäni vanhempia kylläkin, tiedä onko väliä, mutta kyllä heidän kanssa juttu luistaa ja osaa naurattaakin jos tilaisuus tulee. Mutta siihen nyt pyrin muutenkin kaikkien ihmisten kanssa, että jos ei muuta niin toimeen tullaan, ei tarvitse pitää tai tykätä. Enkä kyllä jaksa mitään draamaakaan.
Ei vaan ikäisiltäni ole aikojen saatossa saanut pahemmin vastakaikua.
Ei sillä, että olisi mitään vanhempaa naista kohtaan, olen minä muutamiin vanhempiin naisiinkin ihastunut kun aikaa myöten sieltä on paljastunut oikein kultainen ja lämmin luonne ja persoona, mutta ovat varattuja niin se on jäänyt siihen.
En haluaisi joutua ulkopuolisen perheenrikkojan uhriksi, joten en salli itselleni edes siihen viittaavia ajatuksia.
Tiedä nyt sitten onko jotain alitajuista epätoivoa tai jotain, että katselee naisia jotka voisivat olla iän puolesta oma äitini - kunhan nyt sanon haluamatta loukata.
Toivottavasti saat jotain selkoa, halusin vaan purkaa aatoksia. Valehtelisin jos sanoisin, että ei tämä minua rassaa, kyllä se välillä on ja pahastikin. Mutta ei auta kuin jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.
Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.
Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."
Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.
Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.
Totta. Mieheni kanssa meidän seksisessiot saattoivat kestää kolmekin tuntia, eikä se ollut pelkkää yhdyntää tietenkään. Kerran teimme niin, että kumpikin kirjoitti oman seksifantasiansa paperille, ja sitten toteutettiin ne. (Puhun menneessä ajassa, sillä mies kuoli. )
Ei tulisi mieleenkään satunnaisen kumppanin kanssa. Ei se määrä vaan se laatu.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetteko yhtään neitsyttä naista, joka valehtelee ja varastaa?
Marnie siinä Hitchcockin elokuvassa. Tippi Hedren ja Sean Connery.
Vierailija kirjoitti:
Riski avioitua kokemattoman kanssa. Kahdenkymmenen avioliittovuoden kohdalla alkaa miettimään, että olisihan sitä kiva kokeilla muitakin partnereita. Parempi ensin hankkia kokemukset ja sitten lyöttäytyä yhteen sen kaikkein sopivimman kanssa. Todennäköisyys pysyä yhdessä paranee.
Päinvastoin. Tutkitusti mitä enemmän seksikumppaneita, sitä todennäköisemmin pettää. Elämyshakuinen luonne, katsos. Toisaalta ihminen, joka on luonnostaan pidättyväinen, on sitä aina. Vaikka me muuten muutume koko ajan ja paljon, tällaiset temperamenttipiirteet ovat äärimmäisen pysyviä.
Samaa kertoo sekin, että eronnut eroaa todennäköisemmin toisenkin kerran. Avioeroissa pätee Pareton laki niissäkin: 20 prosenttia ihmisistä ottaa 80 % avioeroista.
Itsellä on ollut vain yksi seksikumppani, ja yhdessä oltu sen 20 vuotta. Tietysti tiedostan, milloin joku toinenkin mies on haluttava ja saatan fantasioidakin, mutta ei tulisi mieleenikään kyllä lähteä kokeilemaan. Erinomainen impulssikontrolli yhdistettynä hyvin vähäiseen elämyshakuisuuteen on aika hyvä yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä mitä kokemattomampi nainen on niin sen arvokkaampi ja tasokkaampi se nainen on.
Nainen joka on kokenut eli jakanut paljon on arvoton ja alhaisen tason nainen.
M30
Arvostaisin lujaa luonnetta ja päämäärätietoisuutta. Sama miesten kohdalla. Tietää tarkkaan, mitä haluaa, eikä ole houkutuksille altis. Parempi kumppani tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
"Kysymys kuuluu: voiko seksikumppanien määrästä päätellä jotain? Mitä se ihmisestä kertoo?
Syldin mukaan seksikokemukset voivat kieliä yleisesti avoimesta suhtautumisesta muita kohtaan. Todennäköisesti ihminen ei ole kovin tuomitseva tyyppi, hän arvelee.
Se saattaa olla osoitus myös rohkeudesta ja kohtaamisen taidoista."
Yhtä hyvin se voi kertoa huonoitsetuntoisesta ihmisestä, joka ajautuu suhteesta toiseen etsiessään aitoa rakkautta, eikä osaa sanoa 'ei', vaikka yrittää.
Miehet ja naiset ovat samalla viivalla.
Nuorena tapasin uskovaisen tytön, joka sanoi ettei anna ennen kuin ollaan naimisissa. Se siitä sitten, ei edes koeajoa. Sitten raskautta pahasti pelkäävä. Oli jotenkin mt- ongelmainen, loppui. Ja tietenkin osui kohdalle "miestennielijä", joka vaihtoi miestä heti kun huvitti. Myönnän, en ymmätänyt mitä tarvitsin ja halusin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?
Kai se on se, että neitsyt on puhdas ja uusi.
Miksi käytetyn tavaran arvo tippuu puoleen, kun se kantaa kaupasta ulos? Sama asia.Kyse on myös tunnepuolesta. Jos ei ole kokemusta muista, ei vertaile. Tavallaan ihminen on tyytyväisempi.
Ei tule mustasukkaisuutta, kateutta ja tyytymättömyyttä.Onhan se nyt tilastollisesti aivan selvää, että todennäköisyys saada seksitauti nousee sitä mukaa kun partnerien määrä. Pelkästään kondomin rikkoontumisen todennäköisyys nousee. On siis aivan selvää, että neitsyt mielletään puhtaammaksi, kun tuhansien ihmisten kanssa limojaan vaihtanut henkilö.
Kertoohan tuo muustakin. Itse ainakin arvostan ihmisissä pidättyväisyyttä ja kykyä lykättyyn tarpeidentyydytykseen.
Haluatko kumppanin, joka mättää irtokarkkeja aina kun mieleen juolahtaa, vai kumppanin joka syö järkevästi ja terveellisesti ja herkuttelee silloin, kun se sopii suunnitelmiin? Haluatko kumppanin, joka vetää kännit vaikka keskellä työviikkoa kun siltä tuntuu, vai kumppanin, joka juo hillitysti ja harkiten? Haluatko kumppanin, joka panee kaikkea mikä liikkuu, vai kumppanin, jonka kanssa tietää olevansa todella erityinen, kun on sen petiin kelvannut?
Tuntuu, että nykyään ihaillaan kaikenlaista holtittomuutta ja kurittomuutta. Kehopositiivisuus on tästä tietysti yksi esimerkki, ylettömät tatuoinnit, shokkivärjätyt hiukset. Kaikella on tarkoitus viestiä sitä, että tässä nyt ollaan niin villiä ja vapaata että, meitä ei mitkään rajoitukset pidättele ja ravistellaan instituutioita.
Vahinko vaan, että tylsät tutkimukset on osoittaneet, että impulssikontrolli, kyky lykättyyn tarpeidentyydytykseen ja sen sellaiset tylsät asiat ennustaa eniten ihmisen tulevaa pärjäämistä elämässä.
Eihän se kerro millään tavoin pidättyväisyydestä jos ihmisellä on ollut takanaan vaikka muutama parisuhde. Säännöllistä seksiähän on saanut koko ajan.
Jos rehellisiä ollaan niin onhan tuo preferenssi siinä missä muutkin asiat. Jokainen päättää sitten itse kuinka paljon laittaa millekin asioille painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti minulle ihmisoikeuksien näkökulmasta saman arvoisia. Siihen ei liity henkilön historia missään muodossa. Mutta sitten kun mennään henkilökohtaisiin preferensseihin. Samalla tavalla kun minä en saa "arvottaa" ihmisiä seksikumppanien määrän perusteella, niin otan sen vapauden hypätä yli ne, joilla on paljon historiaa. Kertoo usein siitä, että irtosuhteet kiinnostavat vakaata parisuhdetta enemmän, ja samalla uskollisuus parisuhteessa ei ole vankkumatonta. Varsinkin jos tulee kuivia kausia. Toki jos asiaa haluaa erikseen lähteä tutkimaan, niin kyllähän näissäkin asioissa on monia variaatioita, esim. ikä. Jos on 30v ja kymmenen vuoden aikana kertynyt vaikka 15 kumppania niin ei se mikään paha ole. Mutta jos on 20v samoilla luvuilla, niin voin sanoa diplomaattisesti, ettei kemiat kohtaa. Toki jos itsekin haluaisin vain helpon seksikerran, niin eihän sillä ole siinä kohtaa väliä. Molemmille vain yksi sulka hattuun lisää. Lisäksi toisille seksi on tapa saada kummallekin osapuolelle nautintoa tms. Mutta ei ihmistä voi tuntea lyhyen tapaamisen ja seksin perusteella. Eli joillekin se määrä menee laadun ohi. Ja jotkut näistä luulevat itsestään liikoja. Että olisivat jotain enemmän kuin tyydytys toiselle. Koskee niin miehiä kuin naisia. Parhaimmat kerrat olen saanut niiltä, joiden kanssa edetään rauhassa ja opitaan tuntemaan toisemme kunnolla. Ne on ihan ok, jotka haluavat tehdä kaiken yhden illan ja mielellään ilman suurempia puheita. Mutta kuten yllä mainitsin, eivät he ole mitenkään hyviä tai parempia. Ovat yksi kerta siinä missä muutkin. Voisi näin tiivistettynä sanoa, että ne jotka ovat tarkempia siitä, kenen kanssa harrastavat seksiä, ovat jopa parempia. Toki se on henkilökohtainen kokemus, joillekin riittää se määrä, toisille laatu.
Kyllä 15 seksikumppania 10 vuoden aikana on minulle ihan liikaa kumppaneita. Itse olen 40 ja seksikumppaneita on ollut 3 ja nekin kaksi parisuhteessa ja yksi tapailukumppani, jonka kanssa todettiin, ettemme ole sopivia toisillemme pitkällä tähtäimellä. Odotan suunnilleen samanlaista määrää seuraavalta kumppanilta, suhteutettuna toki vähän tähän ikäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se neitsyys näy ihmisestä yhtään. Tarpeetonta symboliikkaa, jolla pyritään vain lokeroimaan ihmisiä.
Kyllä sen aistii hyvin usein.
Paskapuhetta. Minulla on elämäni aikana ollut 1 seksikumppani, aviossa oltu 22 vuotta. Silti on useampi mies kuvitellut että minulla on kirjava seurusteluhistoria ja runsaasti vientiä, ovat arvioineet asian ulkonäköni perusteella tuntematta minua laisinkaan. Ovat siis "aistineet" täysin pieleen.
Minulla on samanlainen, hyvin näyttävä ystävä, jonka miehet arvioivat aina aivan hirveäksi seksipedoksi, jolla on ollut hemmetisti kumppaneita, kun seksuaalisesti onkin vain ollut 1 aiempi seksikumppani, ja seksi on - omien sanojensa mukaan - lauantaina peiton alla lähetyssaarnaajassa eikä mitään rietasteluja.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan lohduttavaa kuulla että ei se joitakin naisia kiinnosta jos ei ole paljoa panoja alla tai puhdas pulmunenkin kelpaa, mutta itsekkäästi haluaisin udella yhden asian.
Olen 29v (M) ja poikuus on vielä tallella enkä ole kunnollisessa suhteessakaan ole ollut kun ei ole pahemmin vastakaikuja saanut. Muutamilla treffeillä olen käynyt ja siihen ne on jäänytkin, mutta rivien välistä on annettu ymmärtää, että kokemattomuuteni parisuhteiden saralla vei näiltä naisilta mielenkiinnon saman tien.
Joten pystyisitkö antamaan mahdollisuuden parisuhde-untuvikolle tietämättä, että hän on myös neitsyt?
En nyt yleistä, mutta jotkut naiset eivät halua "alkaa opettamaan poikasta" joten selvästi se on joillekin varoitusmerkki.Kyllähän nuo kokemattomuus seksin ja parisuhteiden saralla kulkevat suht' tiiviisti käsi kädessä, mutta onhan niitä varmasti pelimiehiä jotka ovat paneskelleet koko elämänsä, mutta parisuhteita ei ole ollut tai joku on yrittänyt parikin vuotta elää aseksuaalin kanssa, koska rakkautta on ollut, mutta sitten on suhde lässähtänyt kun ei ole seksuaalisia tarpeita päässyt kys. henkilön kanssa toteuttamaan.
Olisi täysin ok minulle kaiken kaikkiaan. Näkisin jopa enemmän plussana kuin miinuksena.
Ei kannata liikaa miettiä sitä, mitä muut haluavat. Jos haluaa nimenomaan parisuhteeseen, tarvitsee löytää vain yksi.
N29 (1 seurustelusuhde/seksikumppani)
Mä olen 44v. ja petikumppaneita on ollut 34. Ensimmäisen kerran seksiä oli 16-vuotiaana kun seurustelin. On ollut myös irtosuhteita, mutta parisuhteessa olen ollut aina uskollinen. Keväällä päättyi 10 vuoden parisuhde.
Nyt olen muutamia kertoja eron jälkeen harrastanut seksiä vanhan tuttavan kanssa ja on kyllä tehnyt hyvää niin fyysisesti kuin henkisesti. Siitä jutusta ei koskaan voi tulla mitään ja molemmat tietää, että kyse pelkästä seksistä. Se juttu loppuu heti jos tulee vastaan joku jonka kanssa voisi olla muutakin kuin pelkkää seksiä.
Kumppanin aiempien petikumppaneiden määrä ei kuulu mulle enkä ole ole tilivelvollinen kumppanille. Ennen parisuhdetta tapahtunutta. Pääasiassa, että suhteessa huomioi oman kumppanin ja on uskollinen.
Ehkä se "arvokkuus"selittyy terveysturvallisuudella. Korkkaamaton ei yleensä ole seksitaudin kantaja, korkkaaja voi kuitenkin olla, mutta siitä seuraa jo sitten ihan eri juonen käänteet.
Vierailija kirjoitti:
Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.
No, onhan inho ja ällötys toki tunteita nekin.
Neitsyet aikuiset ovat joko niitä jotka eivät ole kelvanneet miehille, tai naisia jotka ovat estoisia, ja pelokkaita.
Ne suosituimmat ja halutuimmat tytöt menettää neitsyyden poikaystävän kanssa noin 15-17 vuoden iässä.
Palstalla uli miehet kuvittelevat että on olemassa seksuaalisia, seksikkäitä neitsyitä. Tämä on harha. Vain rumimmat ja estpisimmst naiset jää neitsyeksi, sillä miehet pane***vat mitä tahansa siedettävää naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se neitsyys näy ihmisestä yhtään. Tarpeetonta symboliikkaa, jolla pyritään vain lokeroimaan ihmisiä.
Kyllä sen aistii hyvin usein.
Paskapuhetta. Minulla on elämäni aikana ollut 1 seksikumppani, aviossa oltu 22 vuotta. Silti on useampi mies kuvitellut että minulla on kirjava seurusteluhistoria ja runsaasti vientiä, ovat arvioineet asian ulkonäköni perusteella tuntematta minua laisinkaan. Ovat siis "aistineet" täysin pieleen.
Minulla on samanlainen, hyvin näyttävä ystävä, jonka miehet arvioivat aina aivan hirveäksi seksipedoksi, jolla on ollut hemmetisti kumppaneita, kun seksuaalisesti onkin vain ollut 1 aiempi seksikumppani, ja seksi on - omien sanojensa mukaan - lauantaina peiton alla lähetyssaarnaajassa eikä mitään rietasteluja.
Suhteellisen yleistä, että miehet sekoittavat seksikkyyden ja seksuaalisen aktiivisuuden. Oikeastihan halukkaiden miesten määrä ei korreloi naisen seksikumppanien määrän kanssa.
t. Minut jatkuva huomio teki varautuneeksi
Yhden rakastelukumppanin huikealla kokemuksella sanoisin, että kyllä luonto ajaa tikanpojan puuhun. Itse olin neitsyt kun tapasin mieheni 25 vuotiaana, mies oli seurustellut pari kertaa sitä ennen, toisen naisen kanssa asunutkin. Sanoisin, että miehen kokemuksesta oli tasan se hyöty, että hänellä oli ehkä vähän enemmän malttia kuin muuten olisi ollut, vaikka täytyy sanoa ettei sitä ihan hirveästi ollut silti. Anyway jokainen ihminen pitää eri asioista, että opettelua se uuden kumppanin kanssa on kumminkin. Ja toisaalta ainakin minulla teki niin hirveästi mieli, että siinä alkuvaiheessa melkein mikä vaan tuntui hyvältä, vasta myöhemmin aloin sitten keksiä mistä oikeasti tykkään.
Ja minulla muuten on kaikkein rakkain seksifantasiani sellainen, että mies nimenomaan on kokematon. Siinä eletään jotain mennyttä vuosisataa tai fantasiamaailmaa (mielikuvitukseni ei ole turhan tarkka historiallisissa yksityiskohdissa), ja mies on munkki. Mutta minä olen niin hemaiseva, että se ankaran, mutta turhan henkisen taistelun jälkeen sortuu kumminkin.
Eli seksikokemattomuus ei merkkaa yhtään mitään. Parisuhdekokemattomuus -no, jos mies asuu yksinään, pitää kämppänsä siistinä ja syö lämpimän itsetehdyn aterian joka päivä (kuten tuntemani sinkkumiehet tekevät), ei ole mitään syytä miksei se olisi ihan ok parisuhteessa. Jos taas kämpässä on tyhjiä kaljatölkkejä, niin ei jatkoon. Koska en ole piika enkä myöskään ala opettaa aikuista miestä ihmisten tavoille. Tähän pätee sama kuin seksiinkin, uuden ihmisen kanssa joutuu AINA opettelemaan juuri sen ihmisen tavat. Ei se auta mitään, että on asunut Marken kanssa, kun Mirkku tahtoo että lakanat taitellaan eri tavalla...
N45