Kelan kohtuullistaminen - muuttovaatimus
Onko kellään kokemusta, miten siitä voi selvitä? Onko nykyiseen jääminen mikään mahdollisuus? Olen sairauslomalla ja lapsi myös, ei mitään mahdollisuuksia etsiä uutta ja muuttaa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt sama asia kun minä sanoinen että menen nyt kauppaan mutta sinä joudut maksamaan ostokset mutta sinä et saa mitenkään päättää mitä sieltä ostan
Miksi pitäisikään minun päättää mitä sinä ostat, mitä hassua? Summaa nyt kuitenkaan en päätä minä etkä sinä, vaan kela, joka näköjään nykyisin saa säilöä lapsia yksiöön. Eli mitä helkkaria sinä vielä haluat, laitetaanko naapurit samaan komeroon kaupan päälle? Sittenhän ei tarvita lämmitystäkään kun ihmiset lämmittävät asumuksensa ruumiinlämmöllään.
Laitat hakemuksia halvempiin asuntoihin ja haet avustusta muuttoon sitten, kun se on ajankohtaista. Ei Kela voi velvoittaa sinua muuttamaan ennen kuin saat asunnon.
Hän joka muutti kahden lapsen kanssa yksiöön ei tehnyt sitä Kelan määräyksestä vaan jostakin muusta syystä, jota ei kertonut.
Jos Kela ei maksa, haetaan kunnan sossusta täydentävää toimeentulotukea. Vaikka olisi köyhä, ei silti tarvitse olla tyhmä.
Nimenomaan. Kukaan ei myöskään pakota muuttamaan toiselle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Laitat hakemuksia halvempiin asuntoihin ja haet avustusta muuttoon sitten, kun se on ajankohtaista. Ei Kela voi velvoittaa sinua muuttamaan ennen kuin saat asunnon.
Hän joka muutti kahden lapsen kanssa yksiöön ei tehnyt sitä Kelan määräyksestä vaan jostakin muusta syystä, jota ei kertonut.
Jos Kela ei maksa, haetaan kunnan sossusta täydentävää toimeentulotukea. Vaikka olisi köyhä, ei silti tarvitse olla tyhmä.
Eihän aloituksessa edes siitä kyse että Kela pakottaisi muuttamaan, vaan että Kela joutuu kohtuullistamaan toimeentulotuen määrän, jotta siinä on se velvoittavuus. Ap saa toki jäädä asumaan nykyiseen, tosin lastensuojelu voi puuttua sikäli kuin on ilmeistä että lasten hyvinvointi kärsii huoltajan toimista.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, missä ihmeessä joku asuu, että vuokra 1089 euroa neljälle hengelle? Eikö työttömät voi muuttaa jonnekin pikkuiseen kuntaan, joka kumisee tyhjyyttään ja ison kämpän saa muutamalla satasella. Jos ei ole sitä työpaikkaakaan, niin miksi ei voi muuttaa jonnekin hornantuuttiin, tulee paljon halvemmaksi Kelalle.
On tärkeämpiäkin asioita joillekkin olemassa kuin raha. Rahanpalvoja..
Itsellänikin on lapsuuskodin helvetistä johtuen krooninen ptsd, on kuusi perussairautta päällä ja aikanaan työssä hajonnut selkäkin.
Silti käyn kokoaikatyössä ja elätän itseni ja nämä ruikuttajat osaltani. Nyt oikeasti aikuiset ihmiset, vähän itsekunnioitusta ja nämä turhat selittelyt vähemmälle!
Oikeasti elämä on rankkaa ja kyllä meitä muitakin väsyttää. Se vain pitää aikuisen kestää!
Kyllä ottaa päähän kun maksaa itse pienestä palkasta ihan kaiken ja täällä teitä ahdistaa, kun ilmaisesta elämästä sen maksaja tahtoo edes keskustella.
Onneksi vaalit on tulossa. Ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kun luki läpi huomaa hyvin että Suomessa on aivan liian avokätiset tuet. Töitä ei suostuta tekemään, tukiverkkoja ei ole, omaa varallisuutta ei ole mutta ei todellakaan voi edes harkita että muuttaisi suomen kalleimmasta asuinpaikasta eli Helsingistä pois vaan vaatii veronmaksajia maksamaan asunnon että pystyy asumaan Suomen kalleimmassa paikassa
Kuka asuu Helsingissä?
Tässä ketjussa on aukomassa päätään sellaiset, jotka eivät tiedä mistään mitään. Me olemme kohtuullistamisen takia muuttaneet jo kerran kaksiosta Espoosta halvempaan ja pieneen kehyskuntaan. Emme siis todellakaan asu missään Hgissä emmekä edes Espoossa enää. Minulla on pitkä ura, yli 25 vuotta sotealalla ja edelleen vakituinen työpaikka, mutta nyt väliaikaisesti työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen vakavasti sairas. En ole loinen enkä mitään miksi osa tässä ketjussa minut leimaa, olen sairauslomalla herranen aika. Lapseni isä taas on kuollut, mitä sitäkään emme itse valinneet saati aiheuttaneet.
Pointti on, että meillä on jo yksi kohtuullistamismuutto jumalan selän taakse takana ja nyt Kela vaatii TAAS muuttamaan. Menkää muualle nostamaan itseänne toisten yläpuolelle tai itse asiassa lopettakaa se samantien kokonaan, koska suurin osa mistä kirjotatte on teidän itse kuvittelemaanne eikä sillä ole mitään todellisuuspohjaa.
Suomessa oikeus valita henkilökohtainen asuinpaikkansa kuuluu perustuslakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kun luki läpi huomaa hyvin että Suomessa on aivan liian avokätiset tuet. Töitä ei suostuta tekemään, tukiverkkoja ei ole, omaa varallisuutta ei ole mutta ei todellakaan voi edes harkita että muuttaisi suomen kalleimmasta asuinpaikasta eli Helsingistä pois vaan vaatii veronmaksajia maksamaan asunnon että pystyy asumaan Suomen kalleimmassa paikassa
Kuka asuu Helsingissä?
Tässä ketjussa on aukomassa päätään sellaiset, jotka eivät tiedä mistään mitään. Me olemme kohtuullistamisen takia muuttaneet jo kerran kaksiosta Espoosta halvempaan ja pieneen kehyskuntaan. Emme siis todellakaan asu missään Hgissä emmekä edes Espoossa enää. Minulla on pitkä ura, yli 25 vuotta sotealalla ja edelleen vakituinen työpaikka, mutta nyt väliaikaisesti työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen vakavasti sairas. En ole loinen enkä mitään miksi osa tässä ketjussa minut leimaa, olen sairauslomalla herranen aika. Lapseni isä taas on kuollut, mitä sitäkään emme itse valinneet saati aiheuttaneet.
Pointti on, että meillä on jo yksi kohtuullistamismuutto jumalan selän taakse takana ja nyt Kela vaatii TAAS muuttamaan. Menkää muualle nostamaan itseänne toisten yläpuolelle tai itse asiassa lopettakaa se samantien kokonaan, koska suurin osa mistä kirjotatte on teidän itse kuvittelemaanne eikä sillä ole mitään todellisuuspohjaa.
Pakko vielä lisätä, että me emme edes tarvitse tt-tuesta muuta kuin sähköön ja kalliisiin lääkkeisiin tukea, muuten maksan kaiken eläkkeelläni, jota ei mikään Kela edes maksa. Hävetkää ihmiset, ketkä lyötte lyötyjä.
- ap
Eletään kelan tuilla ja halutaan muiden maksavan eläminen. Maksetaan lisääntyminenkin 40 vuotiaaksi ja päälle.
Varaa aika sosiaalityöntekijällesi ja kerro tilanteesi. Hän ehkä voi antaa lausunnon Kelalle, jotta saatte vähän järjestelyaikaa. Lisäksi pitää jättää hakemukset vähintään kolmelle vuokranantajalle ja toimittaa Kelalle niistä kopio. Muutto on edessä mutta näin saat jårjestelyaikaa.
Kela maksaa omatoimimuuttoon. Mutta sosiaalitoimi voi tukea enemmän. Tosin Kelankin pitäisi huomioda tilanteesi ja tukea muuttoon enemmän, jos et itse pysty sitä järjestämään.
Siis oikeesti, missä ihmeessä joku asuu, että vuokra 1089 euroa neljälle hengelle? Eikö työttömät voi muuttaa jonnekin pikkuiseen kuntaan, joka kumisee tyhjyyttään ja ison kämpän saa muutamalla satasella. Jos ei ole sitä työpaikkaakaan, niin miksi ei voi muuttaa jonnekin hornantuuttiin, tulee paljon halvemmaksi Kelalle.