Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisikö eläkehakemus kohdallani läpi?

Vierailija
13.03.2023 |

Oon 42 enkä vieläkään työllistynyt. TE-toimisto vain käyttänyt hyväksi, kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa ensin 1,5 vuotta ja sen jälkeen kuukauden työkokeilussa, joka päättyi harmillisesti tuloksettomana eli en saanut palkkatukipaikkaa, vaikka sitä lupailtiin. Minulla skolioosi selässä eli en voi tehdä fyysisesti raskaita töitä ja myös rajoitteena hitauteni. Sukulaiset sanoneet että minun kannattaisi hakea työkyvyttömyyseläkettä ja nyt itsekin vähän miettinyt onko järkeä enää hakata päätä seinään ja kituutella työmarkkinatuella, jos en työllisty yrityksistä huolimatta enkä pääse edes haastatteluun. Nyt mennyt noin kuukausi työkokeilun päättymisestä, milloin lie taas keksivät uuden työkeilupaikan. Ei jaksaisi juoksuttamista orjapalkalla :(

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kouluttautunut ylioppilaaksi, merkonomiksi ja matkailuvirkailijaksi, mutta viimeisimmästä tutkinnosta tulee kohta 10 vuotta.

Ap

Vierailija
2/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken työskentele eläkkeiden parissa, niin jopa minä voin sanoa ettet eläkkeelle pääse. Sinulla on aivan varmasti vähintäänkin täsmätyökykyä.

PS. On ikävää, että väität työkkärin "käyttäneen hyväksi". Eiköhän siellä ennen kaikkea mietitä työllistämisesi keinoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon siis ollut työelämässä, mutta vain noin puoli vuotta siivouksessa ulkomailla kymmenisen vuotta sitten. Siinä en tosin hyvin pärjännyt vaan minut irtisanottiin hitauteni takia. Nykyään ei selkä sitä edes kestäisi.

Vierailija
4/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken työskentele eläkkeiden parissa, niin jopa minä voin sanoa ettet eläkkeelle pääse. Sinulla on aivan varmasti vähintäänkin täsmätyökykyä.

PS. On ikävää, että väität työkkärin "käyttäneen hyväksi". Eiköhän siellä ennen kaikkea mietitä työllistämisesi keinoja.

Kyllä minusta on hyväksikäyttöä, kun tein 3-4 päivää viikossa ilmaistyötä puolentoista vuoden ajan ja sitten vain heitettiin vuoden alussa ulos, kun en kuulu velvoitetyöllistettäviin. Kuusituntisia päiviä tein lisäksi sen jälkeen kuukauden ajan työkokeilussa. Jos itse olisit kokenut saman, olisi varmasti myös pettynyt olo.

Vierailija
5/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke hitauden vuoksi... no ei.

Vierailija
6/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija oli yhteydessä heti työkokeilun jälkeen ja kertoi ettei tällä hetkellä ole palkkatukipaikkoja. Tästä nyt nelisen viikkoa. Hain viime syksynä yli 200 paikkaan opisopimuskoulutukseen, mutta kaikista tuli ei-vastaus. Näyttää aika huonolta.

Vierailija
7/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita pelkästään hitautta vaan myös selkävikaa ja nämä yhdessä vaikeuttavat työllistymistä.

Vierailija
8/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse noilla diagnooseilla.

Vierailija
9/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kääntää jokaisen kiven ja kannon josko pystyisit jotain tekemään. Vaikka sitten uudelleenkouluttautumisen kautta.

Vierailija
10/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi sanon sen, että koko eläke-ehdotus masentaa koska tuntuu epäonnistuneeni elämässä :(

Vierailija
11/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita pelkästään hitautta vaan myös selkävikaa ja nämä yhdessä vaikeuttavat työllistymistä.

Joo ei se riitä sekään. Saat olla kaksinkerroin vääntynyt, jos vaikutusta sittenkään.

Tavallaanhan se on surku, itsekin nähnyt työkokeilussa jollain työpaikalla ihmisiä jotka ovat vain riippa, eivät vain pysty edes siivoamaan, ts. siitä ei vain tule mitään, ja nykyäänhän hommassa pitää olla niin nopea ja tehokas ettei siihen pysty ihan kaikki ns. normaalitkaan.

Mutta ei taida olla diagnoosia heille, jolla eläkkeen saisi.

Vierailija
12/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulisi menemään niin että ensin joutuisit anomaan sairaslomia yhteensä sen 300(?) päivää. Sitten hakisit kuntoutustukea. Kuntoutustukesi (=määräaikainen eläke) hylätään ja kela laittaa sinut ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Todetaan että mahdollisuus kuntouttaa ja tehdä jotain työtä. Eteenpäin ammatilliseen "kuntoutukseen" jossa mm. leikit pupuleikkejä ja menet palkattomaan parin kuukauden työkokeiluun. Ja tuo limbo on loputon. Jos joudut keskeyttämään kuntoutuksen, anot taas vuoden verran sairaslomia ja haet uudelleen kuntoutustukea. Se hylätään, ja joudut taas samaan ammatilliseen kuntoutukseen.

Vierailija
13/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita että oon ollut myös puhelinmyynnissä yhteensä 4 vuotta kahteen kertaan, mutta tässä ei mitään tuntipalkkaa, joten ansiot jäivät muutamaan sataseen kuussa. Olisin viihtynyt, jos olisi ollut palkka ja työilmapiiri parempi.

Vierailija
14/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuodepotilas, en pysty kävelemään yli 10m, kärsin lähes päivittäin lamaavasta päänsärystä, käsistä on hävinnyt voimat enkä pysty tekemään mitään mikä vaatii enemmän voimia kuin puhelimen näpyttely. En saa edes sairaslomaa saatikka kuntoutustukea tai eläkettä. Melkein naurattaa ajatus, että joku menisi ja hankkisi itselleen eläkkeen hitauden ja skolioosin takia.

Vierailija
15/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita että oon ollut myös puhelinmyynnissä yhteensä 4 vuotta kahteen kertaan, mutta tässä ei mitään tuntipalkkaa, joten ansiot jäivät muutamaan sataseen kuussa. Olisin viihtynyt, jos olisi ollut palkka ja työilmapiiri parempi.

8 vuotta siis yhteensä.

Vierailija
16/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi sanon sen, että koko eläke-ehdotus masentaa koska tuntuu epäonnistuneeni elämässä :(

Ajatteletko muista työkyvytömyyseläkkeellä olijoista että he ovat epäonnistuneet elämässään? Niinpä.

Joskus kyse on rakenteista, toisille jaetaan syntymässään pa skat kortit.

Vierailija
17/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä unta nää. Et pääse eläkkeelle.

Vierailija
18/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt opiskelua? Esim. jokin amk/yliopistotutkinto joka avaisi lisää ovia työelämään.

Vierailija
19/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei menis välttämättä edes sairaspäiväraha läpi noilla

Vierailija
20/41 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsy vaatii 300 pvää sairaslomaa sitten haetaan kuntoutustukea joka joko myönnetään tai ei sitten jos näyttää siltä, että työelämään ei pysty enää pitää lääkärin se ensin todeta ja se joko hyväksytään tai ei.