Menisikö eläkehakemus kohdallani läpi?
Oon 42 enkä vieläkään työllistynyt. TE-toimisto vain käyttänyt hyväksi, kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa ensin 1,5 vuotta ja sen jälkeen kuukauden työkokeilussa, joka päättyi harmillisesti tuloksettomana eli en saanut palkkatukipaikkaa, vaikka sitä lupailtiin. Minulla skolioosi selässä eli en voi tehdä fyysisesti raskaita töitä ja myös rajoitteena hitauteni. Sukulaiset sanoneet että minun kannattaisi hakea työkyvyttömyyseläkettä ja nyt itsekin vähän miettinyt onko järkeä enää hakata päätä seinään ja kituutella työmarkkinatuella, jos en työllisty yrityksistä huolimatta enkä pääse edes haastatteluun. Nyt mennyt noin kuukausi työkokeilun päättymisestä, milloin lie taas keksivät uuden työkeilupaikan. Ei jaksaisi juoksuttamista orjapalkalla :(
Olen pahoillani tilanteestasi. Sinulla on todennäköisesti cfs, yleistynyt borrelia tai vastaava sairaus, jolle ei vielä löydy selkeää selitysta tai "arvostusta" diagnoosina. Jos oireisto ei näy missään tutkimuksissa, esim. magneetti (MS-taudin diagnostinen kriteeri) tai neurogeeniset lihassairaudet (MG, koepala ja enmg), eläkkeelle ei ole toivoakaan päästä. Ihmettelen kuitenkin, miksi et saa edes sairaslomaa.
Voimia sinulle.