Lähihoitajan tuntipalkka on hieman reilu 13€. Onko se mielestäsi riittävä?
Aika kehno mutta ainakin saa joitakin lisiä päälle kun tekee iltaa ja viikonloppuja.
Kommentit (61)
Täysin riittävä, kun ei tarvitse olla juuri mitään älyä päässä.
Tienaan 43€/h ja vaaditaan jo hieman älyäkin, että pystyy suunnittelemaan näitä koneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella alalla peruspalkka on huono mutta niin hoito- ja muilla aloillakin lisät ja ylityöt sitä palkkaa nostaa. Jos itse ei suostu ilta- ja yövuoroja sekä ylitöitä tekemään niin ketään muuta siittä miksi on huonot tulot ei voi syyttää kuin itseään
Ylitöitä pitäisi tehdä että pärjää?
Kyllähän tuolla peruspalkalla pärjää. Jos haluaa enemmän täytyy myös itse tehdä enemmän
Vierailija kirjoitti:
Täysillä tunneilla 2200 €/kk on ihan hyvä palkka.
Pärjää sillä hetkellä mutta entäs "isona"? Ex metallimies ja eläkkeeni on hieman suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 43€/h ja vaaditaan jo hieman älyäkin, että pystyy suunnittelemaan näitä koneita.
Hyvin sä kykenet älysi piilottamaan.
Ilmeisesti on riittävä, kun meidän kylällä lähihoitajat ajaa kalleimmilla uusilla autoilla. Ihmettelen miten niillä kaikilla on varaa 50 k Volvoon.
Riittävä, jos tykkää työstään. Paska, jos vihaa sitä. Itse en tuolla palkalla tekis lähärin hommia, mutta en kyllä varmaan tuplapalkallakaan. Kuitenkin teen usein ihan toisenlaisia töitä huonommalla palkalla.
Sehän on aivan sopiva palkka. Sairaanhoitajan työ on kutsumusammatti, ei sitä rahan takia tehdä.
Jos oikeasti haluaa hyväpalkkaisiin töihin niin sitten pitää olla lääkäri ei sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla peruspalkka 2380€, lisät sitten tuohon päälle.
Ja on ihan eri olla töissä Jämsässä tai Helsingissä. Vaikuttaa palkkaan huomattavasti.
Oon pohjoisesta.
Miksi te lähihoitajat alistutte työskentelemään noin alhaisilla palkoilla? Tuohan on työnantajan puolelta taloudellista väkivaltaa. Laittakaa rohkeesti palkkatoivomuksia ja älkää työskennelkö alhaisilla palkoilla. Vaihtakaa alaa mieluummin.
14.55 tuntipalkka mulla vakkarityössä asumispalveluyksikössä. Ei oo mitään kokemuslisiä
Vierailija kirjoitti:
Vain hiukan pienempi kun tk eläkkeeni, mutta eläkkeestä menee enempi veroa. Hyvin silti pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi kuin mulla ravintolassa.
Ravintolassa ei ole vastuuta kenenkään hengestä.
Et ole hoitajana vastuussa kenenkään hengestä. Kuinka monta hoitajaa on vankilassa tai edes tuomittu vahingonkorvaukseen? En tiedä kuin yhden eli Aino Nykoppin.
No huhhuh, ei ihme ettei tekijöitä riitä. Mä saan 15,85€/h plus lisät (lisineen noin 20€/h) työstä, joka on fyysisesti ehkä vähän kevyempää (paljon nostelua, mutta max 20kg kerrallaan, kylmäterminaali), henkisesti paljon helpompaa, eikä edes vaadi mitään koulutusta. Ja hiljaisina päivinä iso osa vuorosta menee lämpimässä toimistossa istuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla peruspalkka 2380€, lisät sitten tuohon päälle.
Ja on ihan eri olla töissä Jämsässä tai Helsingissä. Vaikuttaa palkkaan huomattavasti.
Joo, mutta esim vuokra- asunnot ovat kalliimpia Helsingissä, samoin ruoka ja palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi kuin mulla ravintolassa.
Ravintolassa ei ole vastuuta kenenkään hengestä.
No kyllä erityisruokavaliot ja allergiat on syytä ottaa vakavasti. Muuten voi tulla sairaalareissu.
No jo taas.Itse entinen ravintolan pitäjä sekä herkkukaupan omistajana en ole koskaan myrkyttänyt ketään . Tämä on vaan yliliioiteltua
.Ei ennen vanhaan kukaan ollut vegaani eikä kaiken maailman allerigisia.
Pähkinöitä ei saa tuoda kouluun mistään hinnasta .
Ei noita asioita ennen vanhaan edes keskusteltu.
Laktoosi ym vöyhötykset. Kyllä ihmiset ovat vaan niin turhautuneita. Psyykesairaita suurin osa.
Lähihoitajien palkat ovat aivan liian alhaiset. Sama tilanne muutamalla muullakin matalapalkka-alalla, kuten ravintolat.
Saksassa minimipalkka on 12 €, joten lähärin 13 € on työnkuva huomioiden suorastaan naurettava.
Vierailija kirjoitti:
"Älypää" haaveilee homeisten purujen tilalle aivoja. Mut voi laps rukka kun ei se ole mahdollista.
Mulla 16 euroa tuntipalkka lähihoitajana. Ja niin leppoisa työ kuin tällä alalla nyt voi olla. Pääasiassa asiakkaiden, mukavien mummojen kanssa juttelua ja sohvalla istumista.
Ylitöitä pitäisi tehdä että pärjää?