Lähihoitajan tuntipalkka on hieman reilu 13€. Onko se mielestäsi riittävä?
Aika kehno mutta ainakin saa joitakin lisiä päälle kun tekee iltaa ja viikonloppuja.
Kommentit (61)
Onhan se kehno. Viidennen vuoden kandina saa Vaasasta päivystyksestä 130 euroa tunnissa. Hävettävän suuri ero.
T. LK, myös aikaisemmalta koulutukselta lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kehno. Viidennen vuoden kandina saa Vaasasta päivystyksestä 130 euroa tunnissa. Hävettävän suuri ero.
No pitäisi lähteä opiskelemaan lisää. Minulla olisi kyllä potentiaalia ja parhaimmat mahdolliset todistukset. En tiedä kuitenkaan haluaisinko esimerkiksi sairaanhoitajaksi. Lähihoitajana olen sen aikaa kunnes olen erittäin hyvä ammattilainen ja osaan kokonaisuuden. Sitten etenen taas muualle. -ap
Luultavasti suurin osa lähihoitajista on kk-palkalla. Jos teet jotain tuntiperusteella maksettavaa työtä, hakeudu kk-palkolliseksi hyvinvointialueille. Jos olet lastenhoitoalaan erikoistunut hanki ne muut lh-pätevyydet rinnalle.
Tai jos olet provo, mene v...uun.
Juuri saitte ne perälautaan ajetut korotukset julkiselta sektorilta. Mene v...uun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähemmäs 15e/h.
Turussa sh saa 15e/h, kaikilla ikälisillä 17-18e/h.
Hoitajilla on huonopalkka. Pyhätöillä, yövuoroilla ja ylimääräisillä työvuoroilla saa kohtuullista palkkaa. Mutta sekin on huono palkka lopulta työmäärään nähden ja kurja perheelle. joulut, juhannukset ja vapaapäivät töissä, että saa muutaman satkun lisää palkkaa. Kuinka kauan jaksaa painaa 60-70h viikkotunneilla.Toivottavasti pääsen opiskelemaan. Tavoite on 3500e kuukausipalkka, päivätyö ja etätyömahdollisuus.
Kuin kummassa tässä nyt ruvettiin tuntipalkkoja luettelemaan.... ihan hiljan kirjoittelitte kk-palkoistanne...
Mulla on kassamyyjänä peruspalkka 13€/h joten siihen nähden pitäisin tuota lähärin palkkaa huonona, ellei sitten ole sellainen helppo työpaikka jossa ei tarvi vaihtaa kenenkään vaippoja eikä tarvi sietää huonoa käytöstä potilailta.
Ei olisi tarpeeksi minulle, siksi olenkin valinnut toisen alan.
Mulla on mehiläisellä 12,47€/h. Onneksi työ on tosi kivaa, niin kehtaa tehdä.
Kaupassa täysillä ikälisillä sama. Saako lähärit työvuosiin perustuvia lisiä? Ei ole huono palkka amikselle.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö mielestäsi kaikista töistä maksaa samaa palkkaa? Mikähän motivoisi kouluttautumaan toista astetta pidemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähemmäs 15e/h.
Hoitajilla on huonopalkka. Pyhätöillä, yövuoroilla ja ylimääräisillä työvuoroilla saa kohtuullista palkkaa. Mutta sekin on huono palkka lopulta työmäärään nähden ja kurja perheelle. joulut, juhannukset ja vapaapäivät töissä, että saa muutaman satkun lisää palkkaa. Kuinka kauan jaksaa painaa 60-70h viikkotunneilla.Toivottavasti pääsen opiskelemaan. Tavoite on 3500e kuukausipalkka, päivätyö ja etätyömahdollisuus.
Jaa että tuolla tuntimäärällä ja lisillä tienaat muutaman satasen lisää?Älä nyt oikeasti viitsi.
Sehän riippuu siitä, että onko tuo oma vai toisten palkka.
Toisethan saa aina liikaa, itse liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kassamyyjänä peruspalkka 13€/h joten siihen nähden pitäisin tuota lähärin palkkaa huonona, ellei sitten ole sellainen helppo työpaikka jossa ei tarvi vaihtaa kenenkään vaippoja eikä tarvi sietää huonoa käytöstä potilailta.
Kuinkahan monen kokemusvuoden jälkeen?
Taulukkopalkat, ne uudet 1.6. voimaan tulevat eivät perustason myyjälle tuollaista palkkaa lupaa... ainakaan ihan heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähemmäs 15e/h.
Huvittavaa kuinka paperimiehiä haukutaan ahneiksi paikoiksi kun tienaa niin hyvin ja nyt kun näkee näitä hoitajien palkkoja niin hoitajat tienaavat enemmän kun itse paperialalla kymmenen vuoden kokemuksella ja hoitajat on niin köyhiä että on aivan pakko saada lisää palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähemmäs 15e/h.
Kuin kummassa tässä nyt ruvettiin tuntipalkkoja luettelemaan.... ihan hiljan kirjoittelitte kk-palkoistanne...
No voi kilinperse. Lue aloitus ja erityisesti sen otsikko. Jeesus mikä tollo.
Aika monella alalla peruspalkka on huono mutta niin hoito- ja muilla aloillakin lisät ja ylityöt sitä palkkaa nostaa. Jos itse ei suostu ilta- ja yövuoroja sekä ylitöitä tekemään niin ketään muuta siittä miksi on huonot tulot ei voi syyttää kuin itseään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi kuin mulla ravintolassa.
Ravintolassa ei ole vastuuta kenenkään hengestä.
Ei sillä lähihoitajallakaan ole. Ihan riittävä palkka.
Ihan hyvä palkka. Paljon tunteja ja kaikki lisät.
Mulla lähihoitajana kaupungilla palkka kokemuslisien kanssa 2500. Vuorolisät päälle niin kyllä tällä pärjäilee.
Ei ne isot tulot vaa pienet menot.
Mut en lähtis lähäriks,vaatii lahjoi. Tarvii kutsumusta
Mistä kukin onnensa löytää.