Kätilö kehui, että olen pitkästä aikaa normaalin kokoinen synnyttäjä
Niin, muut siis ilmeisesti tosi isoja. Tosin minunkin paino oli +80 kg ja 20 kg tuli lähtöpainosta... Jotenkin huolestuttava suunta tämäkin...
Kommentit (143)
Siis mitä? Olen 178 cm synnyttäjä ja kätilö sanoi, että en ole normaalikokoinen, olen liian pitkä siihen synnytyspetille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä oot ihan vtn typerä. Jokainen isä ja äiti joka on ollut minuuttiakaan synnytysosastilla TIETÄÄ, että sun avaus on ihan helevetin lapsellinen rölläys.
Miksi olisi? Viikko sitten sieltä kotiuduin ja näin oikeasti tapahtui. Ap
"Voi kun oletkin normaali"?
Onpas ihana kehu 😁
Mua kätilö kehui, et olin rauhallisin ensisynnyttäjä jonka hän oli nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noussut paino vain 3 kg raskauden puoliväliin mennessä ja saan kauhisteluja siitä.
Kauhisteluja keneltä? Ei ainakaan terveydenhuollosta.
Jos nyt miettii, että kerta toisensa jälkeen petiin astelee sellanen 110 kg mörssäri, niin kyllä sellainen 80 kg tuntuu pieneltä ja normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä oot ihan vtn typerä. Jokainen isä ja äiti joka on ollut minuuttiakaan synnytysosastilla TIETÄÄ, että sun avaus on ihan helevetin lapsellinen rölläys.
Aijaa, mä olen ollut kahdesti synnärillä, enkä pidä aloitusta trollauksena. Tietysti kätilö voi sanoa positiivisia asioita synnyttäjästä ja vauvasta.
Minulla noussut paino jokaisessa raskaudessa 20-30kg. Lähtöpaino ollut aina normaali ja on sitä kyllä tuntenut itsensä norsuksi loppuraskaudessa. En ole edes harrastanut mitään älytöntä herkuttelua ja liikkunut suht normaalisti, mutta silti vain kiloja tullut reippaasti. Onneksi on aina itsekseen lähtenyt suurin osa pois pari kuukautta synnytyksestä ja loputkin alle vuodessa. Painan nyt 7kg vähemmän mitä ennen lapsia.
En ymmärrä miten paino voi nousta noin paljon monilla raskauden aikana.
Minä jopa laihduin raskausaikana useita kiloja, synnärillä painoin 63kg ja lähtöpaino oli noin 58kg.
Ellet keksinyt tuota päästäsi, niin kätilöllä on vipannut pahemman kerran.
Ihmisiä on edelleen kaiken kokoisia eikä pelkkä paino kerro mitään.
Ei tuollaista pidä henkilökunnan sanoa vaikka tuolle kätilölle olisikin osunut lähinnä "isompia" synnyttäjiä. Kommentti on voinut olla myös kettuilua tai sekin mahdollisuus on ettei ollut kyse ylipainoisista synnyttäjistä.
Eikös täällä ole moneen kertaan tiedetty ettei ne mörssärit voi edes tulla raskaaksi, niin mitä ne siellä synnärillä sitten tekee?
Vierailija kirjoitti:
Minä jopa laihduin raskausaikana useita kiloja, synnärillä painoin 63kg ja lähtöpaino oli noin 58kg.
Älä sitten ymmärrä. Ihme, että olet edes raskautunut, kun et tuollaisiakaan asioita ymmärrä...
Hitto että nauroin tälle. Oliko tuo sinulle "kehu"? Eikö äiti koskaan sanonut että olet reipas? :D :D
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ole moneen kertaan tiedetty ettei ne mörssärit voi edes tulla raskaaksi, niin mitä ne siellä synnärillä sitten tekee?
Jos sen mörssärin lähtöpaino on ollut vaikka se 80 kg, niin miksi ei raskautuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen mörssärin lähtöpaino on ollut vaikka se 80 kg, niin miksi ei raskautuisi?
Palstan mukaan ylipainoiset ei tule helposti raskaaksi. Vai painaako kaikki raskaana olevat napaansa grillisafkaa kahden edestä?
Vierailija kirjoitti:
Hitto että nauroin tälle. Oliko tuo sinulle "kehu"? Eikö äiti koskaan sanonut että olet reipas? :D :D
Kyllä hän sen kehuna minulle tarkoitti. Hänestä oli hieno huomata vihdoin "normaalin" kokoinen synnyttäjä. Ja kyllä minäkin vähän jäin suu auki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko äiti sinulle että olet hieman erilainen kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan mukaan ylipainoiset ei tule helposti raskaaksi. Vai painaako kaikki raskaana olevat napaansa grillisafkaa kahden edestä?
Öö, sinustako palsta=totuus?
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen pohtinut miksi se itsellä aina nousi sen 16-20kg. Ei kuitenkaan elämäntavat juurikaan muuttunut. Sokerirasituksessakin kävin, mutta ei siinäkään mitään häikkää ollut. Terveydenhoitaja vaan tuumi, että ihan normaalia painonnousua normaalipainoiselle. Tämäkin tietysti hyvin yksilöllistä. Vähä niin kuin toisille tulee raskausarpia, vaikka mitä yrittäisi ja toisille ei sitten yhtään.
Siis olet pitkästä aikaa normaalikokoinen ja aiemmin siis kookas?