Yksityisellä lääkärillä käynti maksoi sitten 125 e
Kenellä on siis enää varaa käydä yksityisellä? Rikkaiden.
Se että korvauksen pienentämisestä saatavat rahat menisi perustetveydenhoitoon ei ole uskottava. Uskon että uppoavat johonkin byrokratiaan.
Kuormitan jo kuormittunutta julkista sektoria tästä lähtien.
Kommentit (64)
Onko kovin älykästä nostaa yksityisen kelakorvauksia eli yritystukia?
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina Terveystaloa
Samoin, aina löytyy aika ja asiat hoituvat.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän julkisella käynti todellisuudessa maksaa? Olen joskus miettinyt, oliko järkeä aikoinaan heikentää Kelakorvauksia yksityisellä käynnistä, korvaushan on ihan naurettava. Ja poistaa lääkkeiden verovähennys.
Itse käyn mieluummin yksityisellä, mutta tarvitsen lääkäriä aika harvoin ja sen verran nyt kassaa löytyy.
Nythän se yksityisen kelakorvaus on poistettu kokonaan pois lukien hammaslääkäri ja psykiatri.
Kävin juuri gynellä, mammografiassa ja ultraäänessä yksityisellä. Maksoi lähemmäs 500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän. Itse kävin erikoislääkärillä ja lasku oli tunnin ajasta 250 euroa. 50 euroa nousi hinnat vuodenvaihteessa. Kalliiksi tulee nuppivikojen hoitaminen.
Mitäh? 😮
Täällä päin ainoa yksityinen psykiatri maksaa melkein 400e/h.
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se julkinenkin sen maksaa - verovaroista. Ja jos ei ole veronmaksajia, miten kohta sitäkään pidetään yllä. Töihin sohvalla makoilijat!
Kyllä hekin maksavat veroja, noin hölmökö olet? Sitä paitsi moni työttömyyskorvausta saava maksaa ENEMMÄN veroja kuin pienpalkka-alalla työtä tekevä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vakuutus.
Hyvä neuvo niille, joilla ei tähän mennessä vielä ole ollut vaivoja. Muussa tapauksessa vakuutus ei kata enää oikein mitään.
Niinhän se maksaa.
Onneksi olin kaukaa viisas ja otin lapsille vakuutukset.
Mulla on ollut yksityinen sairausvakuutus 8-vuotiaasta lähtien. Nyt olen 45. Nykyään vähän pakko ollakin, koska työterveyshuolto kattaa vain lakisääteisen, ehdottoman minimin ja julkiselle puolelle on Pääkaupunkiseudulla vaikea päästä.
Ihmettelen, miten monilta vielä sairausvakuutus puuttuu. Hyvin lyhytnäköistä ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut yksityinen sairausvakuutus 8-vuotiaasta lähtien. Nyt olen 45. Nykyään vähän pakko ollakin, koska työterveyshuolto kattaa vain lakisääteisen, ehdottoman minimin ja julkiselle puolelle on Pääkaupunkiseudulla vaikea päästä.
Ihmettelen, miten monilta vielä sairausvakuutus puuttuu. Hyvin lyhytnäköistä ajattelua.
Kaikki eivät saa vakuutusta ollenkaan. Itsellä nuoresta saakka ollut (helppohoitoinen ja lievä) perussairaus, joka estää koko homman. Ei hoitunut vakuutuksen hankkiminen rajoitusehdoilla, vaan hylsy tuli joka firmasta. En usko olevani ainut kenelle näin käy.
Varattomilla naisilla voi olla hankalaa saada apua gynekologisiin vaivoihinsa, jos julkiselle ei meinaa saada aikaa eikä siellä välttämättä ole edes osaamista laittaa eteenpäin. Olen itsekin käynyt julkisella valittamassa gyne-vaivoja ja minulta ainakin paineltiin vain mahan päältä ja annettiin masennuslääkkeitä "kuukautiskipuihin" ja pms-kalenteri mukaan täytettäväksi.
Naistentautien erikoislääkäri Terveystalossa 340 e. Kurkisti ultralla, että kaikki on paikoillaan ja määräsi pariksi vuodeksi hormonilääkettä sekä ihon kautta että sinne työnnettäväksi.
Oralin juurihoito 1100 euroa. Kunnallisella olisivat vain poistaneet hampaan.
Onneksi meillä on työterveyshoito, jossa voi hoitaa muut asiat.
Saithan Kela-korvaukset kuitenkin, eli me veronmaksajat lihotimme yksityisen terveyspalveluntuottajien tiliä veroparatiisissa.
Itse köyhänä työttömänä olen päättänyt, että en enää edes yritä saada hoitoa vaivoihini. Monenlaista vaivaa kyllä löytyy, mutta kun kunnollista hoitoa tai apua ei haluta antaa niin olkoon sitten. Yksityiselle menoin ei ole rahaa. Tosin tähänhän julkinen terveydenhoito pyrkii, että kun ihmisiä ei siellä haluta hoitaa muka niukkojen resurssien takia tai hoidetaan väärin niin lopulta kukaan ei sinne enää hakeudukaan. Ketäänhän tuonne ei haluta.
Mitä tarkoittaa kelakorvaus. Ai että kela korvaa myöhemmin osan laskusta takaisin.
Mulla on tulot alle tonnin kuussa ja kävin juuri yksityisellä. 200€ meni tunnin aikaan mutta siinä tuli niin paljon selvyyttä vuosien vaivoihin, että oli sen väärti. Päätin, etten jatkossa ramppaa harvinaisempien sairauksieni kanssa terveyskeskuksessa. Verikokeet, kuvantamisen ym. voin käydä mutta verorahoilleni en ole saanut varsinaisista lääkärikäynneistä muuta vastinetta kuin vaaditut sairauslomatodistukset.
Gynekologin vastaanotto, johon kuuluu ultraus maksoi pk-seudulla noin 130 euroa, joten ovatko nämä hurjat hinnat perustutkimuksesta jostain pikkukaupungista, missä ei ole kilpailua? Papa-kokeen kanssa tutkimus oli noin 200 euroa Stadissa (Aava).
Terveystalo ja Pihlajalinna ovat pörssiyrityksiä mistä sijoittajat vaativat myös osinkoa sijoittamalleen pääomalle.
Onneksi on firman puolesta todella kattava työterveyshuolto, vaikka ei hyvä palkka olekaan :D terkuin hoitaja mehiläisellä
Halpaahan tuo on.
Asun Suomen ulkopuolella ja kolme tikkiä täkäläisessä sairaalassa kustantaa 1400€.