Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityisellä lääkärillä käynti maksoi sitten 125 e

Vierailija
13.03.2023 |

Kenellä on siis enää varaa käydä yksityisellä? Rikkaiden.

Se että korvauksen pienentämisestä saatavat rahat menisi perustetveydenhoitoon ei ole uskottava. Uskon että uppoavat johonkin byrokratiaan.

Kuormitan jo kuormittunutta julkista sektoria tästä lähtien.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pakko käydä yksityisellä jossain tilanteessa, jos apua tarvitsee.

Toivottavasti uusi halitus edes vähän kelakorvauksia palauttaa, eikä vihaa niin silmittömästi yksityisiä. Koska Soten-alueilla on jo suuri rahapula ja hoitajien palkkaamisesta joudutaan pihtaamaan, vaikka heitä olisikin tulossa töihin.

Ottakaa vakuutus.

Vierailija
2/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain yksityisiä lääkäreitä yksittäisiin lääkärissäkäynteihin. Ajan saa silloin kuin minulle sopii ja paikan voin valita minne helpoin on mennä. Ei se nyt niin kallista ole. lapselle on sitten vakuutus, joka maksaa käynnit. Kela-korvaukset tässä asiassa ovat aivan yhdentekevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä sitä kuormita, jos sulla on aihetta mennä lääkäriin.

Vierailija
4/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Itse kävin erikoislääkärillä ja lasku oli tunnin ajasta 250 euroa. 50 euroa nousi hinnat vuodenvaihteessa. Kalliiksi tulee nuppivikojen hoitaminen.

Vierailija
5/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se julkinenkin sen maksaa - verovaroista. Ja jos ei ole veronmaksajia, miten kohta sitäkään pidetään yllä. Töihin sohvalla makoilijat!

Vierailija
6/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole paljon. Maksaa se julkinenkin ja erotus jää sataseen noin.

Vierailija
7/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat horiskot muistelee että täällä olisi ilmainen terveydenhoito, maksetaan kahteen kertaan, veroina ja sitten vielä lisää vastaanotolla !

Vierailija
8/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän. Itse kävin erikoislääkärillä ja lasku oli tunnin ajasta 250 euroa. 50 euroa nousi hinnat vuodenvaihteessa. Kalliiksi tulee nuppivikojen hoitaminen.

Mitäh? 😮

Täällä päin ainoa yksityinen psykiatri maksaa melkein 400e/h.

Vierailija
9/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 8 euron kelakorvaus yli satasen laskussa paljon lämmitä. Ihan sama onko sitä vai eikö ole.

Hyvä ratkaisu olisi, että yksityislääkärit kohtuullistaisivat palkkioitaan. 10 000 e/kk olisi mielesäni riittävä palkka lääkärille, nyt monet ahnehtivat 20 000 e/kk.

Vierailija
10/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina Terveystaloa

Vierailija
11/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy periaatteesta yksityisellä kun maksan niin paljon veroja. Sinnehän ne yrittävät aina julkiselta työntää. 

Vierailija
12/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeksi käynyt lääkärissä työhöntulotarkastuksessa vuonna 2006 ja joka kerta ihmetyttää miksi ihmiset siellä lääkärissä ramppaa että 125e on joku kynnyskysymys?

Vierailija
13/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on todella halpa, varmaan etälääkärin vastaanotto? En ole alle 200 euron selvinnyt, kun olen viimeksi käynyt reilu vuosi sitten. Erikoislääkäri antoi oikean diagnoosin iho-ongelmaan, joka on vaivannut 10 vuotta ja jota on hoidettu aivan väärin. Vaiva parani jo kahden hoitovoiteen levityskerran jälkeen. Ja montakohan terveyskeskusmaksua olen maksanut turhaan ja vielä väärien hoitokeinojen kustannukset päälle.

Vierailija
14/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viimeksi käynyt lääkärissä työhöntulotarkastuksessa vuonna 2006 ja joka kerta ihmetyttää miksi ihmiset siellä lääkärissä ramppaa että 125e on joku kynnyskysymys?

Kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat ja esim paino vaikuttaa tutkitusti siihen mielenterveyteen. Niin ja ylipaino aiheuttaa yli 11 eri syöpää, esim naisten yleisin rintasyöpä. Jos elintapasairaudet poistettaisiin julkisen sairaanhoidon piiristä, sitä hoitoa ei olisi niin vaikea saada. Esim ylipaino maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin päihteet, tupakointi ja ilmastonmuutos yhteensä. Hyssyttelyn sijaan pitäisi pitää nyt enemmän ääntä juurisyistä kuin seurauksista.

Vierailija
15/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän julkisella käynti todellisuudessa maksaa? Olen joskus miettinyt, oliko järkeä aikoinaan heikentää Kelakorvauksia yksityisellä käynnistä, korvaushan on ihan naurettava. Ja poistaa lääkkeiden verovähennys. 

Itse käyn mieluummin yksityisellä, mutta tarvitsen lääkäriä aika harvoin ja sen verran nyt kassaa löytyy. 

Vierailija
16/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes perus gynelle ei pääse julkisella, pakko sekin käydä omaan piikkiin yksityisellä. vähintään 150 € ja jos jotain tehdään niin monta sataa.

Vierailija
17/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri (yksityinen) kehtasi laskuttaa vuositarkastuksesta 240 euroa, eikä löytynyt edes reikiä tai mitään muutakaan ihmeellistä. Onko jokin ientaskujen mittaaminen hammaslääkärin tekemänä noin arvokasta? Tai no olihan siinä se hoitajakin mukana.

Vierailija
18/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä päivystysluonteisesti ekg: ssä ja ihan perusverenkuvassa. Kyllä se oli noin 550 euroa. Mutta asia hoitui.

Vierailija
19/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat ja esim paino vaikuttaa tutkitusti siihen mielenterveyteen. Niin ja ylipaino aiheuttaa yli 11 eri syöpää, esim naisten yleisin rintasyöpä. Jos elintapasairaudet poistettaisiin julkisen sairaanhoidon piiristä, sitä hoitoa ei olisi niin vaikea saada. Esim ylipaino maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin päihteet, tupakointi ja ilmastonmuutos yhteensä. Hyssyttelyn sijaan pitäisi pitää nyt enemmän ääntä juurisyistä kuin seurauksista.

Juurisyy on ihminen itse, ei yhteiskunnan rakenne. Jos ihmiset pitäisi parempaa huolta itsestään palvelujen saatavuus ei olisi niin vaikeaa.

Vierailija
20/64 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitä maksaa yksityiselle, että saa nopeasti hoitoa, kuin istuu kuusi tuntia päivystysjonossa sen takia, että narkkarit ja verenpaineen mittaukselle tulleet eläkeläiset hoidetaan ennen kuin tavalliset työssä käyvät kansalaiset.