Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin mies nukkuu lastenhuoneen lattialla neljättä vuotta

Vierailija
12.03.2023 |

Tämä on jo toinen tuttava/kaveriperhe, jossa on samantapainen nukkumajärjestely. Ei ihme, että avioerotilastot nousevat!

Ensimmäisessä perheessä on kolme lasta: 6v, 4v ja 6kk. Mies häädettiin patjalle lastenhuoneeseen silloin, kun vaimo tuli kommatta kertaa raskaaksi. Jotta saisi ensin nukkua hyvin raskauden aikana ja sen jälkeen perhepedissä vauvan kanssa imetyksen takia.

Toinen oerhe on vielä kauheampi! Heillä on nyt kuusivuotias lapsi. Ensimmäiset kaksi vuotta lapsi nukkui pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa. Noin kaksivuotiaana oppi kiipeämään sieltä pois, eivätkä vanhemmat jaksaneet opettaa häntä nukkumaan itsenäisesti, joten mies meni aina illalla nukkumaan patjalle lapsen sängyn viereen lastenhuoneeseen. Tätä on nyt jatkunut neljä vuotta. Tässä välissä vaimo synnytti toisen lapsen (en tiedä koska heillä edes on ollut mahdollista saada toista lasta alulle, jos eivät edes nuku samassa sängyssä😂) ja sama homma jatkuu. Mies patjalla, äiti perhepedissä lapsen kanssa.

Tiedän, että täällä kauhistelen rumasti muiden kasvatustapoja, mutta ihmettelen kyllä miten nämä ihmiset hoitavat parisuhdettaan. Kyllä minä loukkaantisin, jos kumppani heittäisi patjalle nukkumaan vuosikausiksi, oli sitten kyseessä vaimo tai mies.

Kommentit (361)

Vierailija
81/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia, missä kukakin nukkuu?? Itse olen nukkunut välillä perhepedissä, välillä patjalla tai sohvalla aina tilanteen mukaan. Nuorin lapsi täyttää kohta 18, eikä ole vuosikausiin enää viereen tullut. Että nyt sitä yhteistä nukkumista miehen kanssa voisi harrastaa, mutta erilaisen unirytmin vuoksi nukutaan eri huoneissa.

Vierailija
82/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia, missä kukakin nukkuu?? Itse olen nukkunut välillä perhepedissä, välillä patjalla tai sohvalla aina tilanteen mukaan. Nuorin lapsi täyttää kohta 18, eikä ole vuosikausiin enää viereen tullut. Että nyt sitä yhteistä nukkumista miehen kanssa voisi harrastaa, mutta erilaisen unirytmin vuoksi nukutaan eri huoneissa.

Aamen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Maksimoidaan se unen määrä perheessä ja on jokaisen perheen oma asia miten se parhaiten tapahtuu.

Vierailija
84/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kaikki nukkui samassa huoneessa. Nyt on tullut joku trendi, jossa osa nukkuu eri huoneessa tai ainakin kovasti yrittää vaikka se ei millään onnistuisi tämä uusi trendi. Mutta väkisin, välittämättä siitä että ihmiset oikeasti nukkuisi tai nukkuisi hyvin, ei oo kunnon sänkyjä laitettu vaan joku patja lattialla. Aiemmin perheissä oli enemmän lapsia, nyt ehkä 1 tai 2.

Vierailija
85/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että parisuhteen hyvinvoinnin mittari on yhdessä nukkuminen?

Ei välttämättä, etenkään jos päätös on tehty yhteisymmärryksessä. En esim näe mitään erikoista siinä, että pariskunnilla on omat makuuhuoneet. Mutta jollain ohkasella patjalla lattialla nukkuminen vuosi toisensa jälkeen ei kuulosta sitltä, että kukaan oikeasti sitä haluaisi tai olisi tilanteeseen tyytyväinen.

Ap

No jos se patjan ohkasuus on joku ongelma, niin aika saamatonta olisi olla ostamatta mukavampaa patjaa. Mutta ainakin minun mieheni nukkuu missä vaan, ei kaipaa paksua patkaa. Isäni taas on selkävaivojen takia jo nuoresta nukkunut (lääkärin ohjeen mukaan) nukkunut hyvin kovalla sängyllä/ohuella patjalla. Pehmeä patja aiheuttaa järkyttävät selkäkivut. 

Nämä vain esimerkkinä siitä, että et voi tietää mikä toisesta on hyvä. 

Se ohkainen patja nyt olikin se pääpointti tässä

Vierailija
86/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:ta häiritsee tuossa järjestelyssä? Voisin minäkin nukkua, mikäli vaimo saisi sillä tavalla paremmin nukuttua ja jaksaisi paremmin. Mikä tahansa nukkumisjärjestely sopisi, mikä vain olisi perheen hyvinvoinnin kannalta paras.

Vierailija
87/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakin oikein korostetaan sitä, että lapsi pelkää yöllä? Tehdään erilaisia nukkumajärjestelyjä ja tällä oikein korostetaan, että pelkäämiseen onkin aihetta, kun vanhempi tulee lapsen kanssa nukkumaan.

No kun vanhemmatkin haluavat vain nukkua. Eiköhän kaikkea ole kokeiltu ja päädytään vaan siihen järjestelyyn missä kaikki saavat mahdollisimman paljon unta. Luotetaan että aika auttaa pelkoihin.

Vierailija
88/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä tuossa myös omituisimpana tuota lastenhuoneessa kökkimistä. Olen ehkä sitten vanhanaikainen tai mitä lie, mutta kyllä minusta lastenkin olisi ihan hyvä nukkua omillaan sen jälkeen kun ovat kasvaneet muutamaan vuoteen. Tavallaan mielestäni se yö on myös lasten omaa aikaa. En ymmärrä miten joku aikuinen jaksaa tuollaista pidemmän päälle.

Vierailija
89/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on epäsuosittu mielipide, mutta musta tuntuu hirveän pahalta että jotkut lapset käytännössä pakotetaan nukkumaan yksin jo ihan pienestä pitäen. Kaverin reilu 1v lapsi nukkuu yksin huoneessaan ison talon toisessa päässä ja kaverin pöydällä on itkuhälytin jos lapsi herää yöllä. Kaverin miestä ilmeisesti häiritsi lapsi samassa huoneessa. Ite en taas sais unta jos mun pieni tuhisija ei nukkuisi vieressäni! Mulla siis myös pieni taapero. Hän on vain hetken pieni, haluan antaa hänelle läheisyyttäni niin paljon kuin ikinä voin ja lapsen isäkin toki on samaa mieltä.

Vierailija
90/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakin oikein korostetaan sitä, että lapsi pelkää yöllä? Tehdään erilaisia nukkumajärjestelyjä ja tällä oikein korostetaan, että pelkäämiseen onkin aihetta, kun vanhempi tulee lapsen kanssa nukkumaan.

No kun vanhemmatkin haluavat vain nukkua. Eiköhän kaikkea ole kokeiltu ja päädytään vaan siihen järjestelyyn missä kaikki saavat mahdollisimman paljon unta. Luotetaan että aika auttaa pelkoihin.

Tällä tehdään vaan karhunpalvelus. Uniongelmiin olisi syytä puuttua ajoissa, syntyneen uniongelman korjaamiseen menee pitkään, eikä välttämättä edes korjaannu.

Vierailija
91/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan miestä ajettu makuuhuoneesta muualle nukkumaan. Mutta lapsi nukkui kyllä meidän kanssa melkein 10 vuotta. Ja hyvin nukuttiin kaikki.

Vierailija
92/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nukkukoon missä haluaa. Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
93/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mekin ollaan nukuttu eri huoneissa jo 7v, koska olen unihäiriöinen ja miestä häiritsee mun yöllinen hereillä pyöriminen ja mua hänen kuorsaaminen. Seksiä on ja aika tylsää, jos sitä harrastetaan aina vain samassa paikassa.

Saatan tosiaan olla mielikuvitukseton, mutta missä kaikkialla sitä seksiä voi harrastaa monilapsisessa perheessä?

Keittiön pöydällä tai olkkarin sohvalla, jonka ohi lapset kulkevat kun yöllä tulee pissahätä?

Mun äidin lapsuudenperhe asui samassa tuvassa, yksi huone, jossa laitettiin ruoka, syötiin, käytiin yöllä tarpeilla laskiämpärillä ja siinä samassa yhdessä huoneessa lapset ja vanhemmat nukkuivat. Lapsia siunaantui seitsemän.

Tuo ei ollut vastaus kysymykseen.

Vierailija
94/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tehdään vaan karhunpalvelus. Uniongelmiin olisi syytä puuttua ajoissa, syntyneen uniongelman korjaamiseen menee pitkään, eikä välttämättä edes korjaannu.

Niinpä, varmasti isä joutuu sitten nukkumaan patjalla lapsen sängyn vieressä vielä sittenkin kun lapsi on muuttanut jo omilleen.

Vierailija
95/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis panetko AP unissasi? Vai miten et ymmärrä nukkumisen ja nussimisen eroa?

Vierailija
96/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kyllä eron paikka, jos avioliiton vaatimuksena olisi nukkuminen samassa sängyssä. Kuorsaa, pieree ja kolistelee usein arkisinkin nukkumaan vasta puolenyön jälkeen. Ok, mutta en enää jaksa heräilyä ja valvomista noista syistä kun lasten kanssa ei muutenkaan saa nukkua tarpeeksi.

Vierailija
97/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapasi AP ei ole se ainoa oikea.

Vierailija
98/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis panetko AP unissasi? Vai miten et ymmärrä nukkumisen ja nussimisen eroa?

Teeskenteletkö yksinkertaista? Sängyssä tehdään usein muutakin kuin nukutaan. Joo, seksiä voi harrastaa missä vain, mutta miten on käytännössä perheessä, jossa on useampi lapsi. Olohuoneessa, keittiössä? Niihin on yleensä lapsilla esteetön pääsy eikä edes ovea. Vessa ei kaikkia inspiroi.

Vierailija
99/361 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3000 euron sänky, mutta silti nukun parhaiten ohuella vaahtomuovipatjalla. Vähän ihmetyttää, että muuten kyllä nykyisin ymmärretään ihan kaikenlainen erilaisuus, mutta ei sitä jos pariskunta nukkuu eri sängyissä.

Tiedän monta pariskuntaa, joilla on nukkumispaikat vaihtelevat. Pääosin nukkuvat samassa sängyssä, mutta lasten ollessa pienempiä välillä saattoi jompi kumpi nukkua lastenhuoneen patjalla. Me nukutaan usein eri sängyissä, jos jompi kumpi lähtee aamuyöllä junalle tai lentokentälle. .Mies menee aina sohvalle jos on vähänkin flunssassa (ei häiritse korinalla/yskimisellä minua ja nukkuu paremmin istuvassa asennossa). Minulla taas toisinaan vanha käsivaiva nuoruuden urheiluvammasta vaivaa ja nukun välillä sohvalla, että saan käden parempaan asentoon (nukun tosi hyvin sohvalla). Kaverini mies on kova kuorsaamaaan (on ihan laiha mutta hengitystiet jotenkin ahtaat) joten nukkuvat välillä eri huoneissa.

Ei todellakaan olla mitään ikäloppuja mutta nyky työelämässä aivot on niin rasituksessa että kannattaa maksimoida se että kaikki saavat levätä.

Vierailija
100/361 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mekin ollaan nukuttu eri huoneissa jo 7v, koska olen unihäiriöinen ja miestä häiritsee mun yöllinen hereillä pyöriminen ja mua hänen kuorsaaminen. Seksiä on ja aika tylsää, jos sitä harrastetaan aina vain samassa paikassa.

Miten se paikka vaikuttaa seksin tylsyyteen. Ehkä olet kiinnostunut jostain muusta siinä kuin seksistä, jos se paikka niinpaljon vaikuttaa. Itsellä se on se seksi mikä on tärkeää, eikä siihen paikka vaikuta. Joka kerta on eri, vaikka paikka olisi sama.