Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin mies nukkuu lastenhuoneen lattialla neljättä vuotta

Vierailija
12.03.2023 |

Tämä on jo toinen tuttava/kaveriperhe, jossa on samantapainen nukkumajärjestely. Ei ihme, että avioerotilastot nousevat!

Ensimmäisessä perheessä on kolme lasta: 6v, 4v ja 6kk. Mies häädettiin patjalle lastenhuoneeseen silloin, kun vaimo tuli kommatta kertaa raskaaksi. Jotta saisi ensin nukkua hyvin raskauden aikana ja sen jälkeen perhepedissä vauvan kanssa imetyksen takia.

Toinen oerhe on vielä kauheampi! Heillä on nyt kuusivuotias lapsi. Ensimmäiset kaksi vuotta lapsi nukkui pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa. Noin kaksivuotiaana oppi kiipeämään sieltä pois, eivätkä vanhemmat jaksaneet opettaa häntä nukkumaan itsenäisesti, joten mies meni aina illalla nukkumaan patjalle lapsen sängyn viereen lastenhuoneeseen. Tätä on nyt jatkunut neljä vuotta. Tässä välissä vaimo synnytti toisen lapsen (en tiedä koska heillä edes on ollut mahdollista saada toista lasta alulle, jos eivät edes nuku samassa sängyssä😂) ja sama homma jatkuu. Mies patjalla, äiti perhepedissä lapsen kanssa.

Tiedän, että täällä kauhistelen rumasti muiden kasvatustapoja, mutta ihmettelen kyllä miten nämä ihmiset hoitavat parisuhdettaan. Kyllä minä loukkaantisin, jos kumppani heittäisi patjalle nukkumaan vuosikausiksi, oli sitten kyseessä vaimo tai mies.

Kommentit (361)

Vierailija
41/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän takia miehet sitten kyllästyt ja hakevat seuraa muista naisista.

Mun mies ei halunnut läheisyyttä eikä seksiä lapsen syntymän jälkeen. Vaatimalla vaati että lapsi nukkuu meidän välissä. Että voi se niinkin päin mennä.

Vierailija
42/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs puolituttu mies vihjaili nukkuvansa lastensa kanssa ja että hänhän nukkuu tarvittaessa vaikka lattialla ja on nukkunutkin. Vihjaili myös selkäkivustaan. Moitti myös eukkoaan, mutta toisaalta puhui siihen sävyyn kuin olisi täysin tossun alla ja/tai riippuvuussuhteessa. Vaikutti olevan aika hukassa itsensä kanssa. Kävi vähän sääliksikin, toisaalta vituttaa tuollaiset avautumiset, ei kuulu mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mekin ollaan nukuttu eri huoneissa jo 7v, koska olen unihäiriöinen ja miestä häiritsee mun yöllinen hereillä pyöriminen ja mua hänen kuorsaaminen. Seksiä on ja aika tylsää, jos sitä harrastetaan aina vain samassa paikassa.

Saatan tosiaan olla mielikuvitukseton, mutta missä kaikkialla sitä seksiä voi harrastaa monilapsisessa perheessä?

Keittiön pöydällä tai olkkarin sohvalla, jonka ohi lapset kulkevat kun yöllä tulee pissahätä?

Mun äidin lapsuudenperhe asui samassa tuvassa, yksi huone, jossa laitettiin ruoka, syötiin, käytiin yöllä tarpeilla laskiämpärillä ja siinä samassa yhdessä huoneessa lapset ja vanhemmat nukkuivat. Lapsia siunaantui seitsemän.

Vierailija
44/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen patjan tilalle voisi myös ostaa sängyn ettei tarvitse lattialla nukkua. 

Usein lastenhuoneet ovat niin pieniä, ettei sinne noin vain tungeta lisäksi aikuisen sänkyä.

Itse tunnen yhden tällaisen perheen. Isä nukkuu lattialla patjalla, viereen mahtuu juuri kerrossänky 4 ja 6v lapsille. Äiti nukkuu rauhassa vuoden ikäisen lapsen kanssa 180 senttisessä isossa sängyssä. Voisivat mielestäni vaihtaa edes sänkyjä päittäin. Mamma ja vauva johonkin pienempään.

Vierailija
45/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jottei nyr ihan sivuraiteille mene tämä keskustelu, niin selvennän vähän:

- seksiä voi toki harrastaa muuallakin, tässä ihmettelen sitä, että jos mies menee jpka päivä nukkumaan klo 20 lapsensa huoneen lattialle, niin on sitä yhteistä parisuhdeaikaa selvästi vähemmän. Varmasti myös yhteisen ajan puute vähentää läheisyyttä ylipäätään.

- Erilliset huoneet ei ole ongelma, toisen "pakottaminen" ohuelle patjalle lattialle vuosiksi ehkä on.

Ap

Noh monesti patja voi olla ihan paksu ja mukava. Esim. mies piti patjaa ihan mukavana, eikä aina nukkunut sängyssä vaikka oli mahdollisuus jos esim. halusi katsoa telkkua ennen nukkumista olimukava nukahtaa siihen. Sohva ei mukava. Itse en niin tykkään muuta kun sängystä. Ja en minä mennyt nukkumaan klo 20 herran jestas kun lapsia nukutin. Mutta joo klo 11 _12 olin ehkä nukahtanut, enkä aina sitten mennyt omaan sänkyyn ennen kun mies haki, jos halusi hommiin joka vähän ärsytti kun oli makeesti nukahtanut

Eniten haittaa ehkä erilaiset vuorokaudenajat. Toinen herää aikaisin ja menee nukkumaan aikaisin. Ainahan se ei ole se töihin menevä, joka herää aikaisemmin. Esim. lasten ollessa pieniä yleensä äiti herää ensimmäisenä. Niin meillä.

Olohuone makuuhuoneena voi haittaa lähinnä häiriön vuoksi, jos muut kulkee aikaisemmin siitä.

Vierailija
46/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein lastenhuoneet ovat niin pieniä, ettei sinne noin vain tungeta lisäksi aikuisen sänkyä.

Itse tunnen yhden tällaisen perheen. Isä nukkuu lattialla patjalla, viereen mahtuu juuri kerrossänky 4 ja 6v lapsille. Äiti nukkuu rauhassa vuoden ikäisen lapsen kanssa 180 senttisessä isossa sängyssä. Voisivat mielestäni vaihtaa edes sänkyjä päittäin. Mamma ja vauva johonkin pienempään.

Ja mies YKSINÄÄN siellä 180 senttisessä sängyssä? Kuullostaa reilulta.

Vierailija
47/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mekin ollaan nukuttu eri huoneissa jo 7v, koska olen unihäiriöinen ja miestä häiritsee mun yöllinen hereillä pyöriminen ja mua hänen kuorsaaminen. Seksiä on ja aika tylsää, jos sitä harrastetaan aina vain samassa paikassa.

Saatan tosiaan olla mielikuvitukseton, mutta missä kaikkialla sitä seksiä voi harrastaa monilapsisessa perheessä?

Keittiön pöydällä tai olkkarin sohvalla, jonka ohi lapset kulkevat kun yöllä tulee pissahätä?

Mun äidin lapsuudenperhe asui samassa tuvassa, yksi huone, jossa laitettiin ruoka, syötiin, käytiin yöllä tarpeilla laskiämpärillä ja siinä samassa yhdessä huoneessa lapset ja vanhemmat nukkuivat. Lapsia siunaantui seitsemän.

Juu ja kouluun hiihdettiin ylämäkeen. Kyllä ennen kaikki oli paremmin!

Vierailija
48/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitaa parisuhdettaan", eli ilmeisesti sitä että mies tekee tarpeensa muijaan. Eivät onneksi kaikki lypsätytä lettuaan.

Vierailija
49/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen muistoni on 2-vuotiaana. Se menee näin "AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH (kiihtyvällä tahdilla) AH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AH-AAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAHH-AAAAAAAAHH-AAAAAAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAAH-AAAAAAAAAAHH"

Vierailija
50/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää ap tietää niin tarkkaan missä tämä mies nukkuu?

Vierailija
51/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia tekee, pitää niistä pitää huolta eikä häiriköidä seksuaalisesti.

Vierailija
52/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mies nukkunut sohvalla jo useamman vuoden. Ekan lapsen vauva aikana totesin etten valvo vauvan kanssa ja kuorsauksen takia. Takaisin saa tulla kun alkaa yrittää tehdä kuorsaukselleen jotain. 2 lasta myöhemmin. mä valvon lapset niin herra saa kuorsata sohvalla. ps. on hyvä sohva nukkua

Miksi sinä et nuku siellä sohvalla ja mies makuuhuoneessa, ethän sinä siellä sohvalla nukkuaessasi siitä kuorsausta kuulisi? Ei kuorsaukselle aina voi lääkäritkään tehdä mitään.

Ihmettelen miten mies on tyytynyt tuohon järjestelyysi tai miten yleensä on enää yhdessä tuollaisen akan kanssa. Onhan sitä nyt millä tahansa sohvalla ärsyttävää ja epämukavaa nukkua. Jos tilaa ei ole kahdelle makuuhuoneelle, joissa kummassakin on kunnon sänky, nukkukaa siellä sohvalla vaikka vuoroöin. Tai oikeastaan nyt ensin olisi sinun vuorosi nukkua siellä useampi vuosi. Kyllä sen vauvan sängyn siihen sohvan viereenkin saa nostetuksi, jos sillä tilannetta perustelet.

Vierailija
53/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paritellut kuuteen vuoteen, vaikkei lapsia olekaan kärsimässä.

T31

Vierailija
54/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies YKSINÄÄN siellä 180 senttisessä sängyssä? Kuullostaa reilulta.

Vaihtaa päittäin, eli lapset ja vanhempi combona. Isä ja kaksi vanhinta siihen 180 senttiseen.

Vierailija
55/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alkoholisti isä nukutti meitä siten, että makasi lattialla ja ryyppäsi ja piereskeli siinä. Mukavaa.

Vierailija
56/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt ekaluokkalainen ainoa lapsemme ei ole koskaan suostunut nukkumaan omassa huoneessaan vaan meidän kanssa samassa sängyssä. Olemme kyllä yrittäneet, mutta oikeasti lapsi pelkää olla yksin, ei halua muutenkaan olla ikinä hetkeäkään yksin kotona. Ehkä jos hänellä olisi sisarus samassa huoneessa, olisi asia eri.

Aika usein minä tai mies menee nukkumaan lapsen huoneeseen. Kahdenkeskistä yötä meillä ei ole ollut yhtäkään sen jälkeen kun lapsi syntyi. Seksiä on kuitenkin 1-3 kertaa viikossa, ja vieläpä hyvää sellaista. Suihkussa aika usein tai hiivimme toistemme luo kun lapsi nukkuu. Silloin kun lapsi on kaverin luona kylässä, mummolassa tai harrastuksissaan on myös aikaa.

Vierailija
57/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli vaimonsa kanssa vain 120 cm levyinen sänky opiskeluaikojen perua, kun saivat lapsen. Lapsi oli haastava vauva, joka suunnilleen nukkui yöt tississä kiinni, ja kaveri nukkuikin lähes koko vauva-ajan sohvalla. Saivat kyllä toisenkin lapsen, mutta erosivat sittemmin. Pidin kyllä järjestelyä vähän outona, eikö olisi voinut ostaa vaikka vähän isompaa sänkyä, että olisivat sopineet kaikki samaan?

Vierailija
58/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia tekee, pitää niistä pitää huolta eikä häiriköidä seksuaalisesti.

Lisääntyminen vaatii itsekkyyttä, tyydytetään omia tarpeita. Olisi ristiriitaista, jos itsekäs vanhempi lakkaisikin tarpeidensa tyydyttämisen.

Vierailija
59/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mies ei suostu edes yhtä yötä nukkumaan taaperon huoneessa silloin, kun taapero itkee esim. kasvukipujaan. Minä en voi mennä lastenhuoneeseen, koska pikkusisarus (vajaa 1v) nukkuu meidän vanhempien huoneessa ja imetän häntä yöllä + jää usein meidän sänkyyn nukkumaan, kun haluaa olla nimenomaan äidin vieressä. Ei onnistuisi, että muutetaan kaikki muut taaperon huoneeseen ja isä jää parisänkyyn, niin joudun sitten juoksemaan pitkin yötä KAHDEN LAPSEN väliä. Helpottaisi huomattavasti, jos toinen hoitaisi toisen yöt ja toinen toisen, niin saisi joskus nukkuakin, kun ei se mieskään kunnon unia saa, kun taaperon mölinät kuuluu seinän läpi meidän huoneeseen.

Työkaveri muutti itse sohvalle, että hänen vauvansa pääsisi joskus yöheräilyistä eloon (vauva oli tässä vaiheessa jo melkein vuoden) ja isä jäi nukkumaan vauvan kanssa. Ei voinut olla samassa huoneessa, kun lapsi heräsi aina maidon tuoksuun.

Meilläkin tuo vauva muuttaa ennen pitkää taaperon huoneeseen, niin saa nähdä sitten millainen katastrofi siitä tulee. Ei loppuneet nimittäin taaperonkaan yöimetykset siihen, että muutti omaan huoneeseensa ja siinähän sitten ollaan, jos herättävät toisensa ja huutavat kahta kauheammin. Eri huoneissa sentään eivät ihan aina toistensa mölinöihin herää.

Lähes vuoden jatkuneen imetyksen voi jo hyvinkin lopettaa ja laittaa ne lapset nukkumaan samaan huoneeseen. Se taaperokin voisi rauhoittua huutelemisiltaan, kun sisarus nukkuisi samassa huoneessa.

Vierailija
60/361 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee toisen naisen sängyyn nukkumaan 😉