Kaverin mies nukkuu lastenhuoneen lattialla neljättä vuotta
Tämä on jo toinen tuttava/kaveriperhe, jossa on samantapainen nukkumajärjestely. Ei ihme, että avioerotilastot nousevat!
Ensimmäisessä perheessä on kolme lasta: 6v, 4v ja 6kk. Mies häädettiin patjalle lastenhuoneeseen silloin, kun vaimo tuli kommatta kertaa raskaaksi. Jotta saisi ensin nukkua hyvin raskauden aikana ja sen jälkeen perhepedissä vauvan kanssa imetyksen takia.
Toinen oerhe on vielä kauheampi! Heillä on nyt kuusivuotias lapsi. Ensimmäiset kaksi vuotta lapsi nukkui pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa. Noin kaksivuotiaana oppi kiipeämään sieltä pois, eivätkä vanhemmat jaksaneet opettaa häntä nukkumaan itsenäisesti, joten mies meni aina illalla nukkumaan patjalle lapsen sängyn viereen lastenhuoneeseen. Tätä on nyt jatkunut neljä vuotta. Tässä välissä vaimo synnytti toisen lapsen (en tiedä koska heillä edes on ollut mahdollista saada toista lasta alulle, jos eivät edes nuku samassa sängyssä😂) ja sama homma jatkuu. Mies patjalla, äiti perhepedissä lapsen kanssa.
Tiedän, että täällä kauhistelen rumasti muiden kasvatustapoja, mutta ihmettelen kyllä miten nämä ihmiset hoitavat parisuhdettaan. Kyllä minä loukkaantisin, jos kumppani heittäisi patjalle nukkumaan vuosikausiksi, oli sitten kyseessä vaimo tai mies.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Jottei nyr ihan sivuraiteille mene tämä keskustelu, niin selvennän vähän:
- seksiä voi toki harrastaa muuallakin, tässä ihmettelen sitä, että jos mies menee jpka päivä nukkumaan klo 20 lapsensa huoneen lattialle, niin on sitä yhteistä parisuhdeaikaa selvästi vähemmän. Varmasti myös yhteisen ajan puute vähentää läheisyyttä ylipäätään.
- Erilliset huoneet ei ole ongelma, toisen "pakottaminen" ohuelle patjalle lattialle vuosiksi ehkä on.
Ap
Onko joku sääntö lapsiperheessä, että JONKUN pitää nukahtaa lastenhuoneessa klo 20? Vai miksi sen miehen pitää sinne mennä silloin? Kysyn vaan, kun itsellä on kolme lasta ja koskaan ei menty nukkumaan, kumpikaan meistä, samaan aikaan lasten kanssa.
Patjalla lattialla ei ole mukavaa nukkua. Kumma, kun eivät hommaa kunnon sänkyjä näille miehille.
Miten sinä ap tiedät noin tarkasti? Oletko käynyt patjan paksuudenkin tarkastamassa?
Meillä nukutaan milloin missäkin. Usein koko perhe vanhempien sängyssä, joskus äiti tai isä ja joku lapsista lastenhuoneessa, joskus minä nukun vierashuoneessa kun haluan nukkua ihan rauhassa, joskus mies nukkuu alakerran sohvalla jos tulee myöhään kotiin jne. En todellakaan raportoi kenellekään milloin ja missä nukuimme. Seksiin nukkuminen ei meillä liity mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehiltä leikattu montakin välilevyn pullistumaa, kun tuo patjalla nukkuminen ei voi olla selälle kovin hyvä vaihtoehto vs oikea sänky hyvällä patjalla.
Minulla on ollut kaksi välilevyn pullistumaa ja ortopedi suositteli vanhanajan sänkyä (kovapohjaista) ja hyvin kovaa patjaa. Auttoikin. Mutta tämä ei tietysti päde kuin tietyn tyyppisiin välilevyongelmiin.
Isä ei voi jostain syystä tilanteelle mitään? Opettaa jälkikasvua nukkumaan muualla kuin perhepedissä?
Minäkin tunnen yhden äidin joka hääti miehensä lapsen sänkyyn nukkumaan ja hän itse nukkuu 11v poikansa kanssa... En ymmärrä miten nuo miehet eivät pistä kampoihin.
Vierailija kirjoitti:
Isä ei voi jostain syystä tilanteelle mitään? Opettaa jälkikasvua nukkumaan muualla kuin perhepedissä?
Sitä minäkin ihmettelen. Voisi kertoa vaimolle, että nyt harjoitellaan lasten kanssa itsenäistä nukkumista ja sitten hoitaisi homman. Näistä saa ihan sellaisen kuvan, että ne miehet ovat täysin tossun alla.
Ap
Meillä taas mies ei suostu edes yhtä yötä nukkumaan taaperon huoneessa silloin, kun taapero itkee esim. kasvukipujaan. Minä en voi mennä lastenhuoneeseen, koska pikkusisarus (vajaa 1v) nukkuu meidän vanhempien huoneessa ja imetän häntä yöllä + jää usein meidän sänkyyn nukkumaan, kun haluaa olla nimenomaan äidin vieressä. Ei onnistuisi, että muutetaan kaikki muut taaperon huoneeseen ja isä jää parisänkyyn, niin joudun sitten juoksemaan pitkin yötä KAHDEN LAPSEN väliä. Helpottaisi huomattavasti, jos toinen hoitaisi toisen yöt ja toinen toisen, niin saisi joskus nukkuakin, kun ei se mieskään kunnon unia saa, kun taaperon mölinät kuuluu seinän läpi meidän huoneeseen.
Työkaveri muutti itse sohvalle, että hänen vauvansa pääsisi joskus yöheräilyistä eloon (vauva oli tässä vaiheessa jo melkein vuoden) ja isä jäi nukkumaan vauvan kanssa. Ei voinut olla samassa huoneessa, kun lapsi heräsi aina maidon tuoksuun.
Meilläkin tuo vauva muuttaa ennen pitkää taaperon huoneeseen, niin saa nähdä sitten millainen katastrofi siitä tulee. Ei loppuneet nimittäin taaperonkaan yöimetykset siihen, että muutti omaan huoneeseensa ja siinähän sitten ollaan, jos herättävät toisensa ja huutavat kahta kauheammin. Eri huoneissa sentään eivät ihan aina toistensa mölinöihin herää.
Vierailija kirjoitti:
Jottei nyr ihan sivuraiteille mene tämä keskustelu, niin selvennän vähän:
- seksiä voi toki harrastaa muuallakin, tässä ihmettelen sitä, että jos mies menee jpka päivä nukkumaan klo 20 lapsensa huoneen lattialle, niin on sitä yhteistä parisuhdeaikaa selvästi vähemmän. Varmasti myös yhteisen ajan puute vähentää läheisyyttä ylipäätään.
- Erilliset huoneet ei ole ongelma, toisen "pakottaminen" ohuelle patjalle lattialle vuosiksi ehkä on.
Ap
Ja tuttavaperheen isä on pakotettu lattialle, eikä tässä vielä kaikki, patjakin on vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä ap tiedät noin tarkasti? Oletko käynyt patjan paksuudenkin tarkastamassa?
Meillä nukutaan milloin missäkin. Usein koko perhe vanhempien sängyssä, joskus äiti tai isä ja joku lapsista lastenhuoneessa, joskus minä nukun vierashuoneessa kun haluan nukkua ihan rauhassa, joskus mies nukkuu alakerran sohvalla jos tulee myöhään kotiin jne. En todellakaan raportoi kenellekään milloin ja missä nukuimme. Seksiin nukkuminen ei meillä liity mitenkään.
Vieraileb heillä usein, joten kyllä, olen nähnyt patjan. Sellainen perus vaatomuovipatja. Perhe myös avoimesti kertoo asiasta. Se, että joskus nukkuu milloin missäkin ei tietenkään ole ongelma! Se, että jompi kumpi vanhemmista häädetään omasta sängystään vuosiksi pois lattialle nukkumaan ei kuulosta reilulta. Ihan eri asia siis.
Ap
Ok kyllä todella erikoista. Miten aikuinen ihminen on mahdollista pakottaa nukkumaan patjalla lastenhuoneessa? Jos ei jostain syystä ole mitenkään mahdollista nukkua omassa sängyssään, varmaan tyhmempikin tajuiaisi hommata itselleen uuden sängyn.
Kuulostaa kyllä kamalalta, jos lattialla pitää nukkua.
Meillä lapsilla oli tapana kömpiä meidän sänkyyn kesken yön. Tähän usein mies heräsi, kun on kevyt unisempi. Jotta kenenkään ei tarvinnut nukkua sohvalla tms, jokaiselle lapselle on siinä vaiheessa, kun siirtyivät pois pinnasängystä, ostettu ihan normaalikokoinen, 90x200 sänky. Siinä nukkui mukavasti sitten aikuinenkin. Ja tosiaan todistettavasti harrastettiin seksiä vielä ainakin kaksi kertaa esikoisen syntymän jälkeen.. ja ehkä joku muukin kerta. Vaikka meidän parisängyssä nukkui lapsi.
Itse nukuin myös muutaman vuoden betonilattialla ohkaisella patjalla/taitetulla täkillä vanhempien lasten kanssa ja vaimo sängyssä pikkuisen kanssa.
Ihan ok järjestely, liekö nyt jäykät olkapäät sieltä peräisin..
Ja seksihommat sujuivat sitten muissa tilanteissa kuin yöpuulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas mies ei suostu edes yhtä yötä nukkumaan taaperon huoneessa silloin, kun taapero itkee esim. kasvukipujaan. Minä en voi mennä lastenhuoneeseen, koska pikkusisarus (vajaa 1v) nukkuu meidän vanhempien huoneessa ja imetän häntä yöllä + jää usein meidän sänkyyn nukkumaan, kun haluaa olla nimenomaan äidin vieressä. Ei onnistuisi, että muutetaan kaikki muut taaperon huoneeseen ja isä jää parisänkyyn, niin joudun sitten juoksemaan pitkin yötä KAHDEN LAPSEN väliä. Helpottaisi huomattavasti, jos toinen hoitaisi toisen yöt ja toinen toisen, niin saisi joskus nukkuakin, kun ei se mieskään kunnon unia saa, kun taaperon mölinät kuuluu seinän läpi meidän huoneeseen.
Työkaveri muutti itse sohvalle, että hänen vauvansa pääsisi joskus yöheräilyistä eloon (vauva oli tässä vaiheessa jo melkein vuoden) ja isä jäi nukkumaan vauvan kanssa. Ei voinut olla samassa huoneessa, kun lapsi heräsi aina maidon tuoksuun.
Meilläkin tuo vauva muuttaa ennen pitkää taaperon huoneeseen, niin saa nähdä sitten millainen katastrofi siitä tulee. Ei loppuneet nimittäin taaperonkaan yöimetykset siihen, että muutti omaan huoneeseensa ja siinähän sitten ollaan, jos herättävät toisensa ja huutavat kahta kauheammin. Eri huoneissa sentään eivät ihan aina toistensa mölinöihin herää.
Tsemppiä, kuulostaa rankalta tilanteelta. Ymmärrän hyvin väliaikaisena ratkaisuna, itsekin nukuin pari viikkoa sohvalla yöimetysten lopettamisen yhteydessä. Välillä myös yön siellä täällä miehen kuorsaamisen takia. En kuitenkaan suostuisi sohvalle nukkumaan vuosikausiksi, se ei tunnu fiksulta ratkaisulta kenellekään. Toki jos kyseess olisi supermukava sohva, niin se on eri asia, silloin voisin harkita😊
Ap
Ja tämän takia miehet sitten kyllästyt ja hakevat seuraa muista naisista.
Siihen patjan tilalle voisi myös ostaa sängyn ettei tarvitse lattialla nukkua.
Jessus näitä suomalaisten parisuhteita.
Ei ihmekään ettei ne toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mekin ollaan nukuttu eri huoneissa jo 7v, koska olen unihäiriöinen ja miestä häiritsee mun yöllinen hereillä pyöriminen ja mua hänen kuorsaaminen. Seksiä on ja aika tylsää, jos sitä harrastetaan aina vain samassa paikassa.
Saatan tosiaan olla mielikuvitukseton, mutta missä kaikkialla sitä seksiä voi harrastaa monilapsisessa perheessä?
Keittiön pöydällä tai olkkarin sohvalla, jonka ohi lapset kulkevat kun yöllä tulee pissahätä?
Saunassa, pesuhuoneessa, kodinhoitohuoneessa, sen lapsen joka nukkuu sun sängyssäsi huoneessa jne.
Ei tosiaan voi tietää, mutta minusta patjalla lattialla nukkuminen, oli syy mikä tahansa, ei ole pitkäaikaisesti toivottavaa.