Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin mies nukkuu lastenhuoneen lattialla neljättä vuotta

Vierailija
12.03.2023 |

Tämä on jo toinen tuttava/kaveriperhe, jossa on samantapainen nukkumajärjestely. Ei ihme, että avioerotilastot nousevat!

Ensimmäisessä perheessä on kolme lasta: 6v, 4v ja 6kk. Mies häädettiin patjalle lastenhuoneeseen silloin, kun vaimo tuli kommatta kertaa raskaaksi. Jotta saisi ensin nukkua hyvin raskauden aikana ja sen jälkeen perhepedissä vauvan kanssa imetyksen takia.

Toinen oerhe on vielä kauheampi! Heillä on nyt kuusivuotias lapsi. Ensimmäiset kaksi vuotta lapsi nukkui pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa. Noin kaksivuotiaana oppi kiipeämään sieltä pois, eivätkä vanhemmat jaksaneet opettaa häntä nukkumaan itsenäisesti, joten mies meni aina illalla nukkumaan patjalle lapsen sängyn viereen lastenhuoneeseen. Tätä on nyt jatkunut neljä vuotta. Tässä välissä vaimo synnytti toisen lapsen (en tiedä koska heillä edes on ollut mahdollista saada toista lasta alulle, jos eivät edes nuku samassa sängyssä😂) ja sama homma jatkuu. Mies patjalla, äiti perhepedissä lapsen kanssa.

Tiedän, että täällä kauhistelen rumasti muiden kasvatustapoja, mutta ihmettelen kyllä miten nämä ihmiset hoitavat parisuhdettaan. Kyllä minä loukkaantisin, jos kumppani heittäisi patjalle nukkumaan vuosikausiksi, oli sitten kyseessä vaimo tai mies.

Kommentit (361)

Vierailija
341/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein se patjalle pakottaminen on se ensimmäinen askel siitä eroprosessista.

Useamman tällaisen tapaukseen kaveripiirissä vuosien varrella törmännyt ja syy siihen on että nainen sanoo "minun nimi vuokrasopimuksessa minä päätän täällä"

Mies sitten nukkuu lattialla ja odottelee usein sen raskaus ajan kiltisti että uskaltaa erota, kunhan löytää ensin kämpän tai uuden kumppanin niin häviää sitten vähin äänin lattialta.

Moni näistä "tyranni naisista" kovaan ääneen manaa sitä miestään, mutta ei ymmärrä että jos asetelma olisi toisinpäin niin homma ei jatkuisi yli viikkoa.

ja siis nyt en tarkoita kaikkia pareja kellä normista poikkeavat nukkumajärjestelyt vaan niitä tapauksia missä mies on ajettu lattialle tai toiseen huoneeseen vasten tahtoaan.

Meillä ei todellakaan ajettu vasten tahtoaan mies patjalle, vaan halusi nukkua siellä kun tv:tä katsoi monesti yömyöhön ja itse nukutin lapset aikaisemmin makuuhuoneessa, joten siellä ei voinut katsoa, joten todellakin ei aina ole kyse tyrannii naisesta ollenkaan.. Saattaapi se patjalla nukkuva mies olla varsinainen tyranni, vaikka ihan muuta on yritetty valehdella.

Ja jos totta puhutaan niin jos oikein väsynyt olin niinkuin olin silloin kun lapset oli pieniä kun viideltä kuudelta heräsin niiden kanssa, niin ihan hyvä että rauhassa sai nukkua välillä kun aikaisemmin olin väsynyt.

Ihan sama kun ja jos toinen menee vaikka töihin aikaisemmin ja menee nukkumaan aikaisin ei silloin häiritä toista vaan kömmitään nukkumaan omia aikojaan. Ei kai sitä nyt joka ilta tarvitse olla hommissa.

Kyllä se tosiaan taitaa useammin mennä niin päin että se mies poistuu makuuhuoneesta patjalle ihan itse, kun vauva alkaa herätellä yöllä. Saa nukuttua paremmin muualla.

Vierailija
342/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kyllä ajettu miestä mihinkään, vaan on ihan itse mennyt. On rauhaton nukkuja ja heräilee öisin ja kulkee pitkin huushollia. Viimeyönä aloitti nukkumisen ihan virallisesti sängyssä, mutta aamulla löytyi sohvalta. On itsekkin vitsaillut olevansa vahtikoira, joka nukkuu missä vaan. Hävettää, ett kun oltiin lomamatkalla mökissä perheen kanssa, niin mies meni ulos siihen terassille nukkumaan oven eteen. Niin ku koira. Koska sille tuli sisällä liian kuuma. En voi tolle mitään .

Eiköhän ne miehet ole ihan aikuisia ihmisiä ja nukkuu missä haluaa. Hirveetä naisten syyllistämistä taas. Ja jos ei miestä huvita, niin lähtekööt lätkimään. Ovi on auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan rehellisesti ymmärrä kaikkien lastenhoitokuvioita ja tässä ketjussakin on pari, joiden touhuja ihmettelen hyvin paljon. Ihan asiaahan ap kirjoittaa, koska mitä elämää tuollainen on missä pariskunnasta toinen nukkuu lattialla ja toinen parisängyssä? 

Pikkulapsiperhe-elämää, jossa yritetään järjestää niin, että kaikki perheessä saisi nukuttua edes kohtuullisesti. Se kestää max muutaman vuoden ja sitten lapset kasvaa ja vanhemmat pääsee taas samaan sänkyyn. Toki muitakin vaihtoehtoja on, mutta jos isä on kovin herkkäuninen niin usein se on helpompi siirtyä muualle nukkumaan kuin heräillä vauvan ääniin monta kertaa yössä. Ja äiti taas saa useimmiten parhaiten nukuttua jos vauva on lähellä eikä tarvitse nousta sängystä vauvaa rauhoitellakseen.

Vierailija
344/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ihmeessä ihmiset kykenevät harrastamaan seksiä nukkumatta samassa sängyssä ...

Siinäpä sinulle ap mysteeri

Voi kuule, monella tapaa.

Työkö teette sen vaan sängyssä?

Olen eri, mutta meillä tehdään se pääasiassa sängyssä, koska meillä on kolme 2-6 v lasta aina kotona. Kaksi vanhinta ei nuku enää päikkäreitäkään. Ei tässä elämäntilanteessa paljon keittiön pöydällä paneksita. Lapset noin kerran vuodessa hoidossa, silloin ollaan kyllä pantu missä sattuu - ainakin sohvalla, pöydällä, saunassa, paljussa, terassilla ja parvekkeella tulee äkkiseltään mieleen.

-eri

Vierailija
345/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi osaa epäillä sinua ja sitä miestä?

Mitä miestä?

Vierailija
346/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite nukkunut jo 3 vuotta sohvalla vauvavaiheen aloittamana. Tuskin täältä enää vaimon viereen makuuhuoneeseen palataan. Asia tulee puheeksi ainoastaan riitojen yhteydessä kun hän muistuttaa ettei me enää nukuta edes samassa sängyssä.. muulloin ei ole mitään hinkua saada mua sinne. Synkkinä hetkinä mietin, että pihalle voisi rakentaa jonkun kopin mua varten. En herättäis ketään kun meen aamulla töihin.

Vaimoa tuossa käy sääliksi, jos mies nukkuu mieluummin sohvalla kuin makuuhuoneessa. Minun mies ei onneksi paennut vauva-aikoja sohvalle taikka patjalle, eikä edelleenkään vedä herneitä nekkuun jos lapsi tulee meidän väliin yöllä.

Mainio kommentti! Kiitos. Nimenomaan minun syytäni tämä on. Vaimon pyynnöstä siirryin aikanaan tänne pinnasängyn kanssa, että hän saa joskus levättyä ja nyt tosiaan on täysin minun syytä :D

Vierailija
347/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverin mies nukkuu lastenhuoneen lattialla neljättä vuotta!"

Pitäisiköhän jonkun yrittää herätellä? Liekö tuo enää hengissäkään.

Vierailija
348/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu?

Meidän parisuhde todennäköisesti pelastui sillä, että nukuttiin vauvavuodet eri paikoissa. Ainakin toinen sai nukuttua ja pystyi sitten aamulla antaa toisen levätä. Ei ne vauvavuodet niin kovin kauaa kestä. Nyt on ehditty nukkua jo monta vuotta taas samassa sängyssä.

Vierailija
349/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt tunnistin tästä perheeni! Onpa tökeröä kirjoitella tämmöistä netissä! Taidankin tietää kuka on ollut asialla!

Vierailija
350/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä suostuisi tuohon järjestelyyn. Lapset nukkuvat omissa sängyissään. Piste.

Tiedän yhden pariskunnan, jossa isä on karkoitettu pois makuuhuoneesta, koska lapsi saa nukuttua vain äidin vieressä. Näin on ollut jo yli kymmenen vuotta. Ei tuo ole enää mikään parisuhde. Ja aivan kaikki tehdään lapsen ehdoilla.

Vierailija
351/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt tunnistin tästä perheeni! Onpa tökeröä kirjoitella tämmöistä netissä! Taidankin tietää kuka on ollut asialla!

Höpö höpö. Etkä tunnistanut. Mitä täällä on kommentteja lukenut, niin taitaa suurimman osan mammoista perheissä olla sama kasvatustyyli.

Vierailija
352/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri nukkuu ulkona koirankopissa.

Vierailija
353/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kaksiossa kun lapsi oli ihan pieni, niin ei oikein voinut paeta mihinkään, vaan kaikki nukuttiin makkarissa.

Nykyään asutaan isommassa asunnossa, lapsi on nukkunut jo vuosia omassa huoneessaan minnekään hipsimättä, mutta me miehen kaa nukutaan erillään, koska mies kuorsaa nykyään.

Vauva-aikana vuoteesta pakeneminen on varmasti tosi yleistä, mutta huonoksi vaihtoehto menee jos se:

a) jatkuu loputtomiin

b) johtuu siitä, että (isompi) lapsi pompottaa vanhempaansa (esim. herää yöllä ja alkaa tottumuksesta huutaa äitiä/ isää, vaikka osaisi periaatteessa nukkua yksinkin)

c) on jollekin osapuolelle vastentahtoista

Vierailija
354/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan kolmestaan lattialla, vauva, minä ja mies. Vain vanhempi lapsi nukkuu sängyssä lastenhuoneessa. Ja me muuten nukutaan patjoinemme olohuoneessa kun ei ole toista makkaria. Välillä vanhempi lapsi näkee painajaisia ja tulee hänkin jalkopäähän nukkumaan 😃

Vierailija
355/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kiinnostaa miten pariskunta voi harrastaa seksiä, jos mies nukkuu lastenhuoneen lattialla patjalla. Miehelläni oli tapana käväistä öisin samassa sängyssä kanssani, kun nukuin vauvan kanssa makuuhuoneessamme. Lisäksi harrastimme vaihtelun vuoksi seksiä milloin missäkin. Esikoisen synnyttyä miehen kummitäti kärsi kauheasta stressistä, koska mies nukkui olohuoneessa sen sijaan, että olisi nukkunut minun ja tunnin välein heräävän vauvan kanssa. Ilmoittaessamme vuoden ikäisen esikoisen tulevan isoveljeksi tädin mies kommentoi isoon ääneen vaimolleen meidän olleen joskus samassa sängyssä. Mies  oli vissiin saanut kuulla tarpeekseen päivittelyä nukkumajärjestelyistämme. Muutama vuosi meni nukkumajärjestelyjä vaihdellen tarpeen mukaan. Yli kolmenkymmentä vuotta on yhdessä oltu, vaikka välillä nukuimme eri sängyissä.

Vierailija
356/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja arveli, että mies on häädetty, mutta siitä ei ilmeisesti ole varmaa tietoa. Ärsyttää, että koko ketju lähtee siitä lähtökohdasta. Itse tunnen vastaavan pariskunnan hyvin, he ovat olleet tässä tilanteessa pidempään kuin 4v.

Olen miehen tuntenut pidempään, enkä lähtisi sanomaan, että hänet on siihen pakotettu.

Hän on varmaan oma-aloitteisesti mennyt sinne ja olen varma, ettei häntä haittaa lattialla nukkuminen. Hänet tuntien hän varmaan mieluummin tyytyy tilanteeseen kuin sietää muutoksen tuomaa ahdistusta. Asuvat edelleen miehen takia alle 60 neliön kaksiossa kolmen lapsen kanssa, vaikka rahaa riittäisi 160 neliöiseen taloon hyvällä alueella.

Mutta se on heidän elämänsä ja tuntuvat olevan tyytyväisiä näihin ratkaisuihin. Meilläkin on omat hulluutemme, joita joku voi palstalla ihmetellä, mutta ei haluta niitä muuttaa.

Vierailija
357/361 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa kuitenkin olla kyse aloittajan omasta miehestä ja tilanteesta. On vaikea kuvitella ketään kiinnostavan tuttavien nukkumajärjestelyt niin paljon, että kokee oikeudekseen lähteä siitä tänne kirjoittelemaan. Tai sitten aloittaja on vain perinteinen kyylä.

Vierailija
358/361 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa kuitenkin olla kyse aloittajan omasta miehestä ja tilanteesta. On vaikea kuvitella ketään kiinnostavan tuttavien nukkumajärjestelyt niin paljon, että kokee oikeudekseen lähteä siitä tänne kirjoittelemaan. Tai sitten aloittaja on vain perinteinen kyylä.

Oletko koskaan aiemmin käynyt vauva-palstalla? Eihän täällä muuta tehdäkään kun spekuloidaan muiden elämästä :D

Ja ihan hyvä niin, kyllä tämä omastakin mielestä on omituista käytöstä, että kumppani koisii jollain patjalla vuosia

359/361 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mies ei suostu edes yhtä yötä nukkumaan taaperon huoneessa silloin, kun taapero itkee esim. kasvukipujaan. Minä en voi mennä lastenhuoneeseen, koska pikkusisarus (vajaa 1v) nukkuu meidän vanhempien huoneessa ja imetän häntä yöllä + jää usein meidän sänkyyn nukkumaan, kun haluaa olla nimenomaan äidin vieressä. Ei onnistuisi, että muutetaan kaikki muut taaperon huoneeseen ja isä jää parisänkyyn, niin joudun sitten juoksemaan pitkin yötä KAHDEN LAPSEN väliä. Helpottaisi huomattavasti, jos toinen hoitaisi toisen yöt ja toinen toisen, niin saisi joskus nukkuakin, kun ei se mieskään kunnon unia saa, kun taaperon mölinät kuuluu seinän läpi meidän huoneeseen.

Työkaveri muutti itse sohvalle, että hänen vauvansa pääsisi joskus yöheräilyistä eloon (vauva oli tässä vaiheessa jo melkein vuoden) ja isä jäi nukkumaan vauvan kanssa. Ei voinut olla samassa huoneessa, kun lapsi heräsi aina maidon tuoksuun.

Meilläkin tuo vauva muuttaa ennen pitkää taaperon huoneeseen, niin saa nähdä sitten millainen katastrofi siitä tulee. Ei loppuneet nimittäin taaperonkaan yöimetykset siihen, että muutti omaan huoneeseensa ja siinähän sitten ollaan, jos herättävät toisensa ja huutavat kahta kauheammin. Eri huoneissa sentään eivät ihan aina toistensa mölinöihin herää.

Taapero itkee kasvukipujaan ? ?  Ei kuulosta normaalilta. Ei meillä ainkaan mitään kasvukipuja ollut  3 lapsella tuossa iässä varsinkaan.

Vie lääkäriin !

Vierailija
360/361 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä naisena siihen suostuisi, että mies nukkuu vuosikausia toisessa huoneessa. Vieressä (ja mieluiten lusikassa) nukkuminen on ihanaa, ja haluan nukkua oman romanttisen kumppanini kanssa. Mulle tuollainen järjestely tuntuisi todella kylmältä ja tympeältä.

Lapsia meillä ei vielä ole, mutta sitten kun tulee, niin opetetaan kyllä alusta asti nukkumaan ihan omassa sängyssään ja huoneessaan. Tämä on melkein kaikkialla muualla maailmassa täysin normaali käytäntö, että vauvatkin nukkuvat lastenhuoneessa. Mutta Suomessa jostain syystä pidetään ainoana vaihtoehtona, että vauvan pitää nukkua äidin tississä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme