Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ruoka-aineita joita et syö (muut kuin todetut allergiat ja intoleranssit)?

Vierailija
12.03.2023 |

Otsikossa olikin jo kysymys, eli onko ruoka-aineita, joista kieltäydyt kokonaan tai syöt äärimmäisen harvoin, ja syynä on jokin muu kuin lääkärin toteama allergia tai muu sairaus. Eli mukaan kuuluvat myös ruoat, joiden arvelet olevan terveydellesi pahasta, mutta joiden sopimattomuutta itsellesi ei ole pystytty esim allergia- tai muilla tutkimuksilla vahvistamaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikilla ole inhokkiruokia, jotka eivät vaan maistu, vaikka toinen syö vieressä hyvällä halulla.

Vierailija
2/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivit ja ananas on vaan hirveän makuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei syö eläinperäisiä ruokia eettisistä syistä, tai soijaa ja avokadoja, koska niitä rahdataan toiselta puolen maapalloa. Norjan kasvatuslohi taitaa olla myös aika epäeettistä.

Vierailija
4/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri määrä sipulia laittaa suoleni solmuun. Parempi vältellä sitä suurina annoksina.

Vierailija
5/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään vegaanisesti, mutta jos vaihtoehdot esimerkiksi lounasruokalassa ovat soija tai kotimainen liha, otan lihavaihtoehdon.

Vierailija
6/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hyvin pahaan kuntoon ennen kuin minusta diagnositiin keliakia. - Asiasta on aikaa jo useamoi kymmenen vuotta jonka jälkeen  keliakian tunnettuvuus on lisääntynyt valtavasti. Minulla on vahva tunne siitä, että varmasti moni minua aiemmin hoitamattomasta keliakasta kärsinyt saattoi aiemmin joutua hautaan kuin olisivat omatoimisesti tai ihmeenkaupalla selvinneet hengissä pidempään. 

Vierailija
7/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt ostereita enkä aio syödäkään. Jos vaihtoehtona on nälkäkuolema niin saattaisin harkita mutta en lupaa mitään.

Vierailija
8/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö veriruokia, sisäelimiä, mereneläviä tai raakaa lihaa tai kalaa. Olen kotona tarkka mitä syön esim riista on ok, broileri ei. Hävikki liha tai dyykattu liha taas on ok. Mutta jos olen vieraana tai reissussa eikä ole vaihtoehtoja niin pystyn syömään lähes kaikkea vaikka yököttää joko maku tai mietityttää epäeettisyys. Yleensä ilmoitan olevani kasvissyöjä niin ei tarvitse selitellä enempää omia syömisiä. Kasvikunnan tuotteissa ei ole vielä tullut vastaan mitään mistä en tykkäisi. Eli en nirsoille tai jätä mitään yksittäisiä ainesosia syömättä.

Vierailija
9/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokaisella on omat makumieltymyksensä, harva varmaan tykkää ihan kaikista ruuista. Minä en oikein välitä kaloista ja merenelävistä, joten en yleensä syö niitä.

Vierailija
10/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö eläinperäisiä tuotteita, olen siis vegaani. Pyrin olemaan fennovegaani, eli syömään vain Suomessa tuotettua ruokaa. Syön hyvin, voin hyvin. En oikein osaa edes kaivata mitään. Kotimaisia vaihtoehtoja on paljon!

Vierailija
11/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi ainakin on sellainen.

Vierailija
12/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en syö eläinperäisiä tuotteita eettisistä syistä. Rusinoita en syö missään muodossa, koska olen niille henkisesti allerginen.

Vierailija
13/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat. Olen viljattomalla ruokavaliolla. Olen vakuuttunut, että pitkäaikainen masennus liittyy vilja-allergiaan.

Vierailija
14/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osterit, etanat ja simpukat ( paitsi kampasimpukat) 🤢. Ja mustekalarenkaat 🤮

Vierailija
15/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan banaania.

Vierailija
16/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittiin sana dyykattu.

Minulle se, että joutuisi etsimään ruokaa roskiksesta on suuri inhotus pelkkänä ajatuksena.

Täytyisi olla todellinen hätätilanne.

Olen yleensäkin aika tarkka päivämääristä ruuan suhteen.

Vierailija
17/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaali, varsiselleri ja soija jäävät syömättä.

Vierailija
18/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin; kaikki millä on ollut silmät, oliivit, sienet, hillosipulit, suolakurkut ja piimä nyt ainakin.

Vierailija
19/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi ainakin on sellainen.

Mulle käy lohi, esim. uunissa valmistettu.

Kylmäsavulohi taas ei, olen kyllä maistanut.

Lähinnä se niljakkuus, mutta en pidä maustakaan.

Sitten taas joitain sillejä voin syödä, riippuu mausta.

Vierailija
20/61 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenmaito. Ostin kerran kun on kuulemma niin terveellistä, mutta oikeasti meinasi oksennus tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi