Onko sinulla ruoka-aineita joita et syö (muut kuin todetut allergiat ja intoleranssit)?
Otsikossa olikin jo kysymys, eli onko ruoka-aineita, joista kieltäydyt kokonaan tai syöt äärimmäisen harvoin, ja syynä on jokin muu kuin lääkärin toteama allergia tai muu sairaus. Eli mukaan kuuluvat myös ruoat, joiden arvelet olevan terveydellesi pahasta, mutta joiden sopimattomuutta itsellesi ei ole pystytty esim allergia- tai muilla tutkimuksilla vahvistamaan.
Kommentit (82)
En syö kalaa enkä sisäelimiä (maksaa yms). Lihan käyttöä olen vähentänyt kovasti, oppimalla erittäin hyvältä vegaanikokkiminiältäni kaikenlaisia niksejä mitä vihanneksiin ja juureksiin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin syömään vegaanisesti, mutta jos vaihtoehdot esimerkiksi lounasruokalassa ovat soija tai kotimainen liha, otan lihavaihtoehdon.
No höpöhöpö. Kukaan ei toimi näin, sillä eläimille rahdataan soijaa juurikin sademetsistä ja ihmisten soija taas tulee euroopasta ja sen vuoksi ei tuhota sademetsiä. Halusit vaan trollata.
En syö mitään eläinperäistä.
Näin vältän samalla myös kaikki inhokitkin.
No okei, makkaroista en tykkää kasvispohjaisinakaan.
Maksapihvit jäävät syömättä. Juomista energiajuomat ja ne Hard selzerit. Kerran olen maistanut kumpaakin.
Juustot, paprika, oliivit, selleri, puolukka, vadelma, viili, piimä, maito, kaurapuuro, silakka, silli, poro, lauantaimakkara, kahvi, tee, hapankaali, chili, nakit, alkoholi, tumma suklaa, juustokakku, piparkakut...
Anjovis, silli, simpukat, osterit, etanat, maksapihvit tai -kastike, vihersmoothie, inkivääri raakana, 3min munat.
En syö filttereitä eli maksaa ja munuaisia. En myöskään sianlihaa.
Onkin jo 12.03.2023 aloitettu ketju. Mistä tämä putkahti? 🤔
En voi syödä chiliä , tomaattia, rypäleitä, pikkukaloja
3 ekasta tulee punaisia allergialäiskiä, viimeisestä nivelkipua
Nämä testattu monesti kerta kiellon päälle-menetelmällä kotioloissa.
Avokado, ei maistu hyvältä, eikä suuntuntumakaan nappaa. Osterit, simpukat (paitsi kampasimpukka) ja etanat on kanssa ei kiitos, kuten sammakonkoivetkin.
Vältän hiilareita. Syön niitä kyllä, mutta pyrin rajoittamaan niiden saantia. Olo on parempi ja vatsan turvotus poissa.
Syön kyllä kylässä tai työpaikkaruokalassa vähän kaikkea, enkä siis ilmoita tästä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin syömään vegaanisesti, mutta jos vaihtoehdot esimerkiksi lounasruokalassa ovat soija tai kotimainen liha, otan lihavaihtoehdon.
Voi lapsiraukat päiväkodeissa Helsingissä! Tofua, foijaa, linssejä, härskisti. Niin oksettavaa moskaa eri muodossa. Syy taitaa olla monikylttyyrisyys
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku, sinappi, salami. S-kirjaimen epäpyhä kolminaisuus, joita minä en lautaselleni huoli.
Mulla on aina ollut kolme inhokki- ämmää, marenki, marsipaani ja marmeladi
Oon kaikkiruokainen siinä mielessä, ettei ole allergioita tai intoleransseja, enkä jätä jotain ehdottomasti syömättä. Jos vaihtoehto löytyy, en syö simpukoita, etanoita, apinan aivoja...
Vierailija kirjoitti:
Juustot, paprika, oliivit, selleri, puolukka, vadelma, viili, piimä, maito, kaurapuuro, silakka, silli, poro, lauantaimakkara, kahvi, tee, hapankaali, chili, nakit, alkoholi, tumma suklaa, juustokakku, piparkakut...
Luettele jotain mitä syöt? Mistä pidät?
Energiajuomat, nuggetit, alkoholi, maissi, glukoosi-fruktoosisiirappi (ja vastaavat), kalorittomat / vähäkaloriset makeutusaineet sekä erittäin tuliset ruoat.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kala, maksa, veri, munuaiset, oliivit, paprika, selleri , feta, jänis, kaniini, poro (ainakin sellaisena rasvaa tihkuvana käristyksenä jota olen maistanut).